Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Astrid fahrenheit,
Helaas weet ik niet een calibra te koop. Wat ik weet is dat de carrosserie van de calibra zeer roest gevoelig is. Met name de zijkanten en de dorpels. Pas daar dus mee op.
Ik zag dat u een hele conversatie had over het modificeren van het pcv systeem. Dit bij een 1.4 turbo. Wat mij vooral interesseert is waar of hoe de set van cruzekids, zie foto, hier gekocht kan worden. Of een gelijkwaardige set. Of gewoon zelf samenstellen.
Onze auto, mokka uit 2017, heeft nu 75000 km gedraaid. Ik wil uit voorzorg de modificatie toepassen. In het voorjaar een keer. Misschien is het toch beter om het inlaatspruitstuk gewoon te demonteren. Dan zie je beter of het gat echt goed is afgesloten. Ik zet er dan een schroef met epoxy in.
Heeft u nog handige suggesties, dan hoor ik die heel graag.
Met vriendelijke groet, theo van hoorn
Hoi Duke,
Bedankt voor de uitgebreide reactie,
<p style=”text-align: left;”>Onze motor ziet er iets anders uit, maar zal in de basis hetzelfde zijn. Zie foto</p>
Er is op het ogenblik nog geen storing. Ik probeer mij voor te bereiden. Deze onderstaande set lijkt mij interessant om zelf bij elkaar te zoeken.Bij welke kilometer stand kun je verwachten dat het klepje defect raakt. Op de Duitse ebay vind je een nieuw inlaatspruitstuk inclusief pakking vanaf zo’n 100 euro. Ook niet verkeerd…….een nieuwe turbo bij atp, ook ebay, voor 250. Ik ga bij de volgende onderhoudsbeurt in elk geval de olieleiding bij de turbo vernieuwen.
Met opel groet, Theo
Hoi The Duke
Dit is een interessant item. Ik bezit een mokka uit 2017 met dezelfde motor. Laatst was de evap klep defekt. Het zoeken naar deze oorzaak was nog best lastig.
Ik zag ook allerlei YouTube filmpjes over de chevy cruze met gm 1.4 turbo. Het onderdruk/overdruk verhaal is me nu wel duidelijk. Wat me vooral interesseert is hoe je de aanpassing bij het inlaatspruitstuk exact hebt uitgevoerd. Hier krijgen vast nog meer opelrijders mee te maken. Dus een duidelijke beschrijving met foto of tekening en welke spullen lijkt me heel fijn.
Met vriendelijke groet
Theo van Hoorn
29 augustus 2017 om 18:20 In reactie op: meriva 2003 hoe nieuwe klep stoters vernieuwe tikkende motor #18347660Hallo Hans,
als je nog hulp nodig hebt mail mij.
theosoprano@hotmail.com
Groetjes TheoHoi beste 8 klepper rijders. Zelf rijd ik al 10 jaar in een astra g met z16se blok. De nokkenas is exact dezelfde als in de x16szr. Op ebay.de te koop als complete set bij motorcraft voor nog geen 150 euri. Is ook makkelijk te wisselen zonder demontage van de cilinderkop. Aandachtspunt is altijd om de boringen voor de hydros goed te reinigen.
Overigens verslijten de hydros nauwelijks. Je kan ze volledig demonteren,reinigen,en terugplaatsen. Na starten moet eerst de lucht er uit dus dat hoor je ff. Daarna is het rustig.
Advies nodig, hoor t wel
Succ6Ahaaa…..ik heb ontdekt dat de linkerkant van het stuurhuis lekt. dat ga ik es nader onderzoeken en kijken of ik het zelf op kan lossen. :hmmz
auto doet het weer prima, t was de stekker op de sensor.
bedankt voor t meedenken
groet Theo
Volgens de mensen die ik ken is het niet mogelijk om de ecu te resetten. Je zou alleen een andere sleutel kunnen inleren.
gisteren is ie uitgelezen…………………niks
volgens de garage is de temperatuursensor aan vervanging toe. zou dat deze storing kunnen veroorzaken.
toen ik de stekker er af trok ging ie anders lopen maar stopte niet.we zoeken gewoon verder
Helaas weet ik dat zelf niet. de auto staat bij een vriend die heeft hem laten uitlezen en er komt alleen een oude melding van de temperatuursensor.
Het probleem zit m daar in dat wanneer de motor warm begint te worden hij er mee nokt. Anders loopt ie perfekt. Ik liet hem al een paar keer gloeiend warm draaen op de oprit en toen bleef ie gewoon lopen. Ik zette hem even uit en hij wil niet meer aan. Als ie koud is weer wel gewoon. Krukassensor werd al verwisseld maar dat hielp niet.
Ik heb nu een ecu gevonden op ebay met startblokkering en registratienummer.
Hopelijk lost dat het probleem op.Heb te horen gekregen dat het waarschijnlijk toch aan de ecu ligt. Morgen wordt ie uitgelezen.
Net vond ik een ecu met startblokkering op t net. Die hou ik dus achter de hand.
Zijn er nog tips ivm ombouw?willem, weer een andere krukassensor erop van een goeie auto, zelfde problem
bart, de massa lijkt oké, laadspanning is ook goed
thnksTer info nog het volgende::
als de motor het doet loopt ie super goed. hij trekt goed en hij is best zuinig, zo 1 op 16. Hij rookt niet en een vervuilde of vastzittende egr klep is het ook niet. bougies zijn goed. Hij nokt er gewoon ineens mee. .die krukassensor moet 900 ohm zijn. is dat een alles of niks waarde?
hoe moet ik dat zien, af en toe geen verbinding en af en toe wel?De auto heeft slechts 50.000 km gereden. Het ziet er ook allemaal heel mooi en schoon uit. ‘t autootje heeft niet veel te lijden gehad. zegt niks weet ik, maar is wel een indikatie dat ie niet versleten is.
de verbindingen mbt. massa ga ik checken en ook de laadspanning
thnks bartthnks ice
De sensoren die ik verving kwamen van een ander blok, zal nog es nieuw proberen.
zijn ze trouwens te meten?theo
Hoi Carlo,
deze krukassensor en die van de nokkenas werden al verwisseld. geen verandering. Ik heb de auto meer dan een uur warm laten draaien ,stationair, hij was gloeiend en bleef prima lopen. De dag erna stopte ie er weer mee. pppppffffffffffff………. -
AuteurBerichten