Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Armanstra’s 400R LET
- Dit onderwerp bevat 160 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 november 2018om 09:14 door Kingcoder.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2016 om 15:55 #18305918
@Ben_M wrote:
Die uitbouwset komt me wel heel bekend voor… :hmmz :jerry
Klopt helemaal Ben, laatste foto’s zijn uit 2011 :D
Er volgt dus nog een heleboel meer :thumb16 januari 2016 om 16:10 #18305917Goed gevulde wielkasten met die brock’s! :wors
18 januari 2016 om 21:25 #18305919Verder met de carrosserie. Alle verf moet eraf en in de sigmacover 280 epoxyprimer.
De ronde vlekjes op de carrosserie is geen enge ziekte.
Het zijn gewoon plekjes die ik niet vertrouwde en heb gestraald met een straalpistool.
De aansluiting tussen het achter paneel en kofferruimte moest ook verbeterd worden.
Weer een stapje verder.
18 januari 2016 om 21:55 #18305920AnoniemLid sinds:
1 January 1970erg mooi topic
op deze manier komen de update,s ook lekker vlot ;) :thumb
ook allemaal wel herkenbare plekjes waar een nieuw stukje in moet
ga maar door met postten
mooi om te zien allemaal :thumb22 januari 2016 om 21:12 #18305921Mooi project. Succes!
25 januari 2016 om 21:05 #18305922Misschien hadden sommige van jullie het al gezien in de vorige update maar de 1.6 had natuurlijk een 4 bak.
Er had blijkbaar al een 5 bak ingezeten bij de vorige eigenaar maar nu dus een beetje professioneler aangepast.
Ook is er een einde in zicht in de strijd tegen het roest. (voor zolang het duurt natuurlijk)
Flink met de roterende staalborstel erop en daarna nog gestraald met zandstraalpistool met de slang in een emmer zand.
Daarna de rotte stukken vervangen.
26 januari 2016 om 06:52 #18305923Goed bezig mooi project :thumb
27 januari 2016 om 21:11 #18305924de reparaties zien er erg professioneel uit :thumbup
lijkt verder ook wel een harde basis dus dat scheelt al weer.
30 januari 2016 om 09:37 #18305925Gezien het feit dat mijn vorig manta een B2 was geef ik de voorkeur aan een B2 voorfront.
Een ruim uitgeslepen neus opgehaald, maar bij het ontleden toch minder goed als gedacht.
Uiteindelijk bleven alleen de twee stukken boven de koplampen over.
Een nieuw 4 sleuven middenstuk gevonden en met deze bovengenoemde stukken op de auto pasgemaakt.
5 februari 2016 om 19:25 #18305926Zo we zijn nu bijna rond. Motorkap, kofferdeksel(geen foto’s) en deuren nog.
Motorkapje
Deurtjes (Had nog een paar deuren die iets beter waren dan de originele) :
6 februari 2016 om 19:17 #18305927Haha kom ik vanmorgen uit bed vind ik deze jongen in de tuin :wtf
Maar volgens mijn legitimatie hebben ze gelijk, ook al voel ik me nog niet zo.
Hebben ze een poster gemaakt die ik wel met jullie wil delen :afro
6 februari 2016 om 23:22 #18305928Ben ik al een paar jaar gepasseerd, maar voel ik me ook nog niet zo…
Het feestje daarrond was wel knap!!
Geniet van deze dag!7 februari 2016 om 09:32 #18305929en ik voel me nu x2, maar dat is maar tijdelijk, hoop ik… :(
7 februari 2016 om 16:35 #18305930nog gefeliciteerd :thumb leuke poster voor het raam en netjes de tekst onder de foto laten staan :jerry :jerry :jerry :jerry
8 februari 2016 om 20:26 #18305931Nog van harte gefeliciteerd! En een hele leuke poster, wordt je Manta ook een Bastos replica?
11 februari 2016 om 21:22 #18305932Allen: bedankt voor jullie reactie. :thumb
Manta-aero: Manta word geen Bastos replica, wat voor kleur het wel word ben ik nog niet uit. :hmmz
Voorkeur gaat uit naar blauw metallic of wit.Terug naar het project:
Door veel te surfen op het w.w.w. en natuurlijk dit forum, raak ik aan het twijfelen hoe verder te gaan. (jullie schuld dat het zo lang duurt dus!!)
Las dat een c20let blok op delfde manier ingebouwd kan worden als een c20xe, echter is de getrag 240 dan een zwak punt.
Dit probleem is op te lossen door een getrag 265, maar dan heb je het koppelingshuis van een 18s 4-bak nodig. :hmmz
Laat ik die 18s motor + 4 bak na 20 jaar nog steeds in een hoekje in de rommelschuur liggen hebben, over van mijn vroegere ombouw project.
