Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2013 om 23:02 #18059441
Okay, bak zit er onder, eerste indruk is SUPER!!!
Wat een fijne stille bak en wat een heerlijk korte verzetten en wat schakelt dat soepel in vergelijk met een F16/18/20 zeg! Ik zou toch willen zeggen dat mensen die deze bak afraden voor gebruik met een XE misschien eerst even moeten vragen wat de gebruiker zijn voorkeuren, gebruik en wensen zijn. Ik heb ook nog het idee dat hij wel degelijk mijn auto sneller maakt, maar dat is een heel subjectieve opmerking nog in dit stadium. Ik kan me in elk geval haast niet voorstellen dat deze bak handig is met een turbo, de verzetten lijken me daar veel te kort voor om een turbo lekker op te laten spoelen en het koppel goed te benutten.
Voor mijn gebruik als snelle wegauto die ik niet van plan ben op het circuit te gebruiken of sprinten mee te gaan rijden is het een super lekkere combi zo!
1 maart 2013 om 11:15 #18059442goede keuze ! ;)
1 maart 2013 om 19:44 #18059443Krijg alleen op dit moment het versnellings-mechanisme niet afgesteld. Zit denk ik te veel speling op. Het is een 1,2,3,4 of een 3,4,5,6 bak nu….. :cry Heb nog een compleet setje liggen van mijn vorige bak, die is voor een deel het zelfde, en die had ik net van nieuwe bussen en kogels voorzien…
Nou zit er in de vork die uit de bak komt ook al een beetje roterende speling, geen idee of dat gebruikelijk is… Maar het mechanisme heeft ook duidelijk zijn beste tijd wel gehad…
1 maart 2013 om 23:30 #18059444Voor de autocross hebben deze aanpassingen weinig zin.
Sommige wel maar dan in mindere mate.
Schokbrekers maken daar het verschil.
beetje meer castor en camber is nooit weg.
Maar dit moet wel gebeuen ZONDER de carros en of stuurinrichting aan te passen.
Dus echt alleen met de topmounts,draagarmen erc moeten std blijven.
Met een setje bilstein of koni kom je niet ver.1 maart 2013 om 23:56 #18059445Dave heet misschien Daveautocross, maar hij gaat er niet mee crossen…Dacht dat eerst ook, maar heb met hem gesproken en hij gaat er mee op stevige ondergrond.
Ben het zeker met je eens dat deze aanpassingen in de cross weinig nut hebben, daar heb je meer aan goede noppenbanden, verstevigingen op de veerkoepels en veel veerweg met een zo lineair mogelijke karakteristiek. Dat is zowat het tegenover gestelde van een circuit auto die juist een zeer progressieve veer karakteristiek moet hebben….
En dan nog is een stukje meer caster nooit weg bij een Kadett inderdaad.
3 maart 2013 om 00:07 #18059446Dan word het anders idd.
al zijn er voor een kadett nog wel meer truckjes om hem beter te krijgen voor de cross.
Maar die mag hij zelf uitvinden ;)3 maart 2013 om 00:17 #18059447@stoppelflieger wrote:
Dan word het anders idd.
al zijn er voor een kadett nog wel meer truckjes om hem beter te krijgen voor de cross.
Maar die mag hij zelf uitvinden ;)hier op het opelforum vertellen we elkaar alles ;)
19 maart 2013 om 23:31 #18059448Nog even een plaatje van Astra G stoelen in de Kadett… Ben er nog steeds erg blij mee, ook al is het een karwei geweest om het er een beetje fatsoenlijk in te krijgen….
20 maart 2013 om 20:28 #18059449Heel net interieur in de Kadett! Wilde de achterbank een beetje passen of moest je veel aanpassen?
Ik zie nu trouwens dat je nog de sjieke gordelhoogte verstelling er op hebt zitten :thumb20 maart 2013 om 20:46 #18059450Achterbank was een hele klus, maar wel het mooist gelukt eigenlijk. Daarvoor moest op de bodem een tussen bevestiging komen voor de rugleuningen. Daarvoor heb ik de originele van de Astra G afgeslepen en op een dikke plaat degene voor de smalle leuning gelast. En voor de brede leuning heb ik het op een kleine plaat gelast die ik op drie aan de grote plaat gelaste draadeinden vast kan schroeven. Zo kan alles netjes los als het moet en zit het tussen scharnierpunt als een huis. Die grote plaat zit dan weer vast op de originele draadeinden van de gordelslotjes.
