Thunderalpha3

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koelventilator slaat niet aan? #18370310
    Thunderalpha3
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2017

      Eventjes een oud topic opnieuw openen.

      Super bedankt John-opel voor die tip, deze ga ik zeker onthouden.

      Echter heb ik nog wel steeds 1 probleem waar ik moedeloos van wordt.

      Zodra ik “lange” stukken ga rijden krijg ik vaak de melding in beeld koelvloeistofp. ( lange stukken zal dan ongeveer 10 a 20 km zijn )
      Helaas heb ik nooit de temperatuur kunnen meten omdat ik geen klokje daar voor heb ( gelukkig nu met die tip van de radio wel ).

      Alle leidingen van het koelsysteem zit dan onderdruk en moet ik de dop van het koelvloeistof ressovoir openen.
      Als ik dat heb gedaan kan ik weer een stuk rijden en krijg ik vaak de volgende dag weer die melding.

      Net heb ik even gereden en gehoopt op de melding maar natuurlijk komt die dan niet in beeld. De temp heb ik nu bij gehouden en zit rond de 85 a 93 graden ( snelweg met ongeveer 120 a 140 km/h ). Dit was overigens met een ritje van ongeveer 15 km.

      Alle problemen mbt koelvloeistofp zijn gekomen omdat 1x de slang van de kachelradiator is afgeknapt tijdens het rijden. ( was er overigens heel snel toen bij met het uitzetten van de motor ).

      Wie heeft nog tips wat mijn probleem kan oplossen :help: :help: :help:

      In reactie op: Koelventilator slaat niet aan? #18369453
      Thunderalpha3
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2017

        Thanks all voor de reacties.

        Zelf ben ik ook nog even op onderzoek geweest en het blijkt geen zekering te zijn.
        Heb daar namelijk nog even wat informatie over nagevraagt.

        Het is namelijk zo als je bijvoorbeeld een 2,2 liter ( even als voorbeeld ) er in heb dan kan je bijvoorbeeld 1 grote fan hebben en 1 kleine. De grote fan ( zekering op plek 6 ) hebben we allemaal. De kleine fan ( zekering op plek 5 ) is alleen beschikbaar als je een groter blok er in hebt.


        @Ben86
        : Weet je toevallig nog hoe die sensor heet?
        Heb mijn monteur nog nagevraagd die mijn sensoren en waterpomp had vervangen. Hij heeft namelijk die sensor onder het koelvoeistof tankje niet vervangen en die zou dus inderdaad best kapot kunnen zijn na 14 jaar :rolling:

        In reactie op: Kachelratiator slang “springt” er af #18367717
        Thunderalpha3
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2017

          nee dat nog niet. Maar moet hij dan ook geen vloeistof gebruiken? want dat doet hij niet. kachel wordt ook goed heet namelijk.

          Thunderalpha3
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2017

            Maar even een “late” Update maar wel de oplossing.

            Heb de auto weggebracht naar de garage en het probleem uitgelegd.

            De multiriem en spanner waren volgens de garage eigenaar de boosdoener.

            Het zou de ketting niet zijn omdat het blok er te mooi voor loopt.

            Dus zo gezegt zo gedaan, Multiriem en spanner laten vervangen.
            Bij het ophalen van de auto had ik nog gevraagd of de rest van de rollen ( waterpomp, airco poellie etc. ) nog mooi liepen.

            Het volgende kwam uit zijn mond:
            De spanner die er onder zat had zijn beste tijd gehad, tevens de riem was niet al te best meer.
            Met het er afhalen van de riem kon hij met een simpele sleutel doen ( of te wel veer totaal versleten ).
            Bij het er omzetten van de nieuwe riem moest hij bij de nieuwe spanner een 2,5 x zoon lange sleutel gebruiken. :rolling:
            Voor de rest liep alles heel mooi zonder moeite en/of bijgeluiden.

            Sochtend voor dat hij de riem had vervangen had hij nog naar de spanner gekeken met een stationair draaiende motor.
            De veer van de spanner klapperde er over. en na het vervangen blijft deze mooi stil.

            Ook heb ik gelijk gevraagd of hij de rest wou na kijken ( Gewoon een beurtje ).
            Helaas heeft de verkoper ( in december ’17 ) dit niet gedaan wat nu blijkt. Terwijl de auto een grote beurt zou hebben gehad.

            De olie en filter die er in zaten waren simpel gezegt af. De olie was namelijk pik en pik zwart  :cry: .

