Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Hacula’s Corsa B 1.7TDS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2009 om 09:03 #17463231
origineel gepost door freek corsa
lekker bezig, mooi ook dat je dit op school mag doen.Toch handig dat ik tegenwoordige automotive engineering doe haha. Op maandagavond word er gesleuteld door het raceteam (zijn nu een 924 aan het opbouwen met een 944 motor geloof ik), en dan mocht ik ook vrij sleutelen van mijn leraar. Hij is dan toch in de werkplaats, dus dan is het geen probleem.
origineel gepost door Jambon
91 pk en 204nm met verkeerde pomptiming?! :oNice!!
Moet ik ook maar weer hard aan het werk, anders kan ik je nooit stof laten happen… :jerry
Haha, dat is maar 10 pk meer dan dit blok standaard heeft, maar het scheelt wel 40 nm! Ben echt benieuwd hoeveel de pomptiming gescheeld heeft, maar dat gaat helaas nog een week duren eer ik dat weet :(
29 september 2009 om 22:11 #17463232Als je toch nog een keer gaat dyno-runnen… Moet je ook de slang van de actuator van je wastegate los trekken… Kijken wattie dan doet… :jerry
29 september 2009 om 23:25 #17463233origineel gepost door Jambon
Als je toch nog een keer gaat dyno-runnen… Moet je ook de slang van de actuator van je wastegate los trekken… Kijken wattie dan doet… :jerryFull-boost bedoel je? :D Draai nu al op 1,4 bar, zal wel niet heel veel hoger worden denk ik :P Maar ik zal eraan proberen te denken.
30 september 2009 om 09:11 #17463234Ow ok… dacht dat je op de “standaard onbegrensde” 1,0 zat… LOL!
Maar dan zal die slang eraf inderdaad niet veel nut hebben, die IHI’s maken niet veel meer dan 1,4 volgens mij…
30 september 2009 om 13:54 #17463235origineel gepost door Jambon
Ow ok… dacht dat je op de “standaard onbegrensde” 1,0 zat… LOL!Maar dan zal die slang eraf inderdaad niet veel nut hebben, die IHI’s maken niet veel meer dan 1,4 volgens mij…
Die van CorsaCruiser ging over 1.5 bar, of in ieder geval verder dan zijn metertje aan kon, die ging maar tot 1.5 bar :P
7 oktober 2009 om 21:54 #17463236En vandaag eindelijk de run kunnen doen, zie hier het resultaat:
102 pk en 225 nm, het begint al langzaam ergens op te lijken :angel
De oude 204 nm word nog steeds bereikt rond de 2200rpm, maar nu gaat hij nog een stuk verder door.
Maandagavond weer de timing wat verstellen en hopen dat ik weer op de bank kan.8 oktober 2009 om 01:16 #17463237:wors
‘k begin al iets stiller te worden… :P
8 oktober 2009 om 06:03 #17463238king: :thumbup
12 oktober 2009 om 21:32 #17463239origineel gepost door Jambon
:wors‘k begin al iets stiller te worden… :P
Haha :D
Vandaag de timing weer eens wat versteld, nu van 0.55 naar 0.65 mm (instelling voor de 1.7 atmosferisch), geschok is nog steeds niet weg, dus denk dat het ergens anders aan moet liggen. Misschien gewoon de pomp gaar? Heb geen idee wat er dan gaar aan zou kunnen zijn. Wat ik wel zeker weet is dat door het aanpassen van de timing het schokken wel minder heftig wordt en het ook bij een ander toerental gebeurd. Wordt er een beetje moedeloos van.
Misschien anders de verstuivers ofzo?12 oktober 2009 om 21:54 #17463240Kan het ook komen van een vervuilde verstuiver ?
Ik ben geen diesel man, maar probeer mee te denken.
12 oktober 2009 om 22:00 #17463241origineel gepost door freek corsa
Kan het ook komen van een vervuilde verstuiver ?Ik ben geen diesel man, maar probeer mee te denken.
Heb een tijdje terug nog van die injector cleaner spul gebruikt van forté. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, bedenk me net dat dat net voor de nieuwe pomp was gedaan, misschien dat er nog vuil in de oude pomp zat.
Bedenk me net: wij hebben op school zown ding waarin je een verstuiver kunt schroeven en daarna met een hendel er druk op kunt zetten met diesel waardoor je kunt aflezen bij hoeveel bar de verstuiver opengaat. Zal proberen van de week of alle verstuivers bij dezelfde druk opengaan.
Goed idee van je in ieder geval!13 oktober 2009 om 16:45 #17463242egr is al afgesloten??
Zo’n ding heet een verstuiver tester. Die wordt ook veel gebruikt door de tdi-dokters, voor als ze andere verstuivers BOUWEN.
Ik loop al een tijd te denken om zo’n blok in m’n daily D te bouwen, je steekt me wel aan op deze manier :wors14 oktober 2009 om 16:11 #17463243origineel gepost door folkyc20xe
egr is al afgesloten??
Zo’n ding heet een verstuiver tester. Die wordt ook veel gebruikt door de tdi-dokters, voor als ze andere verstuivers BOUWEN.
Ik loop al een tijd te denken om zo’n blok in m’n daily D te bouwen, je steekt me wel aan op deze manier :worsHeb geen egr op dit blok (gelukkig), maar fijn dat het een bekend apparaat is :) Zal proberen daar eens mee aan de gang te gaan volgende week.
