Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 923)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327507
    Nessuno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2014

      Nee dat was een luma bumper met aparte bevestiging,het zal pas te maken zijn maar daar is wel werk voor nodig.

      #18327888
      vluggejaapie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 June 2010

        Is er toevallig iemand met een c14nz motor en een paar foto’s van de vacuumslangetjes kan maken? Of aan kan geven hoe deze moeten lopen want bij mij klopt er weinig van heb ik het idee.

        #18334055
        Strijenaar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2016

          Ik heb van de week een JVC KD-R871BT gekocht. Hierop heb ik een versterker aangesloten
          maar de versterker blijft continu aan. Ik heb een remote kabel getrokken vanaf de rode(ACC)
          naar de versterker. Weet iemand op welke kabel de remote aangesloten moet worden zodat
          de versterker gelijktijdig met de radio uit zal gaan?

          JVC draden

          #18334074
          Strijenaar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2016

            [quote quote=18334055]Ik heb van de week een JVC KD-R871BT gekocht. Hierop heb ik een versterker aangesloten
            maar de versterker blijft continu aan. Ik heb een remote kabel getrokken vanaf de rode(ACC)
            naar de versterker. Weet iemand op welke kabel de remote aangesloten moet worden zodat
            de versterker gelijktijdig met de radio uit zal gaan?

            [/quote]

            Het is al gelukt :)

            #18335762
            Levi van Dam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 December 2016

              Goedemiddag,

              Sinds kort brand mijn motor management lampje.. hij gaat dan stationair ook schokken/trillen
              Met optrekken en rijden ook inhouden en wat schokken

              Als ik de auto uit zet en weer start daarna dan is gelijk het schok effect verdwenen. Lampje brand nog even en gaat later uit

              Maar niet voor lang het probleem blijft terug komen en steeds vaker

              Nu net weer wat anders.. lampje ging branden
              Auto wat stotteren zoals die dan altijd doet
              Maar ik moest remmen voor het stoplicht en ik schrok heel erg want mijn rem reageerde niet zoals altijd! Veel minder fel en moest. Het rempendaal erg hard indrukken
              Lijkt alsof ik hem niet goed indrukken kan..

              Vorige wk al langs garage geweest.. het verhaal verteld van het lampje en schokken
              Kon volgens meneer iets te maken hebben met korte stukjes gereden hebben.. ? Het aeg systeem ??

              Tijdens dat het lampje brand gaat de auto dus schokken
              Dit komt bij m’n uitlaat vandaag heb Ik gezien

              Ik hoop dat het verhaal een beetje te volgen is
              Heb niet echt verstand van auto’s

              Ik ben benieuwd of iemand wat van deze problemen af weet ..

              Ik heb vrijdag pas tijd om naar de garage te gaan vandaar mijn vragen nu
              Wil de auto niet nog meer beschadigen..

              Pa auto kwam net Terug vd garage , hij moest voor de apk
              Toe. In mijn uitlaat gelast

              Alvast bedankt voor de moeite

              GrSammy

              #18335778
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                na paar keer je verhaal te hebben gelezen begin ik het denk ik te snappen wat je bedoeld ;)
                (misschien heel eventjes je verhaal na lezen en editen wat er staan wat foutjes in, want de auto van je pa is voor APK geweest en er is in jou uitlaat gelast :S )

                – heeft de meneer van de garage de auto uit laten lezen? zo ja, heeft ie je een mooi overzicht (foutcode+omschrijving) er van gegeven?
                – welk type Corsa heb je en wat voor motor ligt er in? Motorcode staat op het kenteken.

                en mocht je nou echt alleen korte stukjes rijden, ga dan eens na het uitlezen (en dus weet wat er nou echt aan mankeert/veilig is om door te rijden) een keertje de snelweg op met een lagere versnelling.

                #18336052
                Corrsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2017

                  Hallo mensen,

                  Ja ik ben nieuw en ja ik heb mij geregistreerd puur om deze vraag te stellen, alhoewel ik wel vaker een kijkje zal nemen hier voortaan aangezien ik een trotse bezitter ben van een Opel Corsa 1.4-16V Enjoy uit 2008. Hoop dat iemand mij de juiste richting in kan sturen.

                  [img=640,480]http://i67.tinypic.com/1zqtzyo.jpg[/img]

                  Zoals op de foto (foto van internet afgeplukt), alleen de eerste stand van het draaiknopje werkt.
                  Blaast recht in het gezicht dus en niet naar de ramen etc wat niet echt handig is bij beslagen ruiten.
                  Het knopje draait als het ware “los”. Hij leek een beetje vast te zitten en wilde niet draaien totdat ik er een iets te harde ruk aangaf en hij leek te breken of los kwam te zitten.

