Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik woon in Den Haag, maar werk in de buurt van Amsterdam. Ben ook best bereid er een stukje voor te rijden :)
7 maart 2011 om 15:58 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670589Zoals ik het lees krijg je voor 540 euro de hele santenkraam, dus incl. vliegwiel?
Lijkt me niet dezelfde kwaal. Het is bij mij alleen een heel klein hikje, en dan eigenlijk alleen waarneembaar met Texaco diesel in de tank. Met BP of Shell gebeurt het misschien 1x per 3 dagen.. Daarnaast roet de mijne totaal niet!
Waar kan ik die mapsensor vinden?
Vanmiddag wel geprobeerd de turbodruksensor los te halen, om die te kunnen reinigen, maar m’n EGR zit in de weg. Van de week nog maar een middagje klussen denk ik..
Top, thanks.
Maarrrrr is dat de oorzaak van ‘mijn’ gehik?Ben benieuwd. Ik ben ook van plan mijn Vectra Z19DT over de 300.000 te sturen!
Wat voor geluid brengen versleten draagarmbussen voort? Ik hoor bij mijn auto ook vreemd gebonk rechtsachter, maar diverse monteurs zeggen nergens speling te kunnen ontdekken…….
Volgens mij zit daar gewoon een pijlstokje voor, ergens?
Mijn probleem is er overigens nog steeds, komt toch bij het vliegwiel weg denken ze..
Bakolie niet gecheckt nog. Heb wel ontdekt dat het meer een soort resonans lijkt te zijn. Als ik hem namelijk volgas doorhaal tot 5k rpm dan is het geluid bij 4500rpm ook te horen. Als ik hem op dat toerental vast hou dan resoneert ie een eind weg, maar dat is wel precies het soort geluid wat ik bedoel
Ben bang dat het op een filmpje niet te horen is. Hij klinkt iig niet zoals dat geratel in bovenstaand filmpje!
Ik ga vanavond ff een stukje rijden met een bevriende monteur, kijken wat dat brengt.
Dit heb ik gepost op een ander forum, helaas daar ook weinig reacties:
“Ik heb een raar probleempje met mijn gezinscontainer, een Vectra-C Station;
Eigenlijk al sinds de aanschaf (170k km, momenteel 210k), maar met name de laatste tijd heb ik sterk het vermoeden dat er ergens speling op de achterwielophanging zit. Dit uit zich met name in bochten met hobbels er in, bijvoorbeeld boomwortels onder het asfalt op een rotonde. Er komt dan flink wat dof gebonk van rechtsachter en in mindere mate van links. M’n monteur heeft de hele wielophanging gecheckt, meerdere keren zelfs. Hij zegt echter niets te kunnen vinden.. Uitlaatrubbers zijn wel vervangen, dus dat kunnen we uitsluiten. Ook de schokdempers zijn bij 190.000km rondom vervangen door Monroe Reflex dempers. Volgens de monteur zijn die ook oorzaak van het gebonk, maar dat wil er bij mij eigenlijk niet zo goed in, zeker omdat het niet/nauwelijks te horen is zolang ik rechtuit rijd..
Daarnaast vind ik de auto met name achter erg hobbelig en onrustig, alsof het eerste stukje van de ingaande beweging niet gedempt wordt zegmaar. Ik zou natuurlijk de dempers weer kunnen vervangen, maar kan dat werkelijk de oorzaak zijn? Ze zitten er immers pas 20.000km onder..
Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?”
Storingslampje brandt wel, en gaat uit als de motor gestart is. Daarbij vind ik dat ie lang rond moet draaien voordat ie aanslaat zegmaar.
Een C1 station, zonder sportonderstel.
De voorste dempers doen het ook prima hoor, echt geen klachten over. Het is puur en alleen achter. Net of er 4 bar in de banden zit zegmaar.
Motorsteun?
Dat is echt gewoon een hickup in het motormanagement. Meerdere mensen hebben ‘gerapporteerd’ dat dat weg is nadat ze o.a. bij EDS zijn geweest..
Ik heb er vandaag (achter) een setje Monroe Reflex dempers onder gezet. Scheelde de helft met B6’en, en de achterveren breken toch nooit dus die heb ik lekker laten zitten. Wereld van verschil vergeleken met de oude fietspompen die totaal op waren.
Volgende week worden de voorste dempers gedaan, maar dat doe ik niet zelf. Of is dat stiekem toch best te doen zonder brug en met beperkte sleutelervaring?
Dat klinkt precies als hetgeen ik hebben wil. Originele veren breken nogal snel begreep ik, maar zijn er betere veren met de originele hoogte verkrijgbaar? Ik heb op dit moment 16″ eronder zitten en icm verlaging ziet dat er niet uit. 17 inchers zitten momenteel niet in de planning, dus vandaar m’n wens voor de originele hoogte..
Ik zie dat jij die B6’en hebt, hoe bevalt dat? Is jouw auto verlaagd en wat is het verschil tov de originele dempers volgens jou?
Ik hoor het bij mijn auto ook.. Ben nog niet achter de oorzaak, maar het klinkt af en toe best heftig.. Sowieso heb ik het idee dat er her en der wat speling op het onderstel zit, dus dat laat ik binnenkort even checken.
Jongens, jongens, jongens.. Dat is geen koppelingsprobleem, maar ‘gewoon’ een hickup in het motormanagement. Is een update voor, of je laat gewoon je auto chippen ;)
Mijn Z19DT doet het ook. Tussen 2500-3000 toeren bij gas minderen of vlak voor het overschakelen. Gaat soms gepaard met een ‘hikje’, maar altijd dat schavende geluid.
Ik heb het door Simaan laten doen. Zeer, zeer tevreden. Ding werkt echt perfect, veel fijner dan een papegaai.
Ik denk dat mijn vliegwiel ook de geest heeft gegeven. Klinkt bij het aangrijpen van de koppeling als een conservenblik met knikkers er in, geen gehoor! Zijn er meer mensen die een defect vliegwiel hebben gehad? Hoe klonk het, merkte je verder nog iets? Wat kostte de reparatie?
Jep, ik heb de factuur hier liggen..
Bij mij kraakte de VOORvering ook en daarop hebben ze de VOORSTE stabilisatorstangrubbers vervangen ;)
Hallo Lupkens,
Punt 1 zijn je stabilisatorstangrubbers. Ingreep van een uurtje, rubbers kosten 10 euro oid.
Punt 2 ken ik ook (denk ik). Doet dit zich alleen in de tweede versnelling voor? Mijn 120pk CDTi uit 2005 ‘hikt/stottert’ dan namelijk ook, voornamelijk rond 2600-2900 toeren. Niet alleen bij ontkoppelen, maar ook bij gas lossen, en dan nog eens niet altijd. Schijnt een hickup te zijn in het motormanagement, te verhelpen door een update of chiptuning.
Punt 3 herken ik ook. Vandaag wordt mijn achterste motorsteun vervangen, de voorste is al vernieuwd. Ben benieuwd of dit uitsluitsel biedt. Zo niet, dan is het probleem waarschijnlijk toe te schrijven aan speling op het vliegwiel of speling in je cardan.
Ah, ok. Ik vind de topsnelheid standaard best tegenvallen. Gister met aanloop op de A5 192 op de teller ofzo.
Niet dat ik het dagelijks rij, maar 200 is toch wel de magische grens zegmaar ;) -
AuteurBerichten