De breedte onderin van de rugleuningen was iets groter. Daarvoor heb ik de achter plaat iets bewerkt. In de hoeken waar hij in de sledes gaat op de kadett wielkasten heb ik het ‘gootje’ waar de bekleding in klikt enkel in het hoekje platgeslagen. Daarna heb ik driehoekige plaatjes gemaakt en de Kadett pennen nagemaakt en daar op gelast. Die vallen zoals origineel in de slede op de wielkast, alleen moest hij minder diep, dus heb daar met een paar kleine lasjes een begrenzertje in gelast. Voor de bovenste locking heb ik U-tjes van RVS draad (6mm) gebogen en op een plaatje gelast, die zit dan op de beugels gelast op het chassis.
Dan moesten er voor de zittingen nog vier slotjes op het chassis komen, die van de Kadett waren te breed, dus die er af geboord en nieuwe gemaakt, vier dezelfde voor de Astra G zittingen.
De stoelen is een nog veel ingewikkelder verhaal, die gaan niet echt samen met de vorm van de tunnel. Althans, ik ben heel lang, dus ik wou de stoelen maximaal diep in de auto (heb toch hoogteverstellers aan beide kanten door aanschaf van een extra Engelse set stoelen)
Al met al erg blij mee, hoewel ik nog waat aan de veiligheidsgordels moet doen. En wat betreft de ‘luxe’ hoogteverstellers, ziet er misschien leuk uit, maar functioneert voor geen meter. Heb al B-stijl kappen van een latere Kadett en zoek nog hoogteverstellers voor die kappen. Dan nog een setje knappe gordels scoren…. Valt nog niet mee tot nu toe….
20 maart 2013 om 22:22 #18059451Hier de beugel voor de achterbank leuningen:
10 april 2013 om 21:57 #18059452Zo nog even wat nieuwe spulletjes…
Motorkap lifters:
http://www.ebay.de/itm/380587303898?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heerlijk open en dicht, zonder stang gefrommel en in de weg zitterij! En nette gasveren met kogels ook, voor dat geld!!En pookhoesjes:
http://www.ebay.de/itm/230558328457?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zeer nette dingen, echt leer, maar dan ook écht leer! En goed afgewerkt ook! Alleen zitten er standaard wel erg dikke tiewraps bij, maar dat is natuurlijk zo te verwisselen…Nieuwe lager, keerring en pakking-set voor mijn F18WR3.74:
http://www.ebay.de/itm/110998977115?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Met alleen maar merk lagers en nette keerringen! Alleen de diff pakking pak ik liever origineel met alu frame en rubber seal….maar die heb ik nog en is te hergebruiken.Denk wel dat ik een plug in de bodemplaat ga lassen, want dat is toch staal! Super onhandig altijd dat je die niet kan legen zo’n bak!
Setje revisie delen voor schakel mechaniek, en jawel de belangrijkste delen passen ook op een Kadett/Astra/Vectra/Calibra!!
http://www.ebay.de/itm/150847526143?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Alles weer mooi spelingsvrij, fris en fruitig! En dan te bedenken dat een setje als dit die ze adverteren voor de Kadett veel minder compleet is én duurder! Alleen die bussen voor het punt waarmee hij in de baksteun zit zijn anders, maar die waren bij mij nog helemaal strak en net voorzien van verse O-ringen…
http://www.ebay.de/itm/230870030278?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;En ik heb nog een set grijze bumpers gekocht, spiksplinter nieuw en nog helemaal niet verbleekt! Heb even mijn GT bumpers aan de kant gezet omdat die voorbumper zo potdicht zit dat het koelings problemen geeft door tekort aan circulatie. En om het af te maken heb ik nog wat verse deur stootstrips gekocht met rode bies en dit tape komt op het randje in de bumper:
http://www.ebay.de/itm/220774199295?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is nog mooi reflecterend ook! king:Alleen steekt mijn radiateurbalk nog onder de bumper vandaan, met de GT bumper paste hij er nog net binnen… Komt omdat ik een 8V balk op de hoogte heb gelast van een 16V om de radiateur te kunnen plaatsen. Tot op heden nog geen voordelige 16V balk kunnen vinden, dus pak daar lekker zo’n rechthoekig kokertje voor zoals ik al op de bodem en tussen de draagarm steunen heb gelast en die voorzie ik mooi van de juiste gaatjes en dan ga ik die er in lassen. Even van te voren helemaal spuiten, dan op de plek van de lassen even kaal, lasprimer er op en achteraf enkel de lassen weer even spuiten… Zo’n kokertje is wel ietsjes zwaarder, maar wel mooi strak, stijf en plat…
19 april 2013 om 17:43 #18059453Kreeg de motorfiets velgentape binnen van de week, bij mijn werk in een enveloppe. Dus ik maak het open bij onze receptioniste en het eerste wat er uit komt is een flyer met allemaal schaars geklede airbrush dames en tattoo stijl doodshoofden, je had haar reactie moeten zien toen er slechts een ‘rolletje plakband’ uit kwam! :jerry
Maar het past perfect, en is met een tientje de zes meter stukke goedkoper dan de tientje de meter prijs voor het originele spul bij COPE parts!
