K&N versus Pipercross

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT K&N versus Pipercross

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 14 reacties.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275809

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Ik ben aan het kijken om het luchtfilter van mijn Opel Gt 2008 te vervangen door een K&N inlegfilter of een Pipercross filter.
    Nu kan ik ook het hele huis eraf halen en vervangen door een open sportfilter kit.
    Nu is mijn vraag welke beter is. Ik kan niet zo snel verschillen ontdekken.
    Het doel is ietsjepietsje meer vermogen en een donkerder geluid, zonder daar het hele uitlaatsysteem voor aantepassen cq te vernieuwen/vervangen.
    Wie heeft ervaring met deze sportlucht inlegfilters of opensportlucht filter systemen.
    Tevens schrijft men dat ze voor levenslang zijn maar houdt dat in dat je ze alleen met lucht zo nu en dan hoeft schoon te spuiten of eenmaal plaatsen en nooit meer aanzitten.
    ik zie jullie reactie graag tegemoet.

    #18313324

    KRSA2000
    Participant
    • Topics 44
    • Reacties 1889
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 February 2009

    Open filter is zowiezo een ‘no-go’.
    Lever je op in. Trekt te veel warme lucht aan.

    Er zijn verder twee kampen hier op de forum:

    Een zegt dat een OEM papieren filter het beste is en dat een sport (inleg/CAI) geen voordeel geeft.
    De andere (waar onder ik) is er wel voor. Ik heb wel voordeel bij en heb winst behaald met mijn filter set-up (BMC intake).

    #18313325

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    en ik ben dat kampje dat een papieren filter het beste vind :P
    voor wat je qua prijs/vermogen winst hebt is zeer minimaal bij de meeste motoren
    de aanzuigbuis is vaak een restrictie die je kan aan pakken .. de luchtfilterbak zelf zitten restricties in en vanaf de filter naar de inlaat is ook een resitrictie..
    als je dat onderhanden neemt zul je meer winst hebben dan van alleen een filtertje

    en bij turbo motoren wellicht een andere ( grotere meer efficiëntere) intercooler
    ik weet niet of dit er standaard opzit maar..
    een sterkere veer in de wastegate ( als hier een veer in zit) dan blijft deze langer gesloten en bouw je meer turbo druk op

    #18313326

    Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 December 2012

    Ja altijd lastige keuze. Bij de ene auto heeft het wel een positief effect en bij de ander weer niet. Ook ik sluit mij aan bij krsa2000. Ik heb op mijn astra g een bmc cold air intake. Ik heb alleen de imitatie versie van 50 euro(op marktplaats te verkrijgen, zelfde werking) Ik heb tevens de stock luchthapper bij de gril vervangen voor 1tje die ruim 4 keer zo groot is. De verschillen waren wel minimaal. Voornamelijk koppel onderin was iets hoger. Je zult er niet zo heel veel van merken. icm een chip kan het wel hoger uitpakken. Verderest is het aanzuiggeluid een stuk luider

    Openfilter is inderdaad een no go. Leuk geluid! maar verliest er alleen maar vermogen mee.

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mg-onderdelen/a1025119824-nieuw-carbon-filter-powerfilter-air-intake-luchtfilter.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=vRAROBIztKAAAAFTepYxGKwrIpPUZysXuDm5bMTxLl7Pu7QTjXpu8eZctfdP_xcK6H_DaApKERbGwOknC1dfEGmC2lyW1a2rn6tpblNr_MOl864XPP98JrIKG9zoOFmb71ry9jOi_ictEARyUta8WUGdVsB0i46bT1UpiVNZDgv-y5irmS9vPDn5PFbT-r9n19_SSV6VLXaNskq-ox1awCGVCPzq_saC2jTRMnXLhDF-enqukWL9uL5zRJ5UIAN4c-iw4CnpGI4dwxQxzOpJ4BwOVJ_WEjEGalL0uCa5FR63gi3upIh2LrrY7XU8mG1uxBxfu6G0KxTS2gGziFihk0f16xIYfTHOwMPn-n-U7yT7Yns19r2Sm1RAzhkezghlP9mTJmnsUPyStBhypt9cQ5BNdawhzwJ7Eiw0RcbWUcma5VOadWxoPVSihisY0FpgQr2ZdI1IKOIjwEUtx7kaG9KL-CLteeTt-LukL0vD-634b-YqYO0ffK7A77honQD9” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18313327

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Hier schieten we dus mee op.
    Kan ik de openfilter al schrappen.
    Shane Astra G heeft het over; icm een chip. Tevens handig om te weten, ik ben van plan om bij de Gt in het voorjaar de chip te laten tunen.
    Daardoor dacht ik eerst wat lucht beter te regelen en dan tunen.
    Maar als ik jullie zo hoor is de vermogensopbrengst nihil maar het geluid ook.
    Kan ik het net zo goed bij het tunen laten, TOCH?

