dubbele achterlichten maken astra coupe

2 mistlampen hebben ze juist in het verleden gepromoot om af te schaffen (voordat het derde remlicht standaard was) omdat anders niet altijd duidelijk was of iemand remde of mistlampen aan had. Dus tegenwoordig met derde remlicht maakt niet zoveel meer uit.

@opel-motorsport wrote:

-zelf heb ik nu de bovenste fitting houders eruit gehaald en er van corsa a ingezet omdat de klempinnetjes van een enkel lampje even hoog zitten op de zijkant en die van een 21w/5w lampje een hoogte verschil hebben en je ze er anders niet in kan draaien

(wel de verbinding met de achterlichtstekker van de mistlamp doorknippen anders heb je kortsluiting)

deze dus

Dat doorknippen hoeft toch niet als je er geen andere fitting insteek hé?

Bij mij wel, maar ik heb geen dubbele achterlichten ofzo gemaakt.

Gewoon twee mistlampen.

Dus wat ik heb gedaan is gewoon een lampje in de fitting gestoken van het rechtse mistlicht,

een gat gemaakt om het lampje in de unit te kunnen steken en klaar.

Het lampje dat ik erin heb gestoken is trouwens enkelpolig, en de originele fitting ook.

Klopt toch zo, niet? :D

was een 2de mistlamp vroeger dan een extra optie ofzo? :D

of gewoon gemakkelijker voor de fabrikant om geen 2 verschillende fittingen te gebruiken? :D

2 mistlampen hebben ze juist in het verleden gepromoot om af te schaffen (voordat het derde remlicht standaard was) omdat anders niet altijd duidelijk was of iemand remde of mistlampen aan had. Dus tegenwoordig met derde remlicht maakt niet zoveel meer uit.

Terug
Naar boven