Alfred’s hobby topic (Update 29 april 2015)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Alfred’s hobby topic (Update 29 april 2015)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256701
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Bij deze maak ik ff een topic aan betreffende mijn gehele hobby.

      Ff in het kort wat ik allemaal gehad heb qua Opels en wat ik er allemaal mee gedaan heb.

      Rijtje daily’s:

      M’n eerste autootje; een Corsa A3 1.4i Joy Sport ’91
      -Gekocht van m’n neef. Helemaal niets aan gedaan, alleen onderhoud. Binnen een jaar verkocht aan m’n zus i.v.m. aanschaf Corsa B. Daarna weer teruggekocht van m’n zus omdat ie zou worden afgekeurd i.v.m. roest. Dus heb ik hem maar gebruikt als donor voor de Michalak.

      Corsa B 1.4i Swing ’94
      -M’n tweede autootje, net 10 jaar oud en circa 150.000km op de teller en gekocht bij de dealer. Verkeerde in nieuwstaat. Heb hier alleen heldere koplampjes in gezet en een setje nieuwe Brock B8 velgen voor besteld. Op het moment dat hij na een jaartje te koop stond, kreeg ik er een zwaar ongeluk mee… Afgeschreven dus. Gelukkig de wielen en koplampen er al afgehaald, dus die bleven bespaard.

      Astra F Caravan 1.6i Edition ’98
      -Lekker praktisch, nette station, apart kleurtje (Antilope). Heb hier een 50/30 setje onder gezet, AEZ Xylo wielen besteld, nieuwe stalen velgen i.c.m winterbanden besteld, reed heerlijk. Weggedaan i.v.m een aanschaf Corsa C.

      Corsa C 1.2i-16V Maxx ’04
      -Mooi net ding, mooie kleur, bij de dealer gehaald in 2011 met pas 32.000km op de teller, onberispelijke nieuwstaat. Was eigenlijk opzoek naar een 5drs. diesel, maar kon deze niet weerstaan haha. Veel gekloot gehad met de koppeling, uiteindelijk toch onder garantie kunnen laten vervangen. Xylo’s eronder, Eibach onderstel, niets meer aan doen, rijd voortreffelijk. Is verkocht.

      Corsa B 5drs. 1.4i Aut. GLS ’94
      -Omdat het toch zonde was om onderdelen te vervoeren in de C, besloten een praktisch bakje erbij te nemen en das deze geworden. Stuurbekrachtiging, elektrische ramen en spiegels, hoogte verstelbare bestuurdersstoel en jawel, een automaat. Rijd als een trein. Is verkocht.

      Astra F 5drs. 1.6i-16V Edition ’98
      -I.v.m. verkoop van de blauwe Corsa C Maxx en 5drs. Corsa B automaat ff tijdelijk rondgereden in deze grijze Astra. Heerlijk apparaat maar zoop net zoveel olie als benzine dus ingeruild op een Astra G.

      Corsa B 1.4i Sport ’96
      -Prachtig net ding met slechts 58.000 km in nieuwstaat. Helaas geen succes zonder stuurbekrachtiging dus verkocht na korte tijd.

      Astra G 5drs. 1.6i-16V Edition ’02
      -Zocht een vervanger voor de grijze Astra F en kwam hierop uit. Heerlijk in vermaakt maar moest eigenlijk een station zijn achteraf, dus ingeruild.

      Corsa C 1.2i-16V Easytronic Comfort ’01
      -Prachtig fijn sturend 2de autootje, waar hij momenteel voor gebruikt wordt. Heerlijk zuinig en ziet er zeer mooi uit. Gaat plaats maken voor een cabriolet.

      Astra G Caravan 1.6i-16V Sport Edition II ’02
      -Mijn huidige daily; zocht wat ruimers als de 5drs. Astra G en toen kwam deze op mijn pad. Mooie frisse Sport uitvoering in nieuwstaat en weinig kilometers.

      #18122719
      Alfred
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 January 2005

        Verder m’n rijtje hobby apparaten:

        Michalak Corsaspider A1 1.4i ’86
        -De welbekende Michalak. Is een restauratie-topic van, voor alle details. Is pas verkocht i.v.m. gezondheidsredenen.

