Grandland X besteld

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X besteld

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 959)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356477
    Jan Driebeen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2018

      [quote quote=18356461]Hier hetzelfde, datum verschuift af en toe. Hier vandaag van 02-07 naar 05-07, ook code 33[/quote] Dan lopen wij samen met joepke-m redelijk synchroon  :cheers:

      #18356481
      cocker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2013

        Gisteren in B. mijn Grandland X Innovation besteld.  Amethist purple, 1.2 benzine automaat, full option, velgen 19 inch.  Momenteel in B. alle opties deze maand aan – 50%. Lederen interieur.  Kom uit een Insignia 2.0 turbo 220 pk zal dus wel aanpassen worden maar was toch aangenaam verrast van de motor.  Levering eind september.

        #18356482
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          @ cocker,

          Bedoel je met B België of Brabant? ;-)   Dan heb je bijna precies dezelfde Grandland X als ik. Alleen zie ik bij jouw de 19″velgen. Echt mooi man! Het is wel een kwestie van geduld, als je pas in September kan rijden. Maar het wachten loont zeker. Ik denk dat je er geen moment spijt van krijgt. Ik hoor het graag als je hem hebt, en dan je eerste reactie.  :good:

          Klik nog even aan welke kleur je hebt besteld in de statistiek. Dan komen we met Amethist Purple op 5! (goed voor een 3e plaats) :happy02:

          #18356483
          joepke-m
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2006

            [quote quote=18356477]

            Hier hetzelfde, datum verschuift af en toe. Hier vandaag van 02-07 naar 05-07, ook code 33

            Dan lopen wij samen met joepke-m redelijk synchroon :cheers:[/quote]

            ik sta nog op 29.06, al die tijd steady op status 33

            #18356484
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              @ joepke-m,

              Als het verder niet veranderd en vertraagd, rij jij met nog een maand te wachten in je nieuwe Grandland X. Toppie toch? :good:

              #18356496
              joepke-m
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2006

                Dat hoop ik wel, maar het is al zo vaak (ten nadele) gewijzigd dat ik er niet op reken dat het zo blijft. Bedenk dat mijn eerste indicatieve leverdatum Valentijnsdag 2018 was… :scratch:

                #18356514
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  @ joepke-m,

                  [quote quote=18356496] Bedenk dat mijn eerste indicatieve leverdatum Valentijnsdag 2018 was… :scratch:[/quote]

                  Dat was dan eigenlijk al in februari? En nu word het eind juni? Dat is nogal een verschil. Toch maar hopen dat het zo blijft en niet verder uitloopt. :good:

                  #18356515
                  joepke-m
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 July 2006

                    Precies, 14 februari. Maar de levering heeft ook al gepland gestaan voor eind juli. Dus als het uiteindelijk eind juni wordt ben ik tevreden. Wel véél te laat en niet conform de bij aankoop aangegeven datum, maar wat kun je eraan doen?

                    Het is sowieso een rommeltje bij Opel. Ik heb nog een auto gekocht (Karl) en ik weet al sinds 7 mei dat hij gebouwd is. Vanmorgen kreeg ik een mail van Opel “hij is gebouwd!” Hebben ze 3 weken over gedaan om dat mailtje te maken… :applause01:

                    #18356516
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      @ joepke-m,

                      Tja, ik snap dan ook niet dat veel nieuwe kopers niet eerst even kijken wat bij de Opel dealers op voorraad is. Dat scheelt enorme wachttijd en teleurstelling. Het moet toch wel gek gaan als er in de grote voorraad Opels niks voor je bij zit? Bovendien krijg je soms voorraad korting. Behalve als er niks voor je bijzit, en de kleur of uitrusting is niet wat je zoekt. Dan kan je alsnog naar je eigen voorkeur bestellen. Maar dat betekent….wachten. :cry:

                      #18356528
                      joepke-m
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 July 2006

                        Zoals ik al eerder zei: als je begin november te horen krijgt dat levering voorzien is op 14-2 dan vond en vind ik dat acceptabel. Daarom heb ik niet naar voorraadautos gekeken, gewoon omdat de levertijd meeviel. Alleen is eea later keer op keer opgeschoven en is wat jij stelt makkelijk praten, er was geen aanleiding voor

                        Bovendien betreft het een leaseauto, leasemaatschappijen kopen de auto waar ze de meeste korting krijgen, als ze in voorraadautos moeten kijken is de keuze beperkt(er)

                        #18356532
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          @ joepke-m,

                          Als je een auto besteld, en je hoort dat de levertijd duurt van november tot ongeveer februari is dat redelijk te noemen. Dat is zeker acceptabel. Maar wat ik stel is geen makkelijk praten, maar gewoon de feiten. Ik heb eerst voor ik ging praten bij Opel, gekeken wat er op voorraad is overal. Bovendien rij ik privé en geen lease. Lease is een heel ander verhaal. ook gaf je aan nog een Karl te hebben besteld, en je verwonderde je min of meer dat de mail van Opel 3 weken duurde. Maar valt die Karl dan ook onder lease? Het barst toch overal van die kleine autootjes, of vergis ik me?? Dus wat ik zeg is niet makkelijk praten, maar gewoon niet achter de feiten aanlopen. ;-)

                          Ik keek net bij onze dealer Automotions die hebben er zomaar 8x staan, en bij Mossel wel een 49 x Karl (incl de Karl-Rocks.)Dus Karls genoeg.

