Armanstra’s 400R LET

Forumindex Forums Modellen Manta Armanstra’s 400R LET

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 161)
  • Auteur
    Berichten
  • #18305942

    Anoniem
    • Topics 68
    • Reacties 7148
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    @armanstra wrote:

    @louwe 16 klepper wrote:

    whahahaha voor n prutser king: king:

    maar waarom niet meteen naar x 120 omgeboord
    als je de steekassena toch moest aanpassen

    dan houd je de optie naar ronal 400,s open ;) ;)

    Hey Louwe. :wors :wors
    ik denk dat iets dergelijks nog wel in het project past :wub

    Zou ik in iedergeval wel
    Veel mooier vinden

    Is ook makkelijker dikke wielen vinden voor 5×120……

    #18305943

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    @racesconab204 wrote:

    Ging/gaat dat goed met het achterste stuk van de aandrijfas in de tunnel? Bij die van mij moest ik de achterkant van de tunnel behoorlijk omhoog halen om te voorkomen dat de aandrijfas de tunnel raakt bij inveren.

    Heb inderdaad ook de tunnel ook aanpast, had daarvoor jouw aanpassing ook al gezien.
    Hoopte dat dit niet nodig zou zijn i.v.m. het monteren van de achterbank, maar had geen andere keus.

    P.S.
    Wil je niet tegen Louwe zeggen dat ik je irmscher naven heb gekocht, anders kijkt hij misschien niet meer op mijn topic. ;)

    #18305944

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    Je kan ook wat inspiratie halen bij de straat-400. Bij mij is er aan de binnenkant niets dat uitsteekt:

    Alles zit tegen de onderkant:

    En ik ben nu net zoals Louwe ook wat gerustgesteld ivm die 5X120, ik vind het gewoon een knap project!

    #18305945

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Herman; Als ik het over mocht doen zou ik de draagarmen waarschijnlijk monteren zoals bij de straat 400.
    Rubbers in de draagarmen zullen op de manier zoals ik ze nu gemonteerd heb wat meer voor hun kiezen krijgen.
    Echter de tunnel zou hoe dan ook verhoogd moeten worden bij gebruik van de Volvo achteras.

    Hier nog wat foto’s van het uitdokteren van de positie van de achteras en de bevestigingspunten op de as.
    Had een op hoogte verstelbare steun waar de achteras op/in ligt.
    Door een modificatie aan het draaispit is deze door een M16 draadeind met een luchtsleutel in hoogte verstelbaar.
    Hierdoor kon ik het “inveren” nabootsen om zo de juiste positie te bepalen.






    #18305946

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Prachtig om te zien! Echt heel mooi werk, super clean.

    #18305947

    Anoniem
    • Topics 68
    • Reacties 7148
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    Wat lees ik nou weer over irmscher naven :shock:

    :jerry :jerry :jerry

    Die had ik ook bij m.n project
    Schijven was lastig aan te komen

    Had ar al.wel n.alternatief voor gevonden
    Maar dan moet je aan het omboren
    Maar als ik t zo bekijk is dat voor jou
    Ook geen probleem :wors

    #18305948

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    Zo te zien staat je achteras net iets hoger op de onderste armen vergeleken met mijn 400.
    Positieve is dat je bovenste “trekarmen” korter zijn dus zal de neus van je diff met in-en uitveren eventjes
    naar beneden kantelen wat goed uit komt ivm verhogen v/d tunnel boven je achteras.
    Natuurlijk zal je met het bepalen v/d hoogte van je achteras (lengte schroefveren) kunnen beslissen hoever je de
    tunnel moet aanpassen.
    Ik heb zelfs boven de neus van m’n diff (origineel) nog een steuntje met een demping zitten:

    Grtjs!

    #18305949

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Manta-aero: Dank je, ik doe mijn best :thumb
    Louwe: Heb al schijven gevonden, maar dat duurt nog wel even eer dit onderwerp aan bod komt :shock:
    Herman: Bedankt voor je support en met foto’s ter verduidelijking. Steuntje op het diff had ik nog nooit gezien :thumbup

    Binnenzijde met een föhn en krabber bewerkt.

