Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Wat betreft die update, Is die voor de Z20NHH motor of een ander blok?
Hoe weet je of er een update is gelanceerd?
Nog even een andere vraag. ik tank af en toe in NED maar hoofdzakelijk in De.
Welke brandstof kun je nu het beste nemen of is het gewoon een kwestie van het hoogste octaangehalte dus 98?
Er is mij ook verteld dat shell v-power nu getankt kan worden maar bij chiptuning alleen maar getankt mag worden. klopt dit?
Alleen is (shell)v-power niet altijd voor handen binnen afzienbare afstand.
graag verneem ik jullie reactie.Wat?
bedoel je nu dat je gwoon bij de opeldealer op de hoek bent geweest?
dat wist ik weer niet.
Scheelt weer een rit.13 april 2016 om 09:26 In reactie op: Aansluitnippel luchtbuis gebroken. Hoe nu verder? OPGELOST #18316229Oke dan
het was de aansluitnippel van de carterpan die de overdruk in het carter via het luchtsysteem weer meedoet verbranden.
onderdeel nauwelijks voor handen en staat overal in backorder.
dankzij mij garagist kan ik nu weer rijden omdat hij er een nieuwe metalen nippel op heeft bevestigd.
probleem opgelost.Kun je ook alleen de buizen vervangen zonder de intercooler of gaat dat altijd samen?
Joh, ik rij nog geen 5000km per jaar en ik hoef geen circuitijzer.
Gewoon leuker vermogen en iets leuker geluid.Volgende vraag, kun je grotere diameter inlaatbuizen, wastegate beetje aanpassen met chiptuning allen doen of moet je ook de intercooler vergroten?
Zijn er hier items van qua vervangen die jezelf kunt kopen en plaatsen, denk aan de inlaat buizen.
Kun je de wastegate zelf doen?
Chiptuning laat ik natuurlijk doen.oke,
wat zijn dan de keuzes voor een filter setup. deze term, sorry, zegt mij niets.
Ik ben van plan naar RS tuning te gaan. goede verhalen gehoord en maatwerk. Eds erg goed maar standaard flashen en ver weg. Unlimited ken ik niet.Hier schieten we dus mee op.
Kan ik de openfilter al schrappen.
Shane Astra G heeft het over; icm een chip. Tevens handig om te weten, ik ben van plan om bij de Gt in het voorjaar de chip te laten tunen.
Daardoor dacht ik eerst wat lucht beter te regelen en dan tunen.
Maar als ik jullie zo hoor is de vermogensopbrengst nihil maar het geluid ook.
Kan ik het net zo goed bij het tunen laten, TOCH?Dank voor je reactie.
Het is mij vertelt toen ik bij een “gewone”Opel garage stond en niet geholpen kon worden omdat alleen een geauthoriseerde garage een licentie heeft om aan deze Opel te werken?
En eerlijheidshalve is het mij al vaker ten gehore gekomen. schijnt met electronica, onderdelen en garantie te maken te hebben.
Als dat van Opel assist zo is zou je beter de Anwb kunnen nemen omdat deze zijn voorwaarden meestal vele male beter zijn dan het uitgeklede pakket van een dealer.
By the way, hoe weet je wat voor type motor er in je Opel ligt?Ha mannen,
topic is nog actief.
Wel ik ben blij dat het nog een beetje najaar/winter is zodat ik nog niet hoef te kiezen.
Ik twijfel nog tussen RS tuning en EDS in duitsland.
lastige maar gelukkig luxe moeiigheid.er zou en top 10 lijst moeten bestaan
Goede mening.
Je hebt gelijk dat een dyno info verschaft. maar ik, als leek, kunnen ze alles wijs maken. ik kan een x en y-as onderscheiden maar wanneer ze een beetje met vakjargon gaan gooien en zeggen in welke hoek je moet gaan kijken omdat daar behaalde resultaten staan is het al snel goed.
Het blijft echt rete lastig om een goede tuner te vinden waar je van op aan kunt.
