Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
das een goeie, dat ga ik doen!
@Lemmens wrote:
Dat klinkt als luchtmassameter met een te lage spanning op de sensor? Kijk even of de contacten nog goed zijn op de stekker, kan goed zijn dat er ergens vocht in is gekomen met dit Nederlandse zomerweer van de afgelopen weken…
hoe zie ik of de contacten nog goed zijn?
helaas geen boekje. maar de dealer moet die code dus ook kunnen geven. ik dacht ook iets te hebben gelezen over een euro of 50?
toch grappig wat een vraag allemaal te weeg kan brengen :afro
@kimmiej666 wrote:
Bij die van Vagcom moet je goed uitkijken!
1 van de 2 is een oplichter.. (advertentie van 24 euro en aantal van 35 euro)
Mocht je die mailen en je moet iets betalen aan ene R.S. Doebar te zoetermeer niet doen aub! Krijg je nooit je spul..tanx, deze link heb ik van iemand van het forum die hem ook voor zijn Astra heeft besteld. klinkt wel betrouwbaar om het aan te durven.
dus ik kan hem bestellen, super!ik ben 39 en rijd sinds kort in een B-CC; X1.8XE uit 1996. Hiervoor heb ik Mercedes 190 gereden.
@sander2.5v6 wrote:
Gasklephuis schoonmaken en stappen motor ook, dat zal het probleem zijn. Zelf ook gehad, inderdaad elke keer als je koppeling intrapt.
ga ik doen. ik heb bijna vakantie, dus dan heb ik lekker de tijd hiervoor!
@sw_reijnders wrote:
motorstoringslampje moet je gewoon UITLEZEN
bij de garage of zelf met de OP-COM (dingen kosten 30 euro ofzo)doormeten van de dynamo:
spanning moet 12 volt zijn als de motor stil staat en moet ong. 13.5/14 volt zijn bij een draaiende motor stationair en een grootverbruiker aan (lampen/radio/achterruitverwarming)
Maar zeker niet lager dan 13volt en hoger dan 15 volt.maar begin eerst eens te zorgen dat de motor überhaupt blijft draaiend oor de carterventillatie
dat uitlezen is net gebeurt en daar is niks uitgekomen.
ik zag op Marktplaats dat iemand zo’n opcom aanbood. dus 30 euro is wel een goede prijs?
dat uitmeten gaan we ook nog doen!
@Lemmens wrote:
Met draaiende motor gewoon direct op de accu meten en even kijken wat ie aangeeft. Multimeter instellen op gelijkstroom op standje 20V (of iets vergelijkbaars in die orde van grootte), zwart op de min, rood op de plus en aflezen maar. :)
uhm, met draaiende motor wordt wat lastig, want hij slaat steeds af. misschien dat het met een koude motor wel lukt. en het moet ook eerst even wat droger weer worden :D
in ieder geval zit er nu een nieuwe accu in. maar hij slaat nog steeds af, dus dat kan ik afvinken.
@Lemmens wrote:
‘t Lampje kan een hele hoop betekenen, zie ook de enorme waslijst aan mogelijke storingscodes. Wat er precies is, is alleen uit te lezen. Je accu kàn er inderdaad ook wat mee te maken hebben. Als deze oud en ‘op’ is dan is het goed mogelijk dat er geen fatsoenlijk voltage meer uitkomt. Je kunt even kijken wat er over de polen staat met een multimeter. Zodra het al onder de 12 zakt is het grote kans dat die accu gewoon einde oefening is… Normale gangbare accu’s vinden (diep)ontladen namelijk niet leuk. YellowTop Optima accu’s maakt dat niet uit.
