We zijn alweer een half jaartje verder, en tot nu toe een tevreden rijder van deze mooie sloep.
Nu met die pekelzooi op de weg hebben zich een aantal roestplekjes laten zien (zaten onder de hammerite), en onder de motorkap zit een gat in het spatboard waar ik wat mee aanmoet.
Afgelopen weekend was het voor het eerst eens behoorlijk koud, en dit vond de Rekord niet leuk!
op 1 dag zijn zowel een handvat waar je je binnen mee kan vasthouden als een deurklink afgebroken.
Deurklink heb ik al gevonden via via en is onderweg. Momenteel is van die deur de hele binnenkant eraf. Mooi moment om even de roest van binnen te controleren op roest en waar mogelijk te behandelen.
Sowieso sluit deze deur slecht, dus ik wil een keer het rubber opnieuw monteren.
Enig puntje dat een beetje blijft hangen is het brandstof (mis)gebruik.
De Varajet is al een aantal keer bekeken en bijgesteld, en ook is er een revisie set in gekomen met nieuwe pakkingen, naalden en een nieuwe vlotter.
Gisteravond wilde ik het verhoogd stationair toerental even afstellen, omdat tijdens -8 bleek dat het net iets te weinig choke kreeg.
De Rekord had 3 dagen stil gestaan, dus blokkie was goed koud
Afstelling gedaan, daarna starten, en toen zag ik het volgende:
Het vermoeden is dat het vlotter niveau te hoog staat waardoor de brandstof de kanalen in loopt richting de luchtpoorten.
Rekord stinkt ook altijd enorm naar brandstof na het uitzetten, zelfs na nieuwe pakkingen etc.