Hacula’s Corsa B 1.7TDS

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Hacula’s Corsa B 1.7TDS

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 126 tot 149 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17463281
    GlennGSI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 August 2007

      origineel gepost door freek corsa
      27 euro per 2 keringen moest ik betalen

      dat is geen geld.. de andere kant is nog goed bij mij dus die laat ik wel zitten..

      Ohjah, jij deed het ook gewoon met de bak ingebouwd ? Want dat is iets waar ik totaal geen zin in heb om nog weer de bak eraf te halen..

      #17463282
      Hacula
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2008

        Heeft iemand een onderdeelnummer van dat tandwiel, of gewoon het tandwiel zelf? :)

        #17463283
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Sorry die heb ik niet.

          WIM ?

          #17463284
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            F18 of F20 ring. maar zijn gelijk na mijn weten.

            ik had er ook geen op, heb er die van een f20 opgezet die ik nog had liggen…. wist toen niet dat ze zo goedkoop waren!

            maar weet niet zeker of die ook werkt icm met je dash, want ga er vanuit dat jij nog geen ABS snelheids signaal hebt?

            #17463285
            Hacula
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 January 2008

              Ik rijd zelf met een F13 die wel gewoon een dergelijke ring heeft waar dat plugje opgaat met je kmtellerkabel. De F18 die ik gescoord heb had die ring niet omdat die abs had. Maar als ik er een ring op zet moet alles gewoon werken lijkt me.
              Bij de dealer moest die besteld worden, en zoveel tijd heb ik niet voor ik op vakantie ga met de auto, dus heb een F16 gescoord waar die ring wel op zit. Die ga ik zo uit elkaar trekken en hopen dat de ring van een F16 wel gewoon past.

              #17463286
              Hacula
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2008

                Heb ik eindelijk het diff los, breekt de ring bij het loshalen verd…:fy1
                Daar wordt je simpel van..
                Ik dacht aan lijmen, maar het wordt waarschijnlijk wel warm daar, dus weet het even niet meer :(

                #17463287
                mrp-tech2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2009

                  tijdelije oplossing

                  fiets km teller er in
                  magneetje op de aandrijf as en wiel omttrek in stellen
                  heb je igg een kloppende teller
                  en kun je na de vaksntie je ring bestelen

                  grtz

                  #17463288
                  Hacula
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 January 2008

                    Dat is inderdaad een noodoplossing als het niet gaat werken. Heb het tandwiel met een hittebestendige 2 componenten lijm vastgelijmd. Als het alsnog afbreekt is het geen probleem aangezien het maar van kunststof is. Die is al opgegeten door het diff voor je doorhebt dat je snelheid niet meer zichtbaar is.

                    Updates:
                    Gisteren de bak afgemaakt, omgebouwd naar mechanische ipv hydraulische koppeling en vandaag nog een stuk afgeslepen omdat anders de baksteun niet zou passen.
                    Oude bak eraf, en na veel gevloek en gesteun de F18 toch erop gekregen en vast kunnen zetten met een paar bouten. Net even gegeten en nu ga ik weer verder om het allemaal verder op te bouwen.

                    Aandrijfassen ombouwen was trouwens geen probleem, GSI assen icm nexia gtx kineten :)

                    Foto’s volgen later.

                    #17463289
                    freek corsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 December 2004

                      :thumbup

                      Als ik moet zoeken naar een teller ring voor je, dan geef je maar een brul. ( ik heb nog een kapotte F18 voor reserve onderdelen )

                      #17463290
                      Hacula
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 January 2008

                        De auto rijdt weer, en de kilometerteller werkt nog ook :D
                        De problemen:

                        De lange steekas is nu volgens mij iets te lang geworden. Bij bochten naar rechts hoor ik een tikkend geluid die ik ook voel in het stuur. En ik weet zeker dat de homokineten gewoon goed waren, komen allemaal rijdend onder een auto vandaan waar ik ze zelf onderuit had gehaald. Dat komt volgens mij door de plaat waar de keering van de bak in zit. Een F13 heeft die niet, dus dat maakt een F18 al zeker een halve centimeter breder aan de rechterkant. Iemand hier bekend mee?

