E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Berichten
  • #18059178
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      @GlennGSI wrote:

      @Fearless wrote:

      Vult die epoxy ook fijnere gaatjes? Hoeveel heb je nodig voor een hele wagen? En verdunnen of ?

      Als je wat moet hebben Dennie moet je het ff laten weten.. Vincent heeft het via men maatje waar ik beun..

      Ja, is erg mooi spul, alleen kreeg ik Marcel de laatste tijd niet te pakken, dus heb nu de primer ergens anders vandaan….

      Weer lekker aan de bodem en wielkasten zitten krabben vandaag, nu bijna alles kaal…. Ook een paar kleine plekjes met Rustico ontroest, werkt wel aardig, maar je moet wel geduld er voor hebben. Als je er met de schuurmachine bij kan is dat wel veel sneller…

      #18059207
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Bodem is nu kaal, wielkasten voorzijde ook, alleen wielkasten achter wil ik nog wat verder kaal halen zodat rondom de 3M steenslag coating er op kan. Heb nu de voorste wielkasten en motorruimte nagenoeg spuitklaar. Respect voor mensen die het strak maken hoor!! Is toch een pleuris karwei zeg, ga 10x liever enkel spuiten!!

        Heb een hele winkel aan extra schuurlamellen tooltjes gekocht en Black&Decker staalborstel stukken voor in de boormachine. Weer een en al lamheid in mijn armen na een zware dag!!

        Die lamellen schuur tools zijn echt heerlijk om mee te werken, poetst echt alles mooi schoon en de roest vliegt er ook zo af waar nog kleine plekjes zitten nu. Probeer alleen de gegalvaniseerde delen zo min mogelijk aan te tasten, dus die laat ik zo veel mogelijk met rust, enkel licht opruwen… Morgen nog een dagje poetsen, schuren en borstelen en dan ga ik lekker de primer er op zetten! Verheug ik me op, dat ziet er dan al gelijk weer een stuk afgewerkter uit heh!

        Heb nu de binnenkant ook helemaal met 3M soepele nadenkit afgedicht en dat is nu ook droog, dat spul hecht ook als een malle en blijft veel beter soepel zonder te scheuren als strijkkit. Je kan dan er overheen strijkkit gebruiken om de naden nog verder op te vullen als je wilt. Dat geelft dan wat extra stevigheid voor een eventuele laklaag.

        En dat is dus wat ik ook van plan ben, de bodem in kleur! Bodem krijgt dus drie dun verneveld opgebouwde lagen primer, dan kitten met soepele naden kit, dan strijkkit, dan nog een laagje primer, dan 3M twee componenten steenslag coating op de delen waar dat nodig is (reservewiel kuip, tank, rest van de bodem, schutbord) en dan als laatste een goed dichtende laklaag rode lak zoals nu op de binnenkant is aangebracht. Daar naast reinig ik de hele bodem met wasbenzine en voor dat de primer er op gaat poets ik alles nog even met rubber handschoenen aan en koolstof masker op met thinner, zodat de ondergrond mooi ‘aangetast’ is voor een nog betere hechting. En als de hele buitenste delen behandeling klaar is en uitgehard pak ik een bus olie en spuit daar een kleine hoeveelheid van in de holle ruimtes en als dat goed uitgedropen is gaat er een knots van een hoeveelheid professionele holle ruimte wax in. De olie kruipt namelijk wat beter tussen de naden die nu niet los zijn geweest en waar dan roestvorming is kan het mooi geisoleerd worden, en de wax geeft op de langere duur een wat stevigere laag over de hele binnenzijde van alle holle ruimtes.

        Zullen wel staan te kijken straks met de APK, zo’n dof uitgeslagen rode Kadett met een strakke nieuwe bodem in kleur! :shock: Om over de nieuwe tank die in RVS beugels hangt, nieuwe draagarmen, veren en alle andere nieuwe delen maar te zwijgen! king:

        #18059203
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Denk dat ze nog meer staan te kijken van de voortrein…

          #18059198
          mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ja dat vind ik ook mooi man , had bij me vorige auto alle onderdelen aan de onder gepoedercoat en tank gespoten, maar de bodem in de kleur is echt toppie vind ik :thumbup

            #18059177
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              @midnight black wrote:

              Denk dat ze nog meer staan te kijken van de voortrein…

              Nou dat weet ik niet, als die coating er op zit vraag ik me af als je een Kadett niet kent of je dat gelijk ziet.

              @mark wrote:

              ja dat vind ik ook mooi man , had bij me vorige auto alle onderdelen aan de onder gepoedercoat en tank gespoten, maar de bodem in de kleur is echt toppie vind ik :thumbup

              Zag al wat in je topic ook aan frisse kleurtjes op je nieuwe project. Poedercoat op de bodem? Hele koets de oven in dan??

              Vandaag achterste wielkasten grotendeels kaal gehaald, morgen voorkant in de grond zetten…

              #18059175
              mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                nee de losse onderdelen zijn gepoedercoat , de wielkuipen zijn met uvr vliegtuigenlak gedaan word knetterhard dat spul, helemaal goud, was bij me andere kadett die gele waarvan ik de tank had gespoten.

