Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Armanstra’s 400R LET
- Dit onderwerp bevat 160 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 november 2018om 09:14 door Kingcoder.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2016 om 10:45 #18305991AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben maar gewoon eerlijk
Maar persoonlijk vind ik die angel eyes n misser
In n verder superr project….Maar n.ieder moet natuurlijk gewoon doen wat die zelf.mooi vind
is ook geen kritiek maar n mening ;)Zelf heb ik destijds lang getwijfeld of ik er e30 lampen
Met n.zwart kruis in m.n 400 zou plaatsen
Heb r uiteindelijk voor gekozen t niet te doen…..22 mei 2016 om 12:45 #18305992@louwe 16 klepper wrote:
Ben maar gewoon eerlijk
Maar persoonlijk vind ik die angel eyes n misser
In n verder superr project….Maar n.ieder moet natuurlijk gewoon doen wat die zelf.mooi vind
is ook geen kritiek maar n mening ;)Zelf heb ik destijds lang getwijfeld of ik er e30 lampen
Met n.zwart kruis in m.n 400 zou plaatsen
Heb r uiteindelijk voor gekozen t niet te doen…..Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze :thumb , maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Heb er zelf ook nog steeds twijfels over, maar als het op het eind me niet aanstaat gaan er gewoon een paar andere lampen in.
Een ding is zeker het blijft altijd een replica en word nooit een originele.22 mei 2016 om 14:42 #18305993AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar heb je gelijk in
Ik was destijds de eerste met de witte capri knipperlicht glaasjes
Waren toen ook mensen die dat zonde vonden
Toen zei ik t zelfde.als jou laatste.zin :thumb22 mei 2016 om 15:48 #18305994Replica of niet, ik heb meer dan respect voor deze wagens die met liefde en knowhow in elkaar gestoken worden!
Ik ken originele 400’s waarvan ik denk “doe er iets aan” of die is verloren en dan zie je een project als dit en dan
weet je dat de juiste wagen soms niet bij de juiste eigenaar is.
Keep on the good work!27 mei 2016 om 19:22 #18305995Omdat ik het niet eens was met de spleet tussen grill/koplampen en voorbumper besloten dit toch maar te veranderen :D
Dus begonnen met de bumper in tweeën te zagen, vervolgens een stukje polyester gecreëerd en dit op een strookje van 3a4 cm breed gezaagd.
De delen met onder een hoek gezette beugeltjes vastgemaakt met schroefjes.
Daarna eerst de binnen zijde voorzien van een laagje polyester, vervolgens de buitenkant en weer netjes afgewerkt.
27 mei 2016 om 20:02 #18305996Top hoor Armand, ziet er strak uit. :thumb
Ik zie al dat het bij jou ook het nodige polyesterwerk vergt om het naar je zin te krijgen ;)
27 mei 2016 om 20:11 #1830599727 mei 2016 om 20:58 #18305998AnoniemLid sinds:
1 January 1970herman heeft wel gelijk wat betreft
die lijst…maar ik vind dit van arman wel net zo mooi ;)
netjes gedaan :wors28 mei 2016 om 07:40 #18305999Ben:
Heb inderdaad ook het nodige polyesterwerk uitgevoerd, heb jammer genoeg niet van alles :kewlpics.
Zoals ik al eerder vermelde echt goede sets bestaan volgens mij niet.Herman & Louwe:
Denk dat we aardig op een lijn zitten wat betreft hoe een 400 er uit hoort te zien.
Zoals je kunt zien in mijn vorige post op de 1ste en 2de foto zie je de zwarte metalen lijst op de vloer liggen.
Op de manta in de startpost heb ik op aanraden van een vriend destijds een nieuw setje ronde lampen van het merk taifun gekocht. (als mijn geheugen me niet in de steek laat)
Dit set had een perfecte pasvorm en de metalen lijst sloot hierbij perfect aan, bij het Irmscher set past deze lijst echter voor geen meter.
Heb als eens gekeken of ik een oplossing had om zelf iets te creëren of aan te passen maar tot op heden schiet mijn creativiteit voor dit item te kort.28 mei 2016 om 09:28 #18306000Die Taifun’s had ik zo’n 25 jaar terug ook gekocht, ik herinner me dat ze voorgevormd waren (onderaan) waar die lijst
in paste. Ze hadden zelfs een éénvoudig “kliksysteem” om de kruislichten te verzetten als je zwaar beladen bent.
