Corsa D ultimate edition + TPMS-sensoren

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D ultimate edition + TPMS-sensoren

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274474
    brechtiebe
      Lid sinds:
      6 December 2015

      Geachte Forumleden,

      Ik heb een Corsa D ultimate edition BJ2014 die uitgerust is met een bandenspanningscontrolesysteem. Ik wil graag een setje 2dehands winterbanden+velgen kopen.
      Ik weet enkel niet zeker of mijn corsa uitgerust is met TPMS sensoren in de velgen, of als dit via de ABS sensoren gemeten wordt.
      Waarschijnlijk zijn de laatste auto’s type CORSA D met tpms sensoren. Volgens de dealer wel, maar die had weinig tijd om het uit te zoeken/bekijken.
      Ik zou een setje van een CORSA E op de kop kunnen tikken, waarschijnlijk uitgerust met sensoren.

      Nu heb ik enkele vragen:
      Hoe kan ik met 100% zekerheid weten of mijn CORSA D uitgerust is met tpms sensoren?
      Zijn alle CORSA E met sensoren?
      Kunnen de sensoren van een CORSA E, werken op een CORSA D?
      Moeten deze sensoren elke keer bij velgenwissel ingelezen worden door de dealer?
      Kunnen deze 2 sets (winter en zomervelgen) in het geheugen geplaatst worden? zodat er slechts 1x programmatie noodzakelijk is?

      Alvast bedankt

      Brechtiebe

      #18303873
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Check de ventielen eens of het een rubber ventiel is of aluminium.

        vaak als er zo,n aluminium ventiel in zit zit er vaak een sensor achter.

        Wij hebben pas de apparatuur aangeschaft om de sensoren herkenbaar te maken aan de auto.
        als je de corsa e velgen gaat monteren zullen de sensoren niet herkent worden door jou corsa D.

        Jou huidige sensoren die moeten eerst uitgelezen worden de code die daar uit komt ( programmeer je in de 2e set wielsensoren )
        zo hoef je bij wissel van wielen niet continu herkenbaar te maken.

        Ik denk dat de dealer je een nieuwe set aan probeert te smeren, hier ter vergelijking onze prijs voor 4 ventielsensoren incl. Programmering en montage € 200-

        #18303874
        brechtiebe
          Lid sinds:
          6 December 2015

          De ventielen zien er volledig rubber uit…
          Kan ik dan met zekerheid zeggen dat ze geen sensor bevatten?

          En zouden sensoren van een corsa E geprogrameerd kunnen worden voor de corsa D?

          #18303875
          brechtiebe
            Lid sinds:
            6 December 2015

            Edit
            *geprogrammeerd

            #18303876
            Vannos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2010

              Er zijn ook rubber varianten met sensor er aan. Maar die zien we niet echt veel, Denk niet dat er sensoren achter zitten.

              Dat moet volgens mij wel mogelijk zijn, ieder geval wij kunnen het met onze sensoren wel

              #18303877
              Toestra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2010

                Opel gebruikt op haar huidige modellen alleen het bandenspanningssysteem welke via TPMS-sensoren in de velgen de bandenspanning meet. Het systeem van meten via de ABS-sensor komt niet voor.
                Voor haar nieuwe modellen (Adam, Astra-K, Corsa-E, Karl, Meriva, Mokka) gebruikt Opel tegenwoordig standaard rubberen ventielen met TPMS-sensoren.

                De TPMS-sensoren in velgen voor de Adam en Corsa-E zijn zonder probleem te programmeren op de Corsa-D met bandenspanningssysteem.

                #18303878
                0Rudy0
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2005

                  Als je in de Corsa een dds schakelaar heb dan heb je geen Tpms met losse sensoren in de velg maar gaat het volgens mij inc abssensoren….en heb je alleen een controle lampje in je insturmentenpaneel
                  Gr.

                  #18303879
                  p2d38a
                    Lid sinds:
                    2 November 2015

                    Ik heb dezelfde auto en dezelfde vraag.
                    Is het opgelost? Zo ja wat is de oplossing?

                    #18303880
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      @0Rudy0 wrote:

                      Als je in de Corsa een dds schakelaar heb dan heb je geen Tpms met losse sensoren in de velg maar gaat het volgens mij inc abssensoren….en heb je alleen een controle lampje in je insturmentenpaneel
                      Gr.

                      Nee klopt niet heb al meerdere d corsa’s gehad met een schakelaar en sensoren in de wielen.

                      #18303881
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        @p2d38a wrote:

                        Ik heb dezelfde auto en dezelfde vraag.
                        Is het opgelost? Zo ja wat is de oplossing?

                        Als je sensoren hebt in de wielen.
                        Kan je evt bij een banden boer kopieën laten maken.

                        Dat zijn universele sensoren die ze klonen.
                        Die zenden dan de zelfde signalen uit als de originele sensoren. Opnieuw programeren na een banden wissel is dan niet nodig.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.