                #18059174
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Ah okay…. Jij zit natuurlijk zelf in de vliegtuigerij heh… ;)

                  Ga ook mijn tank nog spuiten in rood, eerst even een laagje steenslag op de onderkant en dan rode onderstellen lak er op…

                  #18059235
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Zo, even lekker de neus gespoten…. Was nog een enorme klus met schuren, want wat ik gisteren had geschuurd zat nu al her en der een laagje roest op!! Nu heb ik eerst een laagje nevel er overheen gespoten en een uurtje laten drogen, daarna nog een dun laagje waarmee het nu grotendeels dekkend is.

                    En een enorm contrast met wat het was:

                    #18059222
                    mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      :thumbup dat is opgeknapt eej, is dit de eind kleur of word tie nog rood. Dan komt straks het leuke gedeelte opbouwen

                      #18059221
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        @mark wrote:

                        :thumbup dat is opgeknapt eej, is dit de eind kleur of word tie nog rood. Dan komt straks het leuke gedeelte opbouwen

                        Nee, wordt nog rood, maar eerst nog kitten en dan een laagje steenslag op bepaalde gedeeltes…. Als laatste een dun laagje rood…

                        #18059220
                        mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          ok man top ! In de wielkasten de steenslag coating en op de radiateurbalk? De lasjes goed afstijken idd met kit , weet niet welke kit je gebruikt , maar nadenkit deden wij altijd vlak voor het afspuiten. word goed afplakken als je daar straks 2k rood gaat spuiten, komt nogal wat spuitnevel vanaf namelijk. Zal mooi zijn eej straks in kleur

                          #18059219
                          theunm
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Ziet er goed uit.

                            Nog bedankt voor de tip van Darren.

                            Heb net alle foto’s van zijn site gepikt.

                            Theun

                            #18059214
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              @mark wrote:

                              ok man top ! In de wielkasten de steenslag coating en op de radiateurbalk? De lasjes goed afstijken idd met kit , weet niet welke kit je gebruikt , maar nadenkit deden wij altijd vlak voor het afspuiten. word goed afplakken als je daar straks 2k rood gaat spuiten, komt nogal wat spuitnevel vanaf namelijk. Zal mooi zijn eej straks in kleur

                              Ja die steenslag coating komt daar, maar ook op het schutbord voor nog wat extra geluidsdemping. En op vele andere delen van de bodem, tank etc…

                              Ik gebruik tubes soepele naden kit van 3M, die enorm goed hecht en vrij glad opdroogt. Deze blijft veel elastischer en scheurt minder snel als strijkkit en dicht beter waterdicht af. En om de naden verder op te vullen gebruik ik 3M strijkkit uit blik.

                              Die nevel was met de primer ook al erg, hoop niet dat ik er gezeik mee krijg, had echt een enorm afdekzeil gebruikt en nog zag ik er omheen nog spikkels…. Zal de volgende keer nog meer af gaan dekken inderdaad!

                              @theunm wrote:

                              Ziet er goed uit.

                              Nog bedankt voor de tip van Darren.

                              Heb net alle foto’s van zijn site gepikt.

                              Theun

                              Hah, ja erg handige info heh! Die Engelse gasten zijn er heel anders weer mee bezig als menigeen hier! Het is daar echt meer een liefhebbers auto en hier toch vaak nog een auto waar eigenaren niet veel in willen investeren.

                              Heb nog even exacte berekeningen gedaan naar het Caster en daar komt 4.7 graden!! Da’s best wel radicaal! king: Zou nooit kunnen zonder de veerpoten aan te passen, want die spoorstangen gaan dan aan alle kanten tegen dingen aan lopen. Misschien moet ik de achter as nog wat meer Camber geven om de combi beter te laten werken, maar ga eerst wel even zo rijden voor dat ik daar aan begin.

                              #18059212
                              mark
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                ok goed man maak anders ook de vloer enzo nat , blijft de nevel daar op liggen en het stoft ook minder, scheelt ook als je met niet te veel druk spuit want tenslotte zijn het allemaal hoekjes en kantjes die je straks gaat spuiten kan je dan rustig inkleuren :agent

                                #18059210
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  @mark wrote:

                                  ok goed man maak anders ook de vloer enzo nat , blijft de nevel daar op liggen en het stoft ook minder, scheelt ook als je met niet te veel druk spuit want tenslotte zijn het allemaal hoekjes en kantjes die je straks gaat spuiten kan je dan rustig inkleuren :agent

                                  Ja goeie, wist ik al wel, alleen leek me zo’n kliederboel om met natte vloer te werken. Stof is nu nog niet echt een zorg…. Maar zal het volgende keer eens proberen..

                                  #18059194
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Nog even wat van de 3M schutz aangebracht. Ik zeg wel handschoenen aan bij dit klusje, want het is net purschuim aan he handen, niet er af te boenen!!

