combo 17d op plantaardige olie

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) combo 17d op plantaardige olie

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #18105800
    Arjen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Nee, die heb je niet.

      #18105801
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        jullie als Hollanders kunnen daar niet meer aan komen :lol: :ass

        #18105802
        Dr.Ed
          Lid sinds:
          9 October 2011

          Op 80k, 1 keer in de fuik gelopen. Monstertje (op kleur) uit de tank gehaald, was goed en karren maar….. 1 probleempje is dat je container zomaar vol zit met die lege petflessen :D . Heb nog steeds een warmtewisselaar liggen, om de brandstof een beetje op temperatuur te brengen. Nooit gemonteerd echter….

          1 keer warm, kun je zonder al teveel problemen puur rijden. Hoe kouder het buiten is, hoe slechter hij start. 50/50 mix was altijd goed. Wil je nog goedkoper? Afgewerkte frituurolie inkopen (ca.0,10 cent de liter) en dit filteren, zeeeeeer goed filteren! Nog goedkoper????? Afgewerkte motorolie…Maar da’s echt een milieudelict als ze je pakken!….Die ouwe dieseltjes lopen op alles wat vloeibaar is en branden wil…..

          #18105803
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Niet op alles wat branden wil ;)
            Alles wat spontaan wil ontsteken onder hoge druk en hitte ;)
            En ja, dat zijn de meeste oliesoorten, ook diverse plantaardige olie soorten zoals zonnebloem olie, lijnzaadolie, frituurolie en slaolie.

            Benzineblokken willen trouwens ook op veeeeel meer dingen dan alleen benzine lopen. Het zijn dan ook Otto cyclus motoren, en niet per definitie benzine motoren.
            Alles wat je kan ontsteken met een vonk is prima voor een benzine motor, er vanuitgaande dat het geen rubber oplossend vermogen heeft.
            Wasbenzine, Aceton, Petroleum, Terpentine, Thinner, diverse vrij pure alcohol soorten (aka Ethanol) kan allemaal.

            Enige is wel dat je het motormanagement er op moet afstellen, want de stoichiometrische waarden zijn totaal anders bij verbranding. In het kort: de lambda meting raakt fucked up, waardoor je motor te arm of te rijk gaat lopen.

            Bij diesel motoren is dat geen issue omdat die juist snelheid regelen door meer of minder brandstof in te spuiten. Bij benzine zorg je voor meer/minder van de totale mix brandstof+lucht omdat ze niet arm mogen lopen.

            Bij benzine kan je in de regel tot 10% bijmengen. Vandaar ook dat de overheid E10 (10% ethanol, 90% euro95) aan de pomp verplicht wil stellen, omdat we dan minder afhankelijk zijn van de oliemaatschappijen.
            Er zijn ook biofuel auto’s die tot 85% ethanol kunnen rijden. (ookwel bekend als E85)

            #18105804
            vectra-y26SE-V6
              Lid sinds:
              13 May 2007

              @astraTD wrote:

              Jij probeert iemand wijs te maken dat die 100% sla olie erin kan gooien wat niet kan.
              Moet die zijn motor in de prak laten draaien door jou??? ik geef tenminste goed advies.

              Overigs heeft topic starter geen raad nodig.. als hij onder google in tik komt die genoeg informatie tegen!

              50/50 mengen niks aan de hand :thumb

              wil hier toch nog ff op inhaken, als je nou ZELF even op google gaat kijken kun je lezen dat het prima mogelijk is om zonder aanpassingen, met een oude diesel motor 100% olie te gaan rijden, ligt er aan wat voor pomp er in zit. enkel in de winter kun je start problemen krijgen, en je krijgt wat meer onderhoud aan je motor, maar dat is de moeite niet. jaja heb inmiddels mijn huiswerk gedaan :jerry

              #18105805
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Nou oke dan, schut in en geniet zolang je kan voordat je poef hoort.. dan lach ik het hardst ;)

                #18105806
                vectra-y26SE-V6
                  Lid sinds:
                  13 May 2007

                  @astraTD wrote:

                  Nou oke dan, schut in en geniet zolang je kan voordat je poef hoort.. dan lach ik het hardst ;)

                  pfff haha eigenwijs kereltje ben je :puke . het levende bewijs is een caddy sdi met 600.000 km op de teller waarvan meer dan 300.000 op slaolie, in de winter 80% en bij temperaturen boven 0 100% plantaardige olie. zonder noemenswaardig extra onderhoud. GOOGLEN, zijn je eigen woorden. maar zal ook wel niet helpen want jij weet het toch beter. hahahaha

                  #18105807
                  CORSA BB
                    Lid sinds:
                    13 November 2012

                    ze rijden ook ook prima op frituurvet… natuurlijk wel ff voorverwarmen.

