Armanstra’s 400R LET

Forumindex Forums Modellen Manta Armanstra’s 400R LET

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 161)
  • Auteur
    Berichten
  • #18305942
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      @Armanstra wrote:

      @louwe 16 klepper wrote:

      whahahaha voor n prutser king: king:

      maar waarom niet meteen naar x 120 omgeboord
      als je de steekassena toch moest aanpassen

      dan houd je de optie naar ronal 400,s open ;) ;)

      Hey Louwe. :wors :wors
      ik denk dat iets dergelijks nog wel in het project past :wub

      Zou ik in iedergeval wel
      Veel mooier vinden

      Is ook makkelijker dikke wielen vinden voor 5×120……

      #18305943
      Armanstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2009

        @RacesconaB204 wrote:

        Ging/gaat dat goed met het achterste stuk van de aandrijfas in de tunnel? Bij die van mij moest ik de achterkant van de tunnel behoorlijk omhoog halen om te voorkomen dat de aandrijfas de tunnel raakt bij inveren.

        Heb inderdaad ook de tunnel ook aanpast, had daarvoor jouw aanpassing ook al gezien.
        Hoopte dat dit niet nodig zou zijn i.v.m. het monteren van de achterbank, maar had geen andere keus.

        P.S.
        Wil je niet tegen Louwe zeggen dat ik je irmscher naven heb gekocht, anders kijkt hij misschien niet meer op mijn topic. ;)

        #18305944
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006

          Je kan ook wat inspiratie halen bij de straat-400. Bij mij is er aan de binnenkant niets dat uitsteekt:

          Alles zit tegen de onderkant:

          En ik ben nu net zoals Louwe ook wat gerustgesteld ivm die 5X120, ik vind het gewoon een knap project!

          #18305945
          Armanstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2009

            Herman; Als ik het over mocht doen zou ik de draagarmen waarschijnlijk monteren zoals bij de straat 400.
            Rubbers in de draagarmen zullen op de manier zoals ik ze nu gemonteerd heb wat meer voor hun kiezen krijgen.
            Echter de tunnel zou hoe dan ook verhoogd moeten worden bij gebruik van de Volvo achteras.

            Hier nog wat foto’s van het uitdokteren van de positie van de achteras en de bevestigingspunten op de as.
            Had een op hoogte verstelbare steun waar de achteras op/in ligt.
            Door een modificatie aan het draaispit is deze door een M16 draadeind met een luchtsleutel in hoogte verstelbaar.
            Hierdoor kon ik het “inveren” nabootsen om zo de juiste positie te bepalen.






            #18305946
            Manta-aero
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Prachtig om te zien! Echt heel mooi werk, super clean.

              #18305947
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Wat lees ik nou weer over irmscher naven :shock:

                :jerry :jerry :jerry

                Die had ik ook bij m.n project
                Schijven was lastig aan te komen

                Had ar al.wel n.alternatief voor gevonden
                Maar dan moet je aan het omboren
                Maar als ik t zo bekijk is dat voor jou
                Ook geen probleem :wors

                #18305948
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006

                  Zo te zien staat je achteras net iets hoger op de onderste armen vergeleken met mijn 400.
                  Positieve is dat je bovenste “trekarmen” korter zijn dus zal de neus van je diff met in-en uitveren eventjes
                  naar beneden kantelen wat goed uit komt ivm verhogen v/d tunnel boven je achteras.
                  Natuurlijk zal je met het bepalen v/d hoogte van je achteras (lengte schroefveren) kunnen beslissen hoever je de
                  tunnel moet aanpassen.
                  Ik heb zelfs boven de neus van m’n diff (origineel) nog een steuntje met een demping zitten:

                  Grtjs!

                  #18305949
                  Armanstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2009

                    Manta-aero: Dank je, ik doe mijn best :thumb
                    Louwe: Heb al schijven gevonden, maar dat duurt nog wel even eer dit onderwerp aan bod komt :shock:
                    Herman: Bedankt voor je support en met foto’s ter verduidelijking. Steuntje op het diff had ik nog nooit gezien :thumbup

                    Binnenzijde met een föhn en krabber bewerkt.

                    Plaatje gewalst.

                    Beetje slijpen, knippen en lassen.


                    Dacht ik dat ik er was, raakt de bovenkant van het differentieel de carrosserie. :swear
                    Beetje ingeslepen wat uitgeklopt en plaatje erin gelast. Zou genoeg moeten zijn.

