Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Armanstra’s 400R LET
- Dit onderwerp bevat 160 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 november 2018om 09:14 door Kingcoder.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2017 om 21:19 #18340097
We zullen maar weer eens een update doen. Kan niet zeggen dat het nieuwe forum mij momenteel echt inspireert.
Bezoek het in ieder geval zelf minder frequent dan voorheen, maar ja laten we proberen er toch maar iets van proberen te maken.Servaas: Jammer dat de VEMS aan mijn neus voorbij ging. Misschien komt er nog wel een keer iets voorbij, heeft nu nog geen prioriteit momenteel.
Gaan we weer verder met optimaliseren onder de motorkap. Ditmaal nemen we dus de injector rails.
We gaan met een verstelbare brandstofdruk regelaar te gaan rijden.
Een poging om de oude injector rail te cleanen vond ik niet geslaagd.(verwijderen brandstof drukregelaar + aan en toevoer aan de uiteinden)
Als eerste bruiste het gegoten aluminium tijdens het lassen enorm en vond ik uiteindelijk het geheel toch niet strak genoeg om op mijn motorblok te mogen.
Tijdens een zoektocht naar een passend alternatief gevonden wat ik wilde hebben maar te duur om thuis te krijgen i.c.m. verzending vanaf de andere kant van de wereld.(zie foto) Kan je bijna beter een kant en klaar alternatief via ebay bestellen.
Vervolgens toch maar weer zelf aan de slag. Gaatje boren in een stukje aluminium in de 4-klauw.
Langs verschillende kanten bewerken.
Eentje zwart geanodiseerd.
Montage in exploded view. Omdat ik gewoon met een slangenpilaar wilde werken en niet met dash fittings moest er een extra verloop in gemaakt worden.
Niet geanodiseerde gemonteerd gemonteerd.
Op degene die uiteindelijk gemonteerd gaat worden nog een personal touch aangebracht.
7 maart 2017 om 21:48 #18340106Wow! Wat een metaalbewerkings kunst!! Erg mooie oplossing en altijd weer goeie update’s hier!
8 maart 2017 om 10:01 #18340129De injectorrail ziet er super uit.
Nog even een vraag over de brandstofdrukregelaar.
Is dit er 1 met 1 membraam of 2 (een zogenaamde Power Boost Valve)?
Dit laatste wil je eigenlijk niet op je turbomotor hebben, aangezien je hem dan niet goed afgesteld krijgt.
Je wilt een drukregelaar hebben die gewoon op 1 druk ingesteld wordt.
Zelfs op mijn 500+ pk motor staat de brandstofdrukregelaar ingesteld op 3 bar.
Ik heb deze op mijn rail zitten:
8 maart 2017 om 13:36 #18340141Hoi Servaas,
Deze FSE POWER BOOST heeft er inderdaad 2 zoals jij al vermoede.
Dit type VK-384-WRX-H is officieel bestemd voor de Subaru Impreza Turbo
Maar volgens jouw ervaring toch niet ideaal begrijp ik.8 maart 2017 om 13:39 #18340142Ik zou het persoonlijk niet doen op een turbo motor.
Je stelt hem in op bijv. 3 bar en als je volgas geeft, dan gaat hij naar 3,5 bar of zoiets.
Als je ecu daar niet goed op afgesteld is of goed op reageert, dan kan je blok op den duur in de soep lopen.27 maart 2017 om 16:04 #18341209Helemaal met Corsa_gsi eens, ik rij nu 2 jaar met de 1:1 FSE regelaar bij biesheuvel vandaan. Deze compenseert netjes met de overdruk van de turbo door de brandstofdruk in de zelfde ratio op te voeren. Alles met een dubbele membraan of een ratio groter dan 1:1 is alleen maar aan te raden als je een programmeerbare ecu gebruikt met en extra ingang voor de benzinedruk en daar fuel en ignition table switching op toepast.
28 juni 2017 om 14:52 #18345212De Power Boost Valve Brandstofdruk regelaar zullen we t.z.t. veranderen. Bedankt voor jullie leerzame bijdrage hierin :good-job:
oliekoeler aangeschaft.
Bevestigingen gemaakt.
Gelast.
Gemonteerd.
Slangen laten maken.
30 juni 2017 om 19:12 #18345322Zoals gewoonlijk, prachtwerk! :applause02:
3 oktober 2017 om 07:39 #18348792Waar zijn je foto’s gebleven????
Ik zie alleen maar een afbeelding van photobucket3 oktober 2017 om 10:21 #18348795[quote quote=18348792]Waar zijn je foto’s gebleven????
Ik zie alleen maar een afbeelding van photobucket
[/quote]Dat is een bekend probleem met photobucket accounts. Je moet tegenwoordig betalen om je foto’s via photobucket op sites te laten zien.
9 november 2018 om 09:14 #18361679Hey je bent gestopt met posten? Jammer!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.