Grandland X besteld

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X besteld

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 959)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356261
    Hans GLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2018

      @Mark van Veluw,

      Wat droevig dat je zó lang op je auto moet wachten! Ik mag hopen dat je normaal op tijd, op vakantie kan met je gezin in de nieuwe Grandland X. Waarom kijken jullie niet eerst op de voorraad beschikbare Grandlands in Holland? Dan hik je toch niet tegen die abnormale levertijden aan? Het moet toch wel sterk zijn als er binnen de beschikbare voorraad auto,s op internet,niet wat voor je bij zit? Je moet wél bereid zijn tot een compromis natuurlijk. Zo had ik een auto binnen 2 weken! Wel met alle opties, die ik zelf misschien niet zo had gekozen.  Ik wilde wel graag voorruitverwarming, maar dan moet je weer winter 2 pakket hebben. Op deze (die ik nu heb) Innovation, zat alles er op en er aan. Ook de kleur was niet mijn eerste keuze. Maar ja toch wel deftig dat Amethist Purple, zeg nou zelf. Daarom besloot ik de auto per direct te kopen. En ik heb er echt geen spijt van. Dus Opel vrienden, voor je besteld, kijk dan eerst even op internet naar de beschikbare Grandlands. Mijn dealer Automotions bestaat uit 4 grote bedrijven zoals Middelharnis, Breda, Goes. Dan heb je al snel een auto uit voorraad beschikbaar. ik kijk bijna dagelijks naar de voorraad Opels, en de demo,s met weinig km. Dat scheelt ook snel een berg geld. :yahoo:   :good:

      #18356269
      joepke-m
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 July 2006

        Tja, nee, ik heb niet naar voorraadautos gekeken… Toen ik bestelde (begin november) werd 14-2 als leverdatum aangegeven. Ik heb m echter nog steeds niet, wordt vooralsnog eind juni. Maar dat is ook al 300x veranderd

        #18356271
        Mark van Veluw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2018

          Op het moment van bestellen ga je daar niet van uit. Een maand of 2 misschien 3 was het verhaal. Dus bestelden wij wat we wilden, zonder naar de voorraad te kijken hier in NL.

          Als ik nu kijk zie ik verschillende auto’s in voorraad staan zoals ik besteld heb, zelfde kleur, zelfde uitvoering, leren bekleding, het enige compromis is dat er een camera op zit, dat zit er bij mij niet op….

          Helaas wil de leasemaatschappij geen deal sluiten met de bedrijven die deze auto’s hebben staan. Andere voorwaarden, prijzen, blablabla. Gewoon geduld hebben dus.

           

          #18356273
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            @Joepke-m

            Tja, dat is nu net het verschil. ik heb juist eerst gevraagd en gekeken bij mijn plaatselijke dealer wat op voorraad was. Ik kan me in jullie geval ook voorstellen dat als ze beloven 2 maanden levertijd, dat je er dan niet van uit gaat dat het een half jaar kan worden. En met de diesels was bij sommigen echt een probleem. ik wist van de bedrijfsleider daar die een GLX diesel besteld had, dat die ook ruim een maand op de parking stond bij Opel. Ik dacht dat hij wilde wachten om zijn kenteken op 2018 te zetten. Maar het bleek dat hij om “technische redenen” niet vrijgegeven was. Tja….

            #18356275
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              @ Mark van Veluw,

              Gelijk heb je. Als je besteld ga je niet van een uitlopende levertijd uit. Bovendien ben jij nog gebonden aan een lease-maatschappij lees ik. Ik rij gewoon privé voor de lol. :applause02:  ik heb dus ook die 360 gr camera enzovoorts. In 2018 is het programma gewijzigd met de Ultimate. Ook kwam toen de Big Event van Opel. Veel meer extra,s als toen ik hem 3 weken eerder kocht. € 2000,-extra inruil (cashback) en € 500,- gratis brandstof en zo. Heb weer een gesprek gehad met mijn dealer. Maar dan had ik voor de Grandland zeker € 900,- meer betaald. En ik had ca € 2000,- minder inruil gehad. Want aan zo,n Big Event zitten ook weer bepaalde regeltjes. (Ik had € 1000,- cashback en € 250,- accessoires) Dus uiteindelijk heb ik nog goed gehandeld achteraf bezien, en in 2 weken mijn auto! :yahoo:  Ik hoop dat je binnenkort in de Grandland rijd.

              #18356276
              Mark van Veluw
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 January 2018

                Dank je wel Hans, ik hoop het ook. Levertijd staat momenteel op 8 juli. Code 33.

                #18356277
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  @ Mark van Veluw,

                  Tjonge Mark, dat zijn toch wel even 6 maanden! hopelijk nét voor je vakantie. Je krijgt dezelfde kleur als ik begreep ik.(amethist-Purple) Ook ik heb geen panoramadak en ook geen dakrails.

                   

                  #18356279
                  Mark van Veluw
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 January 2018

                    Ja, zelfde kleur, zelfde wielen.

