Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Armanstra’s 400R LET
- Dit onderwerp bevat 160 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 november 2018om 09:14 door Kingcoder.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2015 om 12:12 #17274720
Na een bezoek aan het 400 treffen 2015 in Etten-Leur met aan het eind de vraag aan Raymond of er een volgende meeting in planning staat kreeg ik de vraag of mijn 400R project ergens te bewonderen was. Bij deze wil ik na veel ideeën en leesplezier opgedaan op dit forum mijn geknutsel wel met jullie delen.
Mijn liefde voor de manta begon in 1989 met een manta 18s uit 1985. In 93/94 omgebouwd met een 16v blok met dis ontsteking (10 maanden oud met nog geen 10.000 op de teller) en getrag 5 bak. Was in die nog wel wat meer pionieren zonder het internet. Met de 16v erin ongeveer 50.000 km probleemloos gereden, altijd met een grote glimlach achter het stuur.
Uiteindelijk heb ik hem eind 97 verkocht omdat een huisje, boompje Vectra toen handiger was.
In 2009 wilde ik een goedkope 2de auto (lees Manta) en zo is een uit de hand gelopen hobby geboren.
Manta is nog lang niet klaar maar zal in de komende tijd meer foto’s uit het archief hier posten.
26 december 2015 om 12:28 #18305893we houden het in de gaten en je hebt nog tot september 2017 :jerry :jerry
26 december 2015 om 15:43 #18305894Hey Armand, leuk dat je je project nu met het forum gaat delen :thumb
Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen die er hier gemaakt gaan worden.
Wat ik me nog kan herinneren van de foto’s die ik bij je gezien heb gaat dat helemaal goedkomen :wors26 december 2015 om 18:12 #18305895Raymond: Das mooi heb ik weer een streefdatum.
Ben: Ik heb terug een beetje motivatie nodig en zulke reacties helpen daarbij. :thumbBij aankoop was het een harde 16N carrosserie (zonder motor) welke voorzien was van een i200 interieur, bilstein schokbrekers en een rolkooi.
Petje eraf en toch wel een beetje geschrokken van wat eronder zat.
Stijlen aan de onderzijde waren fors geroest maar gelukkig niet zo erg dat er gaten tevoorschijn kwamen.Draaispit gemaakt waarmee ik de carrosserie met behulp van een veer met pen in stappen van 22,5 graden kan draaien.
En van deze foto werd ik vrolijk: 30 jaar oud en knetterharde kriksteunen. Waarschijnlijk van oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan.
Vandaar dus die bilsteins, rolkooi, 16 inch Borbet A’s en zonneband van biesheuvel. :D :D26 december 2015 om 23:42 #18305896AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig hoor
en zo,n spit is wel n uitkomst :thumbik doe zo,n klus nooit weer zonder… ;)
27 december 2015 om 13:24 #18305897mooi project :thumb
we want more :kewlpics
27 december 2015 om 17:53 #18305898Dit ga ik ook volgen, zo te zien ziet de bodem er mooi hard uit. Die oudere B1’s zijn naar mijn
ervaring harder dan de jongere B2’s. Dat roest onder het simili heb ik ook gehad onder m’n eerste Manta.
Spijtig genoeg een “product-eigenschap”…
Succes!27 december 2015 om 18:56 #18305899Gaaf project :thumb koets ziet er mooi uit en het juiste interieur is er al!
27 december 2015 om 20:45 #18305900weer een mooi project om te volgen :thumb
27 december 2015 om 21:53 #18305901Hier een paar foto’s van punten die slecht waren, reservewielbak was helemaal OK.
Zie soms carrosserieën in projecten waarbij ik het waarschijnlijk wel opgegeven zou hebben.
Bodem bijna helemaal in de epoxy primer.
28 december 2015 om 19:02 #18305902Hoe’ bezig! :thumbup
29 december 2015 om 21:50 #18305903Voorasje ontleden.
Het slopen van de vooras is niks maar hoe krijg je die “ouwe troep” weer netjes.
Dan lig je piekeren in je bed :hmmz en kom je tot de conclusie dat je een straalkast nodig hebt.
Deze Zeeuw is zunnig dus we maken hem zelf.
Kost wat moeite, een paar handschoenen een straalpistoot en een TL balkje maar dan heb je ook wat. :D
Op het forum zie ik foto’s van verstevigde voorassen dus kan ik natuurlijk niet achterblijven.
Beetje lassen en daarna in de epoxy en zwarte lak.
