sw16v

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 2,671)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494861
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Nissens is gewoon een gebruikelijke leverancier voor radiateurs in de autowereld, geen problemen mee gehad! :thumbup :thumbup

      In reactie op: ABS senator A uitlezen #18262122
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        meende dat ik goed gemeten had maar bleek bij mij ook het relais te zijn.

        beetje raar dat het een overspannings relais genoemd word.
        heb vorig jaar kleine 2weken met 18v laadspanning gereden (onbewust) toen geen ellende gehad. en nu met een paar maand stil staan schroeit ie meteen door

        In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494852
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          met wat voor vermogen rijdt jij dan met de fase3.5? en wat heb je aangepast en waarom?

          In reactie op: F18wr+ met digidash kadett gsi #18249709
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            gat is afgedopt met een stalen dop, en diff heeft geen wormwiel.

            maargoed als je een f18 doet, doe er meteen een sper diff in, klik daar de wormwiel op.

            In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17631081
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Aha je had idd ook nog een topic er over ;)

              succes met de bak! Starre sinter plaat ben ik zelf niet zo’n fan van als je er mee op straat rijdt, bak krijgt rare klappen. heb zelf altijd met geveerde koppeling gereden.

              ik zal rustig om me heen kijken voor een andere bak welke m’n toekomstige vermogen aan kan! (y)

              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Ben benieuwd wat voor achterdempers je gaat gebruiken, heb zelf GAZ schroefset instelbaar in demping onder mijn corsa gezet, scheelde 0,2sec op mn tijd! ( in de tijd dat we samen naar BB gingen waar ik m’n 11,9 zette met deze dempers achter ;) )

                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Was een leuk weekendje (sleutelen haha) blij dat hij het weer deed en meteen je PR verbeteren :thumbup :thumbup
                  de corsa schreeuwt om een langere bak en lachgas ;)

                  In reactie op: corsa a v6 #17806812
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    hoe is het met de z28net? misschien binnenkort maar eens buurten bij jullie ;) leuke projecten

                    In reactie op: x30xe icm r25 #18233555
                    sw16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      is ook een optie maar die zijn 2massa. calibra niet. die heeft geveerde plaat en dik vliegwiel vandaar. en dat is wat de c20ne nu ook heeft en zoiets wil ik ook bij een r25 blijven gebruiken.

                      denk dat het wel gaat passen maar zou t graag zeker willen weten

                      In reactie op: Bypassen Hot start en 1e versn. herkenning #18231312
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Weerstand? het is een schakelaar, gesloten of onderbroken meer niet.

                        niet zo’n probleem van maken en gewoon kortsluiten, heb er nooit geen problemen mee gehad en al bij meerderen zo gedaan.

                        In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369205
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Schiet nu mooi op Jurgen! mooi topic zo!

                          die olie aanzuigbuis kan je die wel kwijt in een 18s carter?

                          In reactie op: C20XE/C20LET alles over koeling #18231011
                          sw16v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            :thumb :thumb :thumb

                            In reactie op: Lambda-sonde stuk #18222623
                            sw16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              De plaatsing welke eerder word aangegeven is eigenlijk alleen voor breedband lambda sensors en heeft geen betrekking tot de sprongsensor.

                              zoals de jouwe gemonteerd zit mag er niks aan de hand zijn, denk dat het pech en verkeerd imitatie merk is.

                              Sommige motoren hebben ze nog veel dichter bij de kop zitten dan jij al hebt, kijk bijv. maar eens naar de c20let, onder de zelfde hoek en nog dichterbij gemonteerd ;)

                              Goed A merk halen, massa’s controleren en kijk eens wat jou laadspanning is.

                              In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17631041
                              sw16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                welke kleur draden zitten er aan (waar de stekker wss aan gesoldeerd zit op de kabelboom dus)? dat zegt meer dan de kleur van de stekker.

                                enige 2polige stekker die daar in de buurt zit met een bosch stekker is de inlaat temperatuursensor.

                                In reactie op: Wastegate, Actuator etc etc…. #17955892
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  1,7bar?

                                  In reactie op: liefhebbers niet kijken ! #18217172
                                  sw16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Vind ze maar eens zo….

                                    In reactie op: nokken, spaghetti inlaat koppeling keuze #18215901
                                    sw16v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      als meer vermogen toekomst werk is zou ik mooi alles origineel houden en geen gedonder, als je het dan wil doe het dan pas allemaal in 1x goed.

