Blauwe rook [klepseals]

Forumindex Forums Modellen Corsa Blauwe rook [klepseals]

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251139
    EdGSI
      Lid sinds:
      13 August 2011

      Ik ben nu de nieuwe motor weer in aant bouwen. En kabels aant aansluiten.

      Maar ik heb een kabel waar ik niet weet waar die heen moet !?!?!?!? :wtf

      WIE KAN ME HELPEN ? ;)
      Het gaat om deze kabel

      http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/418333_428819437168310_857366552_n.jpg

      Graag zsm antwoord , dan kan hij gestart worden zometeen :jerry

      #18053743
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        is die toevallig niet van de map sensor op het schutbord, was volgens mij een groene

        #18053744
        Astra H OPC-Line
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 December 2011

          Is niet van map sensor.
          Hoeveel aansluitingen heeft de stekker?

          #18053745
          EdGSI
            Lid sinds:
            13 August 2011

            Ik heb het al gevonden het was van de versnellingsbak.

            Bedankt voor de reacties!!!

            #18053746
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              En loopt het gevaar al weer? :jerry :kewlpics

              #18053747
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Wou zeggen, van de Achteruitrijlichten..

                Willem

                #18053748
                EdGSI
                  Lid sinds:
                  13 August 2011

                  We hebben alles geinstalleerd zoals wij dachten dat het moest. Maar na de sleutel omdraaien , klikte het startrelais , maar daarna gebeurde niks.
                  Het was al laat dus daar eigenlijk niet meer zo na gekeken. Daarna aangeduwd en je , hij startte :jerry

                  Wel met een aardige tik in de motor. Maar na het warm laten lopen , en rustig het gas op laten komen in de vrij. Tikte hij helemaal NIET meer. :wors

                  Daarna stukje gaan rijden , voorzichtig en rustig. En merkte gewoon al gelijk dat het blok vloeiender liep , en niet meer zo inhield laag in de toeren zoals die van mij.
                  Ondertussen wel een spatbordrand verloren tijdens het rijden hahahahaha -offtopic

                  Daarna op de oprit gezet , en wachten tot de fan aangaat. Maar hij ging niet aan na de 98 graden (temp waarbij hij normaal aanslaat bij mij).
                  Dus de motor maar uitgezet om schade te voorkomen. De kabel van de fan en radiator zitten wel erop. En van de thermostaat ook.
                  Waar kan dat aan liggen dat hij niet aan slaat?

                  En waar kan het aan liggen dat de startmotor niet werkt ? Kabels verkeerdom aangesloten ?
                  Startmotor kapot ?

                  #18053749
                  EdGSI
                    Lid sinds:
                    13 August 2011

                    Trouwens er waren 2 massa kabels die ergens op het blok vastgeschroefd zaten. Daar was ik een beetje te laat mee haha.
                    En heb deze op de veerpoot gezet (heb gezorgd dat het wel ijzer was). Dacht dat dit wel goed was.

                    Of moet deze massa persè op het motorblok? Het waren er trouwens 2 , die ongeveer van dezelfde kant afkwamen :jerry

                    #18053750
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      het blok moet indd pers se op massa zijn aangesloten
                      anders moet de stroomkring een weg gaan zoeken naar je motor en dit kan ook rare problemen geven
                      ik zou er ook niet mee gaan rijden voor je hebt aangepast
                      zelf heb ik een extra massa kabel vanaf mn accu over mn blok naar bc lopen

                      #18053751
                      EdGSI
                        Lid sinds:
                        13 August 2011

                        Het blok zit ook op massa aangesloten , maar niet op de massa waar het eerst zat king:

                        Dus die kabeltjes moet ik gewoon weer op dat ene massa-punt(precies onder de powerbox) op het blok aansluiten ipv een massa-punt op de carrosserie ?

                        Kan het daarom ook dat de fan het niet doet? Of zou de thermostaat kapot zijn?
                        Heb hier nog een 2de thermostaat liggen , dus kan die eens proberen.

