Aankooptips Vectra C2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aankooptips Vectra C2

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235993
    Rob-Epe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2005

      Zou graag willen weten wat een goede keus is…
      We willen gaan voor een Vectra C.

      Mijn voorkeuren:

      – C type 2, vanaf 2007/2008
      – GTS (5-deurs hb)
      – groter dan 1.8 16v en benzine (of is een 1.8 meer dan genoeg ??? )
      – minstens half-lederen bekleding
      – weinig km’s (het liefst onder de 55dkm

      Wie weet wat elke uitvoering precies inhoud ???
      Kwam de volgende uitvoeringen tegen:
      (Volgens mij zetten sommige bedrijven er maar gewoon wat bij…)

      – Temptation ( + Excel ???)
      – Business
      – 2.0 Turbo
      – Sport
      – Edition
      – Executive
      – Cosmo
      – Executive OPC Line N

      Wat houd DGI precies in ??? En wat weegt iedere uitvoering icm met welk blok ???

      Loont het om een auto in te voeren ??? En wat kost dat ongeveer ??? Hoe bereken je de BPM enzo ???

      Alvast bedankt voor de reacties… Astra rijder wil Vectra rijder worden :angel

      #17859898
      Opelkees
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 September 2007

        1.8 140pk is goed te doen
        de oude 1.8 met 125pk heeft erg veel werk met een Vectra vind ik.

        business uitvoering heb ik ook gekocht wel navi ecc maar geen leer en mooie wielen (heb ik er zelf opgezet)
        Temptation heeft meestal wel leuke wielen maar is geen bijster bijzondere uitvoering
        2.0turbo vrij zeldzaam wel superfijn!
        executive is altijd wel vrij luxe volledig leer kleuren navi regensensor leuke wielen (cosmo komt op t zelfde neer geloof ik)
        sport heeft half leer standaard en 17inch standaard
        opc line heeft op de gts hele andere bumpers
        DGI betekend de direct ingespoten bij de 2.2 benzine word direct in de cilinder ingespoten ipv inlaatspruitstuk

        hoop dat je er wat mee kunt

        mijn auto die ik als business gekocht heb is inmiddels zo:


        heb t stoffen interieur vervangen voor een half lederen uit een sport

        #17859899
        twistam
          Lid sinds:
          18 June 2007

          Qua prestaties ontlopen de 1.8 (140PK) en 2.2(155PK) elkaar niet enorm veel. Echter zal de 2.2 met het rijden met aanhanger of caravan veel soepeler rijden door de veel hogere trekkracht, 220NM tov. 175 NM. Toch wel een wezenlijk verschil. Daarnaast lijkt (heb persoonlijk geen ervaring) de 2.2 me ook vele rustiger, mede door de 6 bak. Door het 6e verzet ligt het toerental op de snelweg veel lager zo’n 3100 rpm voor de 2.2 en 3600/3700 voor de 1.8 (bij 120km/u).
          Daarnaast heeft de 2.2 links en rechts een uitlaatpijpje, mooi in balans dus :wub

          De business uitvoering mist vaak toch wel wat leuke extra’s als lichtmetalen wielen, links+rechts gescheiden climat control, navigatie (evt. met kleuren scherm), regen & licht sensor, (half) lederen bekleding, audio systeem met 7 speakers ipv. 9 speakers, elektrische ramen achter, en vast nog wel wat meer :P.

          Ik zou lekker de tijd nemen en een mooie rijk uitgeruste 2.2 scoren:thumbup!

          Btw, de 1.8 weegt meestal op kenteken ong. 1290 KG, de 2.2 meestal 1350. En zal dus nagenoeg altijd in dezelfde wegenbelasting categorie vallen.

          #17859900
          jutoma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2005

            Ik heb zelf drie weken geleden een 1.8 140pk vectra station C2 gekocht.
            Ik vind hem soepel rijden en krachtig genoeg, de uitvoering is volgens de garage Cosmo.
            Volgens de verzekering is het een Executive.
            Er zit van alles op leer, dvd90 enz.

            mvg,
            Martijn

            #17859901
            Rob-Epe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 August 2005

              @ Opelkees: :thumbup mooie auto !!! Hoop er ook zo 1 te vinden.

              Wat betreft de extra’s die ik wil zijn de Vectra’s dunbezaaid zowel in NL als in D :(
              Denk dat dit wel een beste zoektocht gaat worden… De kleur SilverLightning geniet de voorkeur al :angel

              Is ESP standaart of een optie ???

              #17859902
              janneman vectra c
                Lid sinds:
                19 October 2008

                Ik heb een 2.2 benzine gehad welliswaar de oude 147pk maar als ik het nog een keer moest doen ging ik voor een 2.0 turbo omdat ik de 2.2 niet zo super vond om een caravan mee te trekken.(ik ben misschien wel wel te veel eisend)
                Zeker ook omdat je zoekt in de jaren 2007-2008 lijkt het dat je wel een redelijk budget hebt.

