McLambo's Rekord - Verkocht!

Nu! met on-board zwembad: :shock:

Ik heb er maar even een bodemstop uitgetikt zodat het water gelijk weer naar buiten loopt.

Tijdens een regenbui straks kon het water naar binnen zien stromen, dus dat moet niet heel moeilijk op te sporen te zijn.

@Fearless wrote:Je blijft wel lekker aan het werk zo. ..

Heel herkenbaar allemaal

sja.... inherent aan het opel-schap??? Heb er nu 5 gehad, en eentje reed zonder problemen, maar die heb ik niet meer king:

Ook lang mee geworsteld bij mijn vorige A1,5 monza. A stijl was achter het spatbord helemaal gaar, dit goed dicht gelast en aan de binnenkant (toen het dashboard er uit lag) met een dikke lading nadenkit dicht gemaakt. Met lassen hou je vaak hele kleine pietepeuterige gaatjes over en daar lekte het in eerste instantie doorheen. Op zich ook wel logisch want door dat luchtrooster in de motorkap stroomt de hele handel de parafan in. Dit is het meest waarschijnlijke als die van onder het dashboard lekt.

Dan hebben we nog het dakraam. Die slangen links en rechts voor goed doorsteken met een dun draadje (GEEN PERSLUCHT!). Als die slangen los schieten ben je verder van huis. In de C stijl zitten ook nog twee slangen, deze zijn moeilijker door te steken maar van onder naar boven is het wel te doen vanuit de kofferbak.

Het zou zo moeten zijn dat al het vocht wat langs het dakraamrubber door glipt via die slangen weg loopt. Bij mij was het op den duur zo erg dat bij de eerste de beste remvertraging ik een lading water in de nek kreeg...

Smeer de geleiders goed in met vet en probeer kruipolie tussen het kantelmechaniek te spuiten. Smeer tot slot het raamrubber/vilt in met vaseline.

Bij de GSE (A2, iets andere contructie) heb ik het dakraam er niet uitgehaald maar de boel goed schoon gemaakt en ingevet en slangetjes doorgestoken. Tot nu toe geen lekkage van dakraam gehad. Wel vanuit de A stijl, maar dat was een gevalletje niet goed dicht gekit....

Bedankt voor de tip.

Is de enige manier om erachter te komen of de a-stijlen verrot zijn door het spatboard eraf te halen?

Of kun je dat ook van de binnenkant zien? Spatboard zit net netjes gekit en gespoten er weer op :(

Tijdens het oplappen van het dakraam heb ik met een flesje alle 4 de afwateringsslangen van het dakraam geprobeerd, liepen allemaal goed door.

Wel verwonderde ik mij over de plek waar deze slangen uit komen. In de kokers!

Ik heb een vermoeden dat het water ergens uit de parafaan komt, gezien de hoeveelheid water er stroomt tijdens een bui.

Nou, de opel-fluisteraar is weer terug van vakantie, en die is lang en uitvoerig aan het luisteren geweest, ook met stetoscoop:

het lijkt er sterk op de het klapperende geluid achter uit de kop komt.

We denken iets met de nokkenas, meest waarschijnlijke lijkt lagerspeling op de achterste zetels.

Het vierkante kapje aan de zijkant is eraf geweest, en daarna hebben we met een schroevendraaier gekeken of er veel radiale speling op de nokkenas zit.

Bij druk zetten op de schroevendraaier kun je de nokkenas iets naar boven en naar beneden bewegen. Volgens de papieren mag dit tussen de 0.07 en 0.110 mm zijn, maar dat is dus meer.

Of dit het geluid veroorzaakt geen idee, maar we gaan eens verder kijken met meetapparatuur.

Ik zou eens willen beginnen met een andere kop op te zoeken en deze er op te zetten.

Is het geluid weg, dan was dat het, anders zoeken we verder, waarschijnlijk moet de motor dan toch verder gedemonteerd worden..

dus.... iemand nog een 2.0S kop liggen? king: (liefst geen lpg kop)

O, en een goed adresje voor pakkingsets voor het motorblok. Ik heb bij mister-auto nu al een aantal x het verkeerde gekregen als je voor CIH besteld, dus ik zoek een alternatief.