Die in m’n 400 zijn van Irmscher, en die heeft die lijst wel maar die is niet verbreed, ik denk dat de rand waar de verbreding
naar de spatborden omhoog loopt in de weg zit voor die lijst. Ik ken een poster van Opel motorsport waar je duidelijk
ziet dat zelfs die lui van Irmscher de lijst bijgeknipt hebben, deze:
28 mei 2016 om 11:05 #18306001Erg mooi project!! Serieus wat werk en de bij behorende aandacht aan…Respect! :wors
29 mei 2016 om 08:48 #18306002@H-400 wrote:
Die Taifun’s had ik zo’n 25 jaar terug ook gekocht, ik herinner me dat ze voorgevormd waren (onderaan) waar die lijst
in paste. Ze hadden zelfs een éénvoudig “kliksysteem” om de kruislichten te verzetten als je zwaar beladen bent.
Die in m’n 400 zijn van Irmscher, en die heeft die lijst wel maar die is niet verbreed, ik denk dat de rand waar de verbreding
naar de spatborden omhoog loopt in de weg zit voor die lijst. Ik ken een poster van Opel motorsport waar je duidelijk
ziet dat zelfs die lui van Irmscher de lijst bijgeknipt hebben, deze:
Omdat het misschien wel twee jaar geleden is dat ik dat ik de bumper veranderd heb deze morgen op zoektocht gegaan op zolder naar de metalen lijst.
Was zelf nieuwsgierig naar hoe de problemen met pasvorm er precies uitzagen.
Metalen lijst is het minste probleem, dit is kwestie van de zaag erin en beetje vijlen.
Echter het volgende probleem is wat lastiger.
Omdat de kappen middels de twee draadeinden bevestigd worden via het metalen frame zijn de kappen aan de onderzijde in de loop van tijd vervormd.
Alleen aan de onderzijde omdat de boven en zijkanten “dragen” tegen de neus en voor spatbord.
Moet dus een manier bedenken om de onderzijde middels versteviging terug recht te krijgen.
Want zo komt het er natuurlijk niet op.
30 mei 2016 om 05:46 #18306003Ik zou zeggen, je bient handig met polyester dus opvullen die hap zodat die weer mooi vlak is probleem opgelost toch.
Andere optie misschien, warm maken??
of denk ik nu te makkelijk…… :hmmz
30 mei 2016 om 17:03 #18306004@billathome wrote:
Ik zou zeggen, je bient handig met polyester dus opvullen die hap zodat die weer mooi vlak is probleem opgelost toch.
Andere optie misschien, warm maken??
of denk ik nu te makkelijk…… :hmmz
Met polyester denk je in ieder geval te moeilijk volgens mij.
Denk zelf aan een verstevigings-stripje aan de onderzijde te schroeven?
Op deze manier blijft het in de toekomst ook recht.
Laat dit nog even rusten, focus ligt momenteel op wat motorische zaken.30 mei 2016 om 18:23 #18306005Meen ook dat die kappen van kunststof zijn en niet van polyester :hmmz
Als je ze weer recht heb zou ik een bus over de draadeinden zetten. Dan kun je de kappen ook niet meer krom trekken door de moeren iets te vast aan te draaien. Dit is in elk geval de manier hoe dat ik het ga doen :thumb
31 mei 2016 om 16:46 #18306006@Ben_M wrote:
Meen ook dat die kappen van kunststof zijn en niet van polyester :hmmz
Als je ze weer recht heb zou ik een bus over de draadeinden zetten. Dan kun je de kappen ook niet meer krom trekken door de moeren iets te vast aan te draaien. Dit is in elk geval de manier hoe dat ik het ga doen :thumb
Helemaal correct Ben, kappen zijn inderdaad van kunststof :thumb
Busje over de draadeinden is een simpele en goede oplossing voor de toekomst :wors :wors31 mei 2016 om 21:45 #18306007AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Armanstra wrote:
Ben:
Heb inderdaad ook het nodige polyesterwerk uitgevoerd, heb jammer genoeg niet van alles :kewlpics.
Zoals ik al eerder vermelde echt goede sets bestaan volgens mij niet.Herman & Louwe:
Denk dat we aardig op een lijn zitten wat betreft hoe een 400 er uit hoort te zien.
Zoals je kunt zien in mijn vorige post op de 1ste en 2de foto zie je de zwarte metalen lijst op de vloer liggen.