            Maar nu na een nieuwe riem en onderhoud kan de GTC er weer tegen aan.  :cheers:

            Thunderalpha3
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2017

              Enige idee hoeveel dat “Geintje” toen heeft gekost?

              Heb de auto namelijk nog geen jaar in mijn bezit….. :no-money:

              Thunderalpha3
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2017

                Dat wordt dan over een paar dagen of morgen op het werk.

                Anders in de auto dat ik het kan filmen.

                Maar met het starten hoor je inderdaad wel een iets ratelen / rammelen.

                Volgens mijn schoonmoeder ( heeft ook altijd Opel gehad ) zit er wel vrij dunne olie in.

                Voor welke kan ik deze eigenlijk het beste vervangen? Want via internet kom ik 3 types tegen. ( 0W40, 5w30, 5w40 ) :unsure:

                Thunderalpha3
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2017

                  zie onderstaande link voor de video. hopen dat dit wat duidelijker is ?https://youtu.be/jkyc6Mbq_BA

                  Thunderalpha3
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2017

                    Hoe kan je dat herkennen dan?

                    Heb zelf alleen nog maar auto’s gehad een een distri riem.

                    Dus een ketting is nieuw voor mij. Maar met het starten hoor ik wel wat geratel maar is ook gelijk weer weg.

                    Zodra de motor dus warm is hoor ik wel geratel. bij stationair draaien is er niks aan de hand, zodra je gas geeft hoor je het. en rond de 4000 toeren ( dacht ik ) is het weer weg.

                    Ik weet wel dat de distri kettingen uitrekken na verloop van tijd. En deze kunnen niet gespannen worden ( toch??? )

                    Tsja dan heb ik nog 1 “domme” vraag. hoe lang kan een distri ketting meegaan?

                    :toppie:

                    In reactie op: Paar kleine vraagjes :) #18349495
                    Thunderalpha3
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2017

                      [quote quote=18349483]Dubbel din radio’s heb je er inderdaad heel veel. Heb je zelf iets van een budget in gedachte? Je kunt voor weinig geld klaar zijn, maar ook voor 300+.
                      Je parrot kan sowieso wel op de huidige radio (al dan niet met ISO 2 car adapter) en als je een andere dubbel din inzet zal daar zeer waarschijnlijk al een Bleutooth functie op zitten dus is een losse parrot niet meer nodig.

                      Veel plezier met je nieuwe auto en :pics-please:

                      [/quote]

                      Tsja ik twijfel dus nog tussen een andere radio of een andere optie.
                      het liefst wil ik de astra wel orgineel houden maar toch mis ik me subwoofer ook. :help:
                      En wil natuurlijk me stuurwiel bediening ook houden :yahoo:
                      Vandaag de GTC op bepaalde plekken even gepoetst :heart:
                      Voor:
                      Image and video hosting by TinyPic
                      Na:
                      Image and video hosting by TinyPic

                      Jammer dat de foto’s scheef staan maar dit was de enige optie met uploaden zsm :cheers:
                      :pics-please:

                      In reactie op: Paar kleine vraagjes :) #18349480
                      Thunderalpha3
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 October 2017

                        [quote quote=18349473]Die plastic dingen kan je vast bestellen bij de Opel dealer of bij http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/ of via ebay.
                        Hetzelfde geldt voor het knopje van je raambediening.
                        Mogelijk kan je deze dingen ook nog op de sloop vinden?

                        Heb je het peil onder de kap gecontroleerd of alleen op de boordcomputer?
                        Ik zou teruggaan naar degene waar je hem gekocht hebt, tenminste als je garantie hebt, en dit melden.
                        Je kan natuurlijk ook gewoon even bijvullen tot het juiste niveau en dan goed in de gaten houden of het weer zakt.

                        Dubbel din heb ik geen verstand van, maar ze zijn er kompleet uitgebreid met navi en ingebouwde handsfree, dus je parrot kan je verkopen dan.

                        [/quote]

                        Ah top, weet je toevallig ook waar de kapjes voor op het dak staan?
                        Kan ze niet vinden. :unsure:
                        Voor het raam mechanisme ga ik indd wel ff kijken bij de sloop.
                        100 euro voor het systeem ( wat gewoon werkt ) vind ik wel zonde.

                        Ja heb hem bijgevuld bij de tank zelf. tot nu toe nog geen melding gehad dus we wachten het wel af :)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)