Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2012 om 18:27 #17252054
Heren,
Heb zojuist de kop van mijn oude blok afgehaald. Wil deze namelijk gaan reviseren. En wou toch weleens weten hoe de cilinderwanden eraan toe waren.
Hier zijn wat foto’s , oordeel zelf maar :jerry
Lichtelijk hoonen en nieuwe zuigerveren/olieschraapveren genoeg?
of
Boren & hoonen en eerste overmaat zuigers?Die dunne bruine veeg is uit cilinder 2 als ik het goed heb. Voor de rest zitten er nergens zon vegen/krassen.
Die zwarte vlekken op de cilinderwanden komt door de flitser van de camera.Graag jullie mening :thumb
6 september 2012 om 18:33 #18064191ik zou hem indd alleen laten honen en nieuwe zuigerveren er op
als die verticale krassen niet al te gek diep zijn lijkt me dat geen probleem
wel beter dat de kop er toch afgegaan is want hij heeft wel te lijden gehad zo te zien ;) :thumb6 september 2012 om 18:37 #18064192Ik had het ook veel erger verwacht eigenlijk.
Maar met lichtelijk honen krijg je die lichte veeg in cilinder 2 er wel een beetje uit?
Zijn er ook lichte overmaat zuigerveren ofzo?Of is dat niet nodig bij licht honen?
Kleppen zijn ook aardig verbrand hahaha :jerry
6 september 2012 om 18:54 #18064193een licht veegje verticaal is niet zo’n ramp
horizontaal is een ramp ;)Leuk werkje kleppen opnieuw inslijpen en boel opfrissen :thumbup :D
6 september 2012 om 19:09 #18064194Je kunt van een fotootje eigenlijk niets zeggen
Meet gewoon de cilinders op met een twee punts binnenmicrometer en de zuigers met een buitenmicrometer en je weet veel meer!
Waarschijnlijk wordt het overmaat zuigers, boren en honen.BTW, ik weet niet waaraan edgsi kan zien dat je kleppen aardig zijn verbrand??
6 september 2012 om 19:16 #18064195Omdat het mijn eigen blok is :p
Heb zon micrometer niet hier ;)
6 september 2012 om 19:22 #18064196Beste is op laten meten idd. Zolang de veeg/kras niet voelbaar is met je nagel, zou je naar mijn inschatting met honen en nieuwe zuigerveertjes af kunnen.
6 september 2012 om 19:28 #18064197Ja je voelt hem wel licht met je nagel.
Denk beste toch nieuwe zuigers. Zaterdag even langs plaatselijk revisie-bedrijfje. Hij vroeg zich 30€ per cilinder voor boren/honen. normale prijs neem ik aan?
6 september 2012 om 19:47 #18064198Das een nette prijs vind ik. Alleen nieuwe zuigertjes kosten wel wat :vertag En als je het goed wilt doen moet je ook nieuwe lagers, nu het blok toch los licht. Ook een nieuwe pakkingset met kopbouten. Dan wordt het een duur geintje… :P
6 september 2012 om 19:58 #180641994 nieuwe zuigers (mahle) – 270€
koppakkingset + bouten – 100€
lagers & andere pakkingen – 50
boren, honen, vlakken – 175€maar dan heb je ook wat haha ;)
6 september 2012 om 20:02 #18064200als je het kan missen gewoon doen :thumbup
6 september 2012 om 20:15 #18064201Dat niet. Maar ik wil nog wel een aantal jaar met deze auto rijden. Fijne auto’s :)
Lak ziet er nog goed uit en kan altijd bijgespoten worden door een familielid voor een vriendenprijs.
Komende maand de plekjes roest bijwerken. Zodat hij helemaal roest vrij is.
Zaterdag eens langs het revisiebedrijf gaan met het onderblok. Even kijken wat zij zeggen
6 september 2012 om 21:30 #18064202Zou zowiezo laten meten, daar deze Cilinders nog wel eens onrond (lees Ovaal) willen worden, dat kan je zo ziet zien.
