Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa a andere remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2009 om 21:34 #17209320
ik zou dus op onze corsa a een andere hoofdremcilinder willen zetten.
Zodat je niet meer het pedaal verder moet induwen tov een nieuwere auto.nu heb ik hier nog een goede hoofdremcilinder liggen van een combo b maar ik denk dat deze de zelfde diameter heeft als die dat er nu opstaat.
welke zou er wel op passen dat ik eventueel van de sloop kan afhalen bv astra f, corsa b, omega,…
ik heb wel geen ABS.
28 maart 2009 om 23:07 #1747422222 naar 23mm??
inderdaad op de sloop zoeken en de boel achter goed afstellen hoef je ook je pedaal niet zo ver in te trappen!28 maart 2009 om 23:17 #17474223Pak er eentje van een Corsa A GSi of Corsa B, deze zijn 20 en kunnen zo geplaatst worden, of pak van een Kadett GSi oid, die zijn 22. Beide al een upgrade tov een gewoon Atje…
(Nummers staan onderop, aan het uiteinde)Let wel op de plaats van de remdrukbegrensers…
Kadett zitten ze vaak net andersom en dan is je leiding te kort.origineel gepost door robbyrood
22 naar 23mm??Hij zegt dat hij geen ABS heeft / wil he, dus dit kan niet…
29 maart 2009 om 10:21 #17474224ik heb dus deze van de combo b liggen
waar kan ik nu zien welke maat dat deze heeft?
ik heb de hoofderemcilinder van de remservo eraf gehaald en dan die binnen diameter gemeten en kwam op 21.3mm uit klopt dat?deze zou ik dan gewoon kunnen zetten en dan moet ik de pedaal niet meer zo ver induwen?
die remdrukbegrenzers waar steken die?
of zijn dat die rempompjes achter dat je bedoeld?edit:
heb even gekeken op hbase
en daar staan ze allebij (corsa a en combo) met hoofdremcilinder diamter 20.6
dus dan heeft het geen zin? of staat het daar fout29 maart 2009 om 10:29 #17474225Onder de hoofdremcilinder staat er een getal, zal in jouw geval 20 moeten zijn. Uiterst links op de foto, maar dan aan de onderkant.
29 maart 2009 om 17:25 #17474226wat is voordeliger hoe hoger of hoe lager het getal onder op de hoofdremcilinder
als je m van een kadett gsi pakt maakt het dan nog verschil tussen de 8V en 16V?
is er ook een hoofdremcilinder die beter is dan standaard, maar wel zo past qua leidingen?gr
29 maart 2009 om 18:10 #17474227als je diameter groter is laat je meer vloiestof door dus hardere druk
dus rapper remmen dacht ikverschil tss 8v en 16v is er niet denk ik
enkel gsi versie en gewone versieEn weet iemand dat van die remdrukbegrenzers?
moet ik volgend weekend eens bekijken dat nr als die beter is dan zet ik die op de corsa a.
MAAR moet ik dan nog dingen doen buiten aansluiten en ontluchten?
en zit er een pakking tussen remservo en hoofdremcilinder?
of word dit automatisch afgesloten?30 maart 2009 om 19:15 #17474228het nr dat onderaan staat is 20
bij de corsa a heb ik het nog niet gezien2 april 2009 om 20:34 #17474229origineel gepost door Br3cht
moet ik dan nog dingen doen buiten aansluiten en ontluchten?en zit er een pakking tussen remservo en hoofdremcilinder?
of word dit automatisch afgesloten?iemand?
12 april 2009 om 20:39 #17474230vandaag tot inzicht gekomen dat het dus niet gaat lukken, corsa a en combo b hebben dezelfde hoofdremcilinder
nu heb ik van de combo wel nog volledige set (l en r) remklauwen voor 236*20(geventileerd) ipv 236*10
zal dit ook al beter remmen?en hoef ik dan enkel de remklauwen te veranderen of ook het gedeelte waar de remklauw/schijf en veerpoot aan hangt?
12 april 2009 om 22:04 #17474231ik denk dat je beter kan kijken voor 256x24mm schijven en klauwen van een:
Kadett-E: 1.8 (112 en 115pk) – 2.0 – 2.0 16V
Astra-F: 1.8 16V – 2.0i 8V – 2.0 16V
Vectra-A: 2.0i – 2.0i 16V
Vectra-B1: 1.6 – 1.6 16V – 1.8 16V – 1.7TD – 2.0Di (niet alle)dat remt veel beter als de massieve 236 schijven
en is gewoon plug and play
wat je over zet is alleen de klauw zelf
Willem
12 april 2009 om 22:20 #17474232wel de schijven niet vergeten:D
13 april 2009 om 06:50 #17474233origineel gepost door Br3cht
Zodat je niet meer het pedaal verder moet induwen tov een nieuwere auto.Jij bent zeg maar “nieuw” in de auto’s he?
Eén tip: altijd eerst nadenken waarom iets nu zo is, Dan nadenken over hoe je het hebben wilt.
Jij wilt je rem minder diep indrukken; waarom ?!?
Waarom is het nu niet goed dan?
Als je “overstapt” op een grotere hoofdremcilinder zal het pedaal minder diep hoeven te gaan, maar je moet wel (veel) harder trappen.
En of dat nou is wat je wilt?Rem eens een paar keer met de motor uit, gaat het pedaal dan nog steeds “zo diep”?
13 april 2009 om 07:10 #17474234Als je beter wil remmen zonder hard op het pedaal te drukken dan moet je een grotere rembekrachtiging nemen.
Als je wil dat je remmen goed blijven werken na 2 a 3 x hard remmen dan moet je grotere remmen nemen.