    #18313328

    Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 December 2012

    Nou ja en nee. Ligt eraan wat jij wilt bereiken kwa performance. Even vooropstellend dat ik niet bekend ben met jouw type auto. Alleen chippen kan, maar als je nog een stap verder wilt dan is het aan te raden hardware matig eerst te veranderen en dan pas te chippen. Oftewel een “goed” uitlaatsysteem een “goede”Luchtfilter setup. Zoals eerder gezegd verschilt dit per motor waar nog iets te winnen valt. Misschien dat iemand hier op het forum jou meer over kan vertellen.

    Je zou kunnen vragen bij Unlimited tuning of eds in duitsland wat ze kunnen betekenen voor jou kwa chippen.

    Ik zie wel vaker hier op het forum auto’s met relatief veel vermogen(200+pk) met een openfilter puur voor het geluid. En ja ze gaan er op achteruit kwa vermogen, maar dat merk je waarschijnlijk toch niet met zoveel vermogen :jerry

    #18313329

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    oke,

    wat zijn dan de keuzes voor een filter setup. deze term, sorry, zegt mij niets.
    Ik ben van plan naar RS tuning te gaan. goede verhalen gehoord en maatwerk. Eds erg goed maar standaard flashen en ver weg. Unlimited ken ik niet.

    #18313330

    Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 December 2012

    De verschillende gesloten filter systemen die er zijn. Waaronder BMC, K&N, Green, Dbilas, etc etc. Bij de 1 alleen het filter bij de ander heel de filterhuis vervangen.

    EDS is de opel specialist en tunen op maat. Unlimited tuning zit in amerfoort en zijn wel aardig bekend hier op het forum.

    #18313331

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    Ik zou de filter standaard laten en de ” luchtwegen” van je auto aanpassen.. Jouw gt heeft een geblazen (turbo) motor dus als er meer lucht in kan zou je meer winst kunnen pakken.. Dus grotere diameter inlaat buizen , grotere intercooler en turbo wastegate beetje aanpassen.. Dan kun je meer ” bang for your buck” krijgen met een chiptuning dan met een luchtfilter en chiptuning

    #18313332

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    http://www.dbilas-shop.com/advanced_search_result.php?keywords=z20nhh&x=0&y=0” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Neus eens hier overheen… Hier zul je meer aan hebben dan alleen een filter…
    Het heeft wel zijn prijs maar het is wel zijn geld waard…

    #18313333

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Volgende vraag, kun je grotere diameter inlaatbuizen, wastegate beetje aanpassen met chiptuning allen doen of moet je ook de intercooler vergroten?
    Zijn er hier items van qua vervangen die jezelf kunt kopen en plaatsen, denk aan de inlaat buizen.
    Kun je de wastegate zelf doen?
    Chiptuning laat ik natuurlijk doen.

    #18313334

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    Alles mechanisch en aanbouwdelen is zelf te doen.. Ligt er alleen aan tot hoever je sleutelskills zijn
    Voor de 2 linker handen gevallen zou je er beter niet aan kunnen beginnen
    Maar er zal bij de intercooler kit een handleiding zitten en grotere diameter buizen.. Zoals bij dbilas op de site op de foto te zien is
    En het zal specifiek passend gemaakt zijn voor jouw auto dus grote kans dat het een pasklare kit is die je met basis gereedschap kunt monteren

    #18313335

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    Ik weet zo niet of de veer van je wastegate te vervangen valt.. Ik weet dat het kan bij bijv. Garrett turbos etc

    #18313336

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Kun je ook alleen de buizen vervangen zonder de intercooler of gaat dat altijd samen?
    Joh, ik rij nog geen 5000km per jaar en ik hoef geen circuitijzer.
    Gewoon leuker vermogen en iets leuker geluid.

    #18313337

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    Gaat samen.. De buizen zijn groter en dus moet de aansluiting op de intercooler ook groter zijn
    Qua geluid kun je beter gaan voor een goede uitlaat ( rvs) dan voor een filter.. En goede uitlaat draagt ook bij aan het vermogen i.v.m. een sport filter

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.