Ik maak me niet kwaad hoor Hans.
Ik probeer deze vastgeroeste kerel wat los te krijgen. Mocht hij cola drinken dan lukte dat. Met cola krijg je immers heel wat vastgeroeste zaken los. Dus quandor/floki.... cola voor u.
Verbeteren aan de XC40 Hans ? Dat de tank vanzelf bijvult. ;-) maar iedereen wil dat natuurlijk. Verder.... niks.
Wat zalig om enkele minuten voor vertrek de wagen via de gsm te laten afkoelen. Dan stap je bij 30 graden in een in volle zon geparkeerde KOELE wagen. Idem in de winter. Warm wanneer je instapt bij uiterst koude temperaturen buiten. EN HET WERKT ! Het zit er niet op voor de grap of onder het mom van "het was een goedkope optie dus kan het wel niet werken" zoals de Opel dealers en Opel Belgium, die ondertussen opgeheven blijkt, meedeelden.
Ik zat graag in de GLX maar er is wel verschil met deze XC40. Steviger gebouwd. Luxueuzer, meer mogelijkheden die daadwerkelijk werken, vaster op de weg. Ik zwierde er een dakkoffer op aangeraden door een vriend. Ik had er twijfels bij. De wagen vervoerde geen vin. Ik stelde me dan de vraag hoe de minder stevige en minder baanvaste GLX zich gedragen zou hebben. Wie weet lag die koffer plots in onze nek.
Waarom een dakkoffer zal Quandor/Floki nu vragen ? Als hij de vraag stelt zal ik antwoorden over het voordeel en nadeel daarvan.
Nee, niet alles was slecht bij de GLX maar toch heel veel mankementen.
Ik was enorm tevreden over zijn uiterlijk, draaicirkel, de stoelen (behalve het niet werken van het koelen en vreemde kapriolen bij verwarmen), zijn verbruik, de kofferruimte, en waarschijnlijk hier en daar nog wel iets. Ohja, snel warmte afgeven via de luchtblazertjes.
Verder was hij in MIJN geval 1 brok miserie. Allerlei elektronische en mechanische/technische klachten.
Erg jammer, anders reed ik er nog steeds mee. 1e keer dat ik een niet-opel model rij in 40 jaar autorijden en ik heb er geen spijt van.
Ik was aan Opel vastgeroest, dronk cola, geraakte los en beleef de tijd van mijn autorij-leven. Enige wat ik zou veranderen is de kleur. XC40 bloedmooi in zwart maar heel snel vuil maar dat is steeds zo bij zwarte kleur.
De volgende ? Een volvo, maar nooit geen nieuwe meer. Eentje uit Duitsland. Met zo goed als alle opties en duizenden euro's goedkoper dan een identieke tweedehands uit België.