Ik raad je de remmen van een kadett / astra / vectra / calibra 2 liter 16 klepper aan.
13 april 2009 om 15:07 #17474235ik ben wel vanplan om een ander hoofdremcilinder te zetten, ben ik nog naar opzoek,
ivm die klauwen is het omdat ik ze heb liggen, ik dacht van geventileerde schijven, die koelen beter dus kan je rapper remmen ofzo,..
@wim:
zitten zo’n klauwen ook op een astra f 1200? die staan hier op de sloop wel genoeg maar een 18 of 2l niet.
@a3corsa:
wat bedoel je met nieuw in de auto bedoel je techniek of rijden (allebij al 2jaar bezig)
het is gewoon zo dat je harder moet remmen en dus ook de pedaal dieper moet induwen tov een nieuwer model auto, en daarom zou ik er iets aan willen doen.
@freek:
jij bedoel die remservo(grote ronde doos achter hrc) met bekrachtiger?13 april 2009 om 15:49 #17474236origineel gepost door Br3cht
ik ben wel vanplan om een ander hoofdremcilinder te zetten, ben ik nog naar opzoek,ivm die klauwen is het omdat ik ze heb liggen, ik dacht van geventileerde schijven, die koelen beter dus kan je rapper remmen ofzo,..
@wim:
zitten zo’n klauwen ook op een astra f 1200? die staan hier op de sloop wel genoeg maar een 18 of 2l niet.
@a3corsa:
wat bedoel je met nieuw in de auto bedoel je techniek of rijden (allebij al 2jaar bezig)
het is gewoon zo dat je harder moet remmen en dus ook de pedaal dieper moet induwen tov een nieuwer model auto, en daarom zou ik er iets aan willen doen.
@freek:
jij bedoel die remservo(grote ronde doos achter hrc) met bekrachtiger?ik heb nog 16v klauwen liggen:thumbup
woon in aarschot,is ni ver van jou.
bij intresse laat je maar iets weten;)13 april 2009 om 19:17 #17474237origineel gepost door Br3cht
ik ben wel vanplan om een ander hoofdremcilinder te zetten, ben ik nog naar opzoek,ivm die klauwen is het omdat ik ze heb liggen, ik dacht van geventileerde schijven, die koelen beter dus kan je rapper remmen ofzo,..
@wim:
zitten zo’n klauwen ook op een astra f 1200? die staan hier op de sloop wel genoeg maar een 18 of 2l niet.
@a3corsa:
wat bedoel je met nieuw in de auto bedoel je techniek of rijden (allebij al 2jaar bezig)
het is gewoon zo dat je harder moet remmen en dus ook de pedaal dieper moet induwen tov een nieuwer model auto, en daarom zou ik er iets aan willen doen.
@freek:
jij bedoel die remservo(grote ronde doos achter hrc) met bekrachtiger?Je kan in mijn lijstje zien waar de klauwen op zitten.
ik hoor hier veel over 16V remmen.
maar deze remmen zitten ook op veel 8 kleppers
zoals te lezen in mijn lijstje.
voeg bij dat lijstje ook maar de Ascona-C 1.8i (18E / 18SE) – 2.0i (C20NE / 20SEH)
Willem
13 april 2009 om 20:57 #17474238Dat grote zwarte ronde ding achter de HRC, die bedoel ik met bekrachtiger.
13 april 2009 om 21:37 #17474239ff vraagje. ik heb op de sloop een vectra 1.8i zien staan met geventileerde schijven. wat zijn dit dan voor klauwen en schijven geweest. want wil ook andere remmen op mijn corsa dus wou weten of dit ook gewoon 254×24 is.
13 april 2009 om 22:18 #17474240dacht dat het bij de vectra-A type afhankelijk was.
de ene heeft 236x20mm geventileerd, en sommige hebben ook weer 236x10mm massief.
256 moet je echt de 2.0 hebben.
Willem
14 april 2009 om 11:48 #17474241Corsa B GSi is ook nog mogelijkheid.
Dat is geventileerd 256*20.
En past zonder problemen op een A.Goede blokken en schijven nemen, dan remt het super, zelfs na een paar rondjes ring.
De overige remspullen op de A zijn van een 12ST uit 1983. :P
14 april 2009 om 16:37 #17474242dus in principe kun je corsa b gsi remmen voorop monteren (plug and play) en dan samen met een kadett gsi remmenset achter heb je een beste upgrade?
14 april 2009 om 16:53 #17474243De beste upgrade voor een corsa A is voor de remklauwen van een 2 liter 16 klepper monteren met nieuwe schijven en blokken die erbij passen.
Ik heb een maat van schijven van Brembo MAX en remblokken van Ferodo DS2500 aangeraden.
Hij heeft TRW remblokken gemonteerd, maar dat remt ook super goed.
de maat van een 2 liter 16 klepper remschijf is 256×24
dit past zo op een corsa A, je moet er alleen wel 14 inch stalen velgen bij monteren, 13 inch past niet meer.
EDIT:
schijf rem achter moet je alleen aan beginnen als je weet wat je aan het doen bent.
Ik ben er bijna mee verongelukt :vertag
14 april 2009 om 17:29 #17474244@corsa_gsi: past op die 256*20 dan nog 13″?
ik zal gewoon eens kijken, nu heb ik 13en steken en nog neit echt vanplan om 14en te steken
gewoon omdat mijn broer er meer mee rijd als ik, die het natuurlijk ook niet super vind van dat remmen14 april 2009 om 19:04 #17474245@ Br3cht, heb hier nog een compleet setje corsa GSI remmen liggen, kan ik donderdag zo voor je meenemen als je er schik van hebt! 236*20 geventileerd, met klauwen compleet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.