Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb zelf ook de standaard 2.5 koppeling, soms als ik heel snel schakel op hogere toeren wil ie net ietsjes slippen.
maar zo rijd ik bijna nooit. dus een 2.5 koppeling voldoet.er worden hier en daar wel wat ( sport koppelingen ) aangeboden, voor aardig wat geld
Tijdje terug dat ik wat gepost heb.
laatste tijd weinig aan de calibra gedaan. dus word het weer eens tijd om enkele dingen te vernieuwen of verbeteren,.To do list:
#Aluminium kleppendeksel monteren .
#Motorkabelboom vervangen ( ivm isolatie die hier en daar loslaat)
#F25 bak vervangen voor een betere F25 ( schakelt op het moment aardig zwaar + de olie word snel grijs)
#Achteras rubbers vervangen+ excentrische bussen voor de draagarmen om het camber terug te stellen.
#Uitlaatspruitstuk pakkingen vervangen
#Voorpijp vervangen
# Bedieningspaneel kachel vervangen,
# Olie +Filter
# X30XE op kenteken zettenbehoorlijk werkje alles bij elkaar, zal proberen wat foto,s te maken hier en daar
Alweer een jaar geleden bijna,
2slow, inderdaad ik ken heel het circuit niet, je durft ook nog niet hard te gaan.
alles komt wel voor bij razen :D7 augustus 2016 om 15:45 In reactie op: Koppakking en distributie vervangen van een Vectra c 3.0 V6 #18324177inderdaad Cookie een pm sturen, advies is wel met die motor om het iemand te laten doen die het vaker heeft gedaan, scheelt tijd en onnodig gerommel.
Gister 25-07-2016 op de Nurburgring Nordschleife Gereden.
Hier het filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=CM4GX1uooGs” onclick=”window.open(this.href);return false;Dankje, Ja dat kan zeker, ik tank zelf altijd v-power of 102 als ik in de buurt van zo,n pomp ben
Dit komt vaker voor, enkel bij opel heb ik het nog niet vaak gezien,
En vaak is wel de oorzaak het vliegwiel, lijkt onschuldig zo,n vliegwiel maar schijn bedriegt!Afweging maken, kosten die je er nu in steekt zal je natuurlijk nooit helemaal terug krijgen.
andere kant voor het bedrag wat je er in stop kan je daarvoor wat anders halen ?2700 + donor motor, een fatsoenlijke zal rond de 1000- a 1700 zitten tikt het toch aardig aan zo!
Afgelopen maandag bij Miruni geweest ( R&N Engineering ) voor het afstellen van de Calibra
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IHINQbqdG-4[/youtube]
Strippen heb ik speciaal spulletje voor van een autoschade bedrijf hier in de buurt :D
Toch nog een paar update,s gedaan.
dit keer een echte schroefset gemonteerd Gemaakt door hans-bloemers
Had er eerst een set onder van tatechniks, maar dat is werkelijk bagger!Had zelf 2 veerpoten bij maurice89 gekocht en die zijn bij hans terecht gekomen
zo doende heeft hij ze omgebouwd, enkel bleek er nog wel een slecht lager in te zitten
die ook direct vervangen.
Omdat ik nu toch bezig was met de veerpoten en dergelijke ook het stuurhuis vervangen de oude had aardig speling.
Helaas bleek het een verkeerd stuurhuis te zijn, zit behoorlijk verschil in stuurhuizen, met name in het aantal omwentelingen 2.75 of 3.25 ook nog verschil in middenstand van stuurhuizen.
nu is mijn oude stuurhuis opgestuurd om te kijken of er nog een nieuwe is, zo niet word mijn oude gereviseerd.Aangezien ik met dit schroefset nog een tikje lager kan dat ook maar gedaan :)
En helaas schade gereden aan 1 van me velgen,,, stoeprandje :(
Ik ga het nog niet laten fixen, ik ga eerst nadenken of ik geen andere velgen wil. Als het gefixt word moet er een andere kleur op
Dat mogen straks een hele hoop wagens niet meer bepaalde steden in., aangezien nu bijna elke wagen een groene sticker heeft ipv blauw ( euro 6 )
Nu het verhaal nog even af maken.