                    #18305950
                    manta2.0iohc
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 March 2013

                      mooi project :thumbup heb je originele schijven of een alternatief wat past op de irmscher naven?

                      #18305951
                      Armanstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 July 2009

                        @manta2.0iohc wrote:

                        mooi project :thumbup heb je originele schijven of een alternatief wat past op de irmscher naven?

                        Heb een alternatief gevonden, moest een beetje groter dan origineel zijn.
                        Originele heb ik niet naar gezocht. Zullen inderdaad wel moeilijk te vinden zijn.
                        Moet zeggen dat een enigszins passend alternatief me toch ook een aantal avonden heeft gekost.
                        Aanpassing komt te zijner tijd voorbij. Ben foto’s (nu meer dan 1000) aan het uitzoeken in volgorde van het project.
                        Kost me wel wat moeite om dit bij elkaar te zoeken want heb met meerdere toestellen foto’s genomen.
                        Als iemand het alternatief voor de remschijven nu al wil weten dan graag via pm, anders dus nog even geduld.

                        #18305952
                        H-400
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 November 2006

                          Ik wil je wel een pm sturen, maar die funktie is blijkbaar niet mogelijk via je profiel!
                          Dus over die schijven: als je originele standaard “400” schijven zoekt is dat niet zo moeilijk.
                          Is gewoon Commodore spul, vind je nog gemakkelijk!
                          Sommige mensen verkopen “400” spul alsof het van goud is (ken er zo’n paar…) maar veel
                          stukken van het onderstel zijn nog leverbaar. Tip: binnenkort is’t Essen Techno Classica. Kan je
                          de prijs misschien nog wat drukken en genieten van je dag!

                          #18305953
                          Armanstra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2009

                            @H-400 wrote:

                            Ik wil je wel een pm sturen, maar die funktie is blijkbaar niet mogelijk via je profiel!
                            Dus over die schijven: als je originele standaard “400” schijven zoekt is dat niet zo moeilijk.
                            Is gewoon Commodore spul, vind je nog gemakkelijk!
                            Sommige mensen verkopen “400” spul alsof het van goud is (ken er zo’n paar…) maar veel
                            stukken van het onderstel zijn nog leverbaar. Tip: binnenkort is’t Essen Techno Classica. Kan je
                            de prijs misschien nog wat drukken en genieten van je dag!

                            Instelling voor pm gewijzigd. Alternatieve remschijven heb ik al liggen.
                            Ben vorige week naar het Antwerp-classic-salon geweest.
                            Daar had ik deze sticker al gescoord, neem aan dat er in Essen nog wat meer te zien is

                            #18305954
                            Armanstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2009

                              Steuntje gemaakt voor het tussenlager t.b.v. de aandrijfas.
                              Deze gaat tevens dienst voor een extra ophangpunt voor de uitlaat, om de turbo te ontlasten i.v.m. het gewicht van de uitlaat.

                              Dan moet het op deze plaats gelast worden.

                              Bodem in de body schutz.


                              Kon niet wachten om hem even uit het spit te halen, was natuurlijk benieuwd hoe hij op zijn wielen zou staan. :shock: :D
                              Stuurt wel een beetje nerveus met deze kleine diameter slicks aan de voorzijde.

                              #18305955
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Prachtig! :wors

                                Wat had ik graag zo’n kantelbok gehad bij mijn wagen, dat maakt het allemaal een heel stuk fijner te werken aan de bodem.

                                #18305956
                                voederbiet
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 May 2006

                                  Staat dik op de wielen zo :thumb (achter dan :jerry )

                                  #18305957
                                  Armanstra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 July 2009

                                    Fearless: zo’n kantelbok is ook handig om b.v aan de uitlaat te werken dus heb hem er maar weer terug ingehangen.

                                    Zoals gezegd de uitlaat:
                                    Als je dan toch van nul af aan moet beginnen en voor een turbo weinig tegendruk gewenst is doen we maar 76 mm van voor tot achter.
                                    Alles (2dempers, div. bochten en wat pijp) nieuw besteld van het merk op de foto.

                                    Standaard 76 mm buis speciaal voor over de achteras gaat niet passen. :hmmz Dus word het improviseren.
                                    Om stukken bocht van een bepaalde hoek te creëren een verstelbaar hulpstukje gemaakt.