Ik hoop dat het niet illegaal is dat het reflecteert en rood is en aan de voorkant ook zit?? :hmmz Nou ja, we zien wel…
Ze hebben het trouwens in alle kleuren van de regenboog…
http://www.ebay.de/itm/220774199295?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;20 april 2013 om 21:46 #18059454Je bent weer goed bezig!
21 april 2013 om 16:27 #18059455En andere wheels…. 16 inch met 205-55 bandjes. Is dus wel heeeeel krap, maar daar kijk ik nog wel effe naar… Misschien nog andere bandjes er op, maar vind de velgen wel heel erg mooi!
22 april 2013 om 21:46 #18059456Rijdt fijn man die grote wielen! Past wel bij me LOL (bijna 2 meter en 100 kilo) :agent
Met de kleinere wielen met kleinere zomerbanden voel je stukke meer van kleine hobbels, met deze gaat het er allemaal een stuk ‘sponziger’ aan toe. En dan bedoel ik niet dat de bandendruk te laag is, maar het rolt er gewoon allemaal makkelijker overheen. En heb er aardig mee over drempels lopen beuken en alles loopt gewoon vrij! Morgen een rit met wat mensen aan boord, 5 om precies te zijn, en niet de lichtste! Dus dan gaan we het helemaal ontdekken, ben benieuwd! Als je het ziet dan zou je nooit geloven dat het niks raakt, zit er echt zo strak omheen allemaal…. :shock:
23 april 2013 om 20:48 #18059457Heb je nu ook een mega teller afwijking of valt het mee?
23 april 2013 om 21:23 #18059458Nee, teller doet toch geen malle moer met die F28 bak. Tenminste, hij doet wel wat, maar geeft iets aan dat op mijlen lijkt. Alles ziet er werkend uit, de kabel is nieuw enz… Ben maar gestopt met verder zoeken omdat er toch een gereviseerde F18 in terug komt die ik donderdag a.s. ga reviseren. Hoop dat die daarna weer werkt.
Maar die tellers zijn super makkelijk te calibreren hoor! :vertag Gewoond de wijzer los trekken en ietsjes verdraaid er op drukken. En dan een ritje doen met de tomtom er naast.. king:
24 april 2013 om 20:10 #18059459Huh gaat die F28 er weer onderuit? Ik dacht dat je die zo super vond? :???:
24 april 2013 om 20:14 #18059460@midnight black wrote:
Huh gaat die F28 er weer onderuit? Ik dacht dat je die zo super vond? :???:
Dat is hij ook, alleen helaas mankeert hij wat en kost dat me nu te veel om op te knappen. Doe hem nog niet weg, ga rustig verder kijken naar de opties om hem tzt weer te herstellen.
25 april 2013 om 21:18 #18059461@Vinci wrote:
Rijdt fijn man die grote wielen! Past wel bij me LOL (bijna 2 meter en 100 kilo) :agent
Met de kleinere wielen met kleinere zomerbanden voel je stukke meer van kleine hobbels, met deze gaat het er allemaal een stuk ‘sponziger’ aan toe. En dan bedoel ik niet dat de bandendruk te laag is, maar het rolt er gewoon allemaal makkelijker overheen. En heb er aardig mee over drempels lopen beuken en alles loopt gewoon vrij! Morgen een rit met wat mensen aan boord, 5 om precies te zijn, en niet de lichtste! Dus dan gaan we het helemaal ontdekken, ben benieuwd! Als je het ziet dan zou je nooit geloven dat het niks raakt, zit er echt zo strak omheen allemaal…. :shock:
:hmmz ik begrijp het niet helemaal, heb je de hele auto veranderd voor een betere wegligging, ga je banden monteren die het hele werk teniet doen.
Deze banden gaan toch veel verder “overhellen”? Tuurlijk rijdt het soepeler maar je wilt toch voelen wat de auto doet??