Alles inladen
motortje er uit :)
daarna alles over zetten van de x25. + secundaire luchtpomp leidingen op de spruitstukken verwijderd.
motorruimte ook weer netjes dankzij MR.F
Motor sloeg vrij snel aan, heeft nog wel een poosje staan tikken omdat het blok
zelf al een jaar of 3 stil heeft gestaan.Helaas ook de versnellingsbak die ik eerder gekocht had bleek ROT te zijn, klonk alsof ik altijd in mn achteruit reed
Gelukkig nog een bak te pakken gekregen van een bekende :)
Vandaag nog een chip ontvangen voor de ecu.- Later wil ik nog een keer op de bank
met dank aan
Uitlaat is ook aangepakt.
Wat er nog gaat gebeuren is:
Custom veerpoten laten maken ( schroefset tot -120 mm )
Ander stuurhuis of nieuw, huidige zit wat speling op:thumb
Dit komt waarschijnlijk omdat je de auto weg zet, met een warme verwarming. voor de volgende keer als het weer vriest, het laatste stukje de kachel op koud of lauw zette.
6 februari 2016 om 17:51 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292633Nee Berr deze blijft :D
Peter,
Ja komt een andere uitlaat op zodra het andere blok er in gaat wil ik de uitlaat ook mee pakken,
Dan links en recht een rond sierstuk :)
6 februari 2016 om 15:41 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292630Motor staat ondertussen gereed,
heb vorig jaar nog een schroef set gehaald op ESSEN-Motorshow deze gemonteerd
Met nieuwe draagarmen/stuurkogels/remschijven/remblokken.
Ook zijn de velgen nog opnieuw gepoedercoat.
ook nieuwe bbs naafkapjes
Uiteraard alles uitgelijnd
Enigste wat er nu nog gaat gebeuren is de 3.0 er in + betere versnellingsbak/koppeling
uitlaat word ook aangepast :)Your score: 18 / 20
Heel goed! Je bent een kenner!Heb jij het beter gedaan dan je vrienden? Daag ze uit op Twitter of Facebook!
Welkom,
Ja voor de z20let motor is een leh turbo en chip wel een must, :thumb
heb je nog wat :kewlpics van je zaf ?
( van de navigatie weet ik niks van )
@xladage wrote:
Als hij écht 304 PK heeft… dan is hij illegaal op de weg, aangezien hij dan herkeurt had moeten worden bij de RDW
Je moest eens weten hoeveel mensen met een chip of upgrade rijden, Wie gaat dat nou op kenteken zetten ?
22 december 2015 om 21:38 In reactie op: Zien mobiele flitsers als het om een vrachtwagen gaat? #18305622zien ze denk ik aan het soort kenteken
Hoeveel km heeft de wagen gelopen ?
er zijn namelijk ook problemen met de ketting van deze motor.
Er zijn ook rubber varianten met sensor er aan. Maar die zien we niet echt veel, Denk niet dat er sensoren achter zitten.
Dat moet volgens mij wel mogelijk zijn, ieder geval wij kunnen het met onze sensoren wel
Check de ventielen eens of het een rubber ventiel is of aluminium.
vaak als er zo,n aluminium ventiel in zit zit er vaak een sensor achter.
Wij hebben pas de apparatuur aangeschaft om de sensoren herkenbaar te maken aan de auto.
als je de corsa e velgen gaat monteren zullen de sensoren niet herkent worden door jou corsa D.Jou huidige sensoren die moeten eerst uitgelezen worden de code die daar uit komt ( programmeer je in de 2e set wielsensoren )
zo hoef je bij wissel van wielen niet continu herkenbaar te maken.Ik denk dat de dealer je een nieuwe set aan probeert te smeren, hier ter vergelijking onze prijs voor 4 ventielsensoren incl. Programmering en montage € 200-
5 december 2015 om 13:29 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193253Moooi, wat heb je er voor betaalt voor de strip ?
Nokian zijn zeker goede banden. Wij hebben ze veel verhuurd eigenlijk nooit klachten over gehad.
( offtopic ) Conti ts850 behoord tot 1 van de beste winterbanden, Wat wij veel verkopen is michelin alpin/ conti ts 850 / vredestein snowtrac 5, En niet gedacht maar de Michelin crossclimate is een opkomende band aan het worden ( al is het een 4season band )
Welkom,
en veel rijplezier,
heb je ook nog wat :kewlpics van je wagen ?
Gok: Thermostaat blijft dicht zitten, voel eens aan alle koelslangen van de motor bij warme motor,
of waterpomp doet niks meer. Gaat je ventilator wel aan ?
-
AuteurBerichten