Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Blauwe rook [klepseals]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2012 om 17:05 #17251139
Ik ben nu de nieuwe motor weer in aant bouwen. En kabels aant aansluiten.
Maar ik heb een kabel waar ik niet weet waar die heen moet !?!?!?!? :wtf
WIE KAN ME HELPEN ? ;)
Het gaat om deze kabelhttp://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/418333_428819437168310_857366552_n.jpg
Graag zsm antwoord , dan kan hij gestart worden zometeen :jerry
5 augustus 2012 om 18:10 #18053743is die toevallig niet van de map sensor op het schutbord, was volgens mij een groene
5 augustus 2012 om 18:16 #18053744Is niet van map sensor.
Hoeveel aansluitingen heeft de stekker?5 augustus 2012 om 18:22 #18053745Ik heb het al gevonden het was van de versnellingsbak.
Bedankt voor de reacties!!!
5 augustus 2012 om 18:23 #18053746En loopt het gevaar al weer? :jerry :kewlpics
5 augustus 2012 om 18:29 #18053747Wou zeggen, van de Achteruitrijlichten..
Willem
5 augustus 2012 om 21:06 #18053748We hebben alles geinstalleerd zoals wij dachten dat het moest. Maar na de sleutel omdraaien , klikte het startrelais , maar daarna gebeurde niks.
Het was al laat dus daar eigenlijk niet meer zo na gekeken. Daarna aangeduwd en je , hij startte :jerryWel met een aardige tik in de motor. Maar na het warm laten lopen , en rustig het gas op laten komen in de vrij. Tikte hij helemaal NIET meer. :wors
Daarna stukje gaan rijden , voorzichtig en rustig. En merkte gewoon al gelijk dat het blok vloeiender liep , en niet meer zo inhield laag in de toeren zoals die van mij.
Ondertussen wel een spatbordrand verloren tijdens het rijden hahahahaha -offtopicDaarna op de oprit gezet , en wachten tot de fan aangaat. Maar hij ging niet aan na de 98 graden (temp waarbij hij normaal aanslaat bij mij).
Dus de motor maar uitgezet om schade te voorkomen. De kabel van de fan en radiator zitten wel erop. En van de thermostaat ook.
Waar kan dat aan liggen dat hij niet aan slaat?En waar kan het aan liggen dat de startmotor niet werkt ? Kabels verkeerdom aangesloten ?
Startmotor kapot ?5 augustus 2012 om 21:12 #18053749Trouwens er waren 2 massa kabels die ergens op het blok vastgeschroefd zaten. Daar was ik een beetje te laat mee haha.
En heb deze op de veerpoot gezet (heb gezorgd dat het wel ijzer was). Dacht dat dit wel goed was.Of moet deze massa persè op het motorblok? Het waren er trouwens 2 , die ongeveer van dezelfde kant afkwamen :jerry
6 augustus 2012 om 03:31 #18053750het blok moet indd pers se op massa zijn aangesloten
anders moet de stroomkring een weg gaan zoeken naar je motor en dit kan ook rare problemen geven
ik zou er ook niet mee gaan rijden voor je hebt aangepast
zelf heb ik een extra massa kabel vanaf mn accu over mn blok naar bc lopen6 augustus 2012 om 10:12 #18053751Het blok zit ook op massa aangesloten , maar niet op de massa waar het eerst zat king:
Dus die kabeltjes moet ik gewoon weer op dat ene massa-punt(precies onder de powerbox) op het blok aansluiten ipv een massa-punt op de carrosserie ?
Kan het daarom ook dat de fan het niet doet? Of zou de thermostaat kapot zijn?
Heb hier nog een 2de thermostaat liggen , dus kan die eens proberen.Ook even kabels doormeten om te kijken of hij stroom krijgt?
6 augustus 2012 om 10:51 #18053752je carosserie heeft altijd een massapunt vanaf je accu rechtstreeks
kunt een extra massa maken vanaf je accu naar het blok en evt dynamo
heb zelf een massapunt gemaakt op de plaats waar normaal het gasklephuis hoort te zitten op een x16xe6 augustus 2012 om 11:05 #18053753Maar ik zou toch geen extra hoeven te leggen, het heeft toch ook allemaal gewerkt voordat de andere motor erin kwam.
Op de startmotor zitten 3 kabeltjes hè? Die van de massa op de startmotor zit zowiezo goed. De startmotor zal het wel niet doen als die andere 2 kabeltjes verkeerdom zitten ? Dus misschien dat deze verwisseld zijn.
Maar die massa’s daar zitten in de buurt van de accu en hebben een kabel van ongeveer 15-25cm. Dus ver weg van dat deel kunnen ze niet zitten neem ik aan ;) Ik denk dat ik straks eens even die kabeltjes op die rare bout onder de powerbox. Dan zitten ze dus op het blok , en niet meer op de carosserie zoals nu.
Hopen dat hij dan wel start.Maar waarom zou de fan het niet doen ? Thermostaat kapot ? Temperatuursensor kapot?
6 augustus 2012 om 18:18 #18053754heb je je radiateur ook vervangen? misschien thermoschakelaar, verbind deze 2 pinnen eens door en dan moet je fan constant gaan draaien, doet die dat is je thermoschakelaar overleden, of misschien nog een luchtbel in je in nieuwe blok?
richard
6 augustus 2012 om 18:23 #18053755Hij start weer. De kabeltjes op de startmotor zaten verkeerd om.
