Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2017 om 23:09 In reactie op: how-to Z22SE CCV-BYPASS olie verbruik drastisch verminderen #18345387
Ik heb de By pass precies gemaakt zoals beschreven. Dus op de middelste poort de aansluiting in het blok en in de afblindplaat van de EGR klep de andere aansluiting. Precies als de foto’s. Dus de EGR met 1 bout vast en dan het gat zo dicht bij mogelijk van het blok waar dus niet de plunjer van de EGR normaal in beweegt de aansluiting in getapt. Het lijkt nu of mijn auto juist enorm olie zuipt. lijkt op 1 liter op zo’n 150 km. Hij walmt niet en de kleppendekselpakking lekt ook nergens. Ik snap er niks van.
Als het niet beter wordt dop ik de by pass maar weer af en dan maar elke 1200 km wat olie erbij.Zo het beter zijn om bijvoorbeeld ipv 5w40 castrol 10w40 te gebruiken of maakt dat niks uit?
Mag dicht. Ik heb het gevonden en ga de carterventilatie by-pass maken voor minder olieverbruik en EGR afkoppelen met een blindplaat. :applause02:
Z22SE
Even een vraag: Om te kijken of die oplossing met die plug maken voor een bypass werkt, kun je dan niet simpel met je oliepeilstok eruit rijden. Dan kan je olie toch ook geen druk opbouwen? Dan hoef je niet heel die aanpassing direct uit te voeren.
Beste Haynes,
Graag zou ik hem ook willen voor mijn vectra GTS.
wjbaselmans@gmail.com:jerry Was een leuk welkom om zo te zien. ZO heb ik vroeger regelmatig gereden naar meetings. Nu minder tijd ervoor. Altijd mooi die liefde voor auto’s.
Vandaag terug gekomen uit Italië kwam ik een stoet tegen. Voorop een blauwe vectra c opc daarachter een grijze vectra gts, grijze corsa gsi groene kadett gsi en een mat zwarte corsa gsi. Ik reed er voorbij met mijn grijze vectra gts met grijze dakkoffer richting eindhoven vanuit venlo. Ik kom haast niet meer op meetings maar was gaaf weer eens zo’n liefhebbers rij te zien achter elkaar. TOP voordegene die erbij reden. Op het laatst kwam me een goud/champagne kleurige Vectra gts flink verlaagd uit België ook voorbij. :jerry
Lijkt een Vectra kwaaltje. Misschien met plasti dip netjes maken of met folie.
wellicht een hitteschilt boven je uit laat dempers of die op de bocht bij het spuitstuk zit. Deze gaan ooit ook los zitten.
Afgelopen weekend mijn banden (Achilles ATR sport) 225-30-20 laten vervangen door Hankook Ventus in dezelfde maat. Deze zitten wat schuin getrokken op de 20 inch Cup velgen.
Dit heb ik laten doen bij de Banden en Wielen Centrale in Oss. Ze hebben het uiterst zorgvuldig gedaan met een banden apparaat waar ze ook Runflat banden op wisselen i.v.m. de stugheid. De gepolijst rand op zijn kop ingespannen en toen met 2 man heel voorzichtig de banden gewisseld. Een super aanrader.
Je kunt online de juiste banden bestellen en een afspraak inplannen. Ze stonden direct klaar zonder wachttijd. Zoals ze op hun site ook aangeven banden verwisselen zonder schade. Ik heb helaas al vaker schade gehad met diverse banden wissel bedrijven. Eindelijk één die het kan zonder schade. :thumbup :thumbup :thumbupJa graag. Een how too is altijd makkelijk. Bedankt vast!
Maar ik rijd nooit met mijn lampen uit. Ene kant je bent beter zichtbaar, andere kant het is gewoon mooier. Met APK ook geen probleem mee gehad.
Ach het heeft ook wel weer wat die knipperende lampen. Soort Safety Car gevoel van het Circuit :D
Maar ook de rechtervoet speelt een zeer grote rol. En natuurlijk veel korte stukken binnendoor of juist veel snelweg.
Met 20 inch velgen en verlaging met schroefset en een Sebring uitlaat. :thumb
Zo rij ik rond met ook xenon.
Of gewoon niks om geven om het knipperen. Dat doet hij een keer of 16 en stopt dan. De Canbus stuurt een klein controle signaal. Een gloeilampje heeft mee tijd nodig om te ontbranden en een led niet. Die is er direct. Ik heb hetzelfde, maar neem het voor lief. Een gloeilampje naast Xenon vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Ik had die van mij met Canbus canceler bij XENONL besteld. Geven geen storing op de Canbus als je ze aan zet.Het werkt. Geluid is al zeker twee dagen weg. Tpic mag op slot :thumb
Het is het aanslagrubber met de beschermkap die op en neer over de demper as kan schuiven. Ik heb er een beetje ptfe spray op de as gespoten en de rubber flink op en neer geschoven. Her geluid is nu weg maar voor hoelang is de vraag. Komt blijkbaar vaker voor door een wat droog rubber dat je het kraakhelder hoort. Gisteren had ik de veerpoten compleet gedemonteerd en Uiteraard gemaakt.de lagers waren nog prima en ook de taatspot was nog prima. Ik ben benieuwd hoelang het geluid weg blijft nu.
Bedankt voor het meedenken
Opgelost. De stuurkolom zit met 2 bouten torx 50 vast achter die beschermplaats bij de benen. Deze zit vast in twee slobgaten. In die slob gaten zitten een soort teflon pennetjes die het op zijn plek houden. Als je het stuur te lomp naar achter trekt gaan ze kapot en krijg je die speling. Nu opgelost met andere pinnen en zaakje weer in elkaar gezet. Nieuwe stuurkolom is erg overdreven voor zoiets.
Ik heb het net nagevraagd. Het zou gaan om de speling zit bovenin. Vermoedelijk in de stuurverstelling. Je kunt het stuur zon 2 cm naar je toe trekken ondanks dat de hendel gewoon in zit. Je kunt hem niet naar boven of onderen bewegen echt alleen naar voor en achter duwen. Is dat normaal? Zit dat bij alle vectra’s zo?
Ik rijd nu een jaar of 3 met een AP schroefset. Ben er tevreden over. Stug is hij toch wel met 20 inch. :shock: :D
Ik had net aan de binnenkant nabij de pedalen gekeken of er speling zat op dat kruisgewricht als ik het stuur in en uit trek, maar blijkt niet zo te zijn. Ook van links naar rechts draaien valt zeker binnen de 15 graden dat mijn wielen reageren. Het is gewoon dat je het stuur zo’n 2 cm naar je toe kunt trekken. Terwijl de vergrendelhendel gewoon dicht staat. Of is dat wel normaal en heeft de apk keurmeester ongelijk? Heeft iemand er ervaring mee?
-
AuteurBerichten