Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2012 om 14:56 #18059184
Lijkt op de fotos nog steeds wel een beetje oranje inderdaad… :wtf
Ach ja, mooi oranje is niet lelijk. Opbouwfase is in zicht, maar de bodem is nog niet geheel klaar helaas… tot aan de achter stoelen is het klaar voor grondverf, vanaf de achterstoelen tot de tank moet nog afgenomen worden met thinner en verder naar achter hier en daar nog schuren en dan met thinner ontvetten. Dan primeren met de kwast voor het spuiten…. Wielrandjes verder omkloppen met nog natte primer, want destijds lukte het niet al te best door de enorme dikke kitrand en die heb ik er nu tussen uit gekrabd.
Dan steenslag en daar kan na 30 minuten al over gespoten worden…
En dan heerlijk opbouwen! king:
Nog twee nieuwe bussen binnen gekregen vandaag voor de achter as, rubber was dusdanig vergaan dat ik het aan de randen met mijn vingers kon afbreken! :shock: Heb ik net lekker de steunen stabiel gemaakt met de groep A kokertjes zwabbert het anders alsnog door rotte bussen… Moeweniehebbbnheh….. :thumbdown
19 oktober 2012 om 14:58 #18059182Sja valt af en toe niet mee zulke klussen, maar ziet er weer ok uit! Het plaatwerk is goed beschermd zo in ieder geval, nog veel last gehad van de nevel?
19 oktober 2012 om 15:18 #18059181Nee, nevel viel reuze mee eigenlijk! Wel alles goed afgedekt, maar nevel niet verder dan een metertje gekomen….
21 oktober 2012 om 16:55 #18059171met de ringen kan je je toe niet goed afstellenm
ring is idd beter.
22 oktober 2012 om 17:14 #18059200Zo, sinds eind augustus de 5000 kijkers grens al bereikt! :shock:
Trekt wel bekijks dit… :D
Heb de hele bodem in de primer staan inmiddels, de bussen in de achter as vervangen, veerpoten gemonteerd en nog wat gekit. Heb nog een complete ventilatie box van een hoge tunnel Kadett gescoord, om de schakelstang wat mooier de ruimte te geven (Die andere moest ik destijds de zaag in zetten daar voor) en nog een stukje tapijt gescoord, niet super schoon nog, maar wie weet na reinigen…. En hoop morgen nog verder te gaan met kitten, als dat droog is de steenslag coating er op van de week en rood spuiten die hap!
En dan kan het compleet opbouwen weer beginnen!
22 oktober 2012 om 21:10 #18059192@Vinci wrote:
Zo, sinds eind augustus de 5000 kijkers grens al bereikt! :shock:
Trekt wel bekijks dit… :D
Mag ook wel…het is niet niks wat je aan het doen bent :thumb
24 oktober 2012 om 22:28 #18059197Zo, nu is bijna alles rood, nog een paar hoekjes afwerken, want dit zijn nog maar de eerste twee dunne laagjes rood… Hier en daar zie je dan toch nog hoekjes primer. Denk dat ik ook nog even met de kwast tekeer ga, want daarmee kom ik net wat makkelijker in moeilijke hoekjes… Was ook begonnen met naden etc. met de kwast te doen….
Heb ook een ventilatie kast uit een late Kadett gescoord, dus met uitsparing voor de schakelstang onderin. En die helemaal opgefrist, nieuw schuim er in op de kleppen, en ook de middelste roosters blazen straks warme lucht! Heerlijk voor de winter!! king: Was simpel aan te passen, gewoon een schotje erin lijmen en een stuk uitzagen….
Morgen even de achter as voorzien van een vers laagje hammerite…. En nog een zooitje van die draadbussen er in trekken, voor de zijschermen, voor de benzineleidingen, benzinepomp beugel, remleidingen en dan ga ik die op mijn manier op de bodem schroeven….