Maar nu krijg ik een aantal foutcodes
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
85 Immobiliser Wrong signal
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltageDan neem ik aan dat de thermoschakelaar kapot is ?
Maar wat zijn die andere twee ?
6 augustus 2012 om 18:26 #18053756trek de stekker van de thermoschakelaar af, en verbind deze ff door met een paperclip(is 2 polig), zet dan auto op contact en kijk of je fan dan aanslaat! doet die dit is idd je thermostaat schakelaar stuk
6 augustus 2012 om 18:34 #18053757Ja die doet het dan.
Heb je gene meer liggen? woon in de buurt dus :jerry En de heuts is net dicht :(
Als ik die vervang , verdwijnen die andere codes dan ook?
6 augustus 2012 om 18:38 #18053758k heb nog een hele nieuwe liggen toevallig en nog wel een oude of 2 maare, weet je wel 100% dat alle lucht eruit is? want dat heb je ook deze spatjes!
richard
6 augustus 2012 om 19:03 #18053759ik weet bijna zeker dat het die is. Want de fan slaat niet aan.
En het kan best dat er een luchtbel int koelsysteem zit want de fan is nog niet aangeslagen nadat hij warm werd
check pm
6 augustus 2012 om 21:11 #18053760De andere thermoschakelaar erop gezet. En de fan gaat aan bij 95 graden. Prima dus wat mij betreft.
Heb daarna de kabel van de accu afgehaald. En weer gestart. Daarna uitgezet en opnieuw uitgelezen.
Foutcode’s
85
43
14 & 15 (Kan ook dat deze nog opgeslagen zijn)Wie kan me helpen ? Dit schiet weer niet op :cry
7 augustus 2012 om 01:08 #18053761Die foutcode is niet de thermoschakelaar die je vervangen hebt, die schakelt alleen de fan.
De koelwatertemp sensor zit op het blok en geeft informatie aan de ECU.
Zijkant cilinderkop, blauwe stekker dacht ik.
Als die niet goed werkt zal ie ook beroerd lopen neem ik aan.7 augustus 2012 om 03:58 #18053762heb je je massa nog veranderd?
codes zijn van temp sensor, EGR, en de startonderbreker
gaat je MM lampje ook wel eens knipperen?
heb je de kabelboom er helemaal uit gehad of laten zitten?
ik denk toch echt dat er of bij de ecu of de motor slechte massa wordt gemaakt7 augustus 2012 om 06:07 #18053763@rfbroek wrote:
Die foutcode is niet de thermoschakelaar die je vervangen hebt, die schakelt alleen de fan.
De koelwatertemp sensor zit op het blok en geeft informatie aan de ECU.
Zijkant cilinderkop, blauwe stekker dacht ik.
Als die niet goed werkt zal ie ook beroerd lopen neem ik aan.Maar de temp-meter doet het wel gewoon op het dashboard. Of heeft die daar niks mee te maken?
En de fan slaat nu ook aan bij 95c , dus hij geeft de waardes wel door volgens mij.
Heb nog zo’n sensor hier liggen , zal die straks eens proberen anders@trashmetal wrote:
heb je je massa nog veranderd?
codes zijn van temp sensor, EGR, en de startonderbreker
gaat je MM lampje ook wel eens knipperen?
heb je de kabelboom er helemaal uit gehad of laten zitten?
ik denk toch echt dat er of bij de ecu of de motor slechte massa wordt gemaaktIk heb die kabeltjes van de massa geduwd waar ze hoorden , dus weer terug onder de powerbox.
MM lampje knippert niet.Moet ik dan een dikke massa kabel maken van de accu naar carosserie ? (Of gewoon even neerleggen , dan kijk ik of hij nog die meldingen geeft)
Kabelboom heb ik laten zitten bij het vervangen van de motor
7 augustus 2012 om 07:35 #18053764Het metertje in je dash reageert op het sensortje met de enkele draad linksvoor op het blok
De koelwatertemp sensor die het motormanagment gebruikt is die met de blauwe 2 aderige stekker er achter
Je hebt er als het goed is nog een liggen van je oude blok, kun je proberenvan je startonderbreker vind ik vreemd omdat je de bekabeling niet heb losgehad
85 Immobiliser Wrong signal
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltageals ik dit lijstje foutcodes bekijk denk ik dat er het een en ander toch niet goed contact maakt
ik zou als eerst even de massa van je accu naar chassis ff loshalen en aansluitingen schoonschuren en terug plaatsen
en evt een extra massa kabel vanaf je accu via de dynamo naar je massapunt onder de manzel7 augustus 2012 om 07:59 #18053765Die massa bout onder de mantzel powerbox zit op een beugel die naar de dynamo gaat.
Ik leg straks eens even een kabel van de accu naar verschillende massa punten. En dan nog eens proberen
En ik zet eens die andere sensor erop dan.Normaal sprong men fan ook pas bij 98c , gisteren sprong hij aan bij 95c.(Zal wel geen probleem zijn)
Hoe krijg ik die foutcode’s gewist ? Want anders blijft hij ze weergeven.
7 augustus 2012 om 08:05 #18053766accu loshalen en de (kabels) polen een minuut of 5 tegen mekaar weg leggen dan moeten de codes zijn gewist
tenzij het natuurlijk nog niet is opgelost -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.