Kachelratiator slang “springt” er af

Forumindex Forums Modellen Astra Kachelratiator slang “springt” er af

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367708
    Thunderalpha3
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2017

      Hoi beste leden ,

      Vraagje sinds dat ik mijn Astra GTC heb ik 2x in 1 jaar tijd met pech gestaan door het volgende probleem:

      De slang van mijn kachel radiator springt er dan tijdens het rijden af.

      Het gevolg hiervan is ( raden jullie al ) geen koelvloeistof meer.

      De bodem van mijn  GTC zit voor nu tot 2x aan toe al onder de koelvloeistof ( laat staan de meters snel weg :rolling: )

      Vandaag heb ik dit helaas weer gehad dat de slang er af was geschoten.

      Het rare is wel dat als de slang opnieuw vast geklikt is dat het weer een tijd goed gaat.

      De kachel zelf staat op de koudste stand en airco staat ook niet aan.

      Het lijkt wel of hij dan iets van overdruk krijgt  waar door de slang er af springt.

      Gelukkig heb ik dit optijd door gehad en de auto snel aan de kant kunnen zetten. Maar geloof niet dat de overige bestuurders achter mij er blij mee zijn gezien de “spray” wel veel is.

      Heeft iemand dit probleem ook een keer gehad of weet waar door dit kan komen?

      :help:

      #18367714
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Al een uitlaatgassnuffelaar in het koelvloeistof vaatje gehad? Wellicht is je koppakking lek.

        #18367717
        Thunderalpha3
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2017

          nee dat nog niet. Maar moet hij dan ook geen vloeistof gebruiken? want dat doet hij niet. kachel wordt ook goed heet namelijk.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.