Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Armanstra’s 400R LET
- Dit onderwerp bevat 160 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 november 2018om 09:14 door Kingcoder.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2016 om 18:39 #18305942AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Armanstra wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
whahahaha voor n prutser king: king:
maar waarom niet meteen naar x 120 omgeboord
als je de steekassena toch moest aanpassendan houd je de optie naar ronal 400,s open ;) ;)
Hey Louwe. :wors :wors
ik denk dat iets dergelijks nog wel in het project past :wubZou ik in iedergeval wel
Veel mooier vindenIs ook makkelijker dikke wielen vinden voor 5×120……
5 maart 2016 om 09:07 #18305943@RacesconaB204 wrote:
Ging/gaat dat goed met het achterste stuk van de aandrijfas in de tunnel? Bij die van mij moest ik de achterkant van de tunnel behoorlijk omhoog halen om te voorkomen dat de aandrijfas de tunnel raakt bij inveren.
Heb inderdaad ook de tunnel ook aanpast, had daarvoor jouw aanpassing ook al gezien.
Hoopte dat dit niet nodig zou zijn i.v.m. het monteren van de achterbank, maar had geen andere keus.P.S.
Wil je niet tegen Louwe zeggen dat ik je irmscher naven heb gekocht, anders kijkt hij misschien niet meer op mijn topic. ;)5 maart 2016 om 09:21 #183059447 maart 2016 om 21:47 #18305945Herman; Als ik het over mocht doen zou ik de draagarmen waarschijnlijk monteren zoals bij de straat 400.
Rubbers in de draagarmen zullen op de manier zoals ik ze nu gemonteerd heb wat meer voor hun kiezen krijgen.
Echter de tunnel zou hoe dan ook verhoogd moeten worden bij gebruik van de Volvo achteras.Hier nog wat foto’s van het uitdokteren van de positie van de achteras en de bevestigingspunten op de as.
Had een op hoogte verstelbare steun waar de achteras op/in ligt.
Door een modificatie aan het draaispit is deze door een M16 draadeind met een luchtsleutel in hoogte verstelbaar.
Hierdoor kon ik het “inveren” nabootsen om zo de juiste positie te bepalen.
7 maart 2016 om 22:03 #18305946Prachtig om te zien! Echt heel mooi werk, super clean.
8 maart 2016 om 13:02 #18305947AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat lees ik nou weer over irmscher naven :shock:
:jerry :jerry :jerry
Die had ik ook bij m.n project
Schijven was lastig aan te komenHad ar al.wel n.alternatief voor gevonden
Maar dan moet je aan het omboren
Maar als ik t zo bekijk is dat voor jou
Ook geen probleem :wors8 maart 2016 om 17:52 #18305948Zo te zien staat je achteras net iets hoger op de onderste armen vergeleken met mijn 400.
Positieve is dat je bovenste “trekarmen” korter zijn dus zal de neus van je diff met in-en uitveren eventjes
naar beneden kantelen wat goed uit komt ivm verhogen v/d tunnel boven je achteras.
Natuurlijk zal je met het bepalen v/d hoogte van je achteras (lengte schroefveren) kunnen beslissen hoever je de
tunnel moet aanpassen.
Ik heb zelfs boven de neus van m’n diff (origineel) nog een steuntje met een demping zitten:
Grtjs!11 maart 2016 om 19:23 #18305949Manta-aero: Dank je, ik doe mijn best :thumb
Louwe: Heb al schijven gevonden, maar dat duurt nog wel even eer dit onderwerp aan bod komt :shock:
Herman: Bedankt voor je support en met foto’s ter verduidelijking. Steuntje op het diff had ik nog nooit gezien :thumbupBinnenzijde met een föhn en krabber bewerkt.
Plaatje gewalst.
Beetje slijpen, knippen en lassen.
Dacht ik dat ik er was, raakt de bovenkant van het differentieel de carrosserie. :swear
Beetje ingeslepen wat uitgeklopt en plaatje erin gelast. Zou genoeg moeten zijn.
