Armanstra’s 400R LET

Forumindex Forums Modellen Manta Armanstra’s 400R LET

11 berichten aan het bekijken - 151 tot 161 (van in totaal 161)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340097

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    We zullen maar weer eens een update doen. Kan niet zeggen dat het nieuwe forum mij momenteel echt inspireert.
    Bezoek het in ieder geval zelf minder frequent dan voorheen, maar ja laten we proberen er toch maar iets van proberen te maken.

    Servaas: Jammer dat de VEMS aan mijn neus voorbij ging. Misschien komt er nog wel een keer iets voorbij, heeft nu nog geen prioriteit momenteel.

    Gaan we weer verder met optimaliseren onder de motorkap. Ditmaal nemen we dus de injector rails.

    We gaan met een verstelbare brandstofdruk regelaar te gaan rijden.

    Een poging om de oude injector rail te cleanen vond ik niet geslaagd.(verwijderen brandstof drukregelaar + aan en toevoer aan de uiteinden)
    Als eerste bruiste het gegoten aluminium tijdens het lassen enorm en vond ik uiteindelijk het geheel toch niet strak genoeg om op mijn motorblok te mogen.

    Tijdens een zoektocht naar een passend alternatief gevonden wat ik wilde hebben maar te duur om thuis te krijgen i.c.m. verzending vanaf de andere kant van de wereld.(zie foto) Kan je bijna beter een kant en klaar alternatief via ebay bestellen.

    Vervolgens toch maar weer zelf aan de slag. Gaatje boren in een stukje aluminium in de 4-klauw.

    Langs verschillende kanten bewerken.

    Eentje zwart geanodiseerd.

    Montage in exploded view. Omdat ik gewoon met een slangenpilaar wilde werken en niet met dash fittings moest er een extra verloop in gemaakt worden.

    Niet geanodiseerde gemonteerd gemonteerd.

    Op degene die uiteindelijk gemonteerd gaat worden nog een personal touch aangebracht.

    #18340106

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1753
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Wow! Wat een metaalbewerkings kunst!! Erg mooie oplossing en altijd weer goeie update’s hier!

    #18340129

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3995
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    De injectorrail ziet er super uit.

    Nog even een vraag over de brandstofdrukregelaar.
    Is dit er 1 met 1 membraam of 2 (een zogenaamde Power Boost Valve)?
    Dit laatste wil je eigenlijk niet op je turbomotor hebben, aangezien je hem dan niet goed afgesteld krijgt.
    Je wilt een drukregelaar hebben die gewoon op 1 druk ingesteld wordt.
    Zelfs op mijn 500+ pk motor staat de brandstofdrukregelaar ingesteld op 3 bar.
    Ik heb deze op mijn rail zitten:
    SPA C20XE fuel regulator

    #18340141

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Hoi Servaas,

    Deze FSE POWER BOOST heeft er inderdaad 2 zoals jij al vermoede.
    Dit type VK-384-WRX-H is officieel bestemd voor de Subaru Impreza Turbo
    Maar volgens jouw ervaring toch niet ideaal begrijp ik.

    #18340142

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3995
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Ik zou het persoonlijk niet doen op een turbo motor.
    Je stelt hem in op bijv. 3 bar en als je volgas geeft, dan gaat hij naar 3,5 bar of zoiets.
    Als je ecu daar niet goed op afgesteld is of goed op reageert, dan kan je blok op den duur in de soep lopen.

    #18341209

    jacobnoorlander
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 142
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 March 2013

    Helemaal met Corsa_gsi eens, ik rij nu 2 jaar met de 1:1 FSE regelaar bij biesheuvel vandaan. Deze compenseert netjes met de overdruk van de turbo door de brandstofdruk in de zelfde ratio op te voeren. Alles met een dubbele membraan of een ratio groter dan 1:1 is alleen maar aan te raden als je een programmeerbare ecu gebruikt met en extra ingang voor de benzinedruk en daar fuel en ignition table switching op toepast.

    #18345212

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    De Power Boost Valve Brandstofdruk regelaar zullen we t.z.t. veranderen. Bedankt voor jullie leerzame bijdrage hierin :good-job:

    oliekoeler aangeschaft.

    Bevestigingen gemaakt.

    Gelast.

    Gemonteerd.

    Slangen laten maken.

    #18345322

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1753
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Zoals gewoonlijk, prachtwerk! :applause02:

    #18348792

    billathome
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 183
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 August 2009

    Waar zijn je foto’s gebleven????
    Ik zie alleen maar een afbeelding van photobucket :-(

    #18348795

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3995
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Waar zijn je foto’s gebleven????
    Ik zie alleen maar een afbeelding van photobucket :-(

    Dat is een bekend probleem met photobucket accounts. Je moet tegenwoordig betalen om je foto’s via photobucket op sites te laten zien.

    #18361679

    Kingcoder
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 12
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 November 2018

    Hey je bent gestopt met posten? Jammer!

    --
    Lada 1200
    Opel Manta
    Opel Manta CC
    Opel Manta GT/e
    Nissan Patrol
    Opel Vectra
    Suzuki Samourai
    Opel Astra
    Opel Astra
    Toyota Previa
    Opel Omega
    Volvo V70N
    ➡ Fiat 500
    ➡Volvo V70NN
    ➡Opel Manta 19.s

11 berichten aan het bekijken - 151 tot 161 (van in totaal 161)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.