Foutcode

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcode

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250729
    wassie
      Lid sinds:
      21 March 2012

      Met de Op-com aangesloten krijg ik 1 foutcode:
      P0100 MAF sensor spanning laag

      weet iemand wat dat inhoud?

      #18049598
      Lemmens
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2005

        Dat klinkt als luchtmassameter met een te lage spanning op de sensor? Kijk even of de contacten nog goed zijn op de stekker, kan goed zijn dat er ergens vocht in is gekomen met dit Nederlandse zomerweer van de afgelopen weken…

        #18049599
        wassie
          Lid sinds:
          21 March 2012

          @Lemmens wrote:

          Dat klinkt als luchtmassameter met een te lage spanning op de sensor? Kijk even of de contacten nog goed zijn op de stekker, kan goed zijn dat er ergens vocht in is gekomen met dit Nederlandse zomerweer van de afgelopen weken…

          hoe zie ik of de contacten nog goed zijn?

          #18049600
          Lemmens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Als de connectortjes nog blinken zijn ze schoon en goed, als ze vuil zijn glimmen contactjes niet en hebben ze vaker een hogere weerstand.

            Voor de rest kun je even kijken of de kabelboom zelf niet kapot of aangevreten is door een dier. Als de kabel beschadigd is kan dat ook een hogere weerstand opleveren. Het kan goed zijn dat de LMM zelf op z’n eind is, maar om die nu al meteen te vervangen zonder dat je het zeker weet is zonde van het geld. Vandaar even de tip om de contacten en kabel na te kijken. Dat kost alleen een klein beetje tijd. :)

            #18049601
            wassie
              Lid sinds:
              21 March 2012

              das een goeie, dat ga ik doen!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.