Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Afgelopen maandag op circuit Folembray gereden met de Kadett.
[youtube:1l15kzjm]http://www.youtube.com/watch?v=K5fTddgSlRM&feature=youtu.be[/youtube:1l15kzjm]
Poort van het circuit gaat om 8.30 open, eerst is er een briefing en vanaf 9.00 start sessie 1 na een half uur word deze gewisseld met sessie 2.
Er zijn 6 sessies van 30 minuten, 1 sessie van 60 minuten.
Dit zijn de tijden van het programma er zal nog wel wat tijd zijn dat er gewisseld moet worden maar dat weet ik niet. Hiervoor kun je best even een mailtje sturen naar: ivonadine@gmail.com. Dan krijg je alle details.Toen ik deze cabrio kocht was het al de bedoeling hem op te knappen. dit was er nog steeds niet van gekomen.
Nu de auto uit de stalling gehaald en in de werkplaats gezet.Eerst begonnen met de voorschermen eraf te halen en te kijken hoe slecht hij echt is.
Tevens ben ik nog op zoek naar een motorkap en een nieuwe cabriodak iemand iets liggen of adressen waar dit te halen is.
Na lange tijd een update.
Na de race in december is de motor deels uit elkaar gegaan. Er is een inlaat nokkenas van een c20xe in gemonteerd + nieuwe distributieriem waterpomp etc.
Na alles gemonteerd te hebben was het tijd voor een run op de vermogensbank. Tijdens de run is de krukaspoelie losgekomen en is bij ongeveer 7500 rpm kapot gegaan.
Branstofdrukregelaar gemonteerd om de brandstof druk te regelen.
Na lange tijd niks aan de racer gedaan te hebben, de racer in de nieuwe werkplaats gezet.
De uitlaat die eronder zat was niet naar mijn zin meer vandaar een nieuwe met flensen eronder gemaakt.
Zodat er met open pijp en met gedempte pijp op de circuit gereden kan worden aangezien ik regelmatig een zwarte vlag kreeg voor teveel geluid.Momenteel is de auto weer terug in de stalling gegaan om 27 juli te gaan racen op Zolder.
Zelf rij ik met de originele kadett gsi koppelings kabel met een c20let + f28 in mijn kadett.
Zou het makkelijk te doen zijn om van een k16 een k24 inlaat te monteren?
Paar maanden terug had ik nog een setje verlagingsveren voor achter gekocht, deze gemonteerd maar nog niet echt tevreden van. Er zit nog een klein beetje ruimte tussen wiel en wielkast, maar aan de andere kant is het zo als er vanachter mensen inzitten staat hij redelijk ver in de wielkast en raakt hij net niet. Vandaar dat ik het zo maar ga laten.
Nog even een paar foto’s met de verlaging en de 16″ velgen.
Na lange tijd nog eens een update.
In december ben ik samen met mijn maat (Ford Sierra 2.0 met MegaSquirt) nog een paar uurtjes op Zolder gaan rijden.
Op zich was het weer niet super slecht, het had smorgens best veel geregend maar toen we aankwamen werd de baan wel ronde na ronde beter. Het blijft natuurlijk de kunst om op de baan de blijven en beheerds te rijden, voor de gelenheid had ik de turbo druk nog wat hoger gezet. Dit was eigenlijk meer om te proberen, maar ik kwam erachter dat de auto dan inhield iets wat ik niet verwachte.
Vervolgens verder niet meer naar de auto gekeken en in de garage gezet. Afgelopen week toch eens gaan kijken wat er nog aan verbeterd kon worden. In ieder geval was heel mijn koelvloeistof reservoir leeg en zater resten van olie drap in. Ik weet nog niet waar dit vandaan komt maar daarom ga voor de zekerheid de motor voor een groot deel uit elkaar.Gisterenavond een begin gemaakt aan het strippen van de motor.
Ik had een tijdje geleden al een inlaat nokkenas van een c20xe gekocht om in de let te monteren, er gaan verhalen dat dit niet iets beter zou zijn dus vandaar dat ik dat ook wel wil ervaren.
Tevens ben ik nog op zoek naar een brandstof druk regelaar die je rechstreeks op de inlaat gallerij kunt plaatsen. Weet iemand waar ik deze kan bestellen, zonder dat ik mijn huidige moet opsturen enzo?
Ik weet niet waar je woont maar je kunt wellicht bij JV-Engineering informatie over krijgen.
Hij heeft ook een vermogensbank staan om hem direct goed af te stellen. Als je doet kun je beter gelijk goed zetten zonder dat je steeds aan je afstelling moet prutsen.De stabilisator heb ik niet overgezet omdat ik deze niet had liggen en zo past het ook :D Schilt het veel als je deze overzet?