De motorelektronica heeft minimaal 12 Volt nodig (vaak zit de boordspanning net even hoger dan 12V), krijgt ‘t dat niet dan krijg je allerlei rare storingen. Het is goed mogelijk dat je ECU dan niet meer helder kan denken en dat andere sensoren ook niet de juiste signalen afgeven. Dat ie dan afslaat is een mogelijk gevolg. Kijk daarnaast ook even wat je dynamo nog levert. Als die op is dan werkt een nieuwe accu ook alleen maar tijdelijk… :)
Als je accu toch al aan vervanging toe is zou ik die gewoon vervangen. Dat valt min of meer bij de slijtage-onderdelen en je zal hem vroeg of laat toch moeten vervangen. Als ie al niet meer zo best is, is de kans groot dat je ‘m dan aankomende winter moet vervangen (of deze zomer nog als ‘t zo door blijft gaan met ‘t weer). ;)
tja, een slechte accu vervangen is volgens mij altijd een goede investering.
hoe kan je een dynamo meten? ik heb op zich wel een multi meter, maar heb geen idee hoe in te stellen en hoe te meten :(
@sw_reijnders wrote:
de gasklep schoonmaken en vooral de carterventilatie
staat een hele uitgebreide how-to van wim-v6 in het how-to gedeelte.
begin daar maar eens mee.ja, bedankt. die heb ik gezien en ga ik zo ver mogelijk uitvoeren, zoals ik ook in mijn opening aan heb gegeven.
ik vroeg me gewoon af of dat lampje misschien ook iets anders kon betekenen.@PyroNiels wrote:
Kan hier inderdaad mee te maken hebben.
Wat voor toevoeging heb je erin gegooid? Als het een cleaner is, kan het zijn dat er vuil uit de tank losgekomen is en daardoor nu je injectoren verstopt zitten.ik heb het flesje gekregen van mijn schoonvader, maar het zou juist mijn injectoren schoon moete maken. kan ik daar nog wat aan doen?
@Seth wrote:
denk dat je het meeste kans maakt bij irmscherbenelux.nl. Maar dit is uiteraard wel nieuwprijs.
edit:
Voor rood:
http://www.irmscherbenelux.nl/ProductDetails.aspx?ProductId=7512228″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor wit:
http://www.irmscherbenelux.nl/ProductDetails.aspx?ProductId=7512229″ onclick=”window.open(this.href);return false;Grtz Seth
bedankt Seth, die had ik ook gevonden. ik heb ze een mail gestuurd, maar die gasten zijn niet zo van de bereikbaarheid, want ze nemen ook de telefoon niet op.
misschien moet ik hem maar gewoon gaan bestellen, want een nieuwe spoiler is duurder….heeft iemand “toevallig” een 3e remlicht liggen van een Irmscher spoiler? het gaat om zo’n spoiler: http://www.pitlane.bg/images/irmscher-opel-vectra-b-99-rear-spoiler-lip-hatchback-p4256.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
een hele nieuwe spoiler is echt geen optie en uiteraard past er niet zo maar een ander lampje in, hij moet er dus echt bij horen.
het loshalen van de binnenkant van achterklep is gelukt. het zit met 4 torks schroeven vast en aan de binnenkant ook nog met een stuk op 6 klippen, die met redelijke kracht los komen.
helaas kan ik aan de binnenkant niet bij het 3e remlicht komen. ik ben toen gaan proberen om het remlicht er voorzichtig uit te wippen en dat is gelukt. bleek dat hij vast zat met 2 kleine klittenbandjes. alleen toen het draadje, dat was iets minder, want dat liep onder de spoiler en en op de achterklep. het draadje trok ik helaas stuk en kan daar nu niet meer bij. ik moet nu echt de spoiler gaan los halen om er een ander remlicht in te plaatsen.
het gaat overigens om een Irmscher spoiler, geen GM.
@arjontje wrote:
@wassie wrote:
moet je niet eerst zo’n pinnetje er uit tikken om die los te halen?
Oeps mijn fout zie nu pas dat je een 5 deurs hebt. :shock:
Durf niet te zeggen of dat het zelfde pinnetjes zijn.lol. geeft niet hoor. ik ben er al blij mee dat mensen mee willen denken en tips willen geven!
moet je niet eerst zo’n pinnetje er uit tikken om die los te halen?
@arjontje, bedankt! ik wist niet dat je dat nog kon maken. ik ga is achter die kit aan.