Heb ook de vloer aan de binnenkant met een dikke laag dempmateriaal beplakt weer. En een nieuw stukje tapijt gescoord (wel erg vuil, dus hoop dat ik het een beetje schoon krijg.) voor een hoge tunnel Kadett, want met de andere schakel mechaniek en middenconsole is het altijd zo geweest dat de randen van het oude tapijt niet meer er op aansloten…. Nu hoef ik alleen maar de tunnel verder op te vullen met wat plak schuim en dan is het net een late Kadett qua pasvorm.
En dan kan nu echt bijna het grote inbouwen/opbouwen weer gaan beginnen! king:
24 oktober 2012 om 23:10 #18059195Die haalt het volgende milenium wel :jerry
25 oktober 2012 om 07:50 #18059185dat ziet er gelikt uit man!!!
Bodem in kleur is echt mooi.
Ga je er nu ook zo dagelijks mee rijden??
mijne is overigens ook zo.25 oktober 2012 om 10:25 #18059173Dat ziet er mooi uit zeg!
Nou dagelijks rijden is voor mij geen noodzaak, want zelfs kruipend kom ik nog binnen 10 minuten op mijn werk, maar het is wel mijn enige auto ja. Vrouwtje heeft een Micra, erg fijn bakkie ook, uit 1993!
25 oktober 2012 om 11:04 #18059172@Vinci wrote:
Zo, nu is bijna alles rood, nog een paar hoekjes afwerken, want dit zijn nog maar de eerste twee dunne laagjes rood… Hier en daar zie je dan toch nog hoekjes primer. Denk dat ik ook nog even met de kwast tekeer ga, want daarmee kom ik net wat makkelijker in moeilijke hoekjes… Was ook begonnen met naden etc. met de kwast te doen….
Heb ook een ventilatie kast uit een late Kadett gescoord, dus met uitsparing voor de schakelstang onderin. En die helemaal opgefrist, nieuw schuim er in op de kleppen, en ook de middelste roosters blazen straks warme lucht! Heerlijk voor de winter!! king: Was simpel aan te passen, gewoon een schotje erin lijmen en een stuk uitzagen….
Morgen even de achter as voorzien van een vers laagje hammerite…. En nog een zooitje van die draadbussen er in trekken, voor de zijschermen, voor de benzineleidingen, benzinepomp beugel, remleidingen en dan ga ik die op mijn manier op de bodem schroeven….
Heb ook de vloer aan de binnenkant met een dikke laag dempmateriaal beplakt weer. En een nieuw stukje tapijt gescoord (wel erg vuil, dus hoop dat ik het een beetje schoon krijg.) voor een hoge tunnel Kadett, want met de andere schakel mechaniek en middenconsole is het altijd zo geweest dat de randen van het oude tapijt niet meer er op aansloten…. Nu hoef ik alleen maar de tunnel verder op te vullen met wat plak schuim en dan is het net een late Kadett qua pasvorm.
En dan kan nu echt bijna het grote inbouwen/opbouwen weer gaan beginnen! king:
Kun je een how2 maken van het kachelhuis dat nu ook in het midden warme lucht blaast? Dat wil ik namelijk ook! :wors
25 oktober 2012 om 11:04 #18059170Oja, had ik al gezegd dat je goed bezig bent? :thumb :thumb :thumb
25 oktober 2012 om 11:13 #18059169Ik zal er nog even een plaatje van maken hoe dat moet…. Ik kan je wel al verzekeren dat als je het ding er af hebt dat het erg vanzelfsprekend is hoor, niks ingewikkelds aan.
25 oktober 2012 om 16:09 #18059237wow man ziet er echt bruut uit hoor die bodem zo!
25 oktober 2012 om 16:59 #18059234Dank voor alle leuke reacties mensen! king:
Even wat plaatjes geschoten van de ventilatie aanpassing. Ziet er niet enorm mooi uit of zo, maar het zal heus effectief werken en het zit toch binnen in dat ding, dus zal mij een worst wezen hoe het er uit ziet.
Hier zie je het ventilatie huis vanuit de opening waar de lucht er in gaat. Dat zit onder de parafaan. Daar onder zit een slakhuis ventilator en daar onder twee parker schroeven. Zo’n zelfde parker schroef zit tussen de twee kachel pijpjes in onder het stuurhuis. En er zit een schroef onder de klok achter de midden console. Met deze vier schroeven zit uiteindelijk het hele ding vast.