                                    Ook is het aan de ene kant heel makkelijk dat het in zakjes zit en daar uit gespoten wordt, maar het gaat wel zonder hulp wat moeizaam er uit, dus als je een beetje wilt opschieten scheelt het door het zakje met de hand wat te masseren tijdens het werken en ik had twee zakjes die ineens ergens gingen lekken!

                                    Het enige zakje van de drie die niet ging lekken had ook aanzienlijk meer oppervlak bedekt. Je moet ongeveer rekening houden qua oppervlak met een wielkast per zakje. Ik heb nu het schutbord, de radiateurbalk, de wielophanging en twee wielkasten met drie zakjes kunnen doen.

                                    #18059179
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      Mooi man, dat zou ik met de corsa ook eens moeten doen :thumb

                                      #18059226
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        @trashmetal wrote:

                                        Mooi man, dat zou ik met de corsa ook eens moeten doen :thumb

                                        Hah, nou ik kan het je van harte afraden want het is een pleuris karwei!! -offtopic

                                        Stress zit er ook wel goed in nu, thuis en op werk vinden ze het al niet leuk meer, en tot overmaat van ramp is die garage nu ook dicht. Als daar na 8 uur ’s avonds niemand is dan gooien ze de toko dicht. Hun goed recht natuurlijk, maar ik kon die twee uurtjes eigenlijk nog net effe goed gebruiken om te kitten en dat te laten drogen voor de volgende lak laag… Nu moet dat dan morgen avond in de hoop dat ze dan open zijn, loopt het al weer een dag uit!! Vreselijk onhandig!!

                                        Maandag avond zijn ze ook dicht, dat is ook eigenlijk nét een mooie avond om nog even te pakken, ’s weekends lak er op en nog mooi effe nat in nat kitten of nog een laag zonder te schuren. Weet dat het allemaal als gezeik klinkt, maar hier stagneert voor mij nu de boel enorm door… :swear

                                        #18059217
                                        blue-mission
                                          Lid sinds:
                                          27 July 2010

                                          het schiet al weer lekker op, voor je achteras camber te geven, kan je camberplates bestellen,
                                          dat werkt best aardig, rij er ook mee op mn extreem lage astra g. ( zelfde platen )

                                          gr

                                          #18059211
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            @blue-mission wrote:

                                            het schiet al weer lekker op, voor je achteras camber te geven, kan je camberplates bestellen,
                                            dat werkt best aardig, rij er ook mee op mn extreem lage astra g. ( zelfde platen )

                                            gr

                                            Ah grappig, tja, mijn ervaring is dat alles specifiek voor autosport meteen prijzen zijn die met een vork geschreven worden, dus maak eigenlijk zo veel mogelijk zelf. Net als wiellagers, die van SKF gebruiken een SKF lager die een derde van de prijs is als de wiellager set met als enige verschil dat er dan van die C-clips bij zitten…. Raar… die clips zijn toch zeker niet duurder dan een lager??

                                            #18059205
                                            Jurgen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 September 2007

                                              Het achterwiel wordt ook wel eens camber gegeven door middel van vulringen tussen de as en de astap. Deze worden dan alleen toegepast bij de onderste bouten, zodat de astap iets omhoog gaat wijzen overdreven gezegd.

                                              #18059233
                                              blue-mission
                                                Lid sinds:
                                                27 July 2010

                                                is een ring die je kan verdraaien, jurgen,

                                                ik heb er nog wel ergens foto;s van

                                                ik was 30 euro kwijt voor de achteras, nieuw
                                                je kan ook toe in en out regelen, max 1.5 gr camber,

                                                kwam uit de uk

                                                #18059215
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Wel de moeite waard om eens naar te kijken denk ik, als het te koop is scheelt het misschien wel weer een hoop moeite…

                                                  Vandaag nog weer geschuurd, gekrabd, ontvet, gespoten, primer op de naden gekwast….etc…etc…

                                                  Wel leuk hoor, de hele voorkant in kleur!

                                                  Binnenkant ook nog een laagje na het kitten, is dus nu ook helemaal klaar…





















                                                  #18059208
                                                  RTech
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    27 June 2010

                                                    :kewlpics :kewlpics :kewlpics :wub

                                                    #18059201
                                                    Jurgen
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 September 2007

                                                      @blue-mission wrote:

                                                      is een ring die je kan verdraaien, jurgen,

                                                      ik heb er nog wel ergens foto;s van

                                                      ik was 30 euro kwijt voor de achteras, nieuw
                                                      je kan ook toe in en out regelen, max 1.5 gr camber,

                                                      kwam uit de uk

                                                      Ja snap ik, maar wat ik benoemde is de budget manier. ;) kost je een paar ringetjes en een tijdje sleutelen. Maar zo’n ring klinkt een stuk netter in ieder geval, voor 30 euro zou ik daar ook voor gaan.

                                                      En Vinci, Mooie oranje auto geworden :jerry Ziet er goed uit hoor! Eindelijk weer in de opbouwfase?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 432)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.