Hier nog een aantal foto’s van de aanpassingen die in de loop der tijd nog zijn gebeurd aan mijn race kadett.
Na een dagje racen op Zolder kwam ik uit een bocht net niet in de 4de versnelling volgas en hoorde ineens iets tikken. Dacht dat klinkt niet goed en aantal seconden daarna maar grote klappen en was de aandrijfas gesneuveld einde rijden.
Omdat na enige tijd de orginele koppelingplaat het had begeven en vooral bij drukken boven de 1 bar begon door te slippen maar een nieuw setje van sachs besteld.
Verschil tussen nieuw en oud
Compleet gemonteerd.
Voorbumper voorzien van zwart gaas en verder beetje opgeknapt
De ijzeren plaatjes hebben plaats gemaakt voor polyester koplampen met één opening voor het luchtfilter.
Op de rollenbank bij JV-Engineering / jve-webshop.com
Vermogens uitdraai, de turbodruk bij de tweede run stond op 1,1bar. De druk kon nog wel hoger maar vond twee run’s voldoende.
Nieuwe aandrijfas van M-Tech, klem was losgekomen tijdens het rijden. Gelukkig zag ik het op tijd en heb ik tijdig een andere aandrijfas kunnen monteren zodat de schade minimaal bleef.
Wat is eigenlijk een Rieger GTO set waard in gebruikte staat?
Misschien voorlopig maar even zo laten.. wit zie je zo snel het vuil op :P
dat klopt ook er zitten enkele onderdelen van een autokrik in verwerkt. Voor mij was het voldoende om mijn wielkasten uit te rollen. Als je nog beter wil maken moet je een kleinere rol hebben en zorgen dat je die kunt verstellen.
ja het putje in de ruit moet nog eens gerepareerd worden maar dan is voor nieuwe race seizoen dus ik heb nog even tijd.
Van de roller heb geen tekening maar zal even een mailtje sturen met wat detail foto’s + uitleg.
Nog enkele filmpjes van diverse circuit dagen.
Onboard op Zandvoort (turbodruk op 0.8 Bar ivm doorslippende koppeling)
Groeten,
Wim@sebastiaankadettcabriogsi
De assen weet ik niet of ze even lang zijn als een vectra, ik heb de assen gepast en voor mijn gevoel zaten ze goed. Het kan zijn dan ze te lang zijn maar dan zal ik het vrij snel merken. Ik zal het in ieder geval eens opmeten hoelang de as is.
Het vermogen weet ik niet precies op de site van EDS staat het volgende:
Leistungssteigerung auf ca. 330 – 350 PS, je nach Hardwarekonfiguration
Maximales Drehmoment, ca. 450 – 500 Nm, je nach Hardwarekonfiguration
Dit zal de rollenbank moeten uitwijzen welk vermogen er uit komt.Op het moment zit er een zelf gemaakte uitlaat op van 63mm, het is de bedoeling dat deze nog aangepast wordt naar 76mm. Ik weet niet of iemand nog tips hierover heeft?? Ik had in de buurt geinoformeerd bij skytune maar deze konden maar tot 60mm buigen. Aangezien de tijd te kort was heb ik de down-pipe zelf passend gemaakt op de uitlaat die eronder zat.
@mark
Nee roy werkt daar niet meer.
@1.4 hihi
Ja misschien wel ik rij meestal bij Tracktime, weet niet welke organisatie jij rijdt?@sw16v
Volgens mij druk ik niks kapot met calibra as zit gewoon net als een kadett as. De toekomst zal uitwijzen of goed is of niet. Het is allemaal zelf gefinancierd, enkel het spuiten is door sponsor gedaan.
@E+Bkadett
Er zit wel degelijk verschil in de pin bezetting van de LET en XE boom, maar als je alle kleuren op elkaar aansluit werkt het. Ik heb de pinbezetting van de XE aangehouden en de stekker van LET aangepast.
@Orang-pinda
U2UEr zijn inderdaad al wat topics voorbij gekomen over welke steekassen gebruikt moeten worden. Ik heb gewoon de assen van de calibra waar het blok uit komt gebruikt. Normaal heb je een lange as, maar als je voor het lange stuk as de tweedelige as pakt heb je toch een stevigere constructie volgens mij. Dit paste allemaal zonder aanpassingen.
Ik heb 3 korte filmpjes waar ik optrek op een helling maar dit is niet zo spectaculair, ik zal ze wel van de camera halen en hier plaatsen. De bedoeling is wel dat er een onboard camera inkomt.
Wachtwoorden ontvangen, harstikke bedankt.
U2U verzonden
-
AuteurBerichten