11 maart 2016 om 19:39 #18305950mooi project :thumbup heb je originele schijven of een alternatief wat past op de irmscher naven?
12 maart 2016 om 09:26 #18305951@manta2.0iohc wrote:
mooi project :thumbup heb je originele schijven of een alternatief wat past op de irmscher naven?
Heb een alternatief gevonden, moest een beetje groter dan origineel zijn.
Originele heb ik niet naar gezocht. Zullen inderdaad wel moeilijk te vinden zijn.
Moet zeggen dat een enigszins passend alternatief me toch ook een aantal avonden heeft gekost.
Aanpassing komt te zijner tijd voorbij. Ben foto’s (nu meer dan 1000) aan het uitzoeken in volgorde van het project.
Kost me wel wat moeite om dit bij elkaar te zoeken want heb met meerdere toestellen foto’s genomen.
Als iemand het alternatief voor de remschijven nu al wil weten dan graag via pm, anders dus nog even geduld.12 maart 2016 om 10:03 #18305952Ik wil je wel een pm sturen, maar die funktie is blijkbaar niet mogelijk via je profiel!
Dus over die schijven: als je originele standaard “400” schijven zoekt is dat niet zo moeilijk.
Is gewoon Commodore spul, vind je nog gemakkelijk!
Sommige mensen verkopen “400” spul alsof het van goud is (ken er zo’n paar…) maar veel
stukken van het onderstel zijn nog leverbaar. Tip: binnenkort is’t Essen Techno Classica. Kan je
de prijs misschien nog wat drukken en genieten van je dag!12 maart 2016 om 10:50 #18305953@H-400 wrote:
Ik wil je wel een pm sturen, maar die funktie is blijkbaar niet mogelijk via je profiel!
Dus over die schijven: als je originele standaard “400” schijven zoekt is dat niet zo moeilijk.
Is gewoon Commodore spul, vind je nog gemakkelijk!
Sommige mensen verkopen “400” spul alsof het van goud is (ken er zo’n paar…) maar veel
stukken van het onderstel zijn nog leverbaar. Tip: binnenkort is’t Essen Techno Classica. Kan je
de prijs misschien nog wat drukken en genieten van je dag!Instelling voor pm gewijzigd. Alternatieve remschijven heb ik al liggen.
Ben vorige week naar het Antwerp-classic-salon geweest.
Daar had ik deze sticker al gescoord, neem aan dat er in Essen nog wat meer te zien is
18 maart 2016 om 22:52 #18305954Steuntje gemaakt voor het tussenlager t.b.v. de aandrijfas.
Deze gaat tevens dienst voor een extra ophangpunt voor de uitlaat, om de turbo te ontlasten i.v.m. het gewicht van de uitlaat.
Dan moet het op deze plaats gelast worden.
Bodem in de body schutz.
Kon niet wachten om hem even uit het spit te halen, was natuurlijk benieuwd hoe hij op zijn wielen zou staan. :shock: :D
Stuurt wel een beetje nerveus met deze kleine diameter slicks aan de voorzijde.
18 maart 2016 om 22:56 #18305955Prachtig! :wors
Wat had ik graag zo’n kantelbok gehad bij mijn wagen, dat maakt het allemaal een heel stuk fijner te werken aan de bodem.
20 maart 2016 om 08:45 #18305956Staat dik op de wielen zo :thumb (achter dan :jerry )
25 maart 2016 om 19:59 #18305957Fearless: zo’n kantelbok is ook handig om b.v aan de uitlaat te werken dus heb hem er maar weer terug ingehangen.
Zoals gezegd de uitlaat:
Als je dan toch van nul af aan moet beginnen en voor een turbo weinig tegendruk gewenst is doen we maar 76 mm van voor tot achter.
Alles (2dempers, div. bochten en wat pijp) nieuw besteld van het merk op de foto.
Standaard 76 mm buis speciaal voor over de achteras gaat niet passen. :hmmz Dus word het improviseren.