    Plaatje gewalst.

    Beetje slijpen, knippen en lassen.


    Dacht ik dat ik er was, raakt de bovenkant van het differentieel de carrosserie. :swear
    Beetje ingeslepen wat uitgeklopt en plaatje erin gelast. Zou genoeg moeten zijn.

    #18305950

    manta2.0iohc
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 96
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 March 2013

    mooi project :thumbup heb je originele schijven of een alternatief wat past op de irmscher naven?

    #18305951

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    @manta2.0iohc wrote:

    mooi project :thumbup heb je originele schijven of een alternatief wat past op de irmscher naven?

    Heb een alternatief gevonden, moest een beetje groter dan origineel zijn.
    Originele heb ik niet naar gezocht. Zullen inderdaad wel moeilijk te vinden zijn.
    Moet zeggen dat een enigszins passend alternatief me toch ook een aantal avonden heeft gekost.
    Aanpassing komt te zijner tijd voorbij. Ben foto’s (nu meer dan 1000) aan het uitzoeken in volgorde van het project.
    Kost me wel wat moeite om dit bij elkaar te zoeken want heb met meerdere toestellen foto’s genomen.
    Als iemand het alternatief voor de remschijven nu al wil weten dan graag via pm, anders dus nog even geduld.

    #18305952

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    Ik wil je wel een pm sturen, maar die funktie is blijkbaar niet mogelijk via je profiel!
    Dus over die schijven: als je originele standaard “400” schijven zoekt is dat niet zo moeilijk.
    Is gewoon Commodore spul, vind je nog gemakkelijk!
    Sommige mensen verkopen “400” spul alsof het van goud is (ken er zo’n paar…) maar veel
    stukken van het onderstel zijn nog leverbaar. Tip: binnenkort is’t Essen Techno Classica. Kan je
    de prijs misschien nog wat drukken en genieten van je dag!

    #18305953

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    @h-400 wrote:

    Ik wil je wel een pm sturen, maar die funktie is blijkbaar niet mogelijk via je profiel!
    Dus over die schijven: als je originele standaard “400” schijven zoekt is dat niet zo moeilijk.
    Is gewoon Commodore spul, vind je nog gemakkelijk!
    Sommige mensen verkopen “400” spul alsof het van goud is (ken er zo’n paar…) maar veel
    stukken van het onderstel zijn nog leverbaar. Tip: binnenkort is’t Essen Techno Classica. Kan je
    de prijs misschien nog wat drukken en genieten van je dag!

    Instelling voor pm gewijzigd. Alternatieve remschijven heb ik al liggen.
    Ben vorige week naar het Antwerp-classic-salon geweest.
    Daar had ik deze sticker al gescoord, neem aan dat er in Essen nog wat meer te zien is

    #18305954

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Steuntje gemaakt voor het tussenlager t.b.v. de aandrijfas.
    Deze gaat tevens dienst voor een extra ophangpunt voor de uitlaat, om de turbo te ontlasten i.v.m. het gewicht van de uitlaat.

    Dan moet het op deze plaats gelast worden.

    Bodem in de body schutz.


    Kon niet wachten om hem even uit het spit te halen, was natuurlijk benieuwd hoe hij op zijn wielen zou staan. :shock: :D
    Stuurt wel een beetje nerveus met deze kleine diameter slicks aan de voorzijde.

    #18305955

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Prachtig! :wors

    Wat had ik graag zo’n kantelbok gehad bij mijn wagen, dat maakt het allemaal een heel stuk fijner te werken aan de bodem.

    #18305956

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1753
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Staat dik op de wielen zo :thumb (achter dan :jerry )

    #18305957

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Fearless: zo’n kantelbok is ook handig om b.v aan de uitlaat te werken dus heb hem er maar weer terug ingehangen.

    Zoals gezegd de uitlaat:
    Als je dan toch van nul af aan moet beginnen en voor een turbo weinig tegendruk gewenst is doen we maar 76 mm van voor tot achter.
    Alles (2dempers, div. bochten en wat pijp) nieuw besteld van het merk op de foto.

