Gt chiptunen

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT Gt chiptunen

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 26 reacties.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273544

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Ik ben aan het overwegen om komende lente mijn gt te laten chiptunen.
    Nu heb ik de meeste reviews gelezen en EDS in Germany komt er goed uit. geeft ook de meeste opbrengst bij tunen in de veilige marge.
    Nu vraag ik mij af of ik zo’n setje IPV moet kopen om het thuis te doen(scheelt min 3 uur reizen) of dat het beter is als ik er naar toe ga. Wie heeft hier ervaring mee en kan deze delen?
    Is het idd plug in, flash, en de boel is getuned?
    Heb contact gehad met de lui maar of mijn duits is slecht of hun engels is niet zo.
    Ze noemden nog iets over het doen van een dynoroll maar wat is het voordeel van een dynoroll of zoiets en wat is het voordeel van een aan te kopen certificaat?
    Als er nog ervaringen zijn met bedrijven in de regio limburg/brabant hou ik mij graag aanbevolen.
    graag zie ik jullie reacties tegemoet.
    mvg,
    Paul

    #18296398

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    met een dynoroll bedoelen ze denk ik dat je auto op een rollenbank komt te staan zodat hun je auto in huis testen zonder dat je ermee de weg op hoeft om te testen..
    hun pluggen er dan een laptop aan of als het nodig is een e-prom overzetten ( hier heb ik weinig idee van maar weet zo ongeveer wel hoe het eruit ziet)
    voor het beste resultaat kun je het beter bij hun in huis testen dan thuis je ECU flashen
    flash tuning is als je een klein kastje hebt die je aan je diagnose stekker prikt en op een paar knoppen drukt en die dan je ECU omprogrammeerd maar voor het beste resultaat zou ik voor een in huis tuning gaan op de rollenbank… zij hebben het tenslotte vaker gedaan dan jij en ik bij elkaar…

    #18296399

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7728
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    In limburg zit de tuningfactory, welke de basis mappen voor EDS schrijft.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18296400

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Dat is grappig.
    Als de factory deze mappen maakt voor eds is het bijzonder dat bij stage 1 de
    Tuningfactory 295 pk en 430nm levert tegenover
    Eds die ongeveer 320 pk en 450nnm levert.
    Aangenomen dat “ongeveer” toch niet 25pk en 20nm zal schelen want dat is best wel veel.
    Ik kan trouwens nauwelijks prijzen vinden van de Tuningfactory vinden.
    Als ze het in Lanfgraaf of Heerlen doen is het wel voor mij dichtbij!!!!!!!

    #18296401

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    Als je dat eds minder geloofwaardig vind worden zou je mtech kunnen informeren .. Zit ook dichter in de buurt.. Die hebben dacht ik ook een rollenbank en je kunt proefrijden en vind je het niks dan zetten ze de oude gegevens terug..

    #18296402

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=141165&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18296403

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Tja, daar zeg je wat. Eds staat dus heeeel erg goed aangeschreven als ik verschillende fora mag geloven.
    Bij Mtech zie ik niets voor de GT. Wel gehoord dat ze het doen.
    Wel interessant is dat Eds met stage 1 rond de 320 pk, zal het 310pk worden, levert terwijl de rest onder de 300pk levert.
    Eerlijk is eerlijk als ik 300pk of meer kan krijgen vind ik dat wel gaaf.

    #18296404

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    ah, je was mij voor of ik was te traag met typen!!!!

    #18296405

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    @yellowpoint wrote:

    ah, je was mij voor of ik was te traag met typen!!!!

    kan gebeuren…. :afro

    bij mtech moet je vaak op motorcode zoeken als je specifiek wilt weten wat er voor jouw auto leverbaar is… dat is veel directer

    #18296406

    opeltje2
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 32
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 June 2011

    In Eindhoven heb je een goede tuner die zelf zijn software schrijft: RS Tuning

    #18296407

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Vandaag even contact gehad met RS tuning.
    Heeft mij een hoop duidelijk gemaakt en zeker dat opgegeven waardes in advertenties helemaal niet overeenkomen met de daadwerkelijke behaalde waardes.
    Er zijn nml onnoemelijk veel factoren die mee bepalen hoe er getuned kan worden. denk alleen maar aan atmosfeer, weerstand wielen, waardes zijn te manipuleren, etc.
    Dyno rol is ook niet zo interessant. deze is manipulatief.
    Ik ben dus voornemens om naar Rs te gaan.
    Thanks voor de tip.

