Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2012 om 08:21 #18059316
ik heb evt nog wel een tank onder een auto zitten met alles erbij
4 oktober 2012 om 10:42 #18059317Vinci,
Even over de ondergrond…
Gebruik aub een goede 2k epoxy!!
Dit is etsend en vreet zich vast.
Inox spray is een lasprimer voor tussen plaatdelen om te puntlassen…
Het is NIET bedoel als roestwering op vlakke plaatdelen.
wij restaureren diverse klassiekers per jaar en daar gaat altijd epoxy op na het stralen.
Je kunt het ook met de kwast opbrengen op kleine delen,grotere zul je ffe moeten proberen.4 oktober 2012 om 10:45 #18059318Tank van een Astra is toch het zelfde?? Is misschien wat makkelijker zoeken…
4 oktober 2012 om 16:44 #18059242@stoppelflieger wrote:
Vinci,
Even over de ondergrond…
Gebruik aub een goede 2k epoxy!!
Dit is etsend en vreet zich vast.
Inox spray is een lasprimer voor tussen plaatdelen om te puntlassen…
Het is NIET bedoel als roestwering op vlakke plaatdelen.
wij restaureren diverse klassiekers per jaar en daar gaat altijd epoxy op na het stralen.
Je kunt het ook met de kwast opbrengen op kleine delen,grotere zul je ffe moeten proberen.Dat zei ik ook tegen onze carrosseriebouwer, maar volgens hem kan het en doet hij dat regelmatig zo. En ik weet niet welke inox spray jij kent, want ik heb er eerder eentje zelf gekocht en dat is echt rommel vergeleken met deze. Ik krijg deze er met de staalborstel niet af en met de lamellenschijf gaat het er ook langzaam af… Maar ik heb 2K onderstellen lak staan, dus als dat beter is dan spuit ik daar wel een laagje van er op…
@Peter_89 wrote:
Tank van een Astra is toch het zelfde?? Is misschien wat makkelijker zoeken…
Kadett tank is prima te krijgen nog hoor, en van een Astra heeft een gat bovenin, zoals bij latere Kadetts… Gaat me er meer om dat ik het lastig kiezen vind tussen de vele modellen die te koop zijn. Liefst zou ik een 65 liter tank willen…
4 oktober 2012 om 20:16 #18059225t zal een stug kadettje worden….
4 oktober 2012 om 20:31 #18059223kan je niks met een C Ascona tank,die is 61 liter
5 oktober 2012 om 16:46 #18059218Heb een tank besteld bij Artaparts, een diesel tank genomen, die heeft de zelfde aansluitingen als de mijne voor zover ik kan zien.
Wat de epoxy primer betreft, heb dat nog eens overwogen, maar punt is dat 99% van de auto nog strak in de originele lak staat. Volgens mij is dat ook 2K, want het is bikkelhard. Nu heb ik wel eens gehoord dat nieuwe lak over oude kan gaan ‘schroeien’… De auto helemaal kaal maken zal nooit helemaal lukken tot in de kiertjes, dus hoe zit dat dan?
De compressor in de clubgarage heeft een vocht afscheider er tussen en is eerder door mensen succesvol gebruikt om te spuiten, dus dat maakt het aanbrengen van 2K grondverf wel mogelijk.
Wat betreft de ondergrond voorbewerken, ontvetten met wasbenzine? Schuren? Alles er af of niet? Vooral dat laatste lijkt me niet altijd even handig, want grote delen zijn gegalvaniseerd en dat haal je er dan ook af…
5 oktober 2012 om 18:33 #18059213dat hoeft ook niet ! in de autoschade maken ze toch ook niet iedere auto kaal??? Je kan je oude lak gewoon opschuren en overspuiten hoor. Doorgeschuurde plekken in primer of sealer zetten , rustig opbouwen, en dan in de surfacer drogen en schuren, delen die nog mooi zijn kan je gewoon opschuren, structuur eruit schuren, ontvetten en spuiten maar, die oude lak is misschien cellulose lak , of op de d kadett synthetische lak , die oprolt als het warm word, je kan het snel zien of je een 2k hebt , poets je hem en er zit rood op je poetsdoek dan is het 2k rood , zoniet dan is het base/wave met blanke lak.
5 oktober 2012 om 18:53 #18059209Wat een werk. :thumbup :thumbup
Nog even en hij is beter als nieuw.
Waar heb je die tekeningen van die groep A spullen vandaan.
Bij iemand een kopie van de homologatie papieren gemaakt of zo.succes Theun
5 oktober 2012 om 22:01 #18059204@mark wrote:
dat hoeft ook niet ! in de autoschade maken ze toch ook niet iedere auto kaal??? Je kan je oude lak gewoon opschuren en overspuiten hoor. Doorgeschuurde plekken in primer of sealer zetten , rustig opbouwen, en dan in de surfacer drogen en schuren, delen die nog mooi zijn kan je gewoon opschuren, structuur eruit schuren, ontvetten en spuiten maar, die oude lak is misschien cellulose lak , of op de d kadett synthetische lak , die oprolt als het warm word, je kan het snel zien of je een 2k hebt , poets je hem en er zit rood op je poetsdoek dan is het 2k rood , zoniet dan is het base/wave met blanke lak.