        Corsa A1 TR 1.2 S Luxus ’85
        -Gekocht in 2005, in absolute nieuwstaat met slechts 69.500km op het klokje, boekjes en alles erbij. Is van een vrouwtje geweest van 77jr. destijds, ze mocht niet meer rijden dus heeft de familie hem ingeruild op een nieuwe Daihatsu bij de plaatselijke dealer in Etten-Leur. Sinds 2007 in bezit van m’n moeder i.v.m. aanschaf Calibra, had op dat moment ff teveel auto’s. Is zo langzamerhand toe aan een kleine opknapbeurt, kleine roestplekjes her en der en de lekbakjes zijn verrot. Nieuwe panelen heb ik al een tijdje liggen. Blijft 200% origineel.

        Corsa A2 Irmscher Spider 1.6i ’87
        -Leuk zeldzaam cabriootje met GSi blokje en Groep A uitlaat en 60/40 verlaging. Bedoeling was hem te restaureren maar m’n gezondheid liet me in steek, dus 2 cabriootjes was ff te veel van het goede. Verkocht na een tijdje en een GSi op ingeruild gekregen.

        Corsa A2 1.6 GSi ’89
        -Haha valt weinig over te zeggen, ingeruild gekregen op de Irmscher Spider, bleek een hok te zijn, na 2 weken verkocht aan iemand die hem kon gebruiken voor onderdelen.

        Corsa A2 2.0i ’89
        -Grappig apparaatje, boel werk aan gehad, veel onderdelen vernieuwd, c20ne ingebouwd, nieuw 60/40 setje eronder, teveel om op te noemen, daarna verkocht.

        Calibra 2.5i-V6 Iceland ’97
        -Valt heel weinig over te zeggen, in het kort, alsof ie pas de fabriek uit is komen rollen. Plannen zijn; 17″ Irmscher Spectra Sports Line velgen en Eibach onderstel, verder niets meer aan doen.

        Kadett D Caravan 1.3 N ’79
        -Een belastingvrije Caravan gekocht met als idee te restaureren nadat de Michalak voltooid zou zijn en hem dan te gebruiken als daily, maar helaas… Nadat m’n rechter schouder het nodig vond om circa 40x uit de kom te gaan, moest ik worden geopereerd en besloten er niet aan te beginnen en hem te verkopen.

        Corsa A2 5drs. 1.2 S GL ’85
        -Leuke nette ’85-er 5drs., schroefsetje eronder, witte pinkertjes erin, hoop plezier aan gehad. Helaas mocht hij het niet meer meemaken dat hij belastingvrij werd. Ik kwam van rechts en een vrouwtje van links vond dat zij maar voorrang had, resultaat, totaal krom tot aan het dak. Dus gedemonteerd, onderdeeltjes verkocht en onderdeeltjes opgeslagen.

        Corsa A2 1.3 N Swing ’88
        -Netjes mooi ding. Qua wat ik eraan gedaan heb, zelfde verhaal als bovenstaande witte 5drs.; witte pinkers en schroefset. Is verkocht i.v.m. aanschaf Astra F Caravan.

        Tigra A 1.4i-16V Twilight ’99
        -Gekocht voor onderdelen voor de Michalak omdat de c14nz kapot gelopen was. De X14XE heeft nog wel een paar weken in de Michalak gelegen, maar voordat ie aangesloten kon worden, gedemonteerd en de Michalak verkocht. X14XE ligt nog in opslag met het idee om hem eventueel in te bouwen in de 5drs. B.

        Corsa A1 1.0 S ’84
        -M’n nieuwste aanwinst, komende tijd ben ik voornamelijk hiermee bezig dus komen hier nog wel updates van.

        #18122720
        Alfred
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 January 2005

          De 5drs. B-Corsa, TR en Calibra staan lekker onder dak gestald.

          #18122721
          Alfred
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 January 2005

            Vorige week m’n nieuwste aanwinst aangeschaft: een ’84-er Corsa A1 1.0 S. Redelijk hard apparaatje, Chine Blue, beige interieur, alle boekjes erbij, map met facturen erbij, tenaamstelling eerste eigenaresse erbij, hartstikke leuk. Deurtjes zijn rot, rechter voorscherm redelijk slecht, front slecht. Verder alle essentiële delen mooi hard. Jammere verder is dat er een grijze A2 bestuurdersstoel in zat en een A3 stuurtje.