                          #18356537
                          joepke-m
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 July 2006

                            @Hans GLX nee, de Karl is gekocht, daar is ook verder niets mee aan de hand, buiten de blabla mail van vanmorgen dat de auto is gebouwd, terwijl dat al 3 weken het geval is.

                            De Karl werd qua levertijd op juli aangegeven toe we hem kochten. Eerder wilden we hem ook niet. De voorraadmodellen (wel gekeken!) waren niet geheel volgens onze wensen, dus we hebben er eentje besteld die wel voldeed. En met de korting was ook niks mis

                            Maar prima hoor, ik had bij de Grandland voorraad moeten kijken… heb ik niet gedaan en nu moet ik wachten. Eigen schuld, dikke bult.

                            #18356538
                            Hans GLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2018

                              @ joepke-m,

                              Nou ja, zo scherp moet je het nu ook niet opnemen? En je gaf al aan dat de mail van Opel melde dat de Karl gebouwd was(na 3 weken) het kan inderdaad zo zijn, dat er onder de hele voorraad auto,s nu nét niet bij is wat jij zoekt. Tja, logisch dat je er dan eentje op smaak besteld. Ik spreek je dan ook nergens tegen toch?. En dat je verder niet eerst gekeken hebt naar de voorraad beschikbare Grandland,s dat is toch óók geen punt? Die zijn er nog wel meer op dit forum. Ieder het zijne zeg ik maar. Even goeie vrienden. ;-)  Het was zomaar even tussendoor een verhaaltje hoe het bij mij gegaan is in november-december 2017. :yahoo:

                              #18356550
                              mullie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 May 2018

                                [quote quote=18356357]

                                Sinds 17 mei trotse berijder van een GLX BE. Besteld op 14 januari, uiteindelijk maar 2 weken later dan de geplande datum. Geen aparte opties, alleen een trekhaak en een inductielader (welke (nog) niet lijkt te werken). Hiervoor deze week nog terug naar de dealer. De voetsensor van de achterklep reageert niet altijd goed, of ik kom er slecht bij. De kleur is standaard Jasper Grey, maar zeer mooi. Afhankelijk van de licht inval toont het blauwgrijs of donker grijs. Voor de rest is het zeer rustig en plezierig rijden.

                                Vandaag voor de inductielader even langs de dealer geweest…….die wist mij het volgende te vertellen. Inductie laden werkt alleen met android, niet met een iphone. Carplay werkt alleen met iphone en niet met android. Morgen ga ik een toestel van een collega gebruiken om dit te testen. Dit is mij nl. niet bekend…..[/quote]

                                Gisteren met een android (samsung) getest. Opladen werk dan wel, maar de android “carplay” niet…………mijn bevindingen naar de dealer gemaild, welke de GLX heeft geleverd………..simpele vraag of opmerking m.b.t. de telefoon was wel prettig geweest. Een eenvoudige inductie lader voor op je buro werkt wel met beide toestellen…..

                                #18356551
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  @ mullie,

                                  En…hoe bevalt je de nieuwe GLX? Vanaf 17 mei, dan heb je hem nu 12 dagen.  Over je probleem met de Android en Carplay bij het inductieladen kan ik je niet helpen. Ik heb zelfs geen smart Phone, maar nog een ouderwetse en simpele Nokia. ik denk dat b.v. @wesley en @quandor hier meer verstand van hebben.Het lijkt mij het handigst om op je werk of thuis de i-Phone op te laden. En de achterklep met 1 druk op de sleutel werkt perfect hé? Niet voor niks schoppen. ;-)

                                  #18356563
                                  mullie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 May 2018

                                    GLX bevalt super, rijd soepel, reageert direct. Moet alleen erg wennen dat hij zo stil en vergeet hierdoor wel eens op te schakelen. Goed dat er dan een groen pijltje in de display verschijnt ?

                                    Baal alleen van de inductielader die niet met de iphone 8, 8+ en X werkt. Carplay doet bevalt goed en verbonden met de kabel laadt mijn iphone ook op.  Vermoeden is dat de inductielader te weinig stroom levert voor een iphone. Hoop hier zsm. meer over te weten.