    #18296408

    turbosix
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 1217
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 November 2010

    Hier over is veel geschreven op t forum,
    Ik zelf vind een dyno wel interessant! niet alleen voor het eindresultaat maar ook de eerste run.
    zo kun je meten of je auto wel in de goede conditie is voor je gaat chippen.
    Soms word er een klant zonder tuning weer naar huis gestuurd bij de betere tuners omdat de auto niet in orde is, denk aan bijna onmerkbare storingen of lekkage in t turbo systeem.
    Tuurlijk is een bank manipulatief maar een grote/bekende tuner gaat daar echt niet zijn goede naam voor riskeren!
    Ook weet een merk-specialist vaak meer van de hardware af, wat de koppeling max kan hebben, of de inlaat groter moet, enz,enz,
    dat is vaak ook de reden dat ze er meer uit kunnen (lees durven) halen.
    …maar dat is mijn mening…

    Vectra GTS Z22YH (ex: 4x Astra)

    #18296409

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Goede mening.
    Je hebt gelijk dat een dyno info verschaft. maar ik, als leek, kunnen ze alles wijs maken. ik kan een x en y-as onderscheiden maar wanneer ze een beetje met vakjargon gaan gooien en zeggen in welke hoek je moet gaan kijken omdat daar behaalde resultaten staan is het al snel goed.
    Het blijft echt rete lastig om een goede tuner te vinden waar je van op aan kunt.
    Daarbij blijft het denk ik toch ook iets waarbij je een goed gevoel moet hebben.
    In ieder geval die voordelige aanbiedingen zijn het niet voor mij.

    #18296410

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    Vaak is goedkoop duurkoop.. Maar meeste zeggen mpech.. Maar zij kunnen je met een gt best wel opweg helpen met tunen…

    #18296411

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    er zou en top 10 lijst moeten bestaan

    #18296412

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    @yellowpoint wrote:

    er zou en top 10 lijst moeten bestaan

    is vaak niet samen te stellen omdat niet iedereen de zelfde mening over tuners heeft.. de een vind de ene tuner goed en de ander vind dat die zelfde er geen zak van kan… dus is vaak aan wat wil je in je auto investeren en aan wie vertrouw je het tunen toe… iemand met veel apparatuur of iemand met meer ervaring van een specifiek merk… en zo zijn er nog wel verschillende

    #18296413

    richardjm
    Participant
    • Topics 12
    • Reacties 20
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 October 2011

    mijn ervaring is dat de cijfers vaak erg overtrokken zijn.. Ik heb mijn auto eerst in Almere laten chipen en PKs zouden 310 worden en 410Nm na eerste proefrit was de sprint 0-100 6.7 sec ipv 5.8….
    daarna meer geld uitgetrokken en naar DTCtuning gegaan is auto was direct merkbaar sneller, sprintje was nu 4.9 sec later op dynobank was de meting 289PK en 452Nm cijfers die niet liegen…

    #18296414

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Ha mannen,
    topic is nog actief.
    Wel ik ben blij dat het nog een beetje najaar/winter is zodat ik nog niet hoef te kiezen.
    Ik twijfel nog tussen RS tuning en EDS in duitsland.
    lastige maar gelukkig luxe moeiigheid.

    #18296415

    cactus gt
    • Topics 2
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2015

    EDS tuning kan gewoon bij de opeldealer…heb het gedaan en het verschil is aanmerkelijk…nog meer lol nu!!

    #18296416

    yellowpoint
    • Topics 5
    • Reacties 24
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 August 2015

    Wat?
    bedoel je nu dat je gwoon bij de opeldealer op de hoek bent geweest?
    dat wist ik weer niet.
    Scheelt weer een rit.

    #18296417

    Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 December 2012

    Bespaar nou niet op zulke dingen. Chiptunen is gewoon het beste op een testbank. De chip wordt dan geschreven specifiek voor jouw auto. Je krijgt een uitdraai voor en na, zodat je precies ziet wat er veranderd is. Tevens kunnen ze aan de hand van een testbank zien aan de kromme of er nog iets veranderd moet worden om bijvoorbeeld dippen eruit te krijgen. Een standaard chip zal vast wel ruim binnen de marges worden geschreven om schade te voorkomen, maar je haalt nooit het maximale eruit. Ja de auto zal sneller zijn ongetwijfeld.

