Circuit Kadett E GSi C20LET

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Circuit Kadett E GSi C20LET

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17402361
    Wim.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      dat klopt ook er zitten enkele onderdelen van een autokrik in verwerkt. Voor mij was het voldoende om mijn wielkasten uit te rollen. Als je nog beter wil maken moet je een kleinere rol hebben en zorgen dat je die kunt verstellen.

      #17402362
      imported_Gsifreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Heerlijk geluidje zit er in:wub

        #17402363
        AA-16V
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Mooi !!!

          Nu nog de buitenkant in het wit met de Opel kleuren erover. Zoals de Kadett-E’s vroeger in de DTM…

          #17402364
          Wim.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            Misschien voorlopig maar even zo laten.. wit zie je zo snel het vuil op :P

            #17402365
            Wim.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Hier nog een aantal foto’s van de aanpassingen die in de loop der tijd nog zijn gebeurd aan mijn race kadett.

              Na een dagje racen op Zolder kwam ik uit een bocht net niet in de 4de versnelling volgas en hoorde ineens iets tikken. Dacht dat klinkt niet goed en aantal seconden daarna maar grote klappen en was de aandrijfas gesneuveld einde rijden.

              Omdat na enige tijd de orginele koppelingplaat het had begeven en vooral bij drukken boven de 1 bar begon door te slippen maar een nieuw setje van sachs besteld.

              Verschil tussen nieuw en oud

              Compleet gemonteerd.

              Voorbumper voorzien van zwart gaas en verder beetje opgeknapt

              De ijzeren plaatjes hebben plaats gemaakt voor polyester koplampen met één opening voor het luchtfilter.

              Op de rollenbank bij JV-Engineering / jve-webshop.com

              Vermogens uitdraai, de turbodruk bij de tweede run stond op 1,1bar. De druk kon nog wel hoger maar vond twee run’s voldoende.

              Nieuwe aandrijfas van M-Tech, klem was losgekomen tijdens het rijden. Gelukkig zag ik het op tijd en heb ik tijdig een andere aandrijfas kunnen monteren zodat de schade minimaal bleef.

              #17402366
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                Mooi project man ! :thumbup

                Ziet er allemaal goed uit ! Mooi sleutel werk ook, en een mooi foto overzicht.

                gtz.

                #17402367
                Kaneda
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2005

                  geweldige topic:wors

                  zal wel een dure hobby zijn

                  #17402368
                  Wim.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    Na lange tijd nog eens een update.

                    In december ben ik samen met mijn maat (Ford Sierra 2.0 met MegaSquirt) nog een paar uurtjes op Zolder gaan rijden.

                    Op zich was het weer niet super slecht, het had smorgens best veel geregend maar toen we aankwamen werd de baan wel ronde na ronde beter. Het blijft natuurlijk de kunst om op de baan de blijven en beheerds te rijden, voor de gelenheid had ik de turbo druk nog wat hoger gezet. Dit was eigenlijk meer om te proberen, maar ik kwam erachter dat de auto dan inhield iets wat ik niet verwachte.
                    Vervolgens verder niet meer naar de auto gekeken en in de garage gezet. Afgelopen week toch eens gaan kijken wat er nog aan verbeterd kon worden. In ieder geval was heel mijn koelvloeistof reservoir leeg en zater resten van olie drap in. Ik weet nog niet waar dit vandaan komt maar daarom ga voor de zekerheid de motor voor een groot deel uit elkaar.

                    Gisterenavond een begin gemaakt aan het strippen van de motor.

                    Ik had een tijdje geleden al een inlaat nokkenas van een c20xe gekocht om in de let te monteren, er gaan verhalen dat dit niet iets beter zou zijn dus vandaar dat ik dat ook wel wil ervaren.

                    Tevens ben ik nog op zoek naar een brandstof druk regelaar die je rechstreeks op de inlaat gallerij kunt plaatsen. Weet iemand waar ik deze kan bestellen, zonder dat ik mijn huidige moet opsturen enzo?

                    #17402369
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Nog updates ??

                      #17402370
                      Wim.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 March 2007

                        Na lange tijd een update.

                        Na de race in december is de motor deels uit elkaar gegaan. Er is een inlaat nokkenas van een c20xe in gemonteerd + nieuwe distributieriem waterpomp etc.

                        Na alles gemonteerd te hebben was het tijd voor een run op de vermogensbank. Tijdens de run is de krukaspoelie losgekomen en is bij ongeveer 7500 rpm kapot gegaan.

                        Branstofdrukregelaar gemonteerd om de brandstof druk te regelen.

                        Na lange tijd niks aan de racer gedaan te hebben, de racer in de nieuwe werkplaats gezet.
                        De uitlaat die eronder zat was niet naar mijn zin meer vandaar een nieuwe met flensen eronder gemaakt.
                        Zodat er met open pijp en met gedempte pijp op de circuit gereden kan worden aangezien ik regelmatig een zwarte vlag kreeg voor teveel geluid.

                        Momenteel is de auto weer terug in de stalling gegaan om 27 juli te gaan racen op Zolder.

                        #17402371
                        16VCalibra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2008

                          Dikke wagen. Alleen zag net op wat oudere foto’s dat je aardig wat haarscheurtjes had zitten in dat vliegwiel. Die dingen willen nog wel eens kapot klappen dan namelijk. Maar wie weet is er in de loop van de tijd wel een nieuwe op gekomen :D.
                          Heb de schade van een geklapte vliegwiel gezien namelijk en dat was niet eens op volle toeren… Ik werd er eng van…. Niet om je af te kraken, het is maar een tip en van levensbelang!!!!!

                          Groetjes Ram

                          #17402372
                          Wim.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 March 2007

                            Afgelopen maandag op circuit Folembray gereden met de Kadett.

                            [youtube:1l15kzjm]http://www.youtube.com/watch?v=K5fTddgSlRM&feature=youtu.be[/youtube:1l15kzjm]

                            #17402373
                            astraTD
                              Lid sinds:
                              9 March 2009

                              Dat gaat, wat een power. Vette hobby :thumbup

                              #17402374
                              Basgsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Gaat lekker!!

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.