Ennuh.. mooie blokken dit hoor, vooral voor daily gebruik. Ik rijd nu nog 1:18 met 195 banden en regelmatig doortrekken.14 oktober 2009 om 16:14 #174632441 op 18 :wors
21 oktober 2009 om 16:48 #17463245Was vandaag van plan de verstuivers te testen, kom ik erachter dat mijn inlaatspruitstuk los moet daarvoor, en ik de pakking nog thuis had liggen. Conclusie: nog steeds niks opgeschoten en het schokken is nu met de kou een stuk heftiger en onvoorspelbaarder. Wordt er een beetje moe van :P
30 oktober 2009 om 16:20 #17463246Ha kerel, je topic eens lekker door gelezen ! tot snel :wors
5 februari 2010 om 17:09 #17463247Niet bijzonder veel meer gedaan eigenlijk. Wat kleine dingetjes als angel eyes, alarm erop enzo, maar dat is niet interessant hier :P
Wat wel interessant is:
RHF5 (H)
De grotere broer van mijn huidige RFH4
Wordt wat gekloot om passend te krijgen:
– Flens naar uitlaatspruitstuk is 75×75 ipv 65×65 van mijn huidige.
– De vraag of hij dan nog precies aansluit op de koelwaterbuis
– waarschijnlijk is de aansluiting naar de voorpijp ook nét wat anders dus moet ik die ook zelf maken.
Al met al wordt het wat klooien, maar hij komt er zeker op! :D6 februari 2010 om 12:11 #17463248Is dat je geheime wapen?
Hmmm… Nu wordt ik nog banger… Haha!Mare… Als je een paar verstuivers wilt lenen om te testen? Heb hier nu 2 blokken staan, en die worden voorlopig toch niet gebruikt!
6 februari 2010 om 14:28 #17463249origineel gepost door Jambon
Is dat je geheime wapen?
Hmmm… Nu wordt ik nog banger… Haha!Mare… Als je een paar verstuivers wilt lenen om te testen? Heb hier nu 2 blokken staan, en die worden voorlopig toch niet gebruikt!
Dat zou wel heel gaaf zijn. Waar woon je eigenlijk? Zou dat groene monster wel eens in het echt willen zien :)
6 februari 2010 om 14:46 #17463250Epe… Groene monster is weinig aan te zien nu, staat erbij zoals op de foto’s. Staat nu bij een plaatwerker om al het laswerk te doen…
6 februari 2010 om 15:10 #17463251Das mooi speelgoed! Dit blijf ik volgen:kewlpics
18 april 2010 om 22:23 #17463252Laatste tijd nogal druk gehad waardoor ik niet echt boeiende aanpassingen heb kunnen doen. Heb in ieder geval gezien dat ik met een adapterplaat als hieronder de turbo zal kunnen monteren. Moet het even goed uittekenen in Solidworks, dan kan ik zorgen dat het gemaakt wordt.
De aansluiting voor het koelwater zal ook geen probleem worden. Op onderstaande foto is mijn oude turbo te zien (RHB3), de koelwaterleiding (rood) is bij aanvoer en retour verbonden via slangetjes. Hierdoor maakt het niet uit of de turbo een centimeter lager komt te hangen. De olieleidingen zijn sowieso flexibel dus dat kom ook goed uit. De flens (groen) lijkt ook hetzelfde te zijn, moet nog even checken of ze even groot zijn. Als dat zo iets kan ik deze zo overzetten op de RHF5.
Dan rest alleen de aansluiting naar de voorpijp nog, maar die bak ik zelf wel in elkaar. Mijn eerste zorg is het herklokken van de turbo. Na het verwijderen van de klem in het midden zouden ik de compressorzijde moeten kunnen draaien, maar hij zit muurvast. Heb de boel flink ingespoten met WD40 en hoop dat het binnenkort dan wel los komt.
Ook mijn intercooler moet nog steeds afgelast worden, de F13 moet vervangen worden voor een F18 en een betere brandstofpomp+verstuivers zou ook nog een leuke bijkomstigheid zijn, maar dat laatste is wat minder van belang.
Weet iemand wat ik precies moet aanpassen als ik een F18 eraan hang? In ieder geval de koppeling en de homokineten, maar verder? Schakelmechaniek? Baksteunen?
18 april 2010 om 22:30 #17463253De breedte van je motor blijft gelijk, dus je kunt dezelfde steunen blijven gebruiken.
Je koppeling en homokineten inderdaad verwisselen.
Misschien de km/h kabel een langere plaatsen.
18 april 2010 om 22:36 #17463254origineel gepost door freek corsa
De breedte van je motor blijft gelijk, dus je kunt dezelfde steunen blijven gebruiken.Je koppeling en homokineten inderdaad verwisselen.
Misschien de km/h kabel een langere plaatsen.
Bedankt voor je antwoord freek.
Ik heb al de homokineten liggen van een kadett diesel, en rijd al met GSI assen. Ook heb ik nog een set aandrijfassen van een nexia gtx liggen dus heb reserve kineten.
Koppeling heb ik ook nog liggen met 24 spieën, maar die gooi ik er dan wel een nieuwe op.
Schakelmechaniek komt ook gewoon hetzelfde uit? Dan zorg ik dat ik iig een F18 erop heb zitten in de zomer, voordat ik deze bak stukrijd op de ring of onderweg naar italië :P19 april 2010 om 16:18 #17463255Je hebt een corsa B, je zal hiervoor dus de ombouw beschrijving moeten bekijken. Pas je wel op met de koppeling plaat diameter of die wel in je drukgroep gaat passen.
Ik ben een corsa A kenner ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.