                        En ik krijg de bak niet in zijn 2 en 4. Zou dit te maken kunnen hebben met de schakelvorken waarvan er een niet goed zit ofzo? Iemand iets dergelijks meegemaakt?

                        #17463291
                        Jambon
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 October 2007

                          Heb je het plastic blokje omgedraaid? Dat moet namelijk met een f16/18/20 bak…

                          Moet je ff hier klikken hoe dat precies moet. Wellicht dat dat het probleem is!

                          #17463292
                          Hacula
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 January 2008

                            Ik snap het idee hiervan, maar bij mij is de bak op precies dezelfde plek blijven hangen waardoor dit niet zou moeten hoeven. Ook krijg ik zonder schakelmechaniek, dus rechtstreeks aan die vork op de bak, de bak niet in zijn 2 of 4. Achteruit, 1 3 en 5 gaat zonder probleem.

                            #17463293
                            Hacula
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 January 2008

                              Niemand?

                              #17463294
                              Jambon
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 October 2007

                                Zit er zo’n afstelknop bovenop? (zodat je de bak vast kan zetten om de pook te stellen) Misschien dat die half blijft hangen ofzo? (geen idee of dat kan)

                                Misschien is er iets verschoven toen je em los gehad hebt voor die tellerring, of zit die ergens in de weg?

                                Ow en btw, dat blokje omdraaien moet echt hoor! Ik had ’t ook in de corsa!

                                #17463295
                                freek corsa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 December 2004

                                  De afstanden van een small-block versnellingsbak zijn anders dan een big-block versnellingsbak.

                                  Je moet het blokje dus wel omdraaien.

                                  #17463296
                                  Hacula
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 January 2008

                                    Bij mij kan dat blokje niet omflippen, dus heb het schakelmechaniek gewoon verlengd, jullie hadden gelijk :angel Wel vreemd dat ik hem eerst zonder mechaniek ook niet meer in zn 2 of 4 kreeg. Is nu gelukkig verholpen :D

                                    Ander probleem, de rechter (lange) aandrijfas is volgens mij te lang. Doordat de bakkeerring bij een F18 uitsteekt, komt de homokineet 9mm verder naar buiten. In een bocht naar rechts begint de homokineet te bonken.

                                    Mogelijke oplossingen:
                                    1. Spacer voor de bak maken waardoor je de extra lengte verdeeld over beide assen en dan hopen dat het goedkomt.
                                    2. Aandrijfas inkorten.
                                    – Doormiddel van lassen: heb ik geen tijd meer voor
                                    – Kortere as kopen: heb ik eigenlijk geen geld voor
                                    – Een andere as zoeken die al wat korter is

                                    Dat laatste brengt mij bij het idee dat de assen van een A Corsa korter zijn. Mijn vraag is dan ook, hoeveel korter?
                                    Er is mij verteld dat de lange as van een Corsa A2 GSI 22tands 68 cm lang is, en zou moeten passen met mijn homokineten. Alleen weet ik niet hoelang mijn eigen assen zijn, en tot morgenmiddag geen tijd om het op te meten omdat dan de assen eronderuit moeten en de kineten eraf. Veel werk, heb weinig tijd, dus vroeg me af of iemand weet hoe lang de lange as is van een Corsa B?

                                    edit:
                                    Heb ook de lange as liggen van een nexia, ik lees op corsanovatuning dat die 69 cm zouden moeten zijn, dus die heb ik eventueel ook liggen.+

                                    #17463297
                                    freek corsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 December 2004

                                      Als alles goed gemonteerd zit en het past niet, dan kun je de aandrijf as in een draai bank zetten en de groef die er inzit 1cm verder er ook even in draaien.

                                      Dan moet het wel passen.

                                      Corsa A as is geen oplossing, scheelt 4cm.

                                      #17463298
                                      freek corsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 December 2004

                                        Suc6 met de spullen, ik hoop dat het goed komt.

                                        Laat maar ff weten.

                                        #17463299
                                        Hacula
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 January 2008

                                          Beetje late update, maar de auto rijdt in ieder geval weer!