                                    #18356571
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      @ mullie,

                                      Ben blij voor je dat de auto je zo goed bevalt. Hij is inderdaad erg stil. Dat vergeten op te schakelen heb ik niet,….het is een automaat. :rolling:

                                      Dat met die i-Phone oplader is jammer. Je zou verwachten dat hij bij elk type telefoon draadloos op kan laden. Zo word het wel gespeeld. :unsure:

                                      ik wens je nog veel probleemloze kilometers met de Grandland. :good:

                                      #18356577
                                      cphpham
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 May 2018

                                        Ik heb de GLX 1.2 Turbo S&S 96kW Business Executive besteld, incl. de volgende configuratie:

                                        Moonstone Grey
                                        Stoffen/Morroccana bekleding ‘Harlekin’ in Marvel Black
                                        All road pakket
                                        Inductive draadloos opladen voor mobiele telefoon
                                        230 Volt-aansluiting op tweede zitrij
                                        Sportieve aluminium pedalen
                                        Zonneschermen voor achterste zijramen, handbediend
                                        Zwart dak, inclusief zwarte spiegels
                                        Glazen panoramadak met elektrisch bedienbare zonwering

                                        Besteld op 22-05 en wordt geleverd in de week van 15-11…

                                        #18356578
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          @ cphpham,

                                          Dat is mooi zeg? Ik neem aan een handgeschakelde? Maar wel deftig dat grijs met zwart dak. En welke velgen komen er onder? Ook een panoramadak lijkt me een beleving. Maar ja, ik heb mijn Grandland Innovation genomen zoals hij op voorraad was, en ik mag zeker niet klagen over gebrek aan opties. Maar wat me wel bij jouw (en anderen) opvalt is de lange levertijd zeg? Pas half november….Kon je niks vinden wat ergens op voorraad was naar jouw smaak? Want er is voorraad aan Grandlands genoeg. Maar of er ook bij zijn met een panoramadak dat weet ik zo gauw niet. :unsure:

                                          Oh, ik zie het al. Je hebt een all-road pakket gekozen, dan ben je aan 1 bepaald type velg gebonden. Daar had ik even overheen gelezen. ;-)

                                          #18356579
                                          cphpham
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 May 2018

                                            [quote quote=18356578]@ cphpham, Dat is mooi zeg? Ik neem aan een handgeschakelde? Maar wel deftig dat grijs met zwart dak. En welke velgen komen er onder? Ook een panoramadak lijkt me een beleving. Maar ja, ik heb mijn Grandland Innovation genomen zoals hij op voorraad was, en ik mag zeker niet klagen over gebrek aan opties. Maar wat me wel bij jouw (en anderen) opvalt is de lange levertijd zeg? Pas half november….Kon je niks vinden wat ergens op voorraad was naar jouw smaak? Want er is voorraad aan Grandlands genoeg. Maar of er ook bij zijn met een panoramadak dat weet ik zo gauw niet. :unsure:[/quote]

                                            Inderdaad handgeschakeld. Door het all road pakket komen er automatisch 18inch 5-spaaks (RSZ) velgen onder.

                                            De levertijd is inderdaad extreem lang, de dealer gaf aan dat het te maken had met dat de motoren die aangepast moeten worden aan de nieuwe WLTP eisen. Het betreft een lease-auto en kon daardoor niet zoeken op modellen op voorraad.

                                            #18356580
                                            Hans GLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              @ cphpham,

                                              Ja, ik begrijp je nu. Ik wist wel dat de dieselversie een vertraging had, door mogelijke cilinder problemen af fabriek. Maar dat nu ook de benzine versie al weer aangepast moet worden aan de milieu wetgeving (met label B) dat snap ik niet. Met leasen heb je andere voorwaarden dan privé, dat is duidelijk. ;-)

                                              #18356582
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                @ cphpham,

                                                Zoiets worde het dan? Behalve dan door je keuze van het panoramadak, geen dakrails zoals op de foto..

                                                8

                                                #18356583
                                                cphpham
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 May 2018

                                                  [quote quote=18356582]@ cphpham, Zoiets worde het dan? Behalve dan door je keuze van het panoramadak, geen dakrails zoals op de foto.. [/quote]

                                                  De buitenkant is bijna hetzelfde als in dit filmpje; alleen de velgen zijn anders:  http://www.youtube.com/watch?v=dOAIDwgYTqA

                                                  #18356584
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    @ cphpham,

                                                    Toch krijg ik bij de configuratie BE met all-road pakket uitsluitend deze velgen……

                                                    3

                                                    #18356587
                                                    cphpham
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 May 2018

                                                      [quote quote=18356584]@ cphpham, Toch krijg ik bij de configuratie BE met all-road pakket uitsluitend deze velgen…… [/quote]

                                                      Dat laatste plaatje klopt.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.