Koop advies

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koop advies

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249957
    wassie
      Lid sinds:
      21 March 2012

      wat zouden jullie doen in mijn geval:

      3e remlicht van mijn spoiler werkt niet meer, is niet te vervangen zonder de spoiler er af te halen. zit volgens mij geplakt, dus dat gaat er niet af zonder beschadiging. daarnaast doen een aantal draadjes van de achterruitverwarming het niet meer.

      zouden jullie een volledige achterklep incl ruit halen, bv bij de sloop?
      ik wil er geen honderden euro’s aan uitgeven.

      #18040724
      Seth
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 September 2009

        Zoeken bij een sloop of 2dehands idd voor iets in jouw kleur. Bij een originele GM-spoiler moet het er normaal gezien wel af te halen zijn hoor… Nergens een schroefje of een gaatje gezien? :hmmz

        Grtz Seth

        #18040725
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          Spoiler lekker laten zitten. Derde remlicht is voor jou auto niet verplicht. Als ik uit gaat van de vectra uit je onderschrift.

          Weet je waar de draden van de verwarming kapot zijn. Is het alleen de lijntjes op de achteruit dan zijn daar reparatie setjes voor.

          #18040726
          wassie
            Lid sinds:
            21 March 2012

            @Seth, ik weet niet of het een GM spoiler is. ik zou dan de binnenkant van de achterklep moeten open maken. de garage waar ik wel is kom durfde het niet aan. kan de binnenkant makkelijk los? op het eerste oog heb ik geen schroefjes en gaten gezien.


            @arjontje
            , nee, 3e remlicht is niet verplicht, maar ik wil hem wel graag werkend hebben. ik heb al een paar keer een opmerking gehad dat men er toch naar kijkt.
            ik heb een keer met een wazige ruit wel gezien dat het om 2 draden ging, welke weet ik niet meer, maar dat zal vast te achterhalen zijn met een bak met heet water en alle ramen dicht ;)
            waar kan ik dat soort reparatie setjes kopen? is dat makkelijk zelf te doen?

            #18040727
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              @wassie wrote:

              @Seth, ik weet niet of het een GM spoiler is. ik zou dan de binnenkant van de achterklep moeten open maken. de garage waar ik wel is kom durfde het niet aan. kan de binnenkant makkelijk los? op het eerste oog heb ik geen schroefjes en gaten gezien.


              @arjontje
              , nee, 3e remlicht is niet verplicht, maar ik wil hem wel graag werkend hebben. ik heb al een paar keer een opmerking gehad dat men er toch naar kijkt.
              ik heb een keer met een wazige ruit wel gezien dat het om 2 draden ging, welke weet ik niet meer, maar dat zal vast te achterhalen zijn met een bak met heet water en alle ramen dicht ;)
              waar kan ik dat soort reparatie setjes kopen? is dat makkelijk zelf te doen?

              Die reparatie setje is een soort verf waar mee je de breukjes van die lijntjes op de achterruit mee kan herstellen.

              #18040728
              Seth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 September 2009

                Ik heb (bij mijn Vectra A sedan welteverstaan) mijn spoiler van mijn koffer moeten afvijzen en dan kon ik onderaan 2 kleine vijsjes zien. Anders moet je eens naar een VOD vragen waar je die kan openvijzen.

                Het zou belachelijk zijn dat je een nieuwe spoiler moet kopen puur omdat je 3e remlicht niet werkt. Die twee dingen moet je gewoon uit elkaar kunnen halen en kunnen herstellen. Als het een GM-spoiler is uiteraard. ;)

                Grtz Seth

                #18040729
                wassie
                  Lid sinds:
                  21 March 2012

                  @arjontje, bedankt! ik wist niet dat je dat nog kon maken. ik ga is achter die kit aan.


                  @Seth
                  , ja, ben ik met je eens. dat is ook belachelijk om daar een nieuwe spoiler voor te moeten aanschaffen. maar als die spoiler gelijmd zit wordt het een ander verhaal denk ik.
                  weet jij hoe ik de binnekant van de achterklep kan los krijgen?

                  #18040730
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    @wassie wrote:

                    @arjontje, bedankt! ik wist niet dat je dat nog kon maken. ik ga is achter die kit aan.