                                          Wat gedaan is:
                                          Lange aandrijfas van een Nexia GTX bleek een centimeter korter te zijn. Deze had alleen de 2L kineten aan de wielzijde waardoor deze niet zouden passen. Er blijkt een verschil te zitten tussen het aantal spieën aan de bakzijde en wielzijde, waardoor ik geen van mijn eigen kineten op de wielzijde kon zetten.
                                          Via Freek erachter gekomen dat de Nexia 8 klepper kineten heeft die wel in mijn naaf passen, dus die opgehaald bij freek. Hiervan was het schroefdraad te ver beschadigd om te kunnen gebruiken, dus wilde ik mijn eigen kineten erop zetten. Dit bleek niet te kunnen, ook hierbij waren de spieën anders, maar weken ook nog eens van de GTX af. Dus op een locale sloop de juist as nog kunnen vinden en erin gestoken.

                                          Homokineten bleven tikken, maar wel een stuk minder. Toen heb ik mbv andere bouten en revetten spacers gemaakt voor de achterste motorsteun, en toen was het opgelost.

                                          De dag erna ben ik met deze auto naar Italië gereden, en zelf nog een bezoekje aan rome gebracht. Bijna 3000 kilometers later weer in nederland gearriveerd. Hieruit kan ik wel concluderen dat de bak is goedgekeurd, schakeld prima, ratelt niet en de tellerring werkt ook nog.

                                          Foto’s van de tellerring:

                                          En gisteravond nog even op de rollenbank geweest op school:
                                          122 pk, 260 nm :agent

                                          #17463300
                                          freek corsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 December 2004

                                            Jammer dat de as niet heeft geholpen, gelukkig heb je wel een goede vakantie gehad zonder auto problemen :D

                                            Welk verbruik heb je nu ?

                                            #17463301
                                            Hacula
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 January 2008

                                              [rquote=1758995&tid=100862&author=freek corsa]Jammer dat de as niet heeft geholpen, gelukkig heb je wel een goede vakantie gehad zonder auto problemen :D

                                              Welk verbruik heb je nu ?[/rquote]
                                              Afhankelijk van mijn rechtervoet, variëert tussen 1 op 16 en 20. Hoort mij niet klagen dus king:

                                              #17463302
                                              Hacula
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 January 2008

                                                Wauw, alweer lang geleden dat ik hier ben geweest zie ik.
                                                Kleine update:
                                                Tellerring is begin 2011 overleden en opgevreten door de bak. Bakolie ververst en niks meer te zien.
                                                Sinds die tijd rijd ik zonder werkende kilometerteller :afro

                                                Heb al meer dan 2 jaar een nieuwe tellerring klaarliggen voor montage, maar zie niet echt reden om mijn bak weer uit elkaar te gaan trekken als het niet voor iets anders nodig is. Ik weet aan de hand van versnelling/toerental precies hoe hard ik rijd.

                                                Verder een ander type turbo gemonteerd want mijn IHI RHF4 begon aardig wat olie te verbruiken. Het is een Garrett GT15 uit een Nissan Primera 2.0 ’96. Die hadden we op school nog een paar op de plank liggen die ik zo mee mocht nemen. Doet 1.8 bar overdruk en piekt naar 2 in hoge versnellingen.
                                                Ook een FMIC gemonteerd, dat is toch wat effectiever dan een intercooler die achter je koplamp ligt en geen lucht krijgt.

                                                Geen run op de rollenbank meer gemaakt sinds die tijd, dus geen idee hoeveel winst het heeft gegeven.

                                                #17463303
                                                freek corsa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 December 2004

                                                  Dat is zeker lang geleden.

                                                  Goed om te lezen dat je jou corsa B nog steeds hebt.
                                                  Mijn corsa A diesel heb ik verkocht :(
                                                  Ik heb nog een corsa A diesel, maar die staat nu nog als benzine op kenteken.

                                                  Hoe gaat het met je opleiding?
                                                  Ps. ik woon nu in Geldrop.

                                                  #17463304
                                                  Hacula
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 January 2008

                                                    Bezig op mijn eigen tempo :) Ik heb je Corsa A diesel dus eigenlijk nooit gezien in het echt :(

                                                    Binnenkort eens samen een biertje pakken dan. Heb je telefoonnummer nog als die nog klopt, zal wel contact opnemen.

                                                  24 berichten aan het bekijken - 126 tot 149 (van in totaal 149)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.