Ook nog even een nieuw filmpje gemaakt: koude motor die een aantal dagen stil gestaan heeft, terwijl deze op de choke loopt.

Hij loopt dan net zo mooi en soepel: >klikklik<

hopelijk nie teveel problemen mc lambo

grtz chris

ps: zelfde chris als die gele motorblok op facebook ( mijn topic staat hier onder rekord e1 )

Ik krijg zojuist een belletje van de opel-fluisteraar:

Na verder zoeken lijkt de oorzaak van het probleem gevonden: axiale speling nokkenas.

Voor nu opgelost met een dunne zelfgemaakte pakking, maar ik bestel even een nieuw setje, en dan stellen we even de kunstof schroef af die daarvoor bedoeld is.

Dit is de oliedruk bij stationair toerental:

Lijkt mij dit in orde. Ik ben hier heel erg blij mee, want ik heb ondertussen al genoeg te doen gehad met deze auto in de dikke maand dat ik hem heb :swear

Ondertussen ook even gekeken waar het water vandaan komt. In de parafaan was verder niet zo veel te zien, dus toen maar even tussen de pedalen gekropen:

Hmm, knapperig plekje.

Dus even het dreunplaat proberen weg te halen wat in de parafaan boven dit plekje zit met een schroevendraaier en kunstof hamer.

Met de eerste klap was ik al binnen: :shock:

Voor zover ik het kan bekijken is het precies het horizontale gedeelte.

Ik zal het morgenavond eens verder schoonmaken en kijken of we van binnenuit een mooi hoekplaatje kunnen inlassen, dan afwerken met strijkkit en dat zit dat ook weer goed hoop ik..

axiale speling kun je toch oplossen door het voorste deksel een tikje te geven met een voelermaat er tussen?

Ik heb mijne voorzien van een stelbout, ben alleen ff kwijt hoeveel ruimte er tussen mag zitten

@Fearless wrote:axiale speling kun je toch oplossen door het voorste deksel een tikje te geven met een voelermaat er tussen?

Ik heb mijne voorzien van een stelbout, ben alleen ff kwijt hoeveel ruimte er tussen mag zitten

0,1 mm is voorgeschreven, dus dat gaan we even netjes afstellen met de kunstof stellbout in de nokkenas.

Je stelt hem juist door het plaatje te vervormen. Die nylon bout moet je gewoon vast zetten. (als je het zo doet trilt ie vanzelf wel weer los ;))

Je moet met een dop in de kegel slaan. Als je dan te ver getikt hebt moet je hem er af halen en hem weer iets terug tikken.

Ik vond het een beunmanier, dus heb zon plaatje gekocht met stelbout. Ze staan wel op ebay. Heb er een paar tientjes voor gegeven.

http://www.ebay.nl/itm/201589515009" onclick="window.open(this.href);return false;

@Fearless wrote:Je stelt hem juist door het plaatje te vervormen. Die nylon bout moet je gewoon vast zetten. (als je het zo doet trilt ie vanzelf wel weer los ;))

Je moet met een dop in de kegel slaan. Als je dan te ver getikt hebt moet je hem er af halen en hem weer iets terug tikken.

Ik vond het een beunmanier, dus heb zon plaatje gekocht met stelbout. Ze staan wel op ebay. Heb er een paar tientjes voor gegeven.

http://www.ebay.nl/itm/201589515009" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik was nogal verbaasd over je reactie, dus heb ik even gegoogled :) Op internet lees ik inderdaad dat men het doet zoals jij aangeeft.

Maar ik ben er vrij zeker van dat mijn handboeken voor de Rekord en Ascona aangeven dat dit met de nylon schroef moet gebeuren, vandaar dat ik met die theorie kwam.

Bij mij in het boek staat juist over dat je het deksel moet vervormen. Lijkt mij juist. omdat je die nylon bout niet kan borgen

@Fearless wrote:Bij mij in het boek staat juist over dat je het deksel moet vervormen. Lijkt mij juist. omdat je die nylon bout niet kan borgen

Ik heb vanavond beide boeken nagelezen, en inderdaad: voorste deksel gebruiken om speling af te stellen. Geen idee hoe ik er zo stellig bij kwam om dat met die nylon dop te doen. :oops: :-P

Terug
Naar boven