                        Ook even kabels doormeten om te kijken of hij stroom krijgt?

                        #18053752
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          je carosserie heeft altijd een massapunt vanaf je accu rechtstreeks
                          kunt een extra massa maken vanaf je accu naar het blok en evt dynamo
                          heb zelf een massapunt gemaakt op de plaats waar normaal het gasklephuis hoort te zitten op een x16xe

                          #18053753
                          EdGSI
                            Lid sinds:
                            13 August 2011

                            Maar ik zou toch geen extra hoeven te leggen, het heeft toch ook allemaal gewerkt voordat de andere motor erin kwam.

                            Op de startmotor zitten 3 kabeltjes hè? Die van de massa op de startmotor zit zowiezo goed. De startmotor zal het wel niet doen als die andere 2 kabeltjes verkeerdom zitten ? Dus misschien dat deze verwisseld zijn.

                            Maar die massa’s daar zitten in de buurt van de accu en hebben een kabel van ongeveer 15-25cm. Dus ver weg van dat deel kunnen ze niet zitten neem ik aan ;) Ik denk dat ik straks eens even die kabeltjes op die rare bout onder de powerbox. Dan zitten ze dus op het blok , en niet meer op de carosserie zoals nu.
                            Hopen dat hij dan wel start.

                            Maar waarom zou de fan het niet doen ? Thermostaat kapot ? Temperatuursensor kapot?

                            #18053754
                            richardschaeks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 October 2008

                              heb je je radiateur ook vervangen? misschien thermoschakelaar, verbind deze 2 pinnen eens door en dan moet je fan constant gaan draaien, doet die dat is je thermoschakelaar overleden, of misschien nog een luchtbel in je in nieuwe blok?

                              richard

                              #18053755
                              EdGSI
                                Lid sinds:
                                13 August 2011

                                Hij start weer. De kabeltjes op de startmotor zaten verkeerd om.

                                Maar nu krijg ik een aantal foutcodes

                                43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
                                85 Immobiliser Wrong signal
                                14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
                                15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage

                                Dan neem ik aan dat de thermoschakelaar kapot is ?

                                Maar wat zijn die andere twee ?

                                #18053756
                                richardschaeks
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 October 2008

                                  trek de stekker van de thermoschakelaar af, en verbind deze ff door met een paperclip(is 2 polig), zet dan auto op contact en kijk of je fan dan aanslaat! doet die dit is idd je thermostaat schakelaar stuk

                                  #18053757
                                  EdGSI
                                    Lid sinds:
                                    13 August 2011

                                    Ja die doet het dan.

                                    Heb je gene meer liggen? woon in de buurt dus :jerry En de heuts is net dicht :(

                                    Als ik die vervang , verdwijnen die andere codes dan ook?

                                    #18053758
                                    richardschaeks
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 October 2008

                                      k heb nog een hele nieuwe liggen toevallig en nog wel een oude of 2 maare, weet je wel 100% dat alle lucht eruit is? want dat heb je ook deze spatjes!

                                      richard

                                      #18053759
                                      EdGSI
                                        Lid sinds:
                                        13 August 2011

                                        ik weet bijna zeker dat het die is. Want de fan slaat niet aan.

                                        En het kan best dat er een luchtbel int koelsysteem zit want de fan is nog niet aangeslagen nadat hij warm werd

                                        check pm

                                        #18053760
                                        EdGSI
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2011

                                          De andere thermoschakelaar erop gezet. En de fan gaat aan bij 95 graden. Prima dus wat mij betreft.

                                          Heb daarna de kabel van de accu afgehaald. En weer gestart. Daarna uitgezet en opnieuw uitgelezen.

                                          Foutcode’s

                                          85
                                          43
                                          14 & 15 (Kan ook dat deze nog opgeslagen zijn)

                                          Wie kan me helpen ? Dit schiet weer niet op :cry

                                          #18053761
                                          Ronald45
                                            Lid sinds:
                                            12 September 2010

                                            Die foutcode is niet de thermoschakelaar die je vervangen hebt, die schakelt alleen de fan.
                                            De koelwatertemp sensor zit op het blok en geeft informatie aan de ECU.
                                            Zijkant cilinderkop, blauwe stekker dacht ik.
                                            Als die niet goed werkt zal ie ook beroerd lopen neem ik aan.