                Jan

                #17859903
                Opelkees
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 September 2007

                  [rquote=1919469&tid=146854&author=Rob-Epe]@ Opelkees: :thumbup mooie auto !!! Hoop er ook zo 1 te vinden.

                  Wat betreft de extra’s die ik wil zijn de Vectra’s dunbezaaid zowel in NL als in D :(
                  Denk dat dit wel een beste zoektocht gaat worden… De kleur SilverLightning geniet de voorkeur al :angel

                  Is ESP standaart of een optie ??? [/rquote]

                  mooie kleur he:D staat op de GTS veel sjieker als starzilver vind ik.


                  @twistam
                  business op de C2 heeft heel vaak wel climate control en navi. staat wel op 16inch design wieldoppen en geen leer bijvoorbeeld. ik heb ook en business gekocht. zo kocht ik m:


                  scheelde mij heeel veel geld tegen bijvoorbeeld een executive.
                  zelf leer en dikke wielen op de kop getikt voor niet teveel geld.
                  maandag nog even een dimmende binnenspiegel inbouwen:D

                  ennuhhh die dubbele einddemper zit er ook snel onder:

                  #17859904
                  Droeftoeter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 August 2010

                    Ik zou lekker voor een 2.2 station gaan, lekker ruim en deze blijft ook in de zelfde wegenbelasting groep van 1350 t/m 1450.

                    #17859896
                    henry.kummeling
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 January 2005

                      ik heb nu zelf een paar maanden een gts 2.2 dit bevalt me goed zelfs met een hut erachter
                      ik vindt het als je een lichte kleur zoek het kleurverschil zo erg mbt de bumpers en de rest van de auto
                      daarom heb ik een zwarte gekocht

                      #17859895
                      Rob-Epe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 August 2005

                        @ Janneman: Tja wat is budget, wil een jonge auto met weinig km’s, en met wat leuke opties… maar heb ook wat in te ruilen, en betaal echt niet de volle mep. Garage-prijzen moet je over onderhandelen… daar gaat iedere garage ook van uit dat je dat doet.

                        @ Droeftoeter: Vectra Station vind ik wel wat hebben… maar voor de vrouw te groot, al is een GTS dat ook wel.

                        @ Henry: Dat met het kleurverschil op een lichte auto klopt gedeeltelijk… dit komt door gespoten kunststof en metaal, op mijn huidige G zie je dat ook, maar als je van een andere hoek kijk is het gewoon helemaal hetzelfde.
                        Als we DE auto vinden… dan boeit de kleur denk ik ook niet meer. Zwart moet je meer schoonhouden, maar daar heb ik nu het mooiste sealingsproduct voor gevonden :D

                        Bij komt er echt geen hut achter… voor mijn vakanties ga ik meestal naar een ander continent.
                        De Vec moet lekker rijden en niet te gulzig zijn, 1 op 14 vind ik heel acceptabel… maar zuiniger mag ook.

                        #17859897
                        Droeftoeter
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 August 2010

                          Bij komt er echt geen hut achter… voor mijn vakanties ga ik meestal naar een ander continent.
                          De Vec moet lekker rijden en niet te gulzig zijn, 1 op 14 vind ik heel acceptabel… maar zuiniger mag ook.

                          Dat heb ik nou ook, dit jaar met de hele family naar Mexico king: . Maar dat 1 op 14 dat ga ik echt niet redden hoor met mijn 2.2 direct ingespoten benzine en zeker niet met de airco aan. Heel misschien op de snelweg maar gecombineerd is het gewoon 1 op 10.6.
                          Als de station te groot is dan zou ik zeker voor een GTS gaan, deze is ook mooi en heeft ook de laadruimte voordelen. En de sedan :puke

                          En dit is natuurlijk de mooiste……Die van mij.

                          :jerry :jerry :jerry

                          #17859905
                          dopelmobiel
                            Lid sinds:
                            12 May 2011

                            Maar ja aankooptips voor een vectra c :

                            Zelf heb ik de vectra c uit 2004 2.2 16v. Die rijdt echt super.

                            Minpunten zijn :
                            de clips van het interieurfilter breken makkelijk af. Let daar dus op.
                            De lak onder de handgrepen van de portieren ligt er snel af. Bij de tankdop krijg je snel krassen.
                            Kijk ook ff of de juiste accu erin ligt en uit welk jaar die is.
                            De trunkrelease vind ik een minpunt. Voor iedere keer, dat je de kofferbak openwilt moet je op de knop op je sleutel drukken of in de auto.
                            De airco moet goed bijgevuld zijn. Bij mij blaast ie warme lucht, dus dat moet ook weer gebeuren.
                            De thermostaat was al meteen stuk bij aanschaf (bleef open staan). Ik weet niet of dat het zwakke punt is ? Het metertje van de koelvloeistof komt dan niet omhoog.
                            Trillingen in het stuur boven de 100. Ligt aan balanceren van de wielen.
                            Er zit geen achterruitenwisser op de auto. Bij mn astra zat die er wel op en bij regen wel zo handig.

