Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 928 reacties, 234 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 januari 2025om 21:59 door Adriana Zoutman.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2016 om 12:43 #18122178
Even paneel loshalen en terug duwen/vastlijmen
6 april 2016 om 07:18 #18122179@SjaMp wrote:
Goedemiddag heren,
Een klein vraagje, letterlijk en figuurlijk. Heb zelf een Corsa C uit 2003. De hoedenplank rust op twee plastic ‘palletjes’ of cylinders, weet niet hoe ik ze moet noemen. Nu is er me eentje naar binnen geschoten, waardoor ik dit bevestigingspunt kwijt ben. Hierover de vraag:
Weet iemand hoe dit onderdeel heet? Of wellicht een onderdeelnummer? Of hoe ik achter dit nummer moet komen, in de handleiding staat hier niks over in. Ik wil dit palletje opnieuw bestellen namelijk. Alvast dank als iemand me op weg kan helpen!Waarschijnlijk kan je het zo bij de dealer ophalen.
Dit soort onderdeeltjes kosten vaak ook niet de wereld.15 april 2016 om 10:43 #18122180Misschien een domme vraag.
De Corsa is toe aan 2 nieuwe bandjes. Nu maakt de velgmaat van 13 inch de keuze niet ruim met weinig moderne en goed presterende bandjes.
Aangezien er ook nieuwe stalen velgen bijkomen vroeg ik mij af..
Is het mogelijk om voor op 13 inch en achter op 14 inch te rijden met de daarbij behorende bandenmaat?
Welke gevolgen heeft dit eventueel op het rijgedrag?Alvast bedankt voor jullie antwoord.
18 april 2016 om 22:02 #18122181Hallo!
Even een klein vraagje, weet iemand de standaard maat van de pollenfilter/interieur filter van een Corsa B 99′ X12XE.
Zag dat je de maten 330 en 440 mm had..
Bijvoorbaat dank!
Edit: moet geen 440 zijn, maar 408 dacht ik..
18 april 2016 om 22:20 #18122182@Faex wrote:
Hallo!
Even een klein vraagje, weet iemand de standaard maat van de pollenfilter/interieur filter van een Corsa B 99′ X12XE.
Zag dat je de maten 330 en 440 mm had..
Bijvoorbaat dank!
Airco = 440mm
Geen airco = 330mm18 april 2016 om 22:35 #18122183Bedankt! :thumb top
6 mei 2016 om 14:33 #18122184Waarom kan ik niet de juiste kachelweerstand vinden voor mijn Crossa? Ze hebben allemaal zo’n platte stekker. Maar de mijne niet, die is vierkanter. Enige nieuwe die ik heb gevonden ligt bij FSRS, maar die is véél te duur.
7 mei 2016 om 12:01 #18122185vraagje:
Is de Luchtfilterbak van een 1.4 het zelfde als een 1.6? (8v/16v) ??? het gaat om een Corsa met een C20xe met nu nog een lompe ‘Power” filter die ik graag wilt vervangen door “origineel”8 mei 2016 om 11:23 #18122186:cry Die kachelweerstand is echt onvindbaar. Nu maar van een sloper af zien te halen. Of iemand moet nog iets hebben liggen?
8 mei 2016 om 19:34 #18122187@corsa14slow wrote:
vraagje:
Is de Luchtfilterbak van een 1.4 het zelfde als een 1.6? (8v/16v) ??? het gaat om een Corsa met een C20xe met nu nog een lompe ‘Power” filter die ik graag wilt vervangen door “origineel”Bij de 8v modellen zit er vacuüm regelklep op.
Ik zou een 16v luchtfilter bak pakken met diesel deksel erop. Die hebben niet zon begrenzende pijp.
Ik rij zelf ook met die combinatie.
12 mei 2016 om 15:40 #18122188@basss27 wrote:
….
Bij de 8v modellen zit er vacuüm regelklep op.Ik zou een 16v luchtfilter bak pakken met diesel deksel erop. Die hebben niet zon begrenzende pijp.
Ik rij zelf ook met die combinatie.
vacuüm klepje zit niet op mijn c14se, dus niet alle 8v hebben deze ;)
maar ik heb ff vergeleken met de 1.4 8v. Ik kom een kleine centimeter te kort qua ruimte om ‘m er tussen te krijgen, ook ben ik veel zoeken via een Engelse forum dat het wel mogelijk is maar dat je dan ff ‘t motorblok los moet maken… dat gaan we ff niet doen…
dan maar een rib uit m’n lijf halen voor een cold air intake of dergelijks (huidige filter is zwaar verouderd/verroest en zit niet heel erg gunstig)15 mei 2016 om 09:11 #18122189‘t schuifknopje voor de luchtcirculatie is stuk :( knopje vliegt eraf en de rest verdwijnt… versleten rotsysteem.
