Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb geen idee, de parrot was al aanwezig bij aanschaf van de Zafira. Ik denk dat hij er los inhangt, maar eventueel kan je hem ook wel ergens aan vastplakken met dubbelzijdige tape denk ik? Heb je sowieso geen kans op gerammel.
Succes ermee!Qua prestaties ontlopen de 1.8 (140PK) en 2.2(155PK) elkaar niet enorm veel. Echter zal de 2.2 met het rijden met aanhanger of caravan veel soepeler rijden door de veel hogere trekkracht, 220NM tov. 175 NM. Toch wel een wezenlijk verschil. Daarnaast lijkt (heb persoonlijk geen ervaring) de 2.2 me ook vele rustiger, mede door de 6 bak. Door het 6e verzet ligt het toerental op de snelweg veel lager zo’n 3100 rpm voor de 2.2 en 3600/3700 voor de 1.8 (bij 120km/u).
Daarnaast heeft de 2.2 links en rechts een uitlaatpijpje, mooi in balans dus :wubDe business uitvoering mist vaak toch wel wat leuke extra’s als lichtmetalen wielen, links+rechts gescheiden climat control, navigatie (evt. met kleuren scherm), regen & licht sensor, (half) lederen bekleding, audio systeem met 7 speakers ipv. 9 speakers, elektrische ramen achter, en vast nog wel wat meer :P.
Ik zou lekker de tijd nemen en een mooie rijk uitgeruste 2.2 scoren:thumbup!
Btw, de 1.8 weegt meestal op kenteken ong. 1290 KG, de 2.2 meestal 1350. En zal dus nagenoeg altijd in dezelfde wegenbelasting categorie vallen.
Marcel,
Naar een V6 Diesel moet je ook niet luisteren als hij stationair draait. Ga liever luisteren vanaf zo’n 1500 toeren:wub
[youtube]jP206Ro7Nh4[/youtube]Dat klinkt zóó lekker!:agent
[rquote=1917203&tid=99742&author=Sjeffke]Gisteren met de clio 1.8 rsi 197 op de navigatie…
Met de Vectra op de navigatie 225 gegaan en dat was nog niet op top. Was met de 2.5 V6 CDX.[/rquote]
Die Clio 1.8 RSI is een Clio 1 toch?
Dan lijkt me 197 ook wel hard zat! Mijn ouders hebben de gewone ‘1.4’ versie. Heb hier een keer met 186km/u op de navi bij in gezeten. Vond ik wel hard zat:oKomt mij niet bekend voor. Ik weet eigenlijk niet of die knop er af kan of niet. Anders zou je de verbinding tussen de knop en het systeem kunnen nakijken.
Dat heeft de Zafira van mijn ouders ook af en toe. Weet alleen niet of het door het roetfilter komt of niet.
De 1e keer vernomen tijdens zeer lange tijd langszaam rijden, toen kwam het ook door de luchtroosters het interieur in. Later nog een keer vernomen tijdens een tankstop (5km voor thuislocatie). Stank die tijdens het openen v/d deur binnenkomt. 5 minuten later thuis aangekomen, helemaal niks meer te ruiken :hmmz7 april 2011 om 07:17 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849606De 100 & 120 PK versies zijn exact hetzelfde blok in het geval van de Zafira. Alleen andere software.
Bij EDS (In Marl, Duitsland) zijn ze beide te chippen naar ongeveer 160 PK. Zie hier.
EDS is gespecialiseerd in chiptunen van met name Opels. In het Vectra subforum is hier een topic over te vinden.Overigens is het lees bij ons overal strak. Geen scheurtjes ed.
250.000-300.000 gestemd.
Onze oude Astra F waarvan we afgelopen zomer afstand hebben gedaan had 263.000 gelopen. Was motorisch nog lang niet af, echter de carrosserie werd wel minder. Zie hier de review op Autoweek.nlOnze huidige wagen, een Zafira CDTI van ’06 is gisteren net de 200.000 gepasseerd. Toch weer een mijlpaal!
Fijne wagen waarvan de review HIER te vinden is.
:angelBlijven dikke wagens die J’s. Zet hem voor de gein eens naast een Astra F :o.
En tsja, die sideskirts ed. Niet echt mijn smeek. Wanneer de 1.6 Turbo erin had gelegen misschien wel. Zo vindt ik het een beetje ‘ik wil het wel maar kan het niet’ look. Echter iedereen zijn eigen smaak, gelukkig wel anders reed iedereen in dezelfde auto.
Goed dat je de oplossing hier plaatst!
[rquote=1908172&tid=143247&author=wijnandsr]probleem is opgelost het zat hem in de lichtschakelaar. Jammer dat er zo weinig mensen gereageert hebben. Zo werkt het forum niet naar behoren.[/rquote]
Echter vindt ik dit wel een beetje rare reactie. Iedereen op het forum is hier op vrijwillige basis om anderen te helpen.