Mooi, scheelt een hele hoop werk! :thumb
Wat is een surfacer??
De oude lak moet dan wel 2K zijn, als ik hem poets wordt het inderdaad rood op het doekje.
@theunm wrote:
Wat een werk. :thumbup :thumbup
Nog even en hij is beter als nieuw.
Waar heb je die tekeningen van die groep A spullen vandaan.
Bij iemand een kopie van de homologatie papieren gemaakt of zo.succes Theun
Dank dank, het is inderdaad een pleuris klus… Maar zal zeker niet voor niks zijn!
Die groep A tekeningen heb ik van het Astra MK2 forum in Engeland. http://www.astra-mk2.com/forum/” onclick=”window.open(this.href);return false; Darrenh post ze daar regelmatig.
6 oktober 2012 om 12:43 #18059241Binnenkant gespoten in 2K onderstellen lak…
Helaas had ik mijn fotocamera naast een koeltasje in mijn rugzak en toen ik bijna geen tijd meer had en een foto wou maken was de hele lens intern beslagen met vocht…. Dus maar even met de telefoon gemaakt, maar de kwaliteit van de foto’s is daardoor niet echt je van het…
6 oktober 2012 om 13:02 #18059240Wederom zeg ik goed bezig man, heb zelf ook wel eens complete binnenkant geschuurd en gespoten gaat aardig tijd inzitten, surfacer is grondverf , en die moet je zeker 2k bestellen en als je die in je schuur spuit zonder hitte lamp of iets, moet je deze een daar dagen laten staan zodat deze goed kan uitharden, want schuur je te snel de surfacer op heb je kan dat tie daarna nog gaat inzakken.
7 oktober 2012 om 18:45 #18059232Netjes :thumb
7 oktober 2012 om 18:51 #18059228@Vinci wrote:
Binnenkant gespoten in 2K onderstellen lak…
Helaas had ik mijn fotocamera naast een koeltasje in mijn rugzak en toen ik bijna geen tijd meer had en een foto wou maken was de hele lens intern beslagen met vocht…. Dus maar even met de telefoon gemaakt, maar de kwaliteit van de foto’s is daardoor niet echt je van het…
Beter dat die Kadett van goede kwaliteit is als de foto en ik zeg :thumbup :thumbup
7 oktober 2012 om 20:31 #18059206Bedankt voor de reacties weer! :thumbup
Ben wel bang dat ik weer op mijn schema ga uitlopen, bodem moet nog verder kaal en dat is nog een stuk meer werk dan die binnenkant strak maken. Nou ben ik daarmee al een stuk op weg. En de motorruimte moet nog helemaal strak, de wielkasten…. dus moet nog een hoop doen voor alles terug gebouwd kan worden. Heb ik me ook weer op verkeken, al dat schuren en ontvetten en zelfs het spuiten ging minder vlot dan verwacht….
Wil voor de bodem, wielkasten en motorruimte toch wat 2K primer op de kop tikken. Nou heb ik de hele bodem inwendig met 250ml kunnen coaten in twee dunne lagen, dus vind die 5 liter voor 113 euro toch wat te veel van het goede. Litertje of twee à drie moet voldoende zijn dacht ik zo…
Nou zie ik veel aanbieders van 2K primers, alleen is me niet altijd duidelijk of het gewoon om een grondlaag gaat of om een soort spuitplamuur. Ik hoef het allemaal niet super glad te hebben om alle lasnaden plat te spuiten, het moet gewoon een goede duurzaamheid en roestbescherming hebben…
Wil eigenlijk deze week woensdag verder er mee, dus zou mooi zijn als jullie nog even mijn handje willen vasthouden de komende dagen om aan goede primer te geraken… :wors
8 oktober 2012 om 16:47 #18059239lees net deze reactie na mn pb,
je moet gaan voor epoxy 2k primer
aangezien gewone 2 spuitplamuur geen roest tegenhoud,het is ook leverbaar per liter, kost dan iets van 27 euro,
9 oktober 2012 om 09:45 #18059238Zo, heb 2K epoxy primer bij een spuiter vandaan voor 12 euro de liter HAH!! En da’s een heel mooi kwaliteitje ook.
9 oktober 2012 om 12:26 #18059236Diep respect voor je werk aan de kadett hoor :wors ben erg benieuwd hoe het rijgedrag van de kadett is na al je aanpassingen.
9 oktober 2012 om 15:40 #18059231Vult die epoxy ook fijnere gaatjes? Hoeveel heb je nodig voor een hele wagen? En verdunnen of ?