            Foto’s zoals ie te koop stond:

            Meteen de ielige 135 wieltjes eronder weg gehaald en vervangen voor 14″ GT’tjes met 165/65R14 Michelin rubber, incl reservewiel. Verder ff motorkapje gepoetst om te proberen, lak is extreem dof en vervaagd en vol zwarte aanslag. Wil wel mooi schoon, alleen een boel werk. Eerst hoofdstuk interieur afsluiten en dan buitenkant eens verder poetsen.

            Vervolgens een beige geblokt interieur en origineel A1 stuurtje op de kop kunnen tikken. Boel schoonmaak werk, frame zitting bestuurdersstoel bleek ook nog ’s gescheurd, dus die ff verwisseld.

            Toch nog iemand die de stoel fijn vond.

            Na een boel werk het resultaat: (Alleen nog het stuurtje vervangen binnenkort)

            Verder nog een paar foto’s geschoten omdat het zulks mooi weer is (alleen 20 graden te koud, brrr…)

            De bedoeling is dat er een Irmscher voorbumper, side-skirts, achterbumper, grille en 3-delige kofferdekselspoiler op komen. Qua kleur ben ik weer aan het twijfelen geslagen. Chine Blue is wel erg gaaf nl. Bedoeling is verder een 1.3 S met o.a. dubbele Webers en Irmscher kleppendeksel. Of de donkere Irmscher achterlichten er dan ook opkomen, ben ik nog niet helemaal over uit, maar ze liggen straks bij me iig. Van de grille heb ik ff geen foto.

            Qua wielen is onderstaand de bedoeling:

            #18122722
            folkyc20xe
              Lid sinds:
              13 February 2005

              zozo dat zijn een hele rits auto’s.
              De tr en calibra zijn leuke bijzondere auto’s!!

              Mooie plannen voor de 84er hatch!! Irmscher is mooi spul.
              Je bent goed bezig dude!

              #18122723
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Hele geschiedenis al weer… alleen irmscher spul hoort niet op een a1 he! Lekker origineel en dikke tor er in (hehe dan lijkt ie op de mijne)
                Kickass kleurtje!!

                #18122724
                freek corsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 December 2004

                  Wat heb je een gave Opel geschiedenis gehad.

                  Hopelijk is het lichamelijk voor je mogelijk om van de corsa A te kunnen genieten.

                  #18122725
                  Alfred
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 January 2005

                    Thanx mannen.

                    Ik hoop het ook Freek, ik ga iig gestaag door met de A-Corsa hobby. Dus ik hoop dat m’n nek en schouders zich nu rustig houden haha.

                    #18122726
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Wauw, wat een mooie collectie Corsa’s heb je (gehad)

                      Wat mooi om te zien dat je de Corsa’s zo lekker goed onderhoud :thumb

                      Ik heb nooit Corsa A gehad maar heb ze altijd erg mooi gevonden. Misschien dat ik ooit nog eentje mag rijden maar dat is geen prioriteit haha.

                      Heel veel success en ik zal dit topic blijven volgen, ga zo door !

                      Rik ;)

                      #18122727
                      Alfred
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 January 2005

                        De nieuwe spiegeltjes en het A1 stuurtje.

                        Meteen het apparaat ff gepoetst.

                        En verder de massakabels ff opgefrist.

                        #18122728
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          Goed werk :thumb

                          Rik ;)

                          #18122729
                          tamiya
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 October 2011

                            Mooie verzameling heb je daar! Je kan bijna wel een Corsa A museum beginnen ;)

                            #18122730
                            Alfred
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 January 2005

                              Vorige week heb ik de automaat verkocht op 14″ Irmscher Softstars die ik nog op de kop had getikt.

                              Had nog ff een paar plaatjes geschoten vorige maand toen de TR voor de APK moest. (Helaas in de sneeuw :cry: )

                              Daarna meteen ff gewassen en weer snel onder dak gezet, brrr…

                              Binnenkort ga ik beginnen aan een kleine restauratie van de TR.

                              Heb hem voor het DAF op Zandvoort weer even uit de winterslaap gehaald, kunstofdelen beetje bijgepoetst. Nu het warmer en mooier weer is, mag hij af en toe even buiten spelen.

                              Heb de Calibra eventjes te koop gehad, de keuze gemaakt om hem voorlopig te houden, maar na flink nadenken toch besloten dat hij naar een andere liefhebber mag. Ik kan het simpelweg lichamelijk niet aan om hem erbij te houden voor de mooie dagen helaas.

