Gloeipluggen Vectra CDTI vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Gloeipluggen Vectra CDTI vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227521
    Timmert
      Lid sinds:
      21 July 2004

      Nu het wat kouder wordt merk ik goed dat m’n auto was minder vlot en enthousiast aanslaat. Ik verdenk de gloeipluggen, heb al gezien dat die ~20 euro p.s. kosten dus ik wou ze alle 4 vervangen. Maar hoe? Veel werk kan het niet zijn, heeft iemand een how to?

      Betreft overigens een C1 120pk CDTi.

      #17747015
      jsgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Veel werk is het niet alleen bij de 8V (120pk cdti) kom je er erg slecht bij.
        Met goed gereedschap (kleine/smalle dop 10 (dacht ik) met knie en verlengstukken en flexibele handen/vingers moet het wel lukken.

        Maar brand het motorstoringslampje ook (net na de koude start) ?
        Als er een gloeier kapot is brand dat lampje meestal wel .

        #17747016
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Idd niet veel werk, maar wel lastig. Je zal niet de eerste zijn die er bij het losdraaien eentje breekt. En dan ben je echt de klos als dat gebeurt.

          Maar als je storiinglampje niet brand , is dat het probleem niet. Die van mij brand ook de eerste 2 minuten, daarna niet meer. Alleen start de mijne wel gewoon meteen omdat het 1 gloeistift is die het niet goed doet.

          #17747017
          Timmert
            Lid sinds:
            21 July 2004

            Storingslampje brandt wel, en gaat uit als de motor gestart is. Daarbij vind ik dat ie lang rond moet draaien voordat ie aanslaat zegmaar.

            #17747018
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              Als je de gloeiers wil gaan vevangen overtuig je eerst dat je het goede gereedschap hebt als de dop scheef zit zeg of gaat wringen breek je de oude gloei bougie zo maar af je moet dat met heel veel gevoel doen .

              eff met hand warme moptor de bougie,s net lossen schrikken en wd 40 spuiten en dan een beetje zoekend los /vast draaiend de bougie,s er uit draaien .beter 1 keer ecktra wd40 spuiten als breken

              verder met monteren beetje molycote op de draad van de gloeibougie,s of beetje koper slib vet . is voor de volgende vervanging alleen maar beter .

              spreek uit ervaring dus nogmaals oefen in gevoel hebben .

              succes met de klus

              Bert

              #17747019
              afterburner27
                Lid sinds:
                9 September 2010

                origineel gepost door speaker
                Idd niet veel werk, maar wel lastig. Je zal niet de eerste zijn die er bij het losdraaien eentje breekt. En dan ben je echt de klos als dat gebeurt.

                Maar als je storiinglampje niet brand , is dat het probleem niet. Die van mij brand ook de eerste 2 minuten, daarna niet meer. Alleen start de mijne wel gewoon meteen omdat het 1 gloeistift is die het niet goed doet.

                Dat deed die van mij ook, alleen geeft hij als storing gloeitiming probleem. Dan heb je toch echt slechte gloeistiften er in zitten. nadat mijn stiften vervangen waren, was het probleem over…


                @Speaker
                : dan zal die af en toe ook wel een lekker rookgordijn op de weg leggen ..of niet..???
                Dat deed die van mij wel namelijk…nu helemaal niet meer….

                #17747020
                speaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2007

                  Nee hoor , die van mij rookt niet.
                  Tenzij ik het gaspedaal tot de vloer door druk, dan wel !!
                  En warom zou ik ze vervangen als er eentje slecht is, maar hij wel prima start?? Komt wel als de rest ook stuk gaat. :angel


                  @bert
                  : volgens mij zijn ze van aluminium , die stiften…. dan kan je beter Alu-pasta gebruiken.

                  #17747021
                  afterburner27
                    Lid sinds:
                    9 September 2010

                    origineel gepost door speaker
                    Nee hoor , die van mij rookt niet.
                    Tenzij ik het gaspedaal tot de vloer door druk, dan wel !!
                    En warom zou ik ze vervangen als er eentje slecht is, maar hij wel prima start?? Komt wel als de rest ook stuk gaat. :angel


                    @bert
                    : volgens mij zijn ze van aluminium , die stiften…. dan kan je beter Alu-pasta gebruiken.

                    wat dacht je van vervuiling van je systeem , door onverbrande diesel (roetvorming) lijkt me niet echt lekker…
                    daarom heb ik ze gelijk alle 4 vervangen, ik had er 2 slecht, en starte ook goed….

                    ben ff weg, uitlaten ophalen……:wors:wors:wors laterzzzz

                    #17747022
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Vervuiling door Slechte gloeiers is maar Heel beperkt.

                      Gloeiers werken alleen even met koude motor.

                      en helpen na het aanslaan om de verbrandings temperatuur goed te houden.

                      als je met warme motor 1 keer doorhaalt is deze vervuilen al in zijn geheel verdwenen.

                      licht blauwe rook bij koude motor, laat nouwelijk roetresten achter namelijk.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.