McLambo's Rekord - Verkocht!

Bedankt.. ik vraag me af hoe je zoiets weet, zal wel ervaring zijn ;)

Ik zet ze te koop op het marktplaats gedeelte van dit forum.

Goeie spatlappen erop aan de voorkant (alhoewel op het papiertje Kadett D stond :???: )

Achterkant lukt niet niet, hiervoor zit de bumper te ver van de carresorie af, dan sluit het niet mooi aan. Moet ik nog iets op verzinnen...

We zijn alweer een half jaartje verder, en tot nu toe een tevreden rijder van deze mooie sloep.

Nu met die pekelzooi op de weg hebben zich een aantal roestplekjes laten zien (zaten onder de hammerite), en onder de motorkap zit een gat in het spatboard waar ik wat mee aanmoet.

Afgelopen weekend was het voor het eerst eens behoorlijk koud, en dit vond de Rekord niet leuk!
op 1 dag zijn zowel een handvat waar je je binnen mee kan vasthouden als een deurklink afgebroken.

Deurklink heb ik al gevonden via via en is onderweg. Momenteel is van die deur de hele binnenkant eraf. Mooi moment om even de roest van binnen te controleren op roest en waar mogelijk te behandelen.

Sowieso sluit deze deur slecht, dus ik wil een keer het rubber opnieuw monteren.

Enig puntje dat een beetje blijft hangen is het brandstof (mis)gebruik.
De Varajet is al een aantal keer bekeken en bijgesteld, en ook is er een revisie set in gekomen met nieuwe pakkingen, naalden en een nieuwe vlotter.

Gisteravond wilde ik het verhoogd stationair toerental even afstellen, omdat tijdens -8 bleek dat het net iets te weinig choke kreeg.
De Rekord had 3 dagen stil gestaan, dus blokkie was goed koud ;)

Afstelling gedaan, daarna starten, en toen zag ik het volgende:

Het vermoeden is dat het vlotter niveau te hoog staat waardoor de brandstof de kanalen in loopt richting de luchtpoorten.
Rekord stinkt ook altijd enorm naar brandstof na het uitzetten, zelfs na nieuwe pakkingen etc.

Vanmorgen op de parking doorgegleden op een hoop bevroren sneeuw. Het ging echt belachelijk zachtjes, maar toch een hoop schade.

Ik ben best gek met de Rekord, dus hier was ik wel even van de kaart van.

vanmiddag maar eens loshalen. Kijken wat de schade is.

Das balen man! Dat wordt waarschijnlijk een nieuw scherm en rechttrekken van onderdelen. Sterkte ermee!

het zat me niet lekker, dus gisteravond in de vrieskou toch maar aan de gang gegaan.

Met een beetje duwen trekken en slaan heb ik het scherm en de keienvanger weer enigszins goed gekregen.

De keienvanger is helemaal goed gekomen, in het scherm blijven een paar rare vouwen zitten, en lakschade.

Voor nu is het even prima, maar ik houd mijn ogen open voor een 2e hands schermpje zonder deuken :).

Als iemand wat weet hou ik me aanbevolen.

[quote quote=18337095]hep je al een scherm ?

[/quote]

Nee, ben nog op zoek. Natuurlijk liefst eentje in zilvergrijs :)

Heb je mogelijk wat ?

Als ik bij de specificatie van dat winparts scherm van de link kijk staat er fiat/lancia. Dan moet je wel heel erg veel gaan verbouwen wil dat gaan passen ;)

Als ik op het kenteken van mijn monza zoek (a2) dan kom ik geen schermpjes tegen, alleen bak en braad blik tbv chassis balken en veerpoten tegen.

[quote quote=18337125]Als ik bij de specificatie van dat winparts scherm van de link kijk staat er fiat/lancia. Dan moet je wel heel erg veel gaan verbouwen wil dat gaan passen
1f609.svg

Als ik op het kenteken van mijn monza zoek (a2) dan kom ik geen schermpjes tegen, alleen bak en braad blik tbv chassis balken en veerpoten tegen.

[/quote]

Ik had zelf gisteravond even snel op de mobiel dat linkje open geklikt, maar het plaatje kwam in ieder geval niet overeen met hoe mijn scherm er in het echt uit ziet ;)

sowieso heb ik liever een 2e hands origineel scherm dan zo'n imitatie. slechte ervaringen mee, kan komt er weer richt/plamuur/spuit werk bij.

't moet ook niet allemaal te veel gaan kosten, ik ben voornemens om de Rekord over een paar maandjes in te ruilen

Gisteren nog bij een andere Rekord wezen kijken:

Zo op het eerste gezicht een mooi exemplaar, en hier vlak in de buurt.

Dus sowieso even gaan kijken!

Aan de buitenkant was hij aardig mooi, wel op meerdere plekken al blaasjes op de lak.

Wel was binnen 2 minuten duidelijk dat het Ex-LPG was. Verschillende plekken gaten waar slangen hebben gezeteten, en een vulopenning naast het kenteken.
Het blok zweette ook uit elke porie olie, en carterontluchtingslang lag los, waarschijnlijk eruit geblazen door overdruk?

Op zich; mechanische zaakjes kan ik zelf wel oplossen, in het uiterste geval een andere 20S inlepelen.

Interieur was wel supermooi, precies naar mijn zin ook zwart/zandbruin. Mooie dikke gevulde stoelen. Ik begon er aardig zin aan te krijgen!
Toen even op de knietjes met de looplamp, en toen besloten hem toch maar te laten staan, wnat ik heb momenteel al genoeg projectjes :)

Ik hoorde vandaag dat ie al een nieuwe eigenaar heeft. Mogelijk iemand van dit forum?
Voorlopig ff verder toeren met de huidige E2 ;)

Goede keus gemaakt! In de advertentie stond toch duidelijk dat er geen roest en een zeer harde auto was.

Terug
Naar boven