Om alles lost te krijgen moet je dus je koelsysteem aftappen, parafaan demonteren, ruitenwissers er af, alle kabeltjes van de ventilatie los, middenconsole er af, stekkers van de aansteker en ventilatie keuze knop los etc. etc.
Daarna hele ventilatie huis demonteren. Scheelt ook wel om het dashboard een stukje los te schroeven…
Zal eerlijk zijn, het demonteren is best een klus, maar de aanpassing op zich is zo klaar….
Hier moet je dus een schot doorboren/verwijderen met zaag…..
En hier moet de boel dicht, heb er zelf een paneeltje foam in gelijmd.
Het is raadzaam wat dunne plakfoam in huis te halen van ongeveer 5mm om alle kleppen ook gelijk te voorzien van een nieuwe laag. En wat tochtstrip om de bovenste rand weer goed af te kunnen dichten op de parafaan. Ook de kleppen achter de roosters kunnen gelijk van een nieuw randje voorzien worden (zie topic ‘kleine ergernisjes wegwerken’) en de middelste twee roosters zit nog een manchet achter die weer goed sluitend gemaakt kan worden met een randje tochtstrip/klitteband/veter en lijm…..
25 oktober 2012 om 18:42 #18059216Bedankt!
Snap alleen niet als het zo’n simpele modificatie is waarop er niet standaard warme lucht mee uit de middelste roosters kwam, ik dacht dat het gecompliceerder en dus duurder zou zijn en dat het daarom niet was. Maargoed dit is weer een modificatie voor de winter bij mij. :D
25 oktober 2012 om 21:08 #18059199@mark wrote:
wow man ziet er echt bruut uit hoor die bodem zo!
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Zo zou mijn bodem er ook uit moeten gaan zien, hèhè dan niet rood he :angel
25 oktober 2012 om 23:09 #18059196Nee, het idee van koude lucht was destijds dat de bestuurder dan frisser achter het stuur zou zitten (geen geintje!!)
Ben erg blij met hoe netjes het allemaal is, hoewel ik weet dat het bij auto bodems altijd maar van korte duur is, want het wordt snel weer vies!
26 oktober 2012 om 05:01 #18059193Niet te veel ermee rijden (zo ie zo niet in pekel) en af en toe beetje schoonmaken, blijft t best lang mooi hoor :thumb
Mijn 8v is dan wel zwart aan de onderkant maar wel erg netjes :wub
26 oktober 2012 om 06:20 #18059191Wat dingetjes er op, achter as nog een laagje verse Hammerite zwart zijdeglans…
26 oktober 2012 om 06:36 #18059190:kewlpics :kewlpics
26 oktober 2012 om 08:42 #18059189Heb je nu zelf stofkappen gemaakt voor je voorremschijven? Ziet er goed uit in ieder geval!
26 oktober 2012 om 09:00 #18059187Jep, uit RVS plaat…
26 oktober 2012 om 09:03 #18059188ojee,die ellendige isolatiemat op t schutbord er weer op.
Die houdt nou juist al het vocht vast.
Heb m bij alle 3 mijn exemplaren weggehaald,scheelt haast niks in t geluid en scheelt zoveel roest en ellende.26 oktober 2012 om 09:49 #18059183@asconahobbyist wrote:
ojee,die ellendige isolatiemat op t schutbord er weer op.
Die houdt nou juist al het vocht vast.
Heb m bij alle 3 mijn exemplaren weggehaald,scheelt haast niks in t geluid en scheelt zoveel roest en ellende.Mijn schutbord was anders nog als nieuw hoor, heb er geen moer aan hoeven doen, tot in de hoekjes nog helemaal netjes!
Roest zat op de naden in de wielkasten. En in het onderste bodem deel van het schutbord, waar die mat niet op zit…
Dusss….. :???:
EDIT: Vergeet ook effe niet dat ik de parafaan afvoer tot de bodem verleng heh! Dat scheelt pas een hoop nattigheid!! En dat zal in combinatie met die schutbord mat zeker wel de ellende vergroten ja….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.