Circuit Kadett E GSi C20LET

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Circuit Kadett E GSi C20LET

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207055
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007

    Ik had vorig jaar in maart een Opel Kadett GSi 16v gekocht deze was al geprepareerd voor circuit gebruik. Na er een aantal trackdays meegereden te hebben vond ik de auto niet langzaam maar wou eigenlijk toch nog iets meer hebben dan een 2.0 16v die een beetje was aangepast (grotere inlaat en SFI vervanger, uitlaat aangepast etc.). Na lang denken en achtergrond informatie zoeken heb ik toch besloten om er een andere motor in de hangen. Het moest een c20let hangen, op zich was dit te doen. Na verschillende adressen geprobeerd te hebben om een c20let te kopen, kwam ik bij Hennie Boomkamp uit. Deze had nog een calibra staan waar een turbo motor in lag en dus nog kon horen draaien. Op een zaterdag eens gaan kijken bij Hennie en tot een akkoord gekomen. De motor die er in lag was wel een EDS Phase 3,5. Een aantal weken later kon ik de motor gaan ophalen en kon het echt beginnen. Maar doordat ik het te druk had ben ik pas in maart kunnen beginnen met de ombouw van mijn kadett ik wou hem eigenlijk nog klaar hebben voor het nieuwe race seizoen wat in mei begon.

    C20LET + F28

    Omdat ik nu een motor met iets meer vermogen ging monteren is het wel verstandig om wat grotere remmen te monteren. Het zijn geboorde schijven geworden met omega 3000 klauwen en EBC Red Stuff remblokken.

    Het gevolg van grotere remmen (diameter 298mm) is dat er ook grotere velgen om moeten. De auto was al behoorlijk verlaagd maar met de 17″ velgen eronder paste dit helemaal niet. Ik heb daarom mijn wielkasten rondom uitgerold. Hiervoor heb ik zelf een roller gemaakt (met dank aan RRRuud voor het advies).

    De schijven en klauwen gemonteerd, ik heb later nog een pasring gemaakt om het gat wat er nu zit tussen as en remschijf op te vullen. Dit om niet alle krachten op de wielbouten te laten komen.

    Het was nu tijd om de c20xe uit de kadett te halen. Ik had namelijk het torsensper wat in de F16 zat nodig om in de F28 te bouwen.

    C20LET in de bok

    Dump Valve kit van MTECH gemonteerd

    F28 met Torsensper

    F28 met steun van F16 en 2wd drive

    C20LET + F28 compleet voor montage

    Motor hangt erin

    Als aandrijfassen heb ik de assen van de Calibra gemonteerd met tweedelige as

    Nu begon het kabelboom verhaal, na een heleboel gezoek en gezweet was ik dankzij KERNI erachter
    gekomen hoe de kabelboom moest zitten. Eerst alles tijdelijk gemonteerd voordat ik alles aan
    elkaar heb gesoldeerd.

    Vervolgens de motor eerst oliedruk laten opbouwen, vervolgens bobine aangesloten en de C20LET was tot leven gekomen

    Na het aansluiten van de overige onderdelen kwam ik erachter dat de achteruit versnelling het niet deed? Vreemd want daar was niks aan veranderd. Twee weken voordat ik moest gaan racen even om een avond bak er vanonder en gezorgd dat deze weer achteruit kon schakelen. Tevens nog een proefrondje gereden en toch wel een beetje geschrokken van het vermogen dat hij leverde. Het was toen ook regenachtig op een polder weggetje maar ging helemaal naar mijn zin.

    Vervolgens moest omdat de wielkasten uitgerold waren en de verf er een beetje was afgekomen de auto nog worden gespoten.
    Het resultaat

    De tijd begon toch wel te dringen dus had ik maar een open luchtfilter opgezet, en nog een aantal nieuwe intercooler slangen.
    Tevens nog een luchthapper in de koplamp gemaakt zodat er toch nog wat koude lucht bij het luchtfilter kon komen

    Klaar voor de race

    Gisteren voor het eerst met de kadett op circuit gereden.