                    @Seth
                    , ja, ben ik met je eens. dat is ook belachelijk om daar een nieuwe spoiler voor te moeten aanschaffen. maar als die spoiler gelijmd zit wordt het een ander verhaal denk ik.
                    weet jij hoe ik de binnekant van de achterklep kan los krijgen?

                    De bekleding van de koffer klep kan je los halen door de drukkertjes los te halen.
                    Dit zijn plastic pinnetjes met weerhaakjes er aan.
                    Met 2 schroeven draaiers er onder drukken dan trek je ze er zo uit.

                    #18040731
                    wassie
                      Lid sinds:
                      21 March 2012

                      moet je niet eerst zo’n pinnetje er uit tikken om die los te halen?

                      #18040732
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        @wassie wrote:

                        moet je niet eerst zo’n pinnetje er uit tikken om die los te halen?

                        Oeps mijn fout zie nu pas dat je een 5 deurs hebt. :shock:
                        Durf niet te zeggen of dat het zelfde pinnetjes zijn.

                        #18040733
                        wassie
                          Lid sinds:
                          21 March 2012

                          @arjontje wrote:

                          @wassie wrote:

                          moet je niet eerst zo’n pinnetje er uit tikken om die los te halen?

                          Oeps mijn fout zie nu pas dat je een 5 deurs hebt. :shock:
                          Durf niet te zeggen of dat het zelfde pinnetjes zijn.

                          lol. geeft niet hoor. ik ben er al blij mee dat mensen mee willen denken en tips willen geven!

                          #18040734
                          wassie
                            Lid sinds:
                            21 March 2012

                            het loshalen van de binnenkant van achterklep is gelukt. het zit met 4 torks schroeven vast en aan de binnenkant ook nog met een stuk op 6 klippen, die met redelijke kracht los komen.

                            helaas kan ik aan de binnenkant niet bij het 3e remlicht komen. ik ben toen gaan proberen om het remlicht er voorzichtig uit te wippen en dat is gelukt. bleek dat hij vast zat met 2 kleine klittenbandjes. alleen toen het draadje, dat was iets minder, want dat liep onder de spoiler en en op de achterklep. het draadje trok ik helaas stuk en kan daar nu niet meer bij. ik moet nu echt de spoiler gaan los halen om er een ander remlicht in te plaatsen.

                            het gaat overigens om een Irmscher spoiler, geen GM.

                            #18040735
                            wassie
                              Lid sinds:
                              21 March 2012

                              heeft iemand “toevallig” een 3e remlicht liggen van een Irmscher spoiler? het gaat om zo’n spoiler: http://www.pitlane.bg/images/irmscher-opel-vectra-b-99-rear-spoiler-lip-hatchback-p4256.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              een hele nieuwe spoiler is echt geen optie en uiteraard past er niet zo maar een ander lampje in, hij moet er dus echt bij horen.

                              #18040736
                              Seth
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 September 2009

                                denk dat je het meeste kans maakt bij irmscherbenelux.nl. Maar dit is uiteraard wel nieuwprijs.

                                edit:
                                Voor rood:
                                http://www.irmscherbenelux.nl/ProductDetails.aspx?ProductId=7512228″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                Voor wit:
                                http://www.irmscherbenelux.nl/ProductDetails.aspx?ProductId=7512229″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Grtz Seth

                                #18040737
                                wassie
                                  Lid sinds:
                                  21 March 2012

                                  @Seth wrote:

                                  denk dat je het meeste kans maakt bij irmscherbenelux.nl. Maar dit is uiteraard wel nieuwprijs.

                                  edit:
                                  Voor rood:
                                  http://www.irmscherbenelux.nl/ProductDetails.aspx?ProductId=7512228″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                  Voor wit:
                                  http://www.irmscherbenelux.nl/ProductDetails.aspx?ProductId=7512229″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Grtz Seth

                                  bedankt Seth, die had ik ook gevonden. ik heb ze een mail gestuurd, maar die gasten zijn niet zo van de bereikbaarheid, want ze nemen ook de telefoon niet op.
                                  misschien moet ik hem maar gewoon gaan bestellen, want een nieuwe spoiler is duurder….

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.