30 december 2015 om 18:59 #18305904Ons zeeuwe bint niet alleen zuunig, ook verrekte handig zo te zien!! :jerry
Mooi werk aan het voorasje, je gaat mooi te werk zo!
1 januari 2016 om 18:58 #18305905Mooi werk hoor. Mijn complimenten. Je pakt het goed aan hebt zo te zien een goede basis om vanuit verder te gaan!
Benieuwd naar je verdere ideeen/plannen.
Hangt je manta trouwens enkel aan de bumperbevestiging?
(namelijk info aan het zoeken over hoe ik het beste een draaispit kan maken voor mijn Commodore A Coupe en hoe
ik het middelpunt kan vinden)Zet hem op!
1 januari 2016 om 22:49 #18305906Dat ziet er heel goed! Duidelijk een vakman aan het werk. Ga zo door. Ben benieuwd naar je verdere plannen.
2 januari 2016 om 13:43 #18305907Voederbiet, Hulkie en Manta-aero :wors :wors :wors
Iedereen bedankt voor jullie reacties tot nu toe. :thumbup
Zo ga ik zeker door om uit mijn verzameling van bijna 800 foto’s tot nu toe mijn project weer te geven.Hulkie:
Mijn Manta hing niet alleen aan de bumperbevestiging achter, maar was d.m.v. kokers met draadeinden erin verbonden met een speciaal gezette plaat die vastgemaakt was aan de punten waar de tank vastzit.Heb het draaispit uiteindelijk nog verbeterd met 2 kokers met een draadeind erin.
Hierdoor kon de auto via de krik in het draaispit en met een luchtsleutel tot de gewenste hoogte omhoog gedraaid.
2 januari 2016 om 16:32 #18305908Dat is een nette stevige oplossing zo naar de tank steunen toe voor het spit :thumb
4 januari 2016 om 18:31 #18305909Verder met project vooras:
Gestraalde remklauwen omega A 3.0 24V girling 57.
Voorzien van Motip 2 componenten remklauwen verf.
Remschijfje ook weer omega.
PU bussen.
Fusee kogels.
Vooras opbouwen.
Schijven en remklauwen monteren.
5 januari 2016 om 19:31 #18305910Hoe krijg jij die bodem zo goed kit vrij ??? bijna een bronzen spiegel bij de 4de foto.
Goed Werk !!! :kewlpics
6 januari 2016 om 20:39 #18305911Bodem schoonmaken, wat een :swear klus.
Met een plamuurmes en verfkrabber de zwarte smurrie zo goed als verwijderd.
Daarna met onderstaande “vrienden” de bodem verder te lijf gegaan.8 januari 2016 om 21:05 #18305912Volgende stap is de achteras, aangezien het hier een 16N betreft gaan we op zoek naar een dikke achteras.
Weer een hoop roest :( : De dikke en de dunne
Goed ingevreten roest op de Golf GTI girling 38 remklauwen.
aanhouder wint.
Remklauwen voorzien van likje verf met bijbehorende adapterplaten en revisiesetje.
Remschijfjes achter Audi 80 met centreerringen om ze te kunnen monteren.
8 januari 2016 om 22:06 #18305913Toch weer netjes geworden die klauwen, ik heb als het goed is ook nog ergens die adapters liggen, brengt me weer op ideen deze plaatjes :thumb
10 januari 2016 om 21:14 #18305914Oude tijden herleven :D :D Na ongeveer 20 jaar weer dezelfde ombouw.
In een koop:
C20XE met dis compleet met 2.8 computer, starter, dynamo en kabelboom.
Manta 18S 5 bak met tussenas.
18S carterpan met olieaanzuigbuis en motorsteunen.
Drukgroep met koppelingsplaat, nieuw druklager en toplager.
Alle 18S slangen.
SFI vervanger.
Radiateur met zender erin.
Mis alleen nog een koppelingskabel, elektrische fan en het uitlaatspruitstuk, hiervoor wel zelf alvast een flens gefabriceerd.15 januari 2016 om 21:09 #18305915Een manta met alleen een 400 interieur is natuurlijk niet genoeg om 400R te mogen heten.
Dus een uitbouwsetje aangeschaft.
Dan moet je ook een paar dikke wielen hebben.
Mijn favoriete wielen ook gevonden:
Brock B1
Achter: 10×17 ET20
Voor: 8,5×17 ET13
Beschadigingen weggewerkt
En natuurlijk wil ik jullie een eerste indruk niet onthouden :D :D
15 januari 2016 om 22:59 #18305916Die uitbouwset komt me wel heel bekend voor… :hmmz :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.