Daarbij blijft het denk ik toch ook iets waarbij je een goed gevoel moet hebben.
In ieder geval die voordelige aanbiedingen zijn het niet voor mij.Vandaag even contact gehad met RS tuning.
Heeft mij een hoop duidelijk gemaakt en zeker dat opgegeven waardes in advertenties helemaal niet overeenkomen met de daadwerkelijke behaalde waardes.
Er zijn nml onnoemelijk veel factoren die mee bepalen hoe er getuned kan worden. denk alleen maar aan atmosfeer, weerstand wielen, waardes zijn te manipuleren, etc.
Dyno rol is ook niet zo interessant. deze is manipulatief.
Ik ben dus voornemens om naar Rs te gaan.
Thanks voor de tip.ah, je was mij voor of ik was te traag met typen!!!!
Tja, daar zeg je wat. Eds staat dus heeeel erg goed aangeschreven als ik verschillende fora mag geloven.
Bij Mtech zie ik niets voor de GT. Wel gehoord dat ze het doen.
Wel interessant is dat Eds met stage 1 rond de 320 pk, zal het 310pk worden, levert terwijl de rest onder de 300pk levert.
Eerlijk is eerlijk als ik 300pk of meer kan krijgen vind ik dat wel gaaf.Dat is grappig.
Als de factory deze mappen maakt voor eds is het bijzonder dat bij stage 1 de
Tuningfactory 295 pk en 430nm levert tegenover
Eds die ongeveer 320 pk en 450nnm levert.
Aangenomen dat “ongeveer” toch niet 25pk en 20nm zal schelen want dat is best wel veel.
Ik kan trouwens nauwelijks prijzen vinden van de Tuningfactory vinden.
Als ze het in Lanfgraaf of Heerlen doen is het wel voor mij dichtbij!!!!!!!ik ben aan het kijken naar die spacers.
Geklooi vind ik dat je zo goed als niets kan vinden als set dus met schijven en bouten in een koop. kun je de hele zooi weer zelf uitzoeken.
Nu heb ik een set gevonden van St suspension en zowaar nog voor een leuk bedrag.
Heeft iemand ervaring met dit merk?
http://www.nh-tuning.de/Spurverbreiterungen/ST-Spurverbreiterung/OPEL/GT-K/R:::695_204623_204852_204869.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat is trouwens jullie ideaal beeld met spacers? net binnen de rand van de wielkast, gelijk aan de rand van de wielkast of fractie buiten de wielkast(mm en geen cm)?
ben benieuwdtop we gaan ermee aan het werk.
Thanks.he wat grappig,
Ik kijk me wezenloos op die site en kan niets vinden betreffende GT.
Eds geeft aanzienlijk meer pk’s en koppel, is goedkoper en is van wat ik heb horen zeggen en gelezen heb zo goed als de nummer 1 wat opel tuning betreft.
Alleen ook voor mij een stief 2 uurtjes rijden heen en terug. Kun je wel meteen een stukje proefrijden auf die Bahn. Bovendien kun je zo’n kastje erbij kopen dat als er updates zijn dat kan downloaden en hopsekee in de Gt flashen. Tenslotte zijn je gegevens daar dan al bekend.
Tja alleen het duits he!!! maar met een beetje handen en voetenwerk en steenkolen duits moeten we een end kunnen komen.
Net even de band ten opzichte van de buitenkant wielkast gemeten en ik heb 15mm over alvorens ik gelijk zit met de wielkastrand. Banden zijn niet te hoog(45) en als deze op zijn tijd worden vervangen word het misschien toch wel 40.
Dus ruimte qua hoogte is wel genoeg.Heldere verhalen. hier kunnen we wat mee.
ik denk dat het ALS niets word. iedere 1000km je turbo vervangen lijkt mij niets. Te veel amerikaans en te veel gedoe en te opzichtig.
spacers is helder . ik ga maar eens kijken hoeveel ruimte ik heb en dan kijken waar ik die dingen hier in de buurt kan aanschaffen en laten plaatsen.