                    BB
                    king:

                    #18105808
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      @vectra-y26SE-V6 wrote:

                      @astraTD wrote:

                      Nou oke dan, schut in en geniet zolang je kan voordat je poef hoort.. dan lach ik het hardst ;)

                      pfff haha eigenwijs kereltje ben je :puke . het levende bewijs is een caddy sdi met 600.000 km op de teller waarvan meer dan 300.000 op slaolie, in de winter 80% en bij temperaturen boven 0 100% plantaardige olie. zonder noemenswaardig extra onderhoud. GOOGLEN, zijn je eigen woorden. maar zal ook wel niet helpen want jij weet het toch beter. hahahaha

                      Als JIJ het zo goed weet waarom doe je dan een topic openen hier?????

                      Je hebt je antwoorden gekregen, dus gooi het erin en geniet van je bakkie :thumb

                      #18105809
                      vectra-y26SE-V6
                        Lid sinds:
                        13 May 2007

                        @astraTD wrote:

                        @vectra-y26SE-V6 wrote:

                        @astraTD wrote:

                        Nou oke dan, schut in en geniet zolang je kan voordat je poef hoort.. dan lach ik het hardst ;)

                        pfff haha eigenwijs kereltje ben je :puke . het levende bewijs is een caddy sdi met 600.000 km op de teller waarvan meer dan 300.000 op slaolie, in de winter 80% en bij temperaturen boven 0 100% plantaardige olie. zonder noemenswaardig extra onderhoud. GOOGLEN, zijn je eigen woorden. maar zal ook wel niet helpen want jij weet het toch beter. hahahaha

                        Als JIJ het zo goed weet waarom doe je dan een topic openen hier?????

                        Je hebt je antwoorden gekregen, dus gooi het erin en geniet van je bakkie :thumb

                        mss dat ik naderhand ben gaan zoeken? als ik kijk naar jou aantal postings weet je zelf niet eens hoe google werkt. haha :jerry . als je iedereen deze tip gaat geven, kun je het forum wel sluiten. was een vraag over een opel, dus op zijn plaats dacht ik zo. En IK weet het niet zo goed, :hmmz maar de mensen op andere forums die er ervaring mee hebben wel. :thumb

                        #18105810
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @Ted-Jan wrote:

                          ik geloof Arjen wel!

                          ik heb zelf met een peugeot 205 met een 1.8D gereden en die reed ook prima op alleen (100%) sla olie…
                          alleen als het kouder word wat diesel erbij omdat die anders slechter startte.

                          en idd als je er achter reed dat werd je zeker niet vrolijk van de vet lucht :puke

                          +1
                          Maatje van me ook gedaan ’s zomers olie halen bij de LIDL en rijden dat gekke ding.
                          Nu ja olie bijvullen deden we in die Peug ook met afgewerkte Corsa GSi olie :wors

                          Maar vraag het me af of het lonend is, volgens mij betaal je voor een litertje olie in de winkel bijna net zoveel als voor een liter diesel.

                          Vroeger toen de sla olie 55 cent per liter was ja ok toen was het lonend, maar nu kost dat ook dik 1,30 per liter.

                          En die 10cent per liter minder dan voor een normaal litertje diesel weegt echt niet op tegen het gezeik dat je kan krijgen met de belastingdienst en douane enzo.

                          #18105811
                          Ted-Jan
                            Lid sinds:
                            28 January 2008

                            ik weet ondertussen dat de boete de 1e keer als je gepakt word 4 of 5 euro per liter tankinhoud is van je auto.
                            en dan word er gekeken naar de fabrieksopgave van je tank inhoud…

                            m’n pa was vanmiddag bij een grote controle de lul :wors
                            die tankte alleen maar rood altijd en was nu aan de beurt omdat ze bij de controle onder de motorkap keken en rode brandstofleiding zagen… :hmmz
                            was toch t laatste wat die had, die boete is in de jaren al 100 keer terug betaald king:

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.