                    Leuk dat je die foto erbij zet. Binnenkort live voor m’n deur!

                    Zoals ik eerder zei, m’n vrouw vind ‘m eigenlijk te paars. Wat vind jouw omgeving van de kleur?

                    #18356281
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      @ Mark van Veluw,

                      Eigenlijk vind ik hem helemaal niet zo paars, maar meer diep donker blauw. Zonder zon of met somber weer lijkt hij wel zwart! Wat mijn omgeving er van vind? Verbazing en ook wel jaloerse blikken. Maar de meesten zijn wel onder de indruk van die auto hoor. Hij is in ieder geval meer bikvanger dan de Mokka. Hier nog twee plaatjes met de zon er op.

                       

                       

                      #18356294
                      hreedijk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2018

                        Nou, ik hem em afgelopen vrijdag op mogen halen, is mijn 1e automaat, wat rijdt dat lekker zeg !

                        In 2 dagen tijd er 500KM op zitten, rijdt als een zonnetje  B-)

                        68630161-371e-44c1-8d6f-ad094e961a6d

                        8a16d234-1eb3-40a8-b4ba-d7fe97021591

                        #18356295
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          Héél mooi. In rood en zwart (zeker in combinatie met deze velgen) vind ik de Grandland X toch wel het mooiste. Wit, blauw, paars en grijs (vanzelfsprekend een kwestie van smaak) doen wat afbreuk aan de’looks’ van de auto.

                          #18356296
                          Hans GLX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2018

                            @hreedijk,

                            Prachtwagen van je hoor, echt waar. Geen brandweer-rood, maar dit is wat dieper rood. Zeker in combinatie met die velgen. Ik wens je er veel plezier mee. En persoonlijk vind ik dat mooie velgen de “look” van een auto bepalen. Die 17″velgen onder de online-edition vind ik niet echt spaakmakend. De jouwe zijn echt heel mooi, en passen goed bij deze kleur. :good:

                            #18356297
                            Hans GLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2018

                              @quandor,

                              Ja dat heb je goed. Smaken verschillen. En je kan uiteindelijk maar 1 kleur rijden. Dan word het wikken en wegen. Donkere kleuren maken de auto chique. Lichtere kleuren weer meer sportief. Wel vind ik bij lichtere kleuren het contrast met de kunststof-panelen en bumpers er beter uitspringen. Bij grijs gaat het naar mijn smaak weer over in 1 massa. Alhoewel ik Moonstone-Grey ook heel deftig vind hoor, zeker in combinatie met een zwart dak, en 19″velgen.

                              #18356301
                              Jan Driebeen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2018

                                [quote quote=18356294]Nou, ik hem em afgelopen vrijdag op mogen halen, is mijn 1e automaat, wat rijdt dat lekker zeg ! In 2 dagen tijd er 500KM op zitten, rijdt als een zonnetje B-) ]

                                Ook een supermooie auto, veel fijne kilometers  :good:

                                #18356303
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  @Jan Driebeen,

                                  ik zat zomaar eens te kijken bij dit forum over de Opel Crossland. (en de Insignia) Maar als je daar de problemen leest word je er niet vrolijk van hoor. Trouwens sommigen geven erg af op Opel. Maar welk merk je ook kiest, overal lees je over problemen. En zelfs bij hele dure auto,s. Dat is toch wel jammer in 2018. Zou dat te maken kunnen hebben door samenwerking van Opel met fabrieken in Verweggistan? De Mokka kwam uit Korea. De Agila en Corsa uit Spanje. Die rare Engelsen staan er op dat Opel in Engeland Vauxhall heet,en ga zo maar door. Ik denk dat PSA het know-how van Opel binnen heeft gehaald/gekocht, en daarna Opel stilletjes in het niet laat verdwijnen. De tijd zal het leren. Maar ik heb er geen goed gevoel bij! :cry:

                                  #18356305
                                  mullie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 May 2018

                                    Sinds 17 mei trotse berijder van een GLX BE. Besteld op 14 januari, uiteindelijk maar 2 weken later dan de geplande datum. Geen aparte opties, alleen een trekhaak en een inductielader (welke (nog) niet lijkt te werken). Hiervoor deze week nog terug naar de dealer. De voetsensor van de achterklep reageert niet altijd goed, of ik kom er slecht bij. De kleur is standaard Jasper Grey, maar zeer mooi. Afhankelijk van de licht inval toont het blauwgrijs of donker grijs.

                                    Voor de rest is het zeer rustig en plezierig rijden.

                                     

                                    9A47A57F-9E93-4BB5-80D3-59F12E98B084

                                    #18356306
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      @ mullie,

                                      Pracht auto hoor! Maar hij lijkt op de foto wel zwart in plaats van grijs. Heb je een automaat of handgeschakeld? ik wens je veel veilige en probleemloze kilometers. Kwamen er maar veel meer Grandlands op de weg! :yahoo: Ik denk trouwens dat je voet onder de bumper niet werkt ,voor het openen van de achterklep ivm je trekhaak. Dat heb ik al eerder gelezen. Gewoon op je sleutel drukken. Dan hoef je niet 10x voor niks te schoppen…. :rolling:

                                      #18356308
                                      mullie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 May 2018

                                        Trekhaak ligt nog in de kofferbak. Sensor werkt wel, maar ben er ook al achter dat de sleutel makkelijker is. Heb alleen nog maar positieve reacties gehad op deze standaard kleur.

