Gezocht: Calibra RG-LT-90

Forumindex Forums Modellen Calibra Gezocht: Calibra RG-LT-90

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18548238
    astrid_fahrer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2010

      Zoals de topic titel aangeeft ben ik benieuwd of er iemand misschien informatie heeft over de Calibra met als kenteken RG-LT-90?

      Dit is een Calibra V6 DTM in de kleur Rio Verde groen en hij heeft geloof ik begin dit jaar te koop gestaan.
      Volgens de RDW site is hij geexporteerd inmiddels.

      Ik zoek eigenlijk een soortgelijke Calibra maar o zo graag met schuifdak.
      Nu realiseer ik me echter dat een Calibra DTM met V6 en open dak in de kleur Rio Verde waarschijnlijk nooit meer langs gaat komen dus kwam ik terug op deze Calibra maar helaas dus te laat.

      #18548515
      theosoprano
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 January 2010

        Hoi Astrid fahrenheit,

        Helaas weet ik niet een calibra te koop. Wat ik weet is dat de carrosserie van de calibra zeer roest gevoelig is. Met name de zijkanten en de dorpels. Pas daar dus mee op.

        Ik zag dat u een hele conversatie had over het modificeren van het pcv systeem. Dit bij een 1.4 turbo. Wat mij vooral interesseert is waar of hoe de set van cruzekids, zie foto, hier gekocht kan worden. Of een gelijkwaardige set. Of gewoon zelf samenstellen.

        Onze auto, mokka uit 2017, heeft nu 75000 km gedraaid. Ik wil uit voorzorg de modificatie toepassen. In het voorjaar een keer. Misschien is het toch beter om het inlaatspruitstuk gewoon te demonteren. Dan zie je beter of het gat echt goed is afgesloten. Ik zet er dan een schroef met epoxy in.

        Heeft u nog handige suggesties, dan hoor ik die heel graag.

        Met vriendelijke groet, theo van hoorn

        Screenshot_20231111-142200_Samsung Internet

        #18548534
        astrid_fahrer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2010

          Hoi Theo,

          Ja de Calibra heeft net zoals zijn jaren 90 leeftijdsgenoten bekende roestproblemen inderdaad. Zolang ze binnen een bepaalde marge voor mij vallen neem ik ze voor lief als de auto maar een goede basis heeft en dus het liefst een handgeschakelde V6 in Rio verde groen.

          Voor wat de PCV betreft las ik ook voornamelijk mee in het topic van J. Huntink die met succes al het PCV systeem veranderd en nog meer dingen goed heeft vervangen of aangepast.

          https://opel-forum.nl/forums/topic/inhouden-astra-j-1-4-turbo/

          Zelf heb ik de modificatie nog niet doorgevoerd maar ik zou hem met de tijd wel willen vervangen door een zelf samengestelde set zoals J. Huntink ook gedaan heeft. De Cruzekits set is ook gewoon te bestellen maar dan betaal je dus aardig wat aan verzendkosten etc.

          Het PCV klepje afdichten is in inderdaad zeker belangrijk maar het systeem moet dus wel elders zijn druk kwijt kunnen met behulp van een keerklep die dus éénrichtingsverkeer van de luchtdruk toestaat.

          Als uw relatief jonge mokka nog weinig kilometers heeft gemaakt en nog geen problemen heeft dan kun je nog wel diverse topics doorlezen en ook de spullen bij elkaar zoeken voor de set en dan in de Lente het probleem voortijdig aanpakken.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.