Die langs groeven maak ik me niet druk over, wel de kale plekken op de wanden..
Willem
7 september 2012 om 05:48 #18064203Dat zijn geen kale plekken. dat komt door de flitser van de telefoon.
Zal ze morgen eens op laten meten ;)
7 september 2012 om 10:49 #18064204@EdGSI wrote:
Omdat het mijn eigen blok is :p
Oeps, vergissinkje ;)
Ja, dan ben je wel 600 eurootjes verder maar heb je een goed onderblok.
Vragg me dan nog wel af hoe het dan met je kleppen staat, een verbrande klep is niet te repareren en je zult ook wel nieuwe geleiders nodig hebben en misschien zittingen.
Je bent met alleen een gereviseerd onderblok niet klaar……………helaas.7 september 2012 om 11:17 #18064205Zijn die kleppen los te krijgen zonder kleppentang?
Ik heb de zuigers en drijfstangen eruit gekregen. Nu wil ik de krukas eruit halen, maar het vliegwiel zit er nog op. :jerry
En als ik nu probeer te draaien aan de bouten van het vliegwiel draait de krukas mee :thumbdown
Iemand een idee hoe ik dit nu los kan krijgen? ;)7 september 2012 om 16:34 #18064206Niemand?
7 september 2012 om 17:04 #180642072 ringsleutels gebruiken, 1 om te blokkeren de andere om los te draaien. Steek/dop e.d werkt ook…
7 september 2012 om 19:09 #18064208Een grote schroevendraaier in de vertanding van de starterkrans steken en afsteunen op het blok.
Wat de kleppen betreft, maak een opening in een buisje dat op de veerschotel past. Maak dan een hefboom door het uiteinde ergens achter te haken (eventueel met een hulpstuk).Door de opening kun je dan met een magneetje of dun tangetje de spietjes eruit vissen. Voor je de veer indrukt eerst even een dop op de veerschotel zetten en daar een klap opgeven zodat de spietjes losschrikken.
Zoiets zul je moeten doen.7 september 2012 om 22:03 #18064209Erg strak zijn die wandjes ook niet meer..
Hoontje kan zowiezio geen kwaad..
Willem
9 september 2012 om 08:16 #18064210Het wordt boren en honen. En dan eerste overmaat zuigers (79,5). Of beter om tot 80,0 te boren en dan 80,0 zuigers erin? is natuurlijk wel weer wat extra vermogen of merk je dat niet eens?;)
Vliegwiel heb ik eraf gekregen. Nu nog de krukas. Is het de bedoeling dat je die aan de onderkant eruit trekt? Of moet je hem aan de zijkant eruit schuiven?
Of kun je deze gewoon laten zitten bij het boren/honen & opbouwen?
9 september 2012 om 19:09 #18064211Carterpan eraf halen, en dan zie je vanzelf beugels zitten waar de krukas in hangt. Er via de zijkant uit trekken gaat ‘m absoluut niet worden :P
Als je ‘m wil laten boren / honen, dan moeten sowieso de zuigers eruit. De krukas zou ik er persoonlijk ook uithalen om alles grondig na te kijken en schoon te maken :)9 september 2012 om 19:55 #18064212Die beugels heb ik ook al allemaal los. Moet/kan dat tandwiel aan de zijkant ook eraf?
10 september 2012 om 15:44 #18064213Moet ik hem van de onderkant eruit halen ?
En aan de kant van het vliegwiel zit nog een los stuk carter (waar de krukas in valt), kan dat kloppen ? En aan de andere kant van de krukas zit een tandwiel. Moet ik dit ook eraf halen ? Of zit dit vast op de krukas?
10 september 2012 om 15:57 #18064214Heb je je oliepomp er al wel af? Dat tandwiel hoeft niet los, is voor je krukassensor. Los stuk carter is denk ik de grote lagerkap bij het vliegwiel, die zit vaak een beetje vast/klem. En hij moet er idd van de onderkant uit. Of je legt je onderblok op de kop, dan moet ie er aan de bovenkant uit :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.