15 mei 2016 om 14:19 #18122190Motor is zo los bij een c20xe in een corsa, vooral motorsteun aan filterbak kant.
15 mei 2016 om 17:55 #18122191voorlopig laat ik ‘m mooi zitten. heb voor een prikkie een Green Storm filter overgenomen. Die zal vast en zeker een stuk beter zijn dan ‘t huidige filter ding.
15 mei 2016 om 19:01 #18122192Die heb ik ook volgens mij, alles beter dan open lucht
15 mei 2016 om 19:19 #18122193daar ga ik wel van uit, die is ‘semi open’. Ding wat ik nu heb is een echte Open luchtfilter en die ligt nu pal naast de thermostaat :vertag
27 mei 2016 om 20:10 #18122194Heb gisteren mijn corsa e Black edition in ontvangst mogen nemen .
Volgens de handleiding moet ik 2 usb poorten hebben
Op het touchscreen van de intellilink 4.0 radio staan er ook 2 knoppen. Maar ik vindt er maar een , naast de 12 V stekker.
Weet er iemand de tweede zitten of is die een optie?
Met die 12 volt stekker heb ik ook een probleempje , geen enkele stekker past er goed in . Drie zijn tekort en de vierde moet ik vasthouden om contact te hebben
Voor de rest niks dan :D27 mei 2016 om 21:21 #18122195Hoi
Nog een paar vraagjes erbij.
Heb juist android auto geïnstalleerd op mijn Samsung s6 maar ik kan niet verbinden met de intellilink
Niet met kabel en niet via Bluetooth
En hoe kan ik het versienummer van mijn intellilink terugvinden
Thx21 juni 2016 om 13:55 #18122196Corsa C gekocht uit 2001.
Met het remmen bij bijna stilstand tik in het pedaal. Wat kan dat zijn?
Piepende remmen voor. Hoe krijgen we dat weg?
Knipperlichthendel naar beneden blijft iets hangen, tikje omhoog geven en hij staat weer goed.
Standaard radio misschien vervangen, hoe zit dat met de knoppen op stuur enzo?Groeten Robbie en Makko
21 juni 2016 om 21:49 #18122197@Makko wrote:
Pas een Corsa C gekocht uit 2001.
Met het remmen onderste stukje van het pedaal geeft dan een tik. Wat kan dat zijn?
Piepende remmen voor. Hoe krijgen we dat weg?
Knipperlichthendel naar beneden blijft iets hangen, tikje omhoog geven en hij staat weer goed.
Standaard radio misschien vervangen, hoe zit dat met de knoppen op stuur enzo?Groeten Robbie en Makko
Knipperlichthendel is eenvoudig te vervangen, ervan uitgaande dat het systeem vergelijkbaar is aan dat van een b corsa.
23 juli 2016 om 15:11 #18122198Hallo,
Even snel voorstellen. Ik ben Rick heb sinds vorige week een Opel Corsa C 1.8GSI 2002 97xxx km NAP
Bij aankoop zelf de distributieriem en schakelmechnisme vervangen. Tevens heb ik een vraagjeMijn cruisecontrol werkt niet. Wat kunnen hier de problemen van zijn?
Mvg Rick24 juli 2016 om 18:54 #18122199Iemand toevallig ervaring met het inbouwen van opc stoelen in een corsa b en zo ja is dit te doen of moet je heel veel aanpassen
Mvg pieter27 augustus 2016 om 10:16 #18122201@D99d wrote:
Hallo,
Even snel voorstellen. Ik ben Rick heb sinds vorige week een Opel Corsa C 1.8GSI 2002 97xxx km NAP
Bij aankoop zelf de distributieriem en schakelmechnisme vervangen. Tevens heb ik een vraagjeMijn cruisecontrol werkt niet. Wat kunnen hier de problemen van zijn?
Mvg RickKoppelingsschakelaar.
Cruise hendel.
Remschakelaar.
Motorcomputer.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 augustus 2016 om 14:01 #18122202Klein vraagje van mijn kant,
Kan ik gewoon de x12xe cruisecontrol handleiding volgen voor mijn Corsa B c20xe? (daarmee bedoel ik ook de juiste onderdelen? 1.8/2.0 omega/vectra spul vs. v6, astra G etc.)p.s. jammer dat een groot gedeelte van de afbeeldingen niet meer zichtbaar zijn…
Edit: Heb een Astra G 1.8 Cruisecontrol liggen, zoals ik nu kan zien past dit prima (schakelaar en kabel gecheckt of deze passen, de passen zonder enige aanpassing perfect.)
Wel heb ik een ander vraagje; Hoeveel Ampère trekt de cruisecontrol? en hoe hebben jullie deze aangesloten? gewoon rechtstreeks op de geschakelde plus of via een relais?21 november 2016 om 23:41 #18327505Passen jou lampen met die kat ogen ook in een model uit 2001 ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.