                              #18122731
                              Alfred
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 January 2005

                                Gisteren nog even bezig geweest om de blauwe A1 verkoop klaar te maken, dus de originele wieltjes er weer onder en de kokos mattenset eruit.

                                Daarna ff wat kiekjes gemaakt.

                                En in de loods gezet naast de TR, lekker onder dak.

                                #18122732
                                Opelvince
                                  Lid sinds:
                                  2 August 2010

                                  Mooie Corsa’s heb je (gehad). Vooral je Corsa vind ik een mooie kleur hebben.
                                  Hopelijk gaat het inmiddels alweer wat beter met je schouder. Balen zeg!

                                  #18122733
                                  jeroenk
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 February 2012

                                    Jammer dat er weinig aandacht is voor al je wagens. Schitterende collectie!!

                                    Heb vooral een zwak voor TR’s. M’n vader had er vroeger ééntje. Die is inmiddels verwerkt tot fanta-blikjes :(
                                    Was wel ’n aparte kleur:

                                    Als het in m’n macht ligt en ik de auto fatsoenlijk (op een droge plek) kwijt kan schaf ik er ook één aan. Probleem zit ‘m vooral in stalling en niet financieel….

                                    #18122734
                                    Alfred
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 January 2005

                                      Gisteravond de Calibra verkocht, volgende week woensdag wordt hij opgehaald. Heeft slechts 11 uren op Marktplaats gestaan. :shock:

                                      Het is wel ff slikken, in een maand tijd 3 auto’s verkopen en ontzettend veel onderdelen. Vooral de Michalak en de Calibra doen ff zeer. Maar jah, als je lichaam niet meer wil, dan moet je keuzes maken.

                                      De TR blijft iig nog naast m’n daily. :thumbup

                                      #18122735
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Balen zeg, aan de andere kant is het dan weer prettig dat ze niet weken/maanden te koop hoeven staan.

                                        Je TR ziet er zo te zien erg goed uit! Van die Michalak Spider zijn er maar 98 gemaakt + 6 prototypes, dat is wel erg zonde dat je die moet verkopen.

                                        #18122736
                                        ANJO TOL
                                          Lid sinds:
                                          22 December 2008

                                          Hallo Alfred ! Jammer dat jeje Calibra van de hand moest doen ! zag de advertentie ook op marktplaats ! Heb hem, ( de super mooie blauwe Calibra) al weer jaren terug gezien tijdens de Calibra meeting in Dokkum, weet je nog ? Anjo Tol met de twee Calibra ’s ! (heb ze beide nog ) de groene is voorzien van een 3.0 ! Groeten uit Damwald

                                          #18122737
                                          sw16v
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            Heb je die calibra gestald in wouterswoude toevallig?

                                            Jammer dat de cali weg is. Was een super mooie en ook fijne auto!
                                            En de corsa ook nog verkocht vandaag king:

                                            #18122738
                                            Alfred
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 January 2005

                                              Ja klopt Anjo, dat is alweer lang geleden inderdaad, kan het me nog goed herinneren. Prachtige Calibra’s heb je! Super dat je ze beide nog hebt.

                                              Ja vanmiddag de blauwe A1 ook opgehaald, veel plezier ermee kerel!

                                              #18122739
                                              Alfred
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 January 2005

                                                En gistermiddag afscheid genomen van de Calibra. :cry Waren erg leuke mensen, echte liefhebbers, dus ze heeft een goed nieuw tehuis gekregen!

                                                #18122740
                                                xr1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 January 2006

                                                  Gistermiddag heb ik meteen je ex calibra kunnen bekijken,de beste man wilde graag een trekhaak en 2 koplampen van een calibra….effe de auto bekeken en gepraat en daarna ging ie op huis aan,en zijn vrouwtje tokkelde er achter aan in de ouwe benz.
                                                  Gr berry

                                                  #18122741
                                                  robert_corsa
                                                    Lid sinds:
                                                    16 May 2009

                                                    zeer mooie collectie zeg.
                                                    hele mooie corsa c,
                                                    hoeveel moet die opleveren als je hem weg doet?
                                                    evt inruil mogelijk?

                                                    #18122742
                                                    asconahobbyist
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 June 2008

                                                      zaterdag in Dronten volgens mij je TR gespot,mooi bakkie.
                                                      Jammer inderdaad dat de wielrandjes iets beginnen,maar dan moest je er echt bovenop staan om te zien.
                                                      Beter dat ie origineel blijft!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 71)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.