                                        #18356310
                                        Eric Hendrikman
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 December 2017

                                          Mijn 1.2 Ultimate in Diamond Black staat in status 44, gereed voor verzending, hoop dat hij snel komt.

                                          #18356311
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            @ Eric Hendrikman,

                                            Tjonge een Ultimate, dat is de Grandland met de meeste extra,s. Toen ik hem in December 2017 kocht was de Ultimate er nog niet. Diamond Black is chique hoor! Krijg je een automaat of handgeschakeld? Fijn voor je als hij er eindelijk is, en je kan rijden. ik ben benieuwd als je dan een foto plaatst.

                                            #18356314
                                            Jan Driebeen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 February 2018

                                              [quote quote=18356303] @jan Driebeen, ik zat zomaar eens te kijken bij dit forum over de Opel Crossland. (en de Insignia) Maar als je daar de problemen leest word je er niet vrolijk van hoor. Trouwens sommigen geven erg af op Opel. Maar welk merk je ook kiest, overal lees je over problemen. En zelfs bij hele dure auto,s. Dat is toch wel jammer in 2018. Zou dat te maken kunnen hebben door samenwerking van Opel met fabrieken in Verweggistan? De Mokka kwam uit Korea. De Agila en Corsa uit Spanje. Die rare Engelsen staan er op dat Opel in Engeland Vauxhall heet,en ga zo maar door. Ik denk dat PSA het know-how van Opel binnen heeft gehaald/gekocht, en daarna Opel stilletjes in het niet laat verdwijnen. De tijd zal het leren. Maar ik heb er geen goed gevoel bij! :cry:[/quote]

                                              zou kunnen, zoals ik al eerder schreef stopt Opel binnen twee jaar met Opel Onstar en gaat dan over op het systeem van PSA. Maar nu eerst lekker genieten van de GLX. Ik hoop dat ik eind volgende maand ook de trotse bezitter kan zijn van deze mooie auto.

                                              #18356315
                                              Jan Driebeen
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 February 2018

                                                [quote quote=18356305]Sinds 17 mei trotse berijder van een GLX BE. Besteld op 14 januari, uiteindelijk maar 2 weken later dan de geplande datum. Geen aparte opties, alleen een trekhaak en een inductielader (welke (nog) niet lijkt te werken). Hiervoor deze week nog terug naar de dealer. De voetsensor van de achterklep reageert niet altijd goed, of ik kom er slecht bij. De kleur is standaard Jasper Grey, maar zeer mooi. Afhankelijk van de licht inval toont het blauwgrijs of donker grijs. Voor de rest is het zeer rustig en plezierig rijden. [/quote]

                                                Datbis ook een mooie uitvoering Mullie! Veel veilige en fijne kilometers :good:

                                                #18356326
                                                hreedijk
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 April 2018

                                                  [quote quote=18356295]Héél mooi. In rood en zwart (zeker in combinatie met deze velgen) vind ik de Grandland X toch wel het mooiste. Wit, blauw, paars en grijs (vanzelfsprekend een kwestie van smaak) doen wat afbreuk aan de’looks’ van de auto.[/quote]

                                                  Dat vond ik ook, combinatie van het donker rood en zwart is al mooi, de 18inch velgen maken de auto helemaal af.
                                                  Ook de dakrails doet veel aan het uiterlijk, is net weer dat extra visuele accentje.

                                                  Uiteraard valt over smaak niet te twisten.

                                                  #18356327
                                                  hreedijk
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 April 2018

                                                    [quote quote=18356296] @hreedijk, Prachtwagen van je hoor, echt waar. Geen brandweer-rood, maar dit is wat dieper rood. Zeker in combinatie met die velgen. Ik wens je er veel plezier mee. En persoonlijk vind ik dat mooie velgen de “look” van een auto bepalen. Die 17″velgen onder de online-edition vind ik niet echt spaakmakend. De jouwe zijn echt heel mooi, en passen goed bij deze kleur. :good:[/quote]

                                                     

                                                    Thanx!
                                                    17inch voor zo’n grote wagen zouden niet eens aangeboden mogen worden, doet afbreuk aan de auto !

                                                    #18356328
                                                    hreedijk
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 April 2018

                                                      [quote quote=18356301]

                                                      Nou, ik hem em afgelopen vrijdag op mogen halen, is mijn 1e automaat, wat rijdt dat lekker zeg ! In 2 dagen tijd er 500KM op zitten, rijdt als een zonnetje B-) ] Ook een supermooie auto, veel fijne kilometers :good:[/quote]

                                                      Dank je, gaat zeker lukken !

                                                    25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.