Is natuurlijk helemaal je eigen keus maar wel sonde van het werk lijkt me!Verders erg goed bezig, wordt een heel net kadettje
26 april 2013 om 08:48 #18059462@patrick v voorn wrote:
@Vinci wrote:
Rijdt fijn man die grote wielen! Past wel bij me LOL (bijna 2 meter en 100 kilo) :agent
Met de kleinere wielen met kleinere zomerbanden voel je stukke meer van kleine hobbels, met deze gaat het er allemaal een stuk ‘sponziger’ aan toe. En dan bedoel ik niet dat de bandendruk te laag is, maar het rolt er gewoon allemaal makkelijker overheen. En heb er aardig mee over drempels lopen beuken en alles loopt gewoon vrij! Morgen een rit met wat mensen aan boord, 5 om precies te zijn, en niet de lichtste! Dus dan gaan we het helemaal ontdekken, ben benieuwd! Als je het ziet dan zou je nooit geloven dat het niks raakt, zit er echt zo strak omheen allemaal…. :shock:
:hmmz ik begrijp het niet helemaal, heb je de hele auto veranderd voor een betere wegligging, ga je banden monteren die het hele werk teniet doen.
Deze banden gaan toch veel verder “overhellen”? Tuurlijk rijdt het soepeler maar je wilt toch voelen wat de auto doet??
Is natuurlijk helemaal je eigen keus maar wel sonde van het werk lijkt me!Verders erg goed bezig, wordt een heel net kadettje
Deze banden zaten er toevallig op en vind de wegligging zeker niet optimaal, maar rij er gewoon even mee tot ik fatsoenlijke banden kan kopen voor om deze velgen. En dan wordt het een 205-45 of 205-50 band… Nou moet ik zeggen dat het enorm meevalt omdat deze banden een vrij stevige wang hebben hoor, maar het is daardoor ook niet echt comfortabel en qua wegligging zeker niet op het niveau van de Dunlop SP Sport Fastresponse. Ik denk dat ik op den duur voor een setje Vredestein Sportrac 5 ga…
Gisteren de F18 bak gereviseerd, die is weer helemaal als nieuw nu!
En ik heb een gedeelde Vectra rechter aandrijfas die ik er dan gelijk op ga zetten om torque steer en geluid verder te verbeteren.
26 april 2013 om 09:40 #18059463Trouwens omdat ik geen spoelbak heb de bak met de hand gespoeld met een losse afgeknipte kwast en lampolie!! Dat gaat werkelijk FANTASTISCH!! En kost geen ene drol, bij de Xenos nauwelijks meer dan een euro de liter. Voordeel is dat het niet verdampt en je dus eindeloos kun poetsen met één en dezelfde hoeveelheid. EN het reinigt alles als een malle, vuil vliegt er letterlijk af.
Had al eens eerder met een restje lampolie die ik nog op de plank had staan en bijna weg wou gooien een bak uitwendig gepoetst en man, dat ging zo mooi!
26 april 2013 om 12:17 #18059464jij blijft ook bezig zeg.
word ook een aardig zeldzaam kadettje, met al die aanpassingen die je er aan doet.groeten.
1 mei 2013 om 19:57 #18059465Hah, ja, sowieso zijn Kadettjes inmiddels zo zeldzaam dat als ik er eentje zie rijden dat het iets speciaals is. En alle roestige mormels zijn inmiddels al gesloopt, bij mij om de hoek staat er toevallig ineens eentje, maar echt een plaatje om te zien zo netjes!
Heb vorige week nog de F18 gereviseerd met allemaal nieuwe hoofdlagers trouwens. Synchro’s gecontroleerd, maar zijn nog als nieuw. Alle pakkingen en keerringen ook vervangen. Die bak moet nu wel weer als nieuw zijn!
En heb een gedeelde rechter aandrijfas gekocht, en een nieuw tussenlager voor besteld. Moet nog even kijken hoe je doe vervangt, even de boutjes er uit gehaald en er zit een borgveer op, maar alles los nog geen beweging verder in gekregen. Of moet het lager er zo af kunnen? Lijkt alsof hij gesplitst moet worden nog….
En heb een zeer nette achterklep op de kop getikt via eBay voor nog geen 5 tientjes, nog super strak in de lak, zonder spoiler troep er op, precies zoals ik hem mooi vind. Een collega was redelijk in de buurt toevallig met een bestelwagentje en heeft hem voor me opgepikt…
Volgende week bak eronder en eens kijken of ik de cruise control er een beetje netjes op kan knoeien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.