Op de manta in de startpost heb ik op aanraden van een vriend destijds een nieuw setje ronde lampen van het merk taifun gekocht. (als mijn geheugen me niet in de steek laat)
Dit set had een perfecte pasvorm en de metalen lijst sloot hierbij perfect aan, bij het Irmscher set past deze lijst echter voor geen meter.
Heb als eens gekeken of ik een oplossing had om zelf iets te creëren of aan te passen maar tot op heden schiet mijn creativiteit voor dit item te kort.dat op 1 lijn liggen klopt wel denk ik
hierbij nog n plaatje van m,n ex “400”
zoals je ziet had ik die alu strip ook niet gebruikt ;)
3 juni 2016 om 20:53 #18306008Gaan we nu over op de achterzijde.
Irmscher spoiler heeft wat scheuren in de lak. Beetje schuren dus.
En vervolgens monteren op de auto.
En vervolgens een nog gloednieuwe irmscher bumper king:
Incl. nieuwe plaat voor tussen de achterlichten.
Ook nog een origineel werkplaatshandboek gevonden. Prachtig hoe gedetailleerd alles beschreven werd toen.
5 juni 2016 om 19:43 #18306009Mooi werk allemaal :thumb
Volgens mij past je nieuwe bumper niet er staat B CC op en volgens mij is een cc iets breder achter.
Mvg Patrick
6 juni 2016 om 18:12 #18306010@City wrote:
Mooi werk allemaal :thumb
Volgens mij past je nieuwe bumper niet er staat B CC op en volgens mij is een cc iets breder achter.
Mvg Patrick
Hoi Patrick,
Volgens mij is er maar één irmscher bumper voor zowel ascona B, manta B en Manta B-CC
Irmscher bumper met nummer 26 01 149 is blijkbaar voor alle 3 de types.
Dat een cc iets anders is kan wel kloppen gezien de “allgemeine Betriebserslaubnis” hieronder afgebeeld :vertag .
Denk toch dat ik niet voor niets al die jaren zo zuinig op mijn bumpertje ben geweest.(regelmatig afgestoft king: haha)6 juni 2016 om 20:28 #18306011AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wie wat bewaard die heeft wat king:
Bumpers zijn al redelijk zeldzaam aan t worden
Nagelnieuw zal helemaal n speld in n hooiberg zijn ;) :thumb11 juni 2016 om 07:56 #18306012Gaan we nu over op het motorische gedeelte.
Toen ik ongeveer 22 jaar geleden de astra 16 klepper in de rode manta uit de startpost legde zei iemand:
Armand, Manta en Astra dan word het een Armanstra.
Nu gaan we er ook weer (tijdelijk) een Armanstra van maken om alles pas te maken.
Later bouwen we de c20let in maar die staat nu nog in opslag.Motor standaard 7 graden schuin.
Maar de motor moet er rechtop in dus daar gaan we weer.
Kunststof stripje van 10 mm op vooras geplakt waar de carterpan op rust.
Met twee krikken de motor en versnellingsbak proberen in de juiste positie te krijgen.
Nu kunnen we dus motorsteunen gaan knutselen.
Turbo met spruitstuk opgehaald en op xe blok geschroefd om te kijken hoe het bij de motorsteun uitkomt.
word vervolgd :thumb
17 juni 2016 om 17:15 #18306013Gaan we weer verder om de motor en versnellingsbak netjes rechtop in de motorruimte te plaatsen.
Flens gefreesd en aan een stuk pijp gelast, deze dient als uitlijn “aandrijfas’ om het zaakje makkelijker te kunnen uitmeten.
Motorsteunen afgelast en weer opnieuw gemonteerd.
Wel weinig ruimte voor de olieretour slang van de turbo :hmmz
Na controle met de “uitlijn aandrijfas” een versnellingsbak steun gefabriceerd.
Aluminium busjes worden straks natuurlijk vervangen door rubbers :D
Uiteindelijk steunen weer gedemonteerd en laten poedercoaten.
18 juni 2016 om 05:16 #18306014Je kunt wel zien hier is een vakman aan het werk :kewlpics
Dit wordt 1 van de mooiste 400R van Nederland :angel al zeg ik het zelf zonder andere te kort te doen :wub
21 juni 2016 om 21:40 #18306015Ziet er weer goed uit! Baksteun vooral :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.