Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
stappenmotor schoon gemaakt.
krukassensor gewisseld van een lopende motor en werkt ook goed.
als ik de luchtweger afkoppel doet die idd wat moeilijk en wil soms zelfs afslaan.
enige wat ik nu nog kan bedenken is brandstofdrukregelaar of injectoren.
weet alleen zo niemand die brandstofdruk kan meten.ow dat is die aluminium kleurige cilinder. die doet wel wat want heb de stekker eraf getrokken. zal die morgen even schoon maken
luchtweger ga ik ook morgen proberen
bdp sensor heb ik niet liggen maar haal ik van de week wel.ze moet nu ook al buiten slapen omdat m’n C kadett in de schuur staat (stalling moest leeg)
lfr wat bedoel je daar mee?
rotor en verdelerkap zien er goed uit. bougie en kabels nieuw.
bdp sensor heb ik niet gewisseld maar wel doorgemeten en zou ”goed” moeten zijn…
heb lambda afgekoppeld en pen 20 van de ecu aan de massa gelegd net.heb zelf mn neus verstopt al tijdje maar volgens m’n pa ruikt die erg naar onverbrande benzine als je er achter staat…
brandstofpomp is ook het probleem niet… :puke
ik snap er niks meer van… :fy1
zit te denken aan gasklep positiesensor of iets allejezus simpels anders weet ik het ook niet meer…
heb ook zo’n grote luchtklep die op de luchtfilterbak zit normaal.
lambdasonde?
of zou het in de ontsteking of bobine kunnen zitten?hij blopt ook af en toe met gas geven en valt helemaal weg en wil niet meer starten tot ik hem even laat staan…
temperatuur maakt niet uit hij kan binnen een minuut al raar gaan doen maar ook pas na 5 km rijden.
ding moet snel af want hij moet apk hebben en rijden want heb na deze maand geen tijd meer want heb een huis gekocht :???:
dan wissel ik de pomp en filter even om.
ik twijfelde over de volgorde.
maar als ik de slang van het filter er af trek komt er wel gewoon een continu straal uit lopen dus ben bang dat het niet uitmaakt of misschien toch de pomp slecht. maakt ook vrij veel lawaai maar dat doen die pompen wel vaker.ja ik heb ook een verloopje er tussen zitten die heeft een maatje van me van rvs gemaakt zodat de doorgang lekker groot kon en ik toch het klemmetje er goed op kon zetten.
dacht eerst dat het in de computer zat maar die heb ik gewisseld
temp sensor ook.
zou misschien nog nokkenas sensor kunnen zijn want heb wel keer gehad dat die misfire gaf. maar als ik die doormeet geeft die de goede waardes.ga eerst de pomp wel proberen en filter en pomp omdraaien.
kan helaas niet kijken of die fout code geeft want de tech 1 stekker is eraf na aanpassen kabelboom :swear (zo gekregen)iig bedankt!
ja maar heb nu externe pomp van een calibra maar die aanzuiging is dikker als wat er uit de tank komt en ziet er naar uit dat die de slang dubbel zuigt. want anders zou ik het niet meer weten.
filter zit tussen de pomp en tank maar daar stroomt het uit als ik de slang eraf trek.
snap anders niet meer wat het probleem is want als die begint met smoren en ik spuit remmenreiniger in de inlaat schiet die wel de toeren in
heb in mijn corsa TR een c20ne gelegd en brandstof problemen als ik het zo bekijk.
past een benzinetank van een A corsa 1.4i zonder problemen onder een A corsa TR? want dat zou veel makkelijker zijn dan die externe pomp om eerlijk te zijn.iig bedankt voor de hulp mannen :thumb
ik zal het motortje eens openen om te kijken of ik er wat kan zien…
en als t niet lukt rij ik meteen naar de sloop :angelkijk hier heb ik wat aan! :thumb
kunnen jullie ook zo gauw vertellen welke het is? heb geen accu er in staat dus kan het even niet proberen.ombouwen naar interval hoeft niet perse van mij gebruik interval eigenlijk nooit want heb een hekel aan die ruitenwisser voor m’n neus
:hmmzstottert die als je volgas geeft/rijdt
trekt die wil goed door in de 1e 2e 3e versnelling?
of is het dat die bij een bepaald toerental stopt?anders zou ik kijken voor brandstof filter en anders misschien toch kijken of die storing heeft!
misschien is het storingslampje kapot of er uit of brand die wel even als je contact op zet???verlichting in orde gemaakt… :thumb
terwijl ik eigenlijk eerst beter andere dingen had kunnen doen maarjahdruk op zoek naar de zij raampjes achter voor m’n tr maar slecht te vinden…
en stuur heen en weer bewegen kan ook wel eens helpen. gewoon op stuurslot en dan doen. of om en om links en rechts trekken wil ook wel eens lukken. niet te gek doen want heb er wel eens een stuur mee verbogen :swear
laagje verf op de crossa gerolt.
gewoon omdat spuiten te veel bende geeft in de schuur :fy1:thumb
ik ben jaloers!!! doet me denken aan m’n vorige corsa TR. :wub ook een rode die ik niet had moeten weg doen :crymet de goede motorsteunen hang je m er zo in.
van harte met de kleine :thumb
als die al over z’n beurt termijn zit gaat die ook meer olie verbruiken vaak.
dat kun je dus ook even controleren
ik weet ondertussen dat de boete de 1e keer als je gepakt word 4 of 5 euro per liter tankinhoud is van je auto.
en dan word er gekeken naar de fabrieksopgave van je tank inhoud…m’n pa was vanmiddag bij een grote controle de lul :wors
die tankte alleen maar rood altijd en was nu aan de beurt omdat ze bij de controle onder de motorkap keken en rode brandstofleiding zagen… :hmmz
was toch t laatste wat die had, die boete is in de jaren al 100 keer terug betaald king:ik geloof Arjen wel!
ik heb zelf met een peugeot 205 met een 1.8D gereden en die reed ook prima op alleen (100%) sla olie…
alleen als het kouder word wat diesel erbij omdat die anders slechter startte.en idd als je er achter reed dat werd je zeker niet vrolijk van de vet lucht :puke
en de plaat mag officieel gezien alleen in het midden of aan de linker zijde (bestuurderszijde) van de auto worden geplaatst.
jammer dat ik er geen ruimte voor heb. :(
heb er bij mijne ook aan zitten denken maar durf het zelf niet echt aan…
Tinq is sowieso rommel :thumbdown
ik rij ook minder km op benzine van de Tinq, en mijn rijstijl is altijd: Drive it like you stole it… :agent
bij ons thuis liep de brommer, de motor, de grasmaaier, de motorzagen en onze buitenboordmotor op tinq benzine alles wil niet meer starten na een maandje of 2-3 :thumbdown :fy1 :swear
hebben we ook een schadevergoeding voor gehad van de Tinq na lang zeuren en met rekeningen komen (ook tankbonnen!!!)mijn andere brommer (zijn beide vespa’s) staat op Shell benzine en start altijd weer na een winter stil staan. :thumb
en m’n project C kadettje staat al 4 jaar met dezelfde benzine van de Shell en start ook gewoon… :worskortom ik tank niet meer bij de Tinq.
tank meestal bij Texaco, BP of Total en rij dan ongeveer dezelfde km’swacht nog even een aantal (werk)dagen en anders even bellen.
ik heb hetzelfde gehad maarjah ze zijn niet altijd even snel bij de belastingsdienst :fy1 :puke
-
AuteurBerichten