@Seth, ja, ben ik met je eens. dat is ook belachelijk om daar een nieuwe spoiler voor te moeten aanschaffen. maar als die spoiler gelijmd zit wordt het een ander verhaal denk ik.
weet jij hoe ik de binnekant van de achterklep kan los krijgen?@Seth, ik weet niet of het een GM spoiler is. ik zou dan de binnenkant van de achterklep moeten open maken. de garage waar ik wel is kom durfde het niet aan. kan de binnenkant makkelijk los? op het eerste oog heb ik geen schroefjes en gaten gezien.
@arjontje, nee, 3e remlicht is niet verplicht, maar ik wil hem wel graag werkend hebben. ik heb al een paar keer een opmerking gehad dat men er toch naar kijkt.
ik heb een keer met een wazige ruit wel gezien dat het om 2 draden ging, welke weet ik niet meer, maar dat zal vast te achterhalen zijn met een bak met heet water en alle ramen dicht ;)
waar kan ik dat soort reparatie setjes kopen? is dat makkelijk zelf te doen?als ik het goed begrijp moet ik niet alleen de gasklep reinigen, maar ook een gaatje in boren??? kan je me uitleggen waarom dat is?
hoeveel tijd moet ik daar ongeveer voor inschatten? (rekening houdend met dat ik niet echt handig ben hiermee)
@Lemmens wrote:
Ik had met mijn X18XE hetzelfde. Heel af en toe hield ie in tijdens het rijden en sloeg zelfs een keer compleet af. Daarna reed deze weer zonder problemen, startte ook meteen weer na het afslaan. EGR nagekeken, uitgelezen bij de garage maar er was niets te vinden.
Uiteindelijk zag ik bij het open trekken van de motorkap dat een bougiekabel bijna door was. Doorgevreten door een marter. Kortom: even bougiekabels checken kan geen kwaad. Soms worden ze ook poreus/hard en brokkelen af door warm-koud worden. Je ziet het soms niet, maar je kunt het makkelijk controleren door even voorzichtig!!! aan de kabels te voelen/trekken. Als je ‘m zo over trekt of je herkent beschadigingen dan is de kans groot dat daar je probleem zit. Kosten: €130 voor een nieuw setje kabels (werd mij verteld). Ik heb er toen een 2e handsje van m’n oude vectra op geduwd en sindsdien rijdt ie prima. ;)
Van te voren kun je ook even je bougies zelf nakijken. Als die al oud zijn kan het eigenlijk geen kwaad deze te vervangen. Het zijn geen hele dure dingen en moeten vroeg of laat toch vervangen worden. Natuurlijk zonde als blijkt dat ‘t aan de bougies lag en je dan ee nodeloos setje kabels hebt gekocht.
dat ga ik ook nakijken. 130 euro, dat is dan via de dealer? online zie ik ze nog net onder de 100 euro bij http://www.carpartsdirect.nl
zijn er voor deze auto nog bougies die aan te raden zijn? ik zie daar namelijk ook verschillende smaken in.@Effraim0305 wrote:
Wim V6 heeft er een mooie handleiding van! :wors
Suc6
nou, dat moeten we dan maar is gaan proberen.
als ik het goed begrijp moet ik dan van te voren een nieuwe pakking halen en zorgen dat ik remmenreiniger en wd40 in huis heb.@svdk20 wrote:
heb jij een rotor en een verdeelkap op jou x18xe? zitten?????????
die zijn toch al uitgevoerd met een dis ontsteking?das dan goed dat jullie dat ff melden, anders had ik mooi voor lul gestaan bij de auto onderdelenboer :)
ik moet nog een hoop leren over mijn vec.
EGR en gasklep? waar maak ik dat mee schoon?@Seth wrote:
Beter laat dan nooit:
Daar zitten de lipjes die je moet indrukken:
En zo ziet de binnenkant eruit:
Zoals je ziet heb je zowel links als rechts 2 vijzen: plat en kruis ;)
Grtz Seth
Tanx! het is gelukt. Bij mij was de aansteker overleden en de lampjes van de ventilatorknoppen deden het niet meer. Alles nu vervangen en werkt weer als een tierelier!
-
AuteurBerichten