                            #17859906
                            PAASHAAS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 November 2004

                              Typische Vectra C kwaaltjes :

                              – Cuppende achterbanden (oorzaak –> defecte draagarmrubbers)
                              – Wiellagers Achter
                              – Stuurkogels
                              – Schokbrekers Achter
                              – Bij de 2.2DTI motor, check de turboslang op slijtage
                              – Het lakwerk van de stijllijsten laat naar verloop van tijd los
                              – Versleten stabilisator rubbertjes
                              – Kraakgeluiden uit het voorgedeelte van het voertuig. Oorzaak: Onjuiste afstemming tussen veer en veerschotel
                              – Geluiden van de achteras. Oorzaak: Schroeven stabilisator aan achteras (LZ en RZ) kunnen losraken

                              #17859907
                              evertfisherman
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 December 2009

                                Een puntje waar je op kan letten is de kachel en de airco.
                                Bij mij deden alle blaasstanden het niet. Het was zachtjes of keihard blazen. Behoorlijk irritant.
                                Ik had dit nog onder garantie laten verhelpen.
                                Dus ik zou zeggen kijk ook even of alle standen werken.

                                Maar ik hoor wel vaker dat vectra C rijders wat (kleine) mankementen met de kachel hebben.

                                groet,

                                Evert.

                                #17859908
                                mike hammer
                                  Lid sinds:
                                  7 November 2009

                                  Ik rij ook een C2 heb er nu 55 dzd km op echt een super lekkere reis auto.
                                  En welk merk je ook koopt je kan altijd een keer pech hebben.
                                  veel succes met zoeken.

                                  #17859909
                                  aapje1963
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 July 2006

                                    En soort vectra en of welke kleur en afkraken andere modellen en kleuren, vind ik….. een beetje kinderachtig

                                    Niet een andermans trots afkraken :wors

                                    Natuurlijk zijn dit grapjes toch :thumbup

                                    Maar dit is mijn mening.

                                    #17859910
                                    janneman vectra c
                                      Lid sinds:
                                      19 October 2008

                                      @aapje1963 wrote:

                                      En soort vectra en of welke kleur en afkraken andere modellen en kleuren, vind ik….. een beetje kinderachtig

                                      Niet een andermans trots afkraken :wors

                                      Natuurlijk zijn dit grapjes toch :thumbup

                                      Maar dit is mijn mening.

                                      ? Rob-Epe vraagt toch om dingen waar hij op moet letten,dus er word vanalles opgenoemd.

                                      Ik heb er ook nog een voor de C modellen, de laspunten aan de zijkant van de deur(slotkanten) willen wel eens gaan roesten, heb ikzelf ooit na 5 jaar laten herstellen onder garantie.

                                      Gr Jan

                                      #17859911
                                      Rob-Epe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 August 2005

                                        Misschien dat de volgende auto dan maar geen Opel wordt… heb diverse merken gereden, maar nooit echt zelf in bezit gehad… alleen maar Opel, misschien wordt het tijd voor iets anders….

                                        Zou zo 1-2-3 niks anders weten dan een BMW, 5-serie :wtf

                                        #17859912
                                        opel-limbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2007

                                          Zoals al reeds eerder in dit topic vermeld zal ieder merk zijn eigen problemen hebben. Ik denk dat het ook een kwestie van geluk is bij het kopen van een gebruikte auto.

                                          Suuk6 met je keuze.

                                          Greetz Roel met een C.

                                          #17859913
                                          janneman vectra c
                                            Lid sinds:
                                            19 October 2008

                                            @Rob-Epe wrote:

                                            Misschien dat de volgende auto dan maar geen Opel wordt… heb diverse merken gereden, maar nooit echt zelf in bezit gehad… alleen maar Opel, misschien wordt het tijd voor iets anders….

                                            Zou zo 1-2-3 niks anders weten dan een BMW, 5-serie :wtf

                                            Ik heb nu een MB E klasse en daar had ik binnen een week meer onkosten aan dan aan Mijn Kadett,Omega,Vectra GTS en mijn C2 station bij elkaar, en kennis heeft pas een BMW 530 (2004) gekocht en die bevalt ook niet. Tja wat moet je dan, tis net als Opel-Limbo zegt je moet er geluk me hebben en ieder merk heeft z`n problemen.

                                            Gr Jan

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.