    Tevens wil ik iedereen bedanken die mij advies heeft gegeven tijdens de ombouw.

    #17402337
    RonaldH
    • Topics 63
    • Reacties 4148
    Lid sinds:
    30 June 2004

    gaaf man :thumbup

    #17402338
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    ziet er strak uit ja:thumbup
    mooi om te horen dat het hard gaat ben ook bezig met een c20let in een corsa b dus gaat niet tegen vallen zo te horen verders toppie:wors

    #17402339
    Jorizimo
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 332
    Lid sinds:
    11 April 2007

    Ziet er allemaal goed uit! Mooi! :thumbup

    #17402340
    Bart Hoedemaker
    • Topics 56
    • Reacties 1790
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Cool, heb je er ook filmpjes van?

    Suc6

    #17402341
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007

    Ik heb 3 korte filmpjes waar ik optrek op een helling maar dit is niet zo spectaculair, ik zal ze wel van de camera halen en hier plaatsen. De bedoeling is wel dat er een onboard camera inkomt.

    #17402342
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    oo oo wat gaaf wat zal dat hard lopen!

    kamaraad van mij begint hier binnekort ook mee.

    in zijn kadett gsi :D

    vraagje je zecht dat je calibra steekassen gebruikt?

    zijn die gelijk aan die van de kadett gsi? ik meende namelijk dat je die van de kadett gsi moest gebruiken?

    #17402343
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007

    Er zijn inderdaad al wat topics voorbij gekomen over welke steekassen gebruikt moeten worden. Ik heb gewoon de assen van de calibra waar het blok uit komt gebruikt. Normaal heb je een lange as, maar als je voor het lange stuk as de tweedelige as pakt heb je toch een stevigere constructie volgens mij. Dit paste allemaal zonder aanpassingen.

    #17402344
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    was calibra as niet langer? dat je je homokineten zo kapot drukt???

    verders super project.

    zelf gefinancierd of sponsors?

    #17402345
    EBkadett
    • Topics 59
    • Reacties 541
    Lid sinds:
    22 April 2006

    wat is het verschil tussen de let en xe kabelboom? zo te zien past de stekker wel. heb je ook een schema van welke kleur op welke kleur moet?

    verder:wors mooi project

    #17402346
    Orang-pinda
    • Topics 3
    • Reacties 324
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Dit blok komt zeker uit die blauwe Calibra? Volgens mij hoorde die IC daar ook bij:angel

    #17402347
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007

    @sw16v
    Volgens mij druk ik niks kapot met calibra as zit gewoon net als een kadett as. De toekomst zal uitwijzen of goed is of niet. Het is allemaal zelf gefinancierd, enkel het spuiten is door sponsor gedaan.


    @E
    +Bkadett
    Er zit wel degelijk verschil in de pin bezetting van de LET en XE boom, maar als je alle kleuren op elkaar aansluit werkt het. Ik heb de pinbezetting van de XE aangehouden en de stekker van LET aangepast.


    @Orang-pinda

    U2U

    #17402348
    theunm
    • Topics 19
    • Reacties 1681
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Assen van een calibra en astra zijn 1 cm langer.
    heb beide versie liggen.
    Ben nu zelf met een astra bezig en de kadett assen zijn bij mij tekort.

    De homokineten gaan vanzelf stuk.
    Onder mijn astra komt ook een deelbare as van een calibra

    Theun

    #17402349
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    origineel gepost door theunm
    Assen van een calibra en astra zijn 1 cm langer.
    heb beide versie liggen.
    Ben nu zelf met een astra bezig en de kadett assen zijn bij mij tekort.

    De homokineten gaan vanzelf stuk.
    Onder mijn astra komt ook een deelbare as van een calibra

    Theun

    Klopt het dat vectra a assen even lang zijn als Kadett e ?

    Of zijn die 1 cm langer net als astra, calibra?

    En als ik je goed begrijp gaan de homokineten van een calibra sneller stuk op een Kadett?

    en @ de topic starter!