                  Iemand enig idee hoe dit te fixen?
                  Moet er een hele verwarmingspaneel in of alleen betreffende knopje?
                  Hoe krijg je überhaupt het paneel eraf?

                  dank!

                  #18336084
                  yassinbenmessaoud
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 January 2017

                    Mijn opel corsa C uit 2001 1.2 benzine 16v maakt bij het starten ongeveer 3 sec een dikke diesel geluid van een oude traktor uit 1940.
                    Ook maakt die bij een warme moter een getik wat bij een koude moter niet zo is..

                    Als het de ketting zou zijn zou die dat ook bij een koude moter moeten doen maar daar hoor ik niks ?

                    Waar kan het aan liggen ?

                    gr

                    #18336388
                    michael74
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2017

                      even een vraagje,

                      ik heb een corsa b gsi uit 1999 wanneer moet de distributieriem worden vervangen?
                      ze zeggen om de 60000km of om de 4 of 8 jaar?

                      en wat voor lampjes zitten er in de cockpit zijn dit de steeklampjes van 1.2 watt of zijn het de draaisteeklampjes?

                      #18336407
                      corsa14slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 December 2011

                        [quote quote=18336084]
                        […]
                        Waar kan het aan liggen ?
                        [/quote]
                        Olie peil goed? laatste onderhoudsbeurt?

                        [quote quote=18336388]
                        […]
                        ik heb een corsa b gsi uit 1999 wanneer moet de distributieriem worden vervangen?
                        ze zeggen om de 60000km of om de 4 of 8 jaar?
                        en wat voor lampjes zitten er in de cockpit zijn dit de steeklampjes van 1.2 watt of zijn het de draaisteeklampjes?
                        [/quote]

                        4jaar of 60.000KM, ligt eraan wat eerder is.
                        Er zitten 3 B8.5d 2Watt lampjes voor de verlichting, de indicators zijn 1.2watt (behalve olie lampje, die weet ik zo even niet)

                        #18337012
                        CorsaatjeB
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 January 2017

                          Hallo,

                          Een vraagje. Ik ben van plan een Corsa B 1.4 uit 1995 te gaan kopen (motorcode C1.4NZ). Deze heeft alleen wel bijna 3 ton gelopen. De kop heeft wel een revisie gehad, daar is nu 40000 kilometer mee gereden. Na hier en daar wat zoeken lees ik dat de C1.4NZ wel redelijk betrouwbaar is dus zou dit een goede aankoop zijn?

                          Alvast bedankt!

                          #18337028
                          corsa14slow
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 December 2011

                            die oude 8 klepperts zijn oerdegelijke motorblokken, kunnen heel wat hebben.
                            het chassis heeft wel standaard zijn oplet puntjes, eigenlijk alleen roest. plekken als dorpel, veerschotels en frondbalk zijn de grote bekende plekken.
                            (via de zoekfunctie en Google vind je nog meer oplet puntjes)

                            #18338043
                            Corsa-meisje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2017

                              @Levi van Dam/Sammy

                              Is jouw probleem al opgelost?
                              Ben deze week 2x naar de garage geweest met een brandend motor-lampje. De 1e keer werd er een ‘elektronische fout’ uitgelezen zonder verder uitleg (ik was ook een beetje gehaast, want moest eigenlijk op mijn werk zijn). Was wel bij een Opel-garage, maar niet bij ‘mijn’ opel-garage.
                              Gister avond ging het lampje weer branden. Ik had van de week van die rare kleine schokjes tijdens het rijden en tussendoor ook het gevoel, dat ik niet goed kon optrekken. Geen moeite met remmen gelukkig.
                              Vandaag werd er geconstateerd, dat de uitgaande lambda sonde kapot is. Er zitten 2 sondes, een aan de ingang en een aan de uitgang van de katalysator.
                              *Een lambdasonde (lambda sensor) meet de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen van jouw Opel.
                              De waarde die door de lambda sonde is gemeten, wordt doorgegeven aan het motormanagement. Het motormanagement bepaalt vervolgens hoeveel brandstof er naar de motor van jouw Opel moet.*

                              De garage zei, dat het probleem opgelost moet zijn na het vervangen. Ze zeiden echter ook, dat vaak de 2e, niet vervangen sonde, dan ook nog kapot gaat.
                              Reparatie kost ca. 450 € van één en ca. 780 € van beide tegelijk.
                              Ik heb een Opel Corsa uit 2008.
                              Misschien helpt je dat verder.
                              Groetjes!