Om stukken bocht van een bepaalde hoek te creëren een verstelbaar hulpstukje gemaakt.
Juiste hoek instellen en met hoogteschuifmaat streepje rondom trekken.
Doorslijpen langs het streepje en vlakslijpen op de schuurband.
Na wat passen, meten en lassen komen we tot dit resultaat.
25 maart 2016 om 20:22 #18305958AnoniemLid sinds:
1 January 1970topp :thumb
dat afteken hulpstukje is ook mooi bedacht
ga ik nog even imiteren :angel
voor m,n huidige project :thumb26 maart 2016 om 08:27 #18305959Zeer mooi gedaan, je hebt me op een idee :hmmz gebracht met dat krasblok top :thumb
Blijf dit zeker volgen :wors
1 april 2016 om 16:55 #18305960Zie ik op marktplaats een advertentie van irmscher koplampen voorbijkomen van een bekend persoon.
Ik wist direct dat dit de koplampen waren van mijn beste maat die 23 jaar geleden het leven liet door een dodelijk ongeval met zijn manta.
Deze lampen zouden koste wat kost op mijn manta komen.
Ook een nieuw 400 uitbouwset opgehaald in België met eigenlijk maar een doel: sneller klaar!!
Mijn ervaring met de twee sets is dat er volgens mij geen echt goede sets bestaan.
Schermen zijn prachtig alleen de montage stukken zitten er beroerd aan. :swear
Dus wat doe je dan :hmmz hopla de zaag er in.
En dan komt het draaispit ook weer goed uit. Auto onderste boven, alles monteren en polyesteren maar.
Gelijk maar een nieuwe manier uitgevonden om de achterspatborden weer te monteren.
8 april 2016 om 20:20 #18305961Stabilisatorstang aan de achterzijde.
Bedoeling was de originele te gebruiken van de Opel Rekord die op de bovenste draagarmen gemonteerd word.
Zag er geen kans om deze gemonteerd te krijgen.
Omdat je beter iets goeds kunt stelen dan zelf iets slechts te verzinnen de stabilisatorstang van Rik zijn saabscona enigszins nageaapt :wors
Zoals Rik in zijn topic schrijft zou de stang bij een 740 achteras meer naar achteren kunnen om dat deze as breder is dan de 240 as.
Dus ford Mondeo stabilisatorstang gekocht met bijbehorende originele bevestiging.
Gaan we dus weer passen en meten.
Klopt als een bus, stang past er dus mooi tussen. Kunnen we dus bevestigingssteunen gaan fabriceren :hmmz
En zo komt het dan dus op de auto.
Vastlassen en de stang in de originele modeo beugels.
10 april 2016 om 18:51 #18305962Vakwerk!! Leuke mod om te zien zo king:
10 april 2016 om 20:45 #18305963Dit is werkelijk een echte opvolger van rik zen topic. :wors
Diep respect om het allemaal zo te maken :shock: :thumb15 april 2016 om 20:26 #18305964Pierrekrik en voederbiet bedankt voor jullie reacties :thumb :thumb
Had nooit de intentie om de foto’s hier te delen, maar heb er nu ook wel plezier in.Gaan we weer verder met de stabilisatorstangeindjes :D
Steuntjes in de epoxy en de body schutz bijgewerkt.
Beugeltjes gestraald en gespoten plus nieuwe rubbers.
Weer een aantal uren achter de computer versleten om de juiste stabilisatorstangeindjes te vinden.
Gevonden wat ik zocht met de juiste lengte en bevestiging, geschikt voor diverse types Toyota en nu ook Opel Manta dus.
Adapter gemaakt welke bevestigd kan worden in de boutgaten van de remschoenen t.b.v. de handrem.
Gemonteerd ziet het er dus zo uit.
De verstelbare panhardstang nu ook gemonteerd.
17 april 2016 om 10:33 #18305965Net alsof het origineel is die stab stangetjes en die mooie beugeltjes!
17 april 2016 om 10:37 #18305966prachtig :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.