@wybe wrote:kleppen moet je wel stellen!
Moet met draaiende motor.
Dat je matten nat zijn, is de vloeistof zoet?
Zoja dan is de kachelradiateur lek!
Komt vaker voor.
Is opzich wel te doen om te vervangen,
bij een Rekord hoeft alleen het onderste gedeelte van het dashboard eruit.
Voor zover ik kan nagaan, is het gewoon water. Koelvloeistof niveau is ook niks gezakt in de radiateur.
Ik heb nog even gekeken bij de afwatering van de parafaan aan de bestuurderskant; helemaal open, en ik kan van onderen en boven met mijn handen erin mijn eigen vingers voelen.

:roll:
In ieder geval is de complete vloerbekleding er nu uit aan de voorkant, dus zal het vrij makkelijk te zien zijn bij de eerst volgende regenbui waar het vocht vandaan komt.
Wat ik nu weer onderin de Rekord tegenkwam; je blijft je verbazen:
Verder hebben vanwege het hoge verbruik nog even de Varajet II bekeken, en hier waren een drietal dingen mee mis:
1. Vacuumpotje is lek, werkt dus niet (als ik het goed begrepen heb, houdt deze bij gas los de grote vacuum klep boven de grote gasklep dicht;
2. De elektrische choke stond 2 cm naast het peil. Deze gooide dus veel te vroeg, en veel te ver de choke klep dicht.
3. De as van de grote gasklep zat muurvast, dus de grote gasklep deed helemaal niet mee:
Nadat deze weer gangbaar is gemaakt werkt de 2e trap weer ook.
Ik denk niet dat de motor hier zuiniger van wordt, want man; nu trekt hij echt als een beer! :thumbup :thumbup
Maar, ik ben dus op zoek naar een nieuw vacuumpotje met het bijbehorende armpje van de varajet II. Zal vast niet meer nieuw te bestellen te zijn