                              #18342476
                              Berrus81
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2014

                                Stond er op deze site geen how-to over het demonteren van het dashboard van een Corsa B? Ik dacht dat ik die in het verleden gezien had maar kan het niet vinden.

                                Ik wil het uit elkaar halen omdat de display van datum/tijd/graden niet meer werkt en de verlichting van de kachel niet..

                                #18342479
                                corsa14slow
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 December 2011
                                  #18342519
                                  Bilalel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 April 2017

                                    Hallo allemaal,

                                    Ik ben opzoek naar een actuator (onderdeel van turbo) voor mijn corsa d 1.3 ecoflex uit 2011. Ik weet dat deze bij de dealer niet te verkrijgen is, maar ik heb me laten vertellen dat dit onderdeel degelijk wel te verkrijgen is, maar waar?? Kan iemand mij hiermee helpen?

                                    Alvast bedankt,
                                    Bilal

                                    #18342820
                                    Frans Meeuws
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 April 2017

                                      Leuk hoor, die spanningssensoren die ik ook in mijn Corsa Eco uit 2015 heb. Zelf zomer- en winterbanden wisselen gaat prima maar…. vervolgens moet ik naar de garage of de bandenfirma om opnieuw de banden (dus de sensoren) te laten inleren of inlezen. Kost elke keer ca €40. Wie heeft er zelf een inleertool aangeschaft en heeft dus ervaring met deze zelfwerkzaamheid?

                                      #18342842
                                      GuillaumeCorsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 May 2017

                                        Corsa B 2000 1.2 16V
                                        Autoalarm + CV van 20eu inbouwen (China)
                                        Waar is de bekabeling te vinden locatie?
                                        Corsa heeft fabrieks CV maar niet op afstand..
                                        – oude CV bekabeling?
                                        – bekabeling knipperlicht?
                                        – stroom?
                                        – evt schema van de auto?

                                        Groet, Guillaume

                                        #18343293
                                        De Corsaman
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 May 2017

                                          Goeie dag,

                                          Ik heb een Corsa B uit 1996 zonder centrale vergrendeling. Ik wil graag een universeel setje kopen en hem inbouwen. Het enige wat ik tot nu toe nog niet uit kan vinden is waar ik een + en – draadje vandaan kan halen. Zou het werken als ik de draden van de radio pak en split bijvoorbeeld?

                                          Bij voorbaat dank.

                                          #18343294
                                          corsa14slow
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 December 2011

                                            ik zou gewoon een + draad vanaf de accu pakken (wel zekering er tussen!) en de – draad kan je als ik het me goed herinneren vastmaken bij één van de moeren bij de ecu. (voetenruimte passagier kant.)

                                            #18343295
                                            De Corsaman
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 May 2017

                                              [quote quote=18343294]ik zou gewoon een + draad vanaf de accu pakken (wel zekering er tussen!) en de – draad kan je als ik het me goed herinneren vastmaken bij één van de moeren bij de ecu. (voetenruimte passagier kant.)

                                              [/quote]

                                              Moet ik dan zelf een plus draad leggen of is er ergens een draad die wel gesplitst kan worden? Zo ja, waar vind ik deze?

                                              #18343296
                                              corsa14slow
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 December 2011

                                                gewoon bij de accu zelf een draadje langs de draadboom van de motor leggen?(gaatje door ’t rubber maken) Anders de plus aftakken van de sigarettenplug, kwestie van asbak loshalen…

                                                #18343372
                                                GuillaumeCorsa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 May 2017

                                                  Hallo

                                                  Ik heb een corsa sporteinddemper van de sloop meegenomen , het demonteren duurde mischien 20min.

                                                  Maar de oude demper van me corsa B uit 2000 lukt niet echt heb de rubber los gekregen.
                                                  Klem kapot geslagen hij draaid wel de oude demper maar komt niet los
                                                  Zit 1 liter wd40 tussen etc

                                                  Iemand tips???

                                                  #18343403
                                                  TWA
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 June 2010

                                                    Rubber doorzaken met ijzerzaag/juniorzaagje en dan op je gemak met meer ruimte t klemmetje proberen te verwijderen?

                                                    Greetz Emiel

                                                    #18343514
                                                    GuillaumeCorsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 May 2017

                                                      Alle klemmen zijn al weg, einddemper zit aan de pijp vastgeroest

                                                    25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 923)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.