“buizen tussen de luchtfilter en turbo, turbo en intercooler, intercooler en inlaatspruitstuk kunnen voorzien van een grotere diameter” zal ik ook moeten laten doen waardoor ik denk met een fase 1 sneller en makkelijker klaar te zijn, denk ik.
Katalysator klinkt en lijkt zo eenvoudig waardoor ik dan denk of ik daar het beoogde doel wel mee kan bereiken.
heb trouwens even bij Mtech gekeken maar kan niets vinden over Opel Gt 2007-2009.
Wie heeft ervaring met dit bedrijf qua tunen?
Wat zou jullie voorkeur hebben EDS of Mtech? Mtech is wel veeeeeeeel dichter bij!!!!!!!!oke ,
wat ik eigenlijk wil is dat ik bij iedere druk op het gaspedaal direct reactie voel. wat is daar volgens jullie het meest handige, veiligste om te laten doen, ook kosten versus prestaties meegenomen.
ik rij idd op 98 maar daar ik allleen in de zomer met droog weer rij(hobby) zal de euro prijs mij voorlopig geen kopzorgen bezorgen.
Hebben jullie ervaring met tuners of goede bedrijven die het meest veilige goede uit de auto kunnen halen zonder de auto naar ze mallemoer te brengen en met deze materie dus goed bedreven zijn.
Bij the way ben aan het kijken naar spacers. Wat betekent ABE wat bij sommige verbreders staat. Waar kun je de juiste naaf/wiel gegevens van je auto vinden?
Iemand ervaring met goed bedrijf in spacers?
Thanks.Thank God dat ik een rustige rijder ben en alleen zo nu en dan, nadat de motor warm is, even een beetje accelereer. Ik weet nu in ieder geval dat na gebruik turbo de motor even moet bijkomen.
Die topsnelheid geloof ik wel, mag niet, kost een hoop en je schiet geen ene meter op.
Overweeg om naar EDS te gaan om fase 1 te laten uitvoeren.
Is nog in overweging, weet het dus nog niet zeker.
eerst nog spacers op de achteras zetten. niet nodig maar staat wel fraai, en kost de kop niet.top dat ik zoveel info van jullie krijg.
Gisteren even een stukje gereden en zie idd dat rond de 2250 toeren de drukmeter begint te werken. die doet zijn werk gelukkig.
Ik zal eens kijken of ik een of andere shop hier in de buurt kan vinden voor de timer.
Zit in limburg en daar is niet zoveel voor dit soort aangelegenheden te vinden.
thankssuper, al die reacties,
oke het maakt mij een hoop duidelijk.
Rij zelf ook een turbo diesel van landrover maar daar hoor en zie en voel je niets.
Ik heb geen idee of er zo’n extra blowoff fluit is geinstalleerd. irritant is het wel als je rustig door een dorpje rijdt, je schakelt terug/laat gas los en hupsake, daar is ie weer. het fluitje.
zo’n timer is wel wat. hoe weet je welke tijd je moet instellen en heb je ze ook die je onder de motorkap kan plaatsen. Weer zo’n ding op het dashboard erbij is ook geen succes buiten dat er nauwelijks ruimte is.
thanksHoi,
bedankt voor de hele snelle duidelijke info.
Bij de Gt is de drukmeter in de boardcomputer ingebouwd en kun je dus oproepen.
Als ik het goed begrijp ga je de meter pas zien werken als je de turbo daadwerkelijk gaat gebruiken door middel van je rijstijl, hoge toeren optrekken etc
als je dus rustig rijd en netjes schakelt zie je niks op de meter?
Wanneer je nu rustig rijdt en dus niet de turbo gebruikt(denk ik), hoor je dan toch het affluiten van de overdruk?
Bij wie kun je zo’n turbo timer kopen en laten installeren of is dit zelf te doen?
thanks -
AuteurBerichten