                                            #18053762
                                            trashmetal
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              heb je je massa nog veranderd?

                                              codes zijn van temp sensor, EGR, en de startonderbreker
                                              gaat je MM lampje ook wel eens knipperen?
                                              heb je de kabelboom er helemaal uit gehad of laten zitten?
                                              ik denk toch echt dat er of bij de ecu of de motor slechte massa wordt gemaakt

                                              #18053763
                                              EdGSI
                                                Lid sinds:
                                                13 August 2011

                                                @rfbroek wrote:

                                                Die foutcode is niet de thermoschakelaar die je vervangen hebt, die schakelt alleen de fan.
                                                De koelwatertemp sensor zit op het blok en geeft informatie aan de ECU.
                                                Zijkant cilinderkop, blauwe stekker dacht ik.
                                                Als die niet goed werkt zal ie ook beroerd lopen neem ik aan.

                                                Maar de temp-meter doet het wel gewoon op het dashboard. Of heeft die daar niks mee te maken?
                                                En de fan slaat nu ook aan bij 95c , dus hij geeft de waardes wel door volgens mij.
                                                Heb nog zo’n sensor hier liggen , zal die straks eens proberen anders

                                                @trashmetal wrote:

                                                heb je je massa nog veranderd?

                                                codes zijn van temp sensor, EGR, en de startonderbreker
                                                gaat je MM lampje ook wel eens knipperen?
                                                heb je de kabelboom er helemaal uit gehad of laten zitten?
                                                ik denk toch echt dat er of bij de ecu of de motor slechte massa wordt gemaakt

                                                Ik heb die kabeltjes van de massa geduwd waar ze hoorden , dus weer terug onder de powerbox.
                                                MM lampje knippert niet.

                                                Moet ik dan een dikke massa kabel maken van de accu naar carosserie ? (Of gewoon even neerleggen , dan kijk ik of hij nog die meldingen geeft)

                                                Kabelboom heb ik laten zitten bij het vervangen van de motor

                                                #18053764
                                                trashmetal
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 February 2007

                                                  Het metertje in je dash reageert op het sensortje met de enkele draad linksvoor op het blok
                                                  De koelwatertemp sensor die het motormanagment gebruikt is die met de blauwe 2 aderige stekker er achter
                                                  Je hebt er als het goed is nog een liggen van je oude blok, kun je proberen

                                                  van je startonderbreker vind ik vreemd omdat je de bekabeling niet heb losgehad

                                                  85 Immobiliser Wrong signal
                                                  43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
                                                  14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
                                                  15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage

                                                  als ik dit lijstje foutcodes bekijk denk ik dat er het een en ander toch niet goed contact maakt

                                                  ik zou als eerst even de massa van je accu naar chassis ff loshalen en aansluitingen schoonschuren en terug plaatsen
                                                  en evt een extra massa kabel vanaf je accu via de dynamo naar je massapunt onder de manzel

                                                  #18053765
                                                  EdGSI
                                                    Lid sinds:
                                                    13 August 2011

                                                    Die massa bout onder de mantzel powerbox zit op een beugel die naar de dynamo gaat.

                                                    Ik leg straks eens even een kabel van de accu naar verschillende massa punten. En dan nog eens proberen
                                                    En ik zet eens die andere sensor erop dan.

                                                    Normaal sprong men fan ook pas bij 98c , gisteren sprong hij aan bij 95c.(Zal wel geen probleem zijn)

                                                    Hoe krijg ik die foutcode’s gewist ? Want anders blijft hij ze weergeven.

                                                    #18053766
                                                    trashmetal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      accu loshalen en de (kabels) polen een minuut of 5 tegen mekaar weg leggen dan moeten de codes zijn gewist
                                                      tenzij het natuurlijk nog niet is opgelost

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.