Binnen een dag was er ook al een reactie, en vergeet niet; er zijn nou eenmaal niet zoveel mensen met een Sintra. Zeker niet hier op het forum bij mijn weten.6 april 2011 om 09:15 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849602Onze Zafira van sept. 2006 is gisteren net de 200.000 gepasseerd. Stuur is nog perfect, denk inderdaad dat goed schoonmaken goed helpt. Onderkant van de deuren is bij ons gewoon strak en in de motorkap zit 1 klein deukje door een gevallen boomtak.
Van de ’05 en 1e helft ’06 Zafira’s is de middenarmsteun inderdaad om te huilen. Deze gingen naar verloop van tijd ook doorhangen. Volgens mij was hier ook een gratis modificatie voor (?).
Onze middenarmsteun is dan ook nog perfect.
Over het 120 of 150 PK verhaal. Kies alleen de 150PK variant als je ook van plan bent deze 150 PK’s regelmatig aan te spreken. Wanneer dit niet gebeurd zal het qua onderhoud een dure wagen worden ivm. met het inlaatspruitstuk wat gaat verstoppen.
Vandaar ook dat wij voor de 120PK variant hebben gekozen. Deze komt prima mee in het verkeer, al zou af en toe een beetje extra power niet weg zijn:angelOnze ‘B (sept ’06) roest ook een beetje:fy1. Achter de chroomstrip op de achterklep…
Wisser achterop zou ik niet willen missen. Is wel mooier zonder, maar zie graag wat door de achterruit.
Overigens sehr schöne Signum mit doppelauspuff!:sleeping
Trekt machtig zo’n 2.8 V6. Misschien moet je hem nog even langs EDS brengen?[youtube]IBdAFigx6rs[/youtube]
Deze Signum is bij EDS fase 1 gechipt.
[rquote=1906450&tid=145618&author=Frank1607]…Diesen???mahhaa
bedoel diesel ntrl[/rquote]Naar mijn weten moet bij de diesel de riem vervangen worden bij 150.000km, levensduur weet ik niet. Zitten namelijk veel eerder aan 150K:sleeping
Een Zaifra uit 2006 met een X18XE? Moet dat niet een X18XEP zijn:hmmz?
huh, heb er nog nooit een onderdeel zien zitten:o!
Zal straks toch eens even kijken, ben nu zeer benieuwd:PKlopt wat hierboven staat.
In ieder geval bij onze Zafira ook zo. Wij hebben 3 knoppen, van links naar rechts ; temperatuur, blaasrichting, aanjager snelheid.
De middelste knop kan ook ingedrukt worden. Wanneer de auto op contact staat kan ja hier de automatisch gekozen blaasrichting en fan-snelheid instellen. Langzaam, normaal & hard.Nog een leuk weetje (werkt tenminste zo bij de Zafira). Als je de auto uitzet en je drukt de middelste knop nog een keer in, dan blijft de fan nog even na draaien. Om zo bijv. nog alle kou uit de airco te krijgen ‘s zomers.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat een kr scherm is.
Op een CD70 werken alleen de GID (grafisch, zwart/wit) en de CID (kleur).Is dit dezelfde ook nog :wub?
Ik geloof dat 5% overbelading door de vingers wordt gezien (weet ik niet zeker!).
Je auto zal het best kunnen hebben, zeker als je het max treingewicht (maximum massa auto+aanhanger) niet overschrijd. Echter kan het best zijn dat je verzekeraar niets wil uitkeren als je met een aanhanger rijdt met een beladen gewicht wat niet achter de trekkende auto mag.Zafira A is volgens mij aardig stevig geveerd en zal dus niet zo snel ‘doorhangen’.
Wij hebben een Zafira B welke volgens mij zachter geveerd is. Met 7 volwassenen aan boord moet je wel even rustig over de drempels heen, echter totaal geen problemen. Trouwens wel even je koplampen verstellen!
Daarbij komt nog eens dat hulpveren vaak (niet altijd!) het solo rijgedrag laten veranderen, wil nog best eens stuiteren bij drempels.Ik zou zeggen, maak je niet druk! 2 Volwassen in de ‘kofferbak’ weegt wel wat meer als een lading bagage (voornamelijk omdat het zwaartepunt verder achter de as zit).
[rquote=1894554&tid=109983&author=speaker]Scheelt 3km op 100km , Dus dat valt wel mee hoor !!
![/rquote]Afwijking is toch niet nodig? Dacht dat je in de boordcomputer de bandenmaat kon instellen zodat je geen afwijking hebt. Zal wel met op-com of tech2 moeten denk ik zo:thumbup
[rquote=1894214&tid=144563&author=speaker]Misschien
( vraag me toch wel eens af waarom de Signum miet gewoon in dat gedeelte staat !?! ) [/rquote]Dat vroeg ik me nou dus ook al af. Gezien ze nagenoeg identiek aan elkaar zijn!
Vandaag de zomerset v/d Zafira even helemaal schoongemaakt (zijn vies de schuur in gegaan :cry). Maar onze originele velgen hebben een ET waarde van 37.
-
AuteurBerichten