    Ik zou persoonlijk gewoon laten chippen op een testbank

    #18296418

    cactus gt
    • Topics 2
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2015

    Er hoeft niet per se maximale vermogenswinst te zijn… 264 pk is al leuk.. 320 nog leuker.. 480nm ook… Dat het eventueel beter kan is prima.. Dit was de 500 euro waard voor mij..
    Maar laat een ieder zelf de afweging maken…

    #18296419

    Shane_Astra_g
    Participant
    • Topics 31
    • Reacties 844
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 December 2012

    @cactus gt wrote:

    Er hoeft niet per se maximale vermogenswinst te zijn… 264 pk is al leuk.. 320 nog leuker.. 480nm ook… Dat het eventueel beter kan is prima.. Dit was de 500 euro waard voor mij..
    Maar laat een ieder zelf de afweging maken…

    Het gaat niet alleen maar om maximale vermogen/koppel, maar ook dat de motor in elk toerental optimaal draait. Op de bank kunnen ze dit precies zien! Ze schrijven specifiek voor jouw auto. Elke auto is anders ondanks dezelfde motor die erin ligt

    Ik vind het verloop van de vermogenskromme van de motor belangrijker dan de daadwerkelijke cijfers.

    Ik zie vaak genoeg mensen die blind staren op cijfers en vervolgens weer wegrijden. Terwijl ze een blik moeten werpen op de kromme. Bij chiptuning zonder bank zal dit dus niet zichtbaar zijn.

    #18296420

    opeltje2
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 32
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 June 2011

    Opmerkingen:
    Een bank kan een tuner helpen bij het tunen van software op een auto (en zijn rijbewijs behouden).
    Op een rollerbank simuleer je echt rijden. Krukas pk’s zijn niet te meten (zonder de moter uit te bouwen). Een rollerbank uitdraai meet slechts in een versnelling bij 100% gaspedaal, dit is in software slechts een kolom van een map. Zegt dus niets over de andere kolommen en andere mappen.
    Je hebt gelijk dat de vorm van de kromme belangrijker is dan de getallen, je kunt aan de vorm zien of de commando’s goed worden opgevolgd, en bijvoorbeeld de turbo niet instort. Door echter live data te gebruiken van de turbo waardes is dit ook zichtbaar te maken.
    Om aan te voelen hoe de auto echt rijdt, ook bij bijvoorbeeld terugschakelen, is het essentieel dat de tuner daadwerkelijk op de weg test.
    Waarde oordeel:
    Ik zie een hoop tuners een bank gebruiken om te verdoezelen dat ze zelf geen software schrijven, maar inkopen.

    #18296421

    bart-gsi
    Participant
    • Topics 40
    • Reacties 5567
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 July 2012

    @opeltje2 wrote:

    Opmerkingen:
    Een bank kan een tuner helpen bij het tunen van software op een auto (en zijn rijbewijs behouden).
    Op een rollerbank simuleer je echt rijden. Krukas pk’s zijn niet te meten (zonder de moter uit te bouwen). Een rollerbank uitdraai meet slechts in een versnelling bij 100% gaspedaal, dit is in software slechts een kolom van een map. Zegt dus niets over de andere kolommen en andere mappen.
    Je hebt gelijk dat de vorm van de kromme belangrijker is dan de getallen, je kunt aan de vorm zien of de commando’s goed worden opgevolgd, en bijvoorbeeld de turbo niet instort. Door echter live data te gebruiken van de turbo waardes is dit ook zichtbaar te maken.
    Om aan te voelen hoe de auto echt rijdt, ook bij bijvoorbeeld terugschakelen, is het essentieel dat de tuner daadwerkelijk op de weg test.
    Waarde oordeel:
    Ik zie een hoop tuners een bank gebruiken om te verdoezelen dat ze zelf geen software schrijven, maar inkopen.

    Metng doen ze vaak in de 3e versnelling.. En als ze de pk’s op de wielen meten kunnen ze het aandrijf verlies erbij rekenen en dan weet je wat je aan je krukas hebt..
    Om alle versnellingen te meten kunnen ze een powerrun doen
    Idd kromme is beter dan getallen om een vloeiende acceleratie te krijgen zonder horten en stoten..
    Maar een combinatie van kromme en getallen is beter heb je toch wat vermogen en een vloeiende acceleratie

    Live soft en hardware meten kunnen ze op de bank ook doen met de powerrun zonder dat de kans er is dat oom agent met zijn laserpistooltje (en een raketje) in de bosjes staat…
    De auto wordt vol gehangen met sensoren.. Mocht er wat fout gaan weet een goede tuner wanneer die moet stoppen.. Al blijft de keus aan de klant hoever hij de grenzen van z’n auto wil opzoeken qua vermogen..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.