                                    Juiste hoek instellen en met hoogteschuifmaat streepje rondom trekken.
                                    Doorslijpen langs het streepje en vlakslijpen op de schuurband.

                                    Na wat passen, meten en lassen komen we tot dit resultaat.



                                    #18305958
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      topp :thumb

                                      dat afteken hulpstukje is ook mooi bedacht
                                      ga ik nog even imiteren :angel
                                      voor m,n huidige project :thumb

                                      #18305959
                                      billathome
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        16 August 2009

                                        Zeer mooi gedaan, je hebt me op een idee :hmmz gebracht met dat krasblok top :thumb

                                        Blijf dit zeker volgen :wors

                                        #18305960
                                        Armanstra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 July 2009

                                          Zie ik op marktplaats een advertentie van irmscher koplampen voorbijkomen van een bekend persoon.
                                          Ik wist direct dat dit de koplampen waren van mijn beste maat die 23 jaar geleden het leven liet door een dodelijk ongeval met zijn manta.
                                          Deze lampen zouden koste wat kost op mijn manta komen.


                                          Ook een nieuw 400 uitbouwset opgehaald in België met eigenlijk maar een doel: sneller klaar!!


                                          Mijn ervaring met de twee sets is dat er volgens mij geen echt goede sets bestaan.
                                          Schermen zijn prachtig alleen de montage stukken zitten er beroerd aan. :swear
                                          Dus wat doe je dan :hmmz hopla de zaag er in.

                                          En dan komt het draaispit ook weer goed uit. Auto onderste boven, alles monteren en polyesteren maar.


                                          Gelijk maar een nieuwe manier uitgevonden om de achterspatborden weer te monteren.


                                          #18305961
                                          Armanstra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 July 2009

                                            Stabilisatorstang aan de achterzijde.
                                            Bedoeling was de originele te gebruiken van de Opel Rekord die op de bovenste draagarmen gemonteerd word.

                                            Zag er geen kans om deze gemonteerd te krijgen.
                                            Omdat je beter iets goeds kunt stelen dan zelf iets slechts te verzinnen de stabilisatorstang van Rik zijn saabscona enigszins nageaapt :wors
                                            Zoals Rik in zijn topic schrijft zou de stang bij een 740 achteras meer naar achteren kunnen om dat deze as breder is dan de 240 as.
                                            Dus ford Mondeo stabilisatorstang gekocht met bijbehorende originele bevestiging.
                                            Gaan we dus weer passen en meten.

                                            Klopt als een bus, stang past er dus mooi tussen. Kunnen we dus bevestigingssteunen gaan fabriceren :hmmz



                                            En zo komt het dan dus op de auto.




                                            Vastlassen en de stang in de originele modeo beugels.


                                            #18305962
                                            voederbiet
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 May 2006

                                              Vakwerk!! Leuke mod om te zien zo king:

                                              #18305963
                                              pierrekrik
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 November 2010

                                                Dit is werkelijk een echte opvolger van rik zen topic. :wors
                                                Diep respect om het allemaal zo te maken :shock: :thumb

                                                #18305964
                                                Armanstra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 July 2009

                                                  Pierrekrik en voederbiet bedankt voor jullie reacties :thumb :thumb
                                                  Had nooit de intentie om de foto’s hier te delen, maar heb er nu ook wel plezier in.

                                                  Gaan we weer verder met de stabilisatorstangeindjes :D

                                                  Steuntjes in de epoxy en de body schutz bijgewerkt.

                                                  Beugeltjes gestraald en gespoten plus nieuwe rubbers.


                                                  Weer een aantal uren achter de computer versleten om de juiste stabilisatorstangeindjes te vinden.
                                                  Gevonden wat ik zocht met de juiste lengte en bevestiging, geschikt voor diverse types Toyota en nu ook Opel Manta dus.

                                                  Adapter gemaakt welke bevestigd kan worden in de boutgaten van de remschoenen t.b.v. de handrem.

                                                  Gemonteerd ziet het er dus zo uit.


                                                  De verstelbare panhardstang nu ook gemonteerd.

                                                  #18305965
                                                  voederbiet
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 May 2006

                                                    Net alsof het origineel is die stab stangetjes en die mooie beugeltjes!

                                                    #18305966
                                                    commo 67
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 December 2013

                                                      prachtig :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 161)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.