    EDS pfase 3,5 getuned hoeveel vermogen zou hij +- mogen hebben?

    En wat heb je gedaan met de uitlaat? groep a dr onder ?

    of zat dat er al onder?

    Groeten Sebas

    #17402350
    mark
    Bijdrager
    • Topics 26
    • Reacties 716
    Lid sinds:
    30 June 2004

    wow vet ding zeg , zal wel lekker blazen , spuiterij ijzendijke komt me bekend voor , werkt roy daar nog

    #17402351
    1.4 hihi
    • Topics 0
    • Reacties 7
    Lid sinds:
    26 October 2004

    Hallo Wim,

    Mooi ding!
    Misschien komen we elkaar wel tegen op het circuit.
    Wij rijden een E-kadett c20xe welke nu wit is. Zie topic van d_kadett.
    Op een sportieve strijd in de bochten :thumbup

    Groet

    #17402352
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007

    @sebastiaankadettcabriogsi
    De assen weet ik niet of ze even lang zijn als een vectra, ik heb de assen gepast en voor mijn gevoel zaten ze goed. Het kan zijn dan ze te lang zijn maar dan zal ik het vrij snel merken. Ik zal het in ieder geval eens opmeten hoelang de as is.
    Het vermogen weet ik niet precies op de site van EDS staat het volgende:
    Leistungssteigerung auf ca. 330 – 350 PS, je nach Hardwarekonfiguration
    Maximales Drehmoment, ca. 450 – 500 Nm, je nach Hardwarekonfiguration
    Dit zal de rollenbank moeten uitwijzen welk vermogen er uit komt.

    Op het moment zit er een zelf gemaakte uitlaat op van 63mm, het is de bedoeling dat deze nog aangepast wordt naar 76mm. Ik weet niet of iemand nog tips hierover heeft?? Ik had in de buurt geinoformeerd bij skytune maar deze konden maar tot 60mm buigen. Aangezien de tijd te kort was heb ik de down-pipe zelf passend gemaakt op de uitlaat die eronder zat.


    @mark

    Nee roy werkt daar niet meer.


    @1
    .4 hihi
    Ja misschien wel ik rij meestal bij Tracktime, weet niet welke organisatie jij rijdt?

    #17402353
    black champion
    • Topics 36
    • Reacties 1322
    Lid sinds:
    18 July 2004

    dikke shit!

    #17402354
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007
    #17402355
    nl-tuning
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 2092
    Lid sinds:
    17 July 2006

    mooi spul man:thumbup:thumbup

    groeten nick

    #17402356
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007

    Nog enkele filmpjes van diverse circuit dagen.

    Onboard op Zandvoort (turbodruk op 0.8 Bar ivm doorslippende koppeling)

    Zandvoort 05-08-2008

    Groeten,
    Wim

    #17402357
    wessaa
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 698
    Lid sinds:
    25 July 2007

    heel erg vet!!! lijkt het je alleen niet verstandig om dat kleine steenslag putje in je vooruit te laten repareren ? :jerry

    Astra H 1.6 16v Sport '04

    #17402358
    bladeofdarkness
    • Topics 6
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    4 August 2004

    ziet er goed uit joh! lekker racen met die kadett :wors

    heb je misschien “bouwtekening” van die uitroller? is wel handig namelijk om te hebben king:

    #17402359
    Wim.
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    8 March 2007

    ja het putje in de ruit moet nog eens gerepareerd worden maar dan is voor nieuwe race seizoen dus ik heb nog even tijd.

    Van de roller heb geen tekening maar zal even een mailtje sturen met wat detail foto’s + uitleg.

    #17402360
    wessaa
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 698
    Lid sinds:
    25 July 2007

    origineel gepost door bladeofdarkness
    ziet er goed uit joh! lekker racen met die kadett :wors

    heb je misschien “bouwtekening” van die uitroller? is wel handig namelijk om te hebben king:

    die uitroller lijkt wel een beetje op een autokrikje die je standaard bij een auto krijgt.. :jerry

    Astra H 1.6 16v Sport '04

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.