Dus daar gaan we weer. :D Zelf een proef-tussenplaat gefikst om te passen.
Na een kleine aanpassing een plaat gemaakt opgebouwd uit 2 delen (10mm = 15 mm dik) had n.l. geen dikker materiaal.
Versnellingsbak 7 graden gedraaid t.o.v. de motor want deze moet er rechtop in.
Hoop hierdoor dat er genoeg ruimte komt tussen turbo en motorsteun zodat de slang (knie) van de turbo naar de interkoeler net genoeg ruimte heeft.
centreerring gedraaid voor koppelingshuis en versnellingsbak.
Getrag 265 aangeschaft van een BMW 635 csi.
Wat onderdeeltjes gemaakt voor een short-shift systeem.
En gemonteerd op de bak.
En denk je van het roest af te zijn krijg je dit weer binnen.
12 februari 2016 om 19:49 #18305933Oew een LET en een 265 :thumb leuk spul! Wordt een rappe 400r
13 februari 2016 om 07:57 #18305934AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo te zien heb je mooi gereedschap tot je beschikking ;)
persoonlijk zou ik dat 7 graden draaien van de motor niet doenmaar je pakt t wel erg goed aan :thumb
21 februari 2016 om 09:54 #18305935Gaaf manta project! dikke spullen! :wub :wub :wub
25 februari 2016 om 20:30 #18305936Heb je een c20let blokje en een sterkere bak dan is het volgende zwakke punt de achteras.
In eerste instantie gekeken naar een commodore as maar kwam dicht bij huis een Volvo 740 as met overbrengingsverhouding 3.54 tegen.
De gaten (steek 5×108) in de naven dichtgelast en geboord naar steek 4×100 en netjes afgedraaid.
Koste wat moeite maar uiteindelijk ook weer in de buurt iemand die in Opel rekord’s deed.
Dus daar een paar draagarmen op de kop getikt en gestraald.
Nagedacht op wat voor manier dit onder de auto te bevestigen.
Uiteindelijk de keus gemaakt om de draagarmen niet schuin maar haaks op de achteras te monteren.
Op deze manier kan ik op een simpele manier toch nog terug naar een origine achteras.
Waarom ik dit wilde is me nu eigenlijk een raadsel :hmmz
Zelf wat gefabriceerd voor bevestiging tussen achteras en draagarmen met nieuwe Rekord rubbers erin.
Remklauwen Ate Volvo met 40 mm zuiger gestraald en in de epoxy gezet.
Remklauwen voorzien van een likje verf en revisiesetje plus nieuwe Volvo remschijven omgeboord naar steek 4×100.
Dan moet het er dus zo uit gaan zien.
26 februari 2016 om 09:34 #18305937komt goed! :thumb
2 maart 2016 om 18:06 #18305938Om de onderste draagarmen aan de carrosserie te bevestigen plaatjes gemaakt die aan de buitenzijde het standaard plaatje vervangen.
Hiermee kunnen zowel de rekord E draagarmen als de standaard achteras bevestigd worden.
Op de onderzijde van de foto gemonteerd met aan de binnenzijde een extra plaatje voor de rekord armen te bevestigen.
Ook de plaats voor de bovenste draagarmen bepaald en afgetekend.
Gaatjes gemaakt voor de draagarmen.
Plaat gezet en gelast ter versteviging.
Bevestigingshouders gemaakt.
Bedoeling was om minimaal naar binnen te gaan zodat de achterbank voor het zicht nog gemonteerd kan worden.
Voor een prutser best geslaagd vind ik zelf.
2 maart 2016 om 19:56 #18305939AnoniemLid sinds:
1 January 1970whahahaha voor n prutser king: king:
maar waarom niet meteen naar x 120 omgeboord
als je de steekassena toch moest aanpassendan houd je de optie naar ronal 400,s open ;) ;)
3 maart 2016 om 16:56 #18305940@louwe 16 klepper wrote:
whahahaha voor n prutser king: king:
maar waarom niet meteen naar x 120 omgeboord
als je de steekassena toch moest aanpassendan houd je de optie naar ronal 400,s open ;) ;)
Hey Louwe. :wors :wors
ik denk dat iets dergelijks nog wel in het project past :wub4 maart 2016 om 18:24 #18305941Ging/gaat dat goed met het achterste stuk van de aandrijfas in de tunnel? Bij die van mij moest ik de achterkant van de tunnel behoorlijk omhoog halen om te voorkomen dat de aandrijfas de tunnel raakt bij inveren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.