9 oktober 2012 om 15:56 #18059230ja vult heel mooi,
kan je ook super dik opspuiten, druipers maken niets uit impercipe,
vlak schuren, en daarna pas evt plamuren, tis meer een soort vochtdichte seal.9 oktober 2012 om 16:03 #18059229@Fearless wrote:
Vult die epoxy ook fijnere gaatjes? Hoeveel heb je nodig voor een hele wagen? En verdunnen of ?
Is met thinner te verdunnen, alleen wel een échte thinner en niet die Gamma rotzooi, dat is gewoon een afval derrivaat… Maar goede thinner is ongeveer 5 euro de liter hoor, niet eens echt veel duurder dan Gamma troep…
Verhouding is 4:1:1 dus 4 delen primer, 1 deel harder, 1 deel verdunner om lekker te kunnen spuiten. Je kan lassen met de kwast eerst doen, en dan zonder verdunner. En alle roest met eerst helemaal weggeschuurd worden!!
Verder vreet het heel diep op de ondergrond in, dus pas op met oude lak in andere kwaliteit, moet echt ook epoxy zijn anders heb je kans dat het helemaal gaat opkrullen en loslaat. Goed om eerst even een testje te doen!
Een hele auto doe je met een litertje of 5 á 6, kan iets meer zijn, of iets minder afhankelijk van de grootte en de dikte van de laag die je er op spuit…
9 oktober 2012 om 17:33 #18059227@*Jurgen* wrote:
Diep respect voor je werk aan de kadett hoor :wors ben erg benieuwd hoe het rijgedrag van de kadett is na al je aanpassingen.
Dank je wel! Ik hoop ook dat ik de juiste keuze en berekeningen heb gemaakt, blijft toch wel heel spannend en na al het werk moet het natuurlijk wel echt goed zijn!! Kan echt niet wachten om er weer in te cruisen!
9 oktober 2012 om 19:54 #18059224Nieuwe benzinetank is gearriveerd, heb uiteindelijk voor de diesel tank gekozen omdat die precies dezelfde openingen had als mijn vorige tank. Wat alleen niet was opgevallen vooraf is dat er een soort bakje in gelast zit op de bodem met onderaan twee slangen van rubber met slangklemmen die inwendig zitten… Raar!! Had er nog even met een slangetje wat remmenreiniger in gespoten met de tank horizontaal om te kijken of het bakje dicht is, en ja hoor, kwam geen vloeistof onderuit! Dus dat ding zal zich met tanken vullen en ‘voorkomen’ dat de tank geheel leeg gebruikt kan worden! Snap hier geen ene fluit van, wie het weet mag het zeggen! :shock:
Hoop dat die niet in de weg zit voor mijn tank niveau opnemer! Wel is de tank uitstekend afgewerkt, mooi materiaal, netjes verpakt, mooi in de lak, snel afgeleverd en inclusief rubber pakking geleverd voor de tank niveau opnemer!! En dat voor het luttele bedrag van nog geen 74 euro inclusief verzenden en BTW!! Dat is bijna de helft van de gemiddelde Ebay aanbieder in Duitsland!! Artaparts HULDE!!
Ik ga hem nog wel even in de 2K steenslag coating zetten voor de montage.
10 oktober 2012 om 20:32 #18059202Zo, net nog even aan de bodem gewerkt, verder schoon gemaakt. Begint nu wel eind in zicht te komen. De andere lak zit er goed hard op trouwens, is met je nagel geen hoekje los te krabben! Werkelijk snoei harde coating!!
Haal de onderkanten van de dorpels ook kaal, pak ik de velsrand ook nog even mee met de coating en gooi dan ook een laag steenslag coating op de bodem er van die ik mooi rood kan spuiten, is alles daar mooi in kleur. En van wat ik aan rood over heb pak ik dan ook de bodem nog even verder mee, is toch wel mooier dan die zwarte bitumen troep!
De benzine tank ga ik ook nog even dik in de 2k zetten zodat rotterij daar ook uitgesloten is voor de komende jaren.
Bakje in de tank ga ik trouwens maar voorzien van een paar kleine gaatjes en dan ga ik daar in benzine aanzuigen. Ding zit er natuurlijk in om er voor te zorgen dat bij een diesel er niet te snel lucht wordt aangezogen, want da’s voor een diesel natuurlijk een groot probleem… Voor mijn benzine auto wil ik hoe dan ook het interne volume van het bakje niet kwijt, dus ga hem wel doorboren dan en dan pak ik beide slangen als aanvoer en retour leiding en dan zal ik ook met wat heftig bochten werk vol gas en met mogelijk toekomstige LET geen aanzuigproblemen krijgen! king: (dat laatste is trouwens nog niet in de planning hoor, maar je moet blijven dromen heh!)
Morgen weer verder, hoop dan aan het einde van de dag alles spuitklaar te hebben, wielkasten, motorruimte en bodem…. Vrijdag spuiten, zaterdag beginnen met inbouwen…. Wat ik al zei, je moet blijven dromen heh! :hmmz
11 oktober 2012 om 15:43 #18059180 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.