                                      in en uitlaat zijn beide goed voor 200+pk atmosferisch dus niet direct nodig lijkt mij.

                                      nokkenassen word ie wat nerveuzer van wat niet altijd even prettig rijdt.

                                      koppeling kan je wel een sinterplaat nemen met versterkte drukgroep, maar file rijden is amper te doen dan…

                                      In reactie op: Verzekering wil graag second-opinion taxatiewaarde. #18215946
                                      sw16v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        wat een kut verzekering dan.

                                        ben het hele jaar allrisk met taxatie rapport max 10.000km, enige eis was taxatie rapport welke een nette waarde gaf.

                                        denk er wel om, net als wat louwe zegt hoe ben je verzekerd.
                                        sommige verzekeraars hebben zelf dat als je een auto allrisk verzekerd en getaxeerd hebt en je krijgt schade dat ze alleen het schade deel uitkeren, is dit niet meer te verkrijgen krijg je de toen geldende catalogus prijs uitgekeerd. en dat kan schrikbarend laag zijn…. en je blijft met de schade zitten.

                                        In reactie op: Sterkteverschillen F20/F16 #18215696
                                        sw16v
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          tsja met 300+pk’s op dragslicks volgas in z’n 1e versnelling vertrekken vol grip, ja dan krijgt de bak wel een beetje op de kloten :kewlpics

                                          hier het topic over de diff’s.

                                          viewtopic.php?f=18&t=128752

                                          In reactie op: Sterkteverschillen F20/F16 #18215693
                                          sw16v
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            Klopt als je gewoon op straat rijdt en netjes normaal doet kan een bak echt wel 5ton mee.

                                            heb een keer een calibra c20ne met 400.000km er op gesloopt met f16 bak, 0 onderhoud gehad vies goor ding en van binnen helemaal dicht gekoekt, maar wel vel helder rode olie uit de versnellingsbak….

                                            In reactie op: Sterkteverschillen F20/F16 #18215691
                                            sw16v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              f16 heb ik nooit gebruikt om te racen, f20 wel (met en zonder quiaffe)
                                              2x origineel diff stuk/vast gehad
                                              2x tandwielen er af gehad, 2e en 3e versnelling.
                                              1x icm gebroken prise as.

                                              gebruik(te) nu al een poosje f18wr (geen +) en deze blijft nog steeds heel met c20let 300pk.

                                              origineel f18 diff word in engeland ook wel betiteld als chocolate diff omdat deze snel stuk draaien.

                                              Heb ooit eens een topic gemaakt met de diff verschillen.

                                              In reactie op: C20XE cilinderkoppen info topic. #18198591
                                              sw16v
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                Ja kan je gewoon overzetten.

                                                Lekken via de klepgeleider? hoe hebben ze dat getest dan?

                                                zou hem ergens anders heen brengen en laten afpersen dan heb je iig een indicatie waar hij lekt.

                                                mocht hij om het buisje heen lekken (wat kan) dan zou ik het kanaal afdoppen met 2 stopjes en een leiding buitenom leggen, dan kan je het lekkend kanaal uitsluiten.

                                                maar ik zie wel dat jij geen stopjes in het einde van het koelkanaal hebt, dan zou je deze zelf moeten boren en draad tappen.

                                                In reactie op: nokken, spaghetti inlaat koppeling keuze #18215898
                                                sw16v
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  tja lastige vraag als je er geen ‘doel’ bij hebt gezet.

                                                  als je leuk rijdende auto wil hebben zou ik t zoveel mogelijk origineel houden.

                                                  In reactie op: Ontsteking afstellen 3.0E #18215348
                                                  sw16v
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    haha ja laats ook eens nodig om iets af te merken, vroeg ook om tipp ex… kwam die gene aan met zo’n roller….. :jerry

                                                    In reactie op: Ontsteking afstellen 3.0E #18215346
                                                    sw16v
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      Bij mij staan ze er toch echt, alleen verdomd lastig te zien.

                                                      er staat een streepje op pijltje achtig iets aan de ontstekingszijde op het distributie huis, en een miezerig inkepingkje op de rand van de poulie aan de distrikant/achterkant.

                                                      met stroboscoop te flitsen en om het te zien moest ik de radiateurslang wegbuigen om het te kunnen zien.

                                                      1 tipje, ik merk de tekentjes altijd met een felle lakstift, anders zie je nog niks…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 2,671)