    Standaard 76 mm buis speciaal voor over de achteras gaat niet passen. :hmmz Dus word het improviseren.
    Om stukken bocht van een bepaalde hoek te creëren een verstelbaar hulpstukje gemaakt.

    Juiste hoek instellen en met hoogteschuifmaat streepje rondom trekken.
    Doorslijpen langs het streepje en vlakslijpen op de schuurband.

    Na wat passen, meten en lassen komen we tot dit resultaat.



    #18305958

    Anoniem
    • Topics 68
    • Reacties 7148
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    topp :thumb

    dat afteken hulpstukje is ook mooi bedacht
    ga ik nog even imiteren :angel
    voor m,n huidige project :thumb

    #18305959

    billathome
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 181
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 August 2009

    Zeer mooi gedaan, je hebt me op een idee :hmmz gebracht met dat krasblok top :thumb

    Blijf dit zeker volgen :wors

    #18305960

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Zie ik op marktplaats een advertentie van irmscher koplampen voorbijkomen van een bekend persoon.
    Ik wist direct dat dit de koplampen waren van mijn beste maat die 23 jaar geleden het leven liet door een dodelijk ongeval met zijn manta.
    Deze lampen zouden koste wat kost op mijn manta komen.


    Ook een nieuw 400 uitbouwset opgehaald in België met eigenlijk maar een doel: sneller klaar!!


    Mijn ervaring met de twee sets is dat er volgens mij geen echt goede sets bestaan.
    Schermen zijn prachtig alleen de montage stukken zitten er beroerd aan. :swear
    Dus wat doe je dan :hmmz hopla de zaag er in.

    En dan komt het draaispit ook weer goed uit. Auto onderste boven, alles monteren en polyesteren maar.


    Gelijk maar een nieuwe manier uitgevonden om de achterspatborden weer te monteren.


    #18305961

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Stabilisatorstang aan de achterzijde.
    Bedoeling was de originele te gebruiken van de Opel Rekord die op de bovenste draagarmen gemonteerd word.

    Zag er geen kans om deze gemonteerd te krijgen.
    Omdat je beter iets goeds kunt stelen dan zelf iets slechts te verzinnen de stabilisatorstang van Rik zijn saabscona enigszins nageaapt :wors
    Zoals Rik in zijn topic schrijft zou de stang bij een 740 achteras meer naar achteren kunnen om dat deze as breder is dan de 240 as.
    Dus ford Mondeo stabilisatorstang gekocht met bijbehorende originele bevestiging.
    Gaan we dus weer passen en meten.

    Klopt als een bus, stang past er dus mooi tussen. Kunnen we dus bevestigingssteunen gaan fabriceren :hmmz



    En zo komt het dan dus op de auto.




    Vastlassen en de stang in de originele modeo beugels.


    #18305962

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1753
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Vakwerk!! Leuke mod om te zien zo king:

    #18305963

    pierrekrik
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 180
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 November 2010

    Dit is werkelijk een echte opvolger van rik zen topic. :wors
    Diep respect om het allemaal zo te maken :shock: :thumb

    #18305964

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Pierrekrik en voederbiet bedankt voor jullie reacties :thumb :thumb
    Had nooit de intentie om de foto’s hier te delen, maar heb er nu ook wel plezier in.

    Gaan we weer verder met de stabilisatorstangeindjes :D

    Steuntjes in de epoxy en de body schutz bijgewerkt.

    Beugeltjes gestraald en gespoten plus nieuwe rubbers.


    Weer een aantal uren achter de computer versleten om de juiste stabilisatorstangeindjes te vinden.
    Gevonden wat ik zocht met de juiste lengte en bevestiging, geschikt voor diverse types Toyota en nu ook Opel Manta dus.

    Adapter gemaakt welke bevestigd kan worden in de boutgaten van de remschoenen t.b.v. de handrem.

    Gemonteerd ziet het er dus zo uit.


    De verstelbare panhardstang nu ook gemonteerd.

    #18305965

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1753
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Net alsof het origineel is die stab stangetjes en die mooie beugeltjes!

    #18305966

